Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Parciální trolejbusy Škoda Electric pro Ostravu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Společnost Škoda Electric dodala do Ostravy deset nových trolejbusů typu 26 Tr v provedení s bateriemi, umožňujícími i jízdy mimo trolejové vedení.

Dopravní podnik Ostrava (DPO) převzal kompletní dodávku deseti nových parciálních trolejbusů od společnosti Škoda Electric. Veřejnou zakázku na nové trolejbusy vypsal DPO v září roku 2016.

Společnost Škoda Electric se stala vítězem této zakázky a dodala deset trolejbusů typu 26 Tr v provedení s bateriemi, s nimiž lze absolvovat i jízdu mimo trolejové vedení.

První exempláře těchto vozidel dostal DPO koncem roku 2017 a Ostravané se v nich poprvé svezli v lednu letošního roku. Následovaly dodávky dalších vozidel a nyní je v Ostravě již všech deset nových trolejbusů.

Škoda Electric 26 Tr s celkovou délkou 12.000 mm v provedení pro DPO disponuje výkonným elektrickým topením, klimatizací, LCD monitory s informačním systémem a kamerovým systémem.

K hlavním přednostem těchto trolejbusu patří provoz na baterie, průběžně dobíjené z trolejového vedení. Bez trolejového vedení jsou pak schopny ujet až 12 km. V současnosti jsou tato vozidla v Ostravě vypravována na trolejbusové linky č. 101 a 106, na nichž plně využívají svých schopností.

Všech deset parciálních trolejbusů Škoda Electric 26 Tr bylo dodáno v novém barevném provedení DPO, které představuje tyrkysově modrá s tenkým bílým pruhem pod okny a třemi vykřičníky nad prostředními dveřmi.

„Barevné provedení vybrali sami Ostravané pro nové tramvaje Stadler nOVA. My jsme se pak rozhodli obdobné řešení použít na všechna nově pořizovaná vozidla včetně parciálních trolejbusů,“ říká generální ředitel společnosti Daniel Morys.

Deset nových parciálních trolejbusů typu 26 Tr doplňují dva klasické článkové trolejbusy Škoda 27 Tr. Zakázka v hodnotě 160 miliónů korun zahájila rozsáhlou obměnu vozového parku DPO.

V letošním roce se Ostravané mohou těšit ještě na nové tramvaje značky Stadler nOVA, padesát nových autobusů s pohonem na CNG, deset minibusů a dva patrové autobusy.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)