Panoz chce do Le Mans s elektromobilem...

 

Společnosti Panoz a Green4U Technologies, za jejichž vznikem stojí fanoušek vytrvalostních závodů Dan Panoz, pracují na vývoji supersportovního elektromobilu, který má zamířit do běžného silničního provozu a rovněž na závodní dráhy.

Společnost Panoz LLC, sídlící v severoamerickém Braseltonu ve státě Georgia, byla oficiálně založena v roce 1989. Největší mediální pozornosti se jí v Evropě dostávalo v letech 1997 až 2007, kdy se její vozy aktivně účastnily vytrvalostních závodů. Jednoho z největších úspěchů bylo dosaženo v roce 2006, kdy Panoz Esperante GTLM zvítězil v Le Mans ve své třídě GT2.

Vedle okruhových speciálů se Panoz samozřejmě po celou dobu své existence věnuje vývoji a výrobě vlastních sportovních vozů, do nichž promítá zkušenosti získané na závodních tratích. Zároveň patří k průkopníkům využívání a nového zpracování hliníku, plastů a kompozitních materiálů v konstrukci automobilů.

Společnost Green4U Technologies byla založena teprve v loňském roce a specializuje se na vývoj elektromobilů a technologií, které souvisí s jejich pohonnými systémy.

Bestie třídy GT1: Opravdu závodní auta s homologací pro silniční provoz

Prvním výsledkem spolupráce mezi automobilkou Panoz a společností Green4U technologies se má stát model, který je pojmenován Green4U Panoz Racing GT-EV a má vzniknout v provedení pro vytrvalostní závody i běžný silniční provoz.

Prozatím se tento stroj představuje pouze prostřednictvím vizualizací, ale cílem obou společností je dostat jej až na slavných 24 hodin Le Mans, kde má startovat v rámci projektu Garáž 56, umožňujícího nasazení vozů, plně neodpovídajících současnému rozdělení kategorií závodních vozů podle FIA WEC, ale přinášejících nová řešení, která mohou být použita v budoucnosti. Následně pak má vzniknout i odvozený supersport pro běžný silniční provoz.

Green4U Panoz Racing GT-EV má být dlouhý 4880 mm, široký 1830 mm a vysoký 1220 mm. K pohonu má využívat jeden elektromotor u přední nápravy a jeden elektromotor u zadní nápravy. Celkový výkon se pohybovat okolo 400 až 450 kW a maximální rychlost má být okolo 290 km/h.

Panoz slaví 25 let a uvádí výroční modely

K typu a kapacitě použitých akumulátorů se společnosti Panoz a Green 4U Technologies prozatím nevyjadřují, ale uvádí, že v závodních podmínkách se má dojezd na jedno nabití pohybovat až okolo 175 km. Konstrukce vozu pak má umožnit rychlou výměnu akumulátorů, umístěných mezi přední a zadní nápravou vedle kabiny pilota usazené na levé straně vozu.

Green4U Panoz Racing GT-EV v závodním provedení je prezentován v kombinaci bílé a zelené barvy, zatímco silniční provedení odhalují kresby šedého vozu. Ten zachová hlavní rysy designu i konstrukce okruhového sourozence a to včetně kabiny posunuté k levé straně vozu.

Panoz Abruzzi: Italské jméno, americký původ, design bat-mobil

Vedle svých jízdních výkonů a vzhledu exteriéru pak má tento vůz přitahovat pozornost i řešením interiéru. Ten bude totiž dvoumístný a spolujezdec bude usazen za řidičem. Kdy se dočkáme odhalení plně funkčních prototypů nebo zahájení výroby či dokonce prodeje tohoto netradičního supersportu prozatím společnosti Panoz a Green 4U Technologies neuvádí.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zemřel spoluzakladatel Microsoftu Paul Allen, podlehl rakovině Zemřel spoluzakladatel Microsoftu Paul Allen, podlehl rakovině

Spoluzakladatel firmy Microsoft Paul Allen zemřel ve věku…

Zápisník Pavla Otta: Zbytečný Senát? Zápisník Pavla Otta: Zbytečný Senát?

Senát se změnil v nástroj boje s prezidentem Milošem…

Staňkova GoodData má nově vývoj ve Vietnamu Staňkova GoodData má nově vývoj ve Vietnamu

Společnost, která se zabývá analýzou firemních dat,…

V Plzni se dohodlo ANO, ODS, TOP 09 a ČSSD, primátor bude z ODS V Plzni se dohodlo ANO, ODS, TOP 09 a ČSSD, primátor bude z ODS

V Plzni se po mnohahodinovém jednání dohodly na vytvoření…

 
Zdroj: Panoz

Štítky Elektromobil Nové modely Supersport

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 





 
FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

Včera

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem patřil mezi automobilové vytrvalce. Vyráběl se dlouhých 24 let.




Blesk.cz

Odborníci z úřadu práce na telefonu Blesku! Na co se nejvíc ptáte? Jak dlouho můžete volat?

Odborníci z úřadu práce na telefonu Blesku! Na co se…

Pozor! Je to tady. Startuje další ročník unikátního projektu Blesku Odborníci na telefonu. DNES od 10 do 12…

Tajemné londýnské podzemí: Co všechno se skrývá pod britskou metropolí? Stanice duchů, válečné bunkry a další!

Tajemné londýnské podzemí: Co všechno se skrývá pod…

Podzemní poštovní železnice, »stanice duchů«, či římské lázně a amfiteátr. Londýn turistům nenabízí jen tuctové…

 

iSport.cz

Hoftych: Hapal je pro Slováky logická volba, ve Spartě byl v nesprávný čas

Hoftych: Hapal je pro Slováky logická volba, ve…

Ani on nezastírá, že to byl šok. Náhlý konec trenéra Jána Kozáka u slovenské reprezentace překvapil i generální…

Kdo hlídá vítěze Velké pardubické? Pozor, koza Vlasta je drsná!

Kdo hlídá vítěze Velké pardubické? Pozor, koza…

Kopce zalité sluncem, zdánlivá pohoda a klid. Koně za miliony ve stájích hlídá rohatá koza Vlasta. „Radši jsem…

 

Reflex.cz

Bitva u Lipska: Nejkrvavější střet napoleonských válek. Napoleon tam dostal na frak a musel na Elbu

Bitva u Lipska: Nejkrvavější střet napoleonských…

Došlo k ní ve dnech 16.–19. října 1813. Před 105 lety vznikl na počest této významné události monumentální…

Jasná zpráva z voleb: Referendum v Česku projde nejdřív za čtyři roky

Jasná zpráva z voleb: Referendum v Česku projde…

Obecné referendum patří mezi hlavní témata české politiky posledních let. Přestože by v současném rozložení sil…