Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Paliva Verva od Benziny obstála v testu časopisu AutoDiesel

Magazín AutoDiesel provedl dlouhodobý test prémiového paliva Verva Diesel, uvedeného na trh společností Benzina, na voze značky Kia Cee´d 1,6 CRDi.
Zpět na článek
19. 4. 2010 16:59
neregistrovaný "Hooonza"
19. 4. 2010 17:19
neregistrovaný "Hooonza"
19. 4. 2010 19:01
19. 4. 2010 19:28
neregistrovaný "Hooonza"
20. 4. 2010 12:49
20. 4. 2010 15:39
21. 4. 2010 08:13
21. 4. 2010 09:18
21. 4. 2010 09:46
20. 4. 2010 13:35
neregistrovaný "lopata2010"
neregistrovaný "Hooonza"
19. 4. 2010 16:59
Reference
To celé je jako studie naprosto bezpředmětné, protože tam není srovnání s autem provozovaným za stejných podmínek pouze na "normální" palivo. Měření dle CEC F-98-08 taky prokázala prd, protože to bylo určitě děláno s nějakým referenčním neaditivovaným palivem, jaké stejně nikdo (snad krom pochybných podpultových prodejů) neprodává.

Jen pro informaci - metodika CEC F-98-08 představuje:
- 16 hodin záběh nových vstřikovačů, následováno
- 3x (8 hodin běhu -> 4 hodiny vypnutý motor), následováno
- 8 hodinami běhu.
Celková doba testu je tedy 60 hodin.

Dále se nemůžu zbavit pocitu, že na fotografiích mercedesů není nic, co by patřilo k ML270 CDI.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - white label
19. 4. 2010 17:13
Re: Reference
Ano, ale přesto Vervu tankuju (jak Vervu diesel, tak Vervu 100 benzín) a budu tankovat dál, větší pravděpodobnost, že se nejedná o nějakým způsobem "problematické" palivo, mně za to stojí...
neregistrovaný "Hooonza"
19. 4. 2010 17:19
Re: Reference
Já jí netankuju, protože mi moje Pumpe-Düse jasně dává najevo, že o ní nemá zájem (zvýšený hluk, vibrace a spotřeba) :-) Beru OMV a už jsem mluvil s několika jinými majiteli téhož motoru, co mají stejné zkušenosti - motor nechce prémiová paliva a nejlíp běhá právě s OMV. Je dost dobře možné, že je to tím, že palivo OMV nejblíže odpovídá kalibraci řídicí jednotky těchto motorů, či že na něj tyto počítače byly na základě nějaké smlouvy nastaveny (čistá spekulace).
Avatar - white label
19. 4. 2010 17:31
Re: Reference
S PD nemám delší zkušenost, měl jsem dřív TDI "klasiku" a teď CR.
Avatar - white label
19. 4. 2010 17:32
Re: Reference
Zrovna naftu Verva jsem s tou "neprémiovou" od OMV neporovnával, ale u prémiového vysokooktanového benzínu mám lepší pocit spíš z Vervy, než z Carrery...
Avatar - Hitachi
19. 4. 2010 19:01
Re: Reference
To je docela zajímavé, já Pédéčko mám a že by mu Verva nechutnala nemůžu říct. Spotřeba jde zhruba o půl litru dolů, chod je klidnější a auto jde víc za plynem. Trasu Brno Třebíč jsem schopný při maximálce 100 km/h a důsledné dodržování padesátek v obci zajet zhruba za 4,6 - 4,9 l/100km.
neregistrovaný "Hooonza"
19. 4. 2010 19:28
Re: Reference
No tak při maximálce 100 kmh tydle spotřeby dosahuju taky i bez Vervy, a to s kapku větším a těžším autem majícím navíc jízdní odpory pohonu všech kol... Ale pod 4,5 už to chce fakt sebezapření. Když totéž udělám s tatíkovou Ibizou PD 100 PS (mimochodem taky nerada Vervu), tak spotřeba sama od sebe padá ke 4,0 litru na sto...

Na druhou stranu - ty máš motor na EU4, já a tatík máme ještě EU3, takže to nelze přímo porovnávat.
Avatar - jumper (Modo Team)
20. 4. 2010 15:10
Re: Reference
Já takový odborník, nejsem a už vůbec bych nerad něco říkal co mi přijde jen pocitobě, ono aby to člověk poznal "jen" pocitově ale to by musel být rozdíl v řádu desítek % což určitě nebude. Tankovat o korunu víc není zas takový zásah do rozpočtu, což vyjde cca 100-200Kč za měsíc. Věřit nějakým testům který si leckdo může zaplatit zejména tak velká společnost jako Benzina není problém, to by musel mít člověk mít laboratoř sám doma, aby mohl dělat nějaké závěry a pak také samozřejmě záleží na každém nájemci ČS jak se stará o nádrže....
Je zase jeden fakt, že když jsme s klukama na beltroniku měřili 0-100km/h tak jsem nejlepší výsledek 6,50s dosáhl zrovna když jsem měl vevru... ale taky záleží na vydařeném pokusu či povrchu atd...
Avatar - jumper (Modo Team)
20. 4. 2010 15:10
Re: Reference
Já takový odborník, nejsem a už vůbec bych nerad něco říkal co mi přijde jen pocitobě, ono aby to člověk poznal "jen" pocitově ale to by musel být rozdíl v řádu desítek % což určitě nebude. Tankovat o korunu víc není zas takový zásah do rozpočtu, což vyjde cca 100-200Kč za měsíc. Věřit nějakým testům který si leckdo může zaplatit zejména tak velká společnost jako Benzina není problém, to by musel mít člověk mít laboratoř sám doma, aby mohl dělat nějaké závěry a pak také samozřejmě záleží na každém nájemci ČS jak se stará o nádrže....
Je zase jeden fakt, že když jsme s klukama na beltroniku měřili 0-100km/h tak jsem nejlepší výsledek 6,50s dosáhl zrovna když jsem měl vevru... ale taky záleží na vydařeném pokusu či povrchu atd...
Avatar - WinDiesel
19. 4. 2010 21:47
Re: Reference
Pravdu díš..... Vůbec nechápu co tím Vaculík chtěl dokázat a smrdí to promo článkem na sto honů...
20. 4. 2010 12:49
Porovnání
Tak já mám s Vervou diesel dobré zkušenosti. Hlavně jsem porovnával jednotlivá paliva (OMV, Shell a Benzina). A s Vervou dojedu nejdál a to hlavně díky tomu, že když mám Shell či OMV, tak DPF (filtr pevných částic) se mi regeneruje cca po 200 km, kdež to s Vervou regenerace probíhá po cca 280 km. Regenerace probíhá cca 20 km u všech paliv stejně.

Takže na tomto jsem si ověřil, že u Vervy je nižší kouřivost. Dá se tedy přepokládat, že je dokonalejší spalování atd.
Rozbalit vlákno
4
20. 4. 2010 15:39
Re: Porovnání
Muzu vedet, jak zjistite, kdy se vam regeneruje DPF filtr?
21. 4. 2010 08:13
Re: Porovnání
Podle palubního počítače, kdy při regeneraci je aktuální spotřeba nepřiměřeně vysoká.

Např. při průjezdu obcí na 4-tý stupeň je aktuální spotřeba cca 4l/100 km, při regeneraci je spotřeba jednou tak velká.
Na dálnici tak velký rozdíl není, tam je to cca o 2l/100km.
21. 4. 2010 09:18
Re: Porovnání
aha, tak to asi nepoznam, tak hodne to zas nesleduju. Mam Mondeo 2.2 TDCi 129 kW asi reok a leju tam jenom vervu. Zatim jsem s DPF problem nemel, jezdim docela tezkou nohou , tak se to asi stiha vypalovat. Co jsem cetl ruzne na forech, tak mi prijde, ze se DPF zanasi prave kdyz se jezdi hodne na spotrebu. Ale nemam to nikde overene. Skoda ze to ten palubni pocitac nejak neukazuje explicitne.
21. 4. 2010 09:46
Re: Porovnání
Jelikož mám stále na palubním počítači nastavenou aktuální spotřebu, tak to jednoduše poznám. Mně se to stíhá vypalovat jestli jedu normálně nebo s těžkou nohou, motor jednoduše přejde do režimu regenerace a pořeší si to sám.
neregistrovaný "lopata2010"
20. 4. 2010 13:35
Prodejci benzínu
Benzina dělá určitě dobrá paliva, ale kontrola nájemců neni asi 100%. Posílám citaci správce našeho vozového parku

"Vzhledem k mrazům, které k nám dorazily a následným problémům se služebními vozidly nedoporučuji tankovat na čerpací stanici Benzina Hluboká nad Vltavou.Zatím všechny případy znemožnění jízdy špatnou kvalitou zimní nafty byli natankováním na již zmíněné ČS. A bohužel nepomáhají ani různá aditiva."
Rozbalit vlákno
1
20. 4. 2010 13:47
Re: Prodejci benzínu
Ona je Benzina a Benzina plus a samozřejmě, že záleží na prodejci.
Avatar - Ada je zase tady
20. 4. 2010 23:48
Najezdil jsem s dieselem TDI spoustu km
Najezdil jsem s diesely TDI spoustu km - presneji receno cca 760 tisic, tankuji vetsinou u neznackovych stanic a jen dvakrat jsem poznal, ze nafta byla nejaka pancovana a motor mel horsi vykon - v jednom pripade dokonce spadnul do "safe modu" - a to tehdy, kdy jsem u Agipu na dalnici natankoval "diesel tech". Vyse uvedene oslavne reci tedy pricitam spise reklame a nechavaji mne klidnym. :-!
Rozbalit vlákno
0