Panoz chce do Le Mans s elektromobilem...
Společnost Panoz LLC, sídlící v severoamerickém Braseltonu ve státě Georgia, byla oficiálně založena v roce 1989. Největší mediální pozornosti se jí v Evropě dostávalo v letech 1997 až 2007, kdy se její vozy aktivně účastnily vytrvalostních závodů. Jednoho z největších úspěchů bylo dosaženo v roce 2006, kdy Panoz Esperante GTLM zvítězil v Le Mans ve své třídě GT2.
Vedle okruhových speciálů se Panoz samozřejmě po celou dobu své existence věnuje vývoji a výrobě vlastních sportovních vozů, do nichž promítá zkušenosti získané na závodních tratích. Zároveň patří k průkopníkům využívání a nového zpracování hliníku, plastů a kompozitních materiálů v konstrukci automobilů.
Společnost Green4U Technologies byla založena teprve v loňském roce a specializuje se na vývoj elektromobilů a technologií, které souvisí s jejich pohonnými systémy.
Prvním výsledkem spolupráce mezi automobilkou Panoz a společností Green4U technologies se má stát model, který je pojmenován Green4U Panoz Racing GT-EV a má vzniknout v provedení pro vytrvalostní závody i běžný silniční provoz.
Prozatím se tento stroj představuje pouze prostřednictvím vizualizací, ale cílem obou společností je dostat jej až na slavných 24 hodin Le Mans, kde má startovat v rámci projektu Garáž 56, umožňujícího nasazení vozů, plně neodpovídajících současnému rozdělení kategorií závodních vozů podle FIA WEC, ale přinášejících nová řešení, která mohou být použita v budoucnosti. Následně pak má vzniknout i odvozený supersport pro běžný silniční provoz.
Green4U Panoz Racing GT-EV má být dlouhý 4880 mm, široký 1830 mm a vysoký 1220 mm. K pohonu má využívat jeden elektromotor u přední nápravy a jeden elektromotor u zadní nápravy. Celkový výkon se pohybovat okolo 400 až 450 kW a maximální rychlost má být okolo 290 km/h.
K typu a kapacitě použitých akumulátorů se společnosti Panoz a Green 4U Technologies prozatím nevyjadřují, ale uvádí, že v závodních podmínkách se má dojezd na jedno nabití pohybovat až okolo 175 km. Konstrukce vozu pak má umožnit rychlou výměnu akumulátorů, umístěných mezi přední a zadní nápravou vedle kabiny pilota usazené na levé straně vozu.
Green4U Panoz Racing GT-EV v závodním provedení je prezentován v kombinaci bílé a zelené barvy, zatímco silniční provedení odhalují kresby šedého vozu. Ten zachová hlavní rysy designu i konstrukce okruhového sourozence a to včetně kabiny posunuté k levé straně vozu.
Vedle svých jízdních výkonů a vzhledu exteriéru pak má tento vůz přitahovat pozornost i řešením interiéru. Ten bude totiž dvoumístný a spolujezdec bude usazen za řidičem. Kdy se dočkáme odhalení plně funkčních prototypů nebo zahájení výroby či dokonce prodeje tohoto netradičního supersportu prozatím společnosti Panoz a Green 4U Technologies neuvádí.