reklama


Diskuse

Parkovací brzda: K čemu slouží? A kolik je druhů?

10.1.2017

Parkovací brzda lidově nazývaná ruční jednak zajišťuje vozidlo proti samovolnému pohybu při jeho stání, jednak plní funkci záložní brzdy, kdyby ta nožní hydraulická selhala. Parkovacích brzd dnes máme v autech hned několik typů. Víte, čím se liší?

 

  • 12 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 10.01.  08:20

    Možná ano, spíše ne

    Redaktor by se mohl také rozepsat o tom, jak se plně utažená parkovací brzda ručně uvolňuje, když je auto bez elektriky... a samozřejmě v tom jistě budou nejlepší francouzské vozy >:D
    • 01 Reagovat !

      foto leone

      leone 10.01.  08:36

      « Re: Možná ano, spíše ne

      přesně,.....normální řidiči tuhle vychytávku rozhodně nechtějí,....naopak zvednutou haupnu si musíte oproti dřívějšku ručně podpírat kusem armaturového drátu ! Děkuji, nechci :no:
    • 40 Reagovat !

      foto -Teddy-

      _Teddy_ 10.01.  09:13

      « Re: Možná ano, spíše ne

      ...a presne to je dovod preco sa elektrickej parkovacej brzde vyhybam. Jeden moj kamarat uz koli tomu raz volal asistencnu sluzbu. Dakujem, neprosim! Je to len dalsia vec, ktora sa moze pokazit. Samozrejme, aj u rucne ovladanej parkovacej brzdy mozu nastat problemy, ale to neznamena ze auto je nepojazdne.

      A este jedna vec: u rucne ovladanej parkovacej brzdy mozem celkom presne aj "davkovat" brzdny ucinok. Ak stojim na rovine, nebudem za tu paku tahat z celej sily, staci tak "na dva zuby". Neviem ci toto zohladnuje aj elektricka parkovacia brzda, ale mam taky dojem ze aspon v tych lacnejsich verziach nie. Skratka vzdy zabrzdi na max.
      • 10 Reagovat !

        foto wolff

        wolff 10.01.  10:11

        « Re: Re: Možná ano, spíše ne

        Nevím to jistě, ale u 5008 elektronická brzda určitě nebrzdí na max, pokaždé. Pro maximální zatažení ruční brzdy je nutné manuální stisknutí a podržení tlačítka, v jiném případě se vždy brzda jen lehce přitáhne, zřejmě dle aktuálního sklonu vozu a sil na auto působících. Nějak extra sofistikované řešení to nebude, ale mi to zatím po dvou letech funguje tak, že mi to na druhém autě chybí, kde mám manuální brzdu.

        Za mne elektronická brzda u auta na běžné ježdění 100% ano.
        • 00 Reagovat !

          foto kyklop

          kyklop 10.01.  11:57

          « Re: Re: Re: Možná ano, spíše ne

          El.parkovacia brzda mi funguje na aute rv2009 :-|
      • 00 Reagovat !

        foto frite

        frite 10.01.  11:29

        « Re: Re: Možná ano, spíše ne

        I pokaženou el. ruční brzdu můžu manuálně uvolnit, já konkrétně takovým bazmekem pod dnem středové opěrky, asist.službu si na tohle volají jen lamy co si nepřečtou manuál.
        Regulovat sílu zabrždění taky lze, jak popsal kolega výše.
        Jinak sám za sebe říkám, že do akt.auta jsem si ji neobjednal, prostě byla v základu. Předtím jsem ji neměl ale další auto už bych chtěl s ní, protože to uživatelské pohodlí je návykové..
        • 00 Reagovat !

          foto Nicco

          Nicco 11.01.  10:55

          « Re: Re: Re: Možná ano, spíše ne

          V Astre nejde regulovat sila zatazeni ani tam neni nic na manualni uvolneni.
      • 00 Reagovat !

        foto kyklop

        kyklop 10.01.  11:58

        « Re: Možná ano, spíše ne

        Aké auto to bolo, ak to nie je tajné? Možno len stačilo kuknúť do manuálu a až potom telefonovať...
      • 00 Reagovat !

        foto Gasoline

        Gasoline 11.01.  07:35

        « Re: Re: Možná ano, spíše ne

        Já mám el. ručku v autě od 2006 a taky žádný problém. Je to verze s lanovody. U automatu je asi el. ruční brzda výhodou, nestane se, že by auto stálo jen na "zubu". Jinak ale jako nouzová brzda nefunguje. Už jsem o ní nechtíc zavadil za jízdy a ... nic se nestalo.
    • 00 Reagovat !

      foto kyklop

      kyklop 10.01.  11:56

      « Re: Možná ano, spíše ne

      Návod ako na túto situáciu nájdeš v manuále vozidla, ja napísaný tak, že aj staršie ročníky bez problému pochopia ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Gasoline

        Gasoline 11.01.  07:37

        « Re: Re: Možná ano, spíše ne

        Ano. Mám pod spínačem ukryté nouzové lanko.
    • 00 Reagovat !

      foto Bazalt

      Bazalt 10.01.  20:25

      « Re: Možná ano, spíše ne

      Já nevím Ado, ale kdy naposledy jsi měl auto bez elektriky? Já snad Š120 kterou jsem nechal svítit světla. Když nejsi lempl tak ti nemůže baterka kleknout ani v mrazu. A když tak stejně voláš asistenci nebo hledáš někoho kdo má rozum a vozí kabely, protože pochybuju že bys své auto s vybitou baterkou roztlačoval. To fungovalo naposled u té Š120...
      • 00 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 11.01.  11:54

        « Re: Re: Možná ano, spíše ne

        V moderním autě je potenciálních problémů celá řada. Kdo si nepřečte manuál, se ani nemusí do auta dostat.
        • 00 Reagovat !

          foto Bazalt

          Bazalt 11.01.  19:31

          « Re: Re: Re: Možná ano, spíše ne

          ...kdyby jenom v moderních, předloni jsem měl pronajatý obytný VW transporter, ráno jsme šli ven, zabouchnu dveře a ta mrcha se sama zamkla! Klíče samozřejmě uvnitř, nejbližší stavení tak 20km. Našlo to ani vyháčkovat šňůrou. Naštěstí nebylo zacvaklé šoupací okýnko a přítelkyně se protáhla dovnitř :-)

          No a pak jsme byl svědky jak na jednom trajektu po houpavé jízdě zůstalo stát přesně takové moderní auto. Počítač vyhodnotil, že ho někdo krade tak ho celý vypnul a zablokoval.

          Máš pravdu, už je těch elektrických a elektronických kravin moc. Chybí právo volby.
          • 00 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 12.01.  12:26

            « Re: Re: Re: Re: Možná ano, spíše ne

            Myslel jsem jen ty spojené s vybitou baterií. Ale ano, i jiné situace jsou potenciálně problematické. Něco se dá ovlivnit nastavením, jen si na to musíš vzpomenout. Když se podíváš na web provozovatele trajektu, je slušná šance, že tam budou radit, abys alarm vypnul (respektive obvodový může být zapnutý [otevření dveří], ale pohybová čidla by měla být vypnutá). Někde to myslím mají i na lístcích. To typicky jde udělat. Podobně by mělo být nastavitelné automatické zamykání; když si to auto však jen půjčíš, snadno se do takové pasti chytíš.
  • 21 Reagovat !

    foto Atila-

    Atila_ 10.01.  08:26

    Nejvetsi vyhoda elektriky opomenuta

    Nejvetsi vyhodou elektricke rucni brzdy neni to, ze ji zacatecnik nezapomene povolit pri rozjezdu, ale to ze kdyz mate auto s automatem, tak nemusite stat na brzde, kdyz cekate na zelenou. Proste zmacknete po zastaveni jedno tlacitko, auto stoji a kdyz vam padne zelena, tak proste zmacknete plyn a rozjedete se. Velmi prakticke.
    • 11 Reagovat !

      foto ryccardo

      ryccardo 10.01.  08:55

      « Re: Nejvetsi vyhoda elektriky opomenuta

      No, že by zrovna tohle mě mělo v autě chybět. >:D >:D
    • 10 Reagovat !

      foto chester

      chester 10.01.  09:13

      « Re: Nejvetsi vyhoda elektriky opomenuta

      To nie je uplne pravda.
      Pri funkcii "AUTO HOLD" so zaradenym "D" vozidlo nebrzdi prostredníctvom zadnej parkovacej brzdy, ale prednými brzdami.
      • 10 Reagovat !

        foto DoubleSix

        DoubleSix 10.01.  09:24

        « Re: Re: Nejvetsi vyhoda elektriky opomenuta

        Ano, v rámci "auto hold" již většina automobilek opustila řešení, kdy používají zadní elektrickou parkovací brzdu. Většinou se k vytvoření brzdného účinku použijí pumpy ABS a brzdí tak všechny 4 brzdy.
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 11.01.  14:45

          « Re: Re: Re: Nejvetsi vyhoda elektriky opomenuta

          Ono nějaké auto používalo pro autohold parkovací brzdu?
      • 00 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 11.01.  14:44

        « Re: Re: Nejvetsi vyhoda elektriky opomenuta

        Ano, ze začátku budou auto držet na místě provozní brzdy (všechny, ne jen přední). Pokud bys tak stál delší dobu, mělo by se automaticky přejít na parkovací. Nicméně tuhle funkci obstarává parkovací brzda (odpovídající řídící jednotka) skrz ABS/ESP. Stejně jako obstarává funkci nouzového brzdění, ke kterému se také nepoužívá samotné parkovací brzdy.
    • 21 Reagovat !

      foto DoubleSix

      DoubleSix 10.01.  09:15

      « Re: Nejvetsi vyhoda elektriky opomenuta

      Největší výhoda EPB je někde úplně jinde a překvapuje mě, že ji autor článku neuvedl.

      Jde o nouzové brzdění.
      Zkuste si u auta s klasickou mechanickou ruční brzdou silně zatáhnout za páku ruční brzdy a zkuste si tak nouzové zpomalení. Půjde to dost ztuha. A navíc třeba na sněhu to auto bude mít okamžitě tendenci se roztočit (z důvodu nesouměrného brzdného účinku na kolech zadní nápravy).
      S EPB je to mnohem jednodušší. Jen se podrží tlačítku stisknuté a elektromotory ve spolupráci s ESP nastaví maximální brzdný účinek a navíc budou stabilizovat vůz ve směru, kam je natočený volant.

      Na youtube už dokonce byly i testy, kdy s pomocí EPB dosáhli kratší brzdnou dráhu, jak při sešlápnutí brzdového pedálu. Je to díky tomu, že EPB dokáže aktivovat pumpy ABS a nárůst brzdného účinku je tak rychlejší, jak při klasickém brzdění (přes brzdový hlavní válec).
      • 00 Reagovat !

        foto AutoKaCer

        AutoKaCer 10.01.  21:25

        « Re: Re: Nejvetsi vyhoda elektriky opomenuta

        No, zkusil jsem si dneska u Peugeota 308 (GT z roku 2015) za jízdy (pravda, nejel jsem moc rychle - dojížděl jsem k semaforu) podržet EPB a raději jsem toho nechal při to zvukovém projevu, který zněl, jako když dřete bok auta o stěnu :-|
        • 00 Reagovat !

          foto Nicco

          Nicco 11.01.  11:00

          « Re: Re: Re: Nejvetsi vyhoda elektriky opomenuta

          To co pise DoubleSix funguje asi jenom o typu jako v Prasatu, kde ma kazdy brzdic jeden elektromotor a elektronika muze regulovat silu brzdeni a spolupracovat s ESP, ABS,...
          Centralni elektromotor proste zatahne lanko a nic neresi, jako kdyz se naplno zatahne rucni rucka.
          • 00 Reagovat !

            foto AutoKaCer

            AutoKaCer 11.01.  12:43

            « Re: Re: Re: Re: Nejvetsi vyhoda elektriky opomenuta

            Tak nějak to asi bude :-) . Chtělo by to nějaký web s technologickou rozborkou vozidel. Docela by mě zajímalo, co Peugeot používá za komponenty :-) .
      • 00 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 11.01.  15:03

        « Re: Re: Nejvetsi vyhoda elektriky opomenuta

        Při nouzovém brzdění by elektromotory neměly přijít ke slovu. Prostě se zastaví s pomocí ABS/ ESP, jako by to udělal například protinárazový asistent.
    • 00 Reagovat !

      foto Nicco

      Nicco 11.01.  10:57

      « Re: Nejvetsi vyhoda elektriky opomenuta

      Automat, dalsi vec, ktera se muze pokazit, stejne tak, jako ta elektricka rucka.
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 11.01.  14:41

      « Re: Nejvetsi vyhoda elektriky opomenuta

      Nemusíš ani mačkat tlačítko (stačí mít zapnutý autohold) a funguje to i s manuální převodovkou.
  • 11 Reagovat !

    foto dokopy

    dokopy 10.01.  08:30

    .

    Ja to nepoužívam. Len dám páku do polohy parkovanie.
  • 10 Reagovat !

    foto Radoslav-Tintera

    Radoslav_Tintera 10.01.  08:38

    K čemu asi slouží ?

    Co myslíte, k čemu to slouží ? To neuhádnete.
  • 00 Reagovat !

    foto Radoslav-Tintera

    Radoslav_Tintera 10.01.  08:39

    Kotouče vzadu

    Cituji: "Odlišné to může být, pokud vozidlo používá na zadní nápravě kotoučové brzdy. Dnes se toto týká prakticky všech aut od kompaktní třídy výše a také četných modelů segmentu B. "

    Až na Octavii :-)
    • 20 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 10.01.  11:02

      « Re: Kotouče vzadu

      Naštěstí, za toto dobrodiní lze Octavii snad odpustit i ten katastrofální facelift! :-) :yes: :yes: :yes:
  • 10 Reagovat !

    foto sulcik

    sulcik 10.01.  08:41

    Spolehlivost

    To jestli je buben uvnitř kotouče spolehlivější řešení, o tom by se dalo dost polemizovat...
    Jo a starší BMW pokud vím, měly taky buben v kotouči...
    A mj. jste zapoměli na třetí řešení a to je speciální brzdič pro ruční brzdu na kotouči.
    • 00 Reagovat !

      foto ryccardo

      ryccardo 10.01.  08:57

      « Re: Spolehlivost

      Pakny parkovací brzdy uvnitř kotouče je zhovadilost nevyššího kalibru. Tuším to takhle měla Vectra. Chatrnější řešení už fakt nešlo vymyslet.
      • 00 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 10.01.  09:30

        « Re: Re: Spolehlivost

        to má hodně aut, z těch co jsem mál já všechny krom Jagu, ten měl el. a bzdové destičky na ruční brzdu na kotoučích. Nejlepší, žel drahé řešení.

        Pakny těžká auta neudrží, bez neustálého seřizování
    • 00 Reagovat !

      foto DoubleSix

      DoubleSix 10.01.  09:08

      « Re: Spolehlivost

      Souhlas, ten systém Drum-In-Hat mi také přijde jako méně spolehlivý.
    • 00 Reagovat !

      foto Jopino

      Jopino 10.01.  09:12

      « Re: Spolehlivost

      u BMW 1er jsou pořád segmenty parkovací brzdy vně kotouče. Fajnově (ironicky) se to nastavuje.
  • 00 Reagovat !

    foto Jopino

    Jopino 10.01.  09:09

    spolehlivost

    poslední typ, uvedený v článku mám i na svém autě (akční členy upevněné v brzdiči). Jsem zvědavý, jak dlouho tahle "vychytávka" vydrží. Vyrábí to TRW, no a když čtu, kolik problémů s tím mají uživatelé koncernu a jak těžko se shání na vrakáči dobrý a použitelný kousek, jímají mě mrákoty ;-\ Snad to alespoň 150.000 km zvládne ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto DoubleSix

      DoubleSix 10.01.  09:22

      « Re: spolehlivost

      Vyrábí to jak TRW, tak i Bosch a Continental. Záleží, co máš za auto.
      Ale těch 150 tisíc / 4 roky by to snad mohlo dát :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Jopino

        Jopino 10.01.  12:53

        « Re: Re: spolehlivost

        Mám to na Hondě. Když jsem lakoval brzdiče, tak jsem si všiml právě toho nápisu (TRW). No, uvidíme ;-)
  • 20 Reagovat !

    foto Jarocell

    Jarocell 10.01.  09:10

    Nejsem si jist, ale

    někde jsem četl, že soutěžní vozy mají ruční brzdu hydraulickou na klasické páce mezi sedadly. Pokud potřebuju jenom trochu pomoci zadním kolům se utrhnout a potom už je jenom držet plynem, nějaký tlačítko s funkcí ano/ne je mě nanic, potřebuju ten začátek smyku mít pod kontrolou a brzdný účinek jemně dávkovat. Kromě toho lanková parkovačka nikdy nepůsobí na obě kola stejně, trvá to déle a vždycky je jedno lanko vytahanější...
    • 20 Reagovat !

      foto DoubleSix

      DoubleSix 10.01.  09:19

      « Nejsem si jist, ale

      Pokud potřebuješ utrhnou zadní kola a provést řízený smyk, tak s EPB máš smůlu, bohužel.
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 11.01.  15:14

      « Re: Nejsem si jist, ale

      Ano, hydraulická je fajn a používá se, ale nevím, jestli to někdo má na klasické páce - spíš to bývají vzpřímené páky, aby byly blíž volantu (montují se tedy víc dopředu). A nemají to jen soutěžní auta.
  • 00 Reagovat !

    foto MichalSVK

    MichalSVK 10.01.  09:10

    Zima

    Nemám skúsenosť s elektronickou brzdou ale zaujímalo by ma ako si vie poradiť s mrazmi. Je odolnejšia voči zime ako klasická alebo je to to isté?
    • 00 Reagovat !

      foto Jopino

      Jopino 10.01.  09:18

      « Re: Zima

      možná je v tom, že nezatuhnou lanovody :-) Používám elektriku i teď a zatím (ťuk, ťuk) to v těch mrazech funguje.
    • 00 Reagovat !

      foto DoubleSix

      DoubleSix 10.01.  09:20

      « Re: Zima

      S předchozím vozem s EPB jsem neměl v zimě problém. Ale nemám ho ani teď, když mám klasickou ruční brzdu. Obě mi fungovaly dobře.
    • 00 Reagovat !

      foto kuny

      kuny 10.01.  23:07

      « Re: Zima

      hele, ja mam elektronickou parkovacku jiz na tretim volkswagenu v rade - zatim jsem s tim nikdy nemel sebemensi problem. u prvniho auta (tiguan) jsem trosku zapasil s autoholdem, nez jsem si zvykl, ze po dobrzdeni na krizovatce je k jeho spolehlive aktivaci dobre jeste trochu proslapnout brzdu (ale to nema nic spolecneho s vlastni parkovaci brzdou, pouze sw toho systemu nebyl uplne idealni), no a v soucasnem passatu to uz funguje naprosto bezproblemove. co se tyce mrazu, tak zatim ani u jednoho auta nebyl sebemensi naznak potizi s touto brzdou. pravda je, ze auta jezdim nova - tiguan jsem mel ctyri roky, ted mam soucasne dve auta (sharan 3roky a passat 1,5 roku).
  • 30 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 10.01.  11:07

    El. P brzdu? Pokud ano, tak ale pouze na přání!!!

    Plošné zavádění el. P brzdy je katastrofální rozhodnutí, hnusný automobilový zločin a přímo plyvnutí do očí potenciálnímu zákazníku, který je aktivní řidič. Pokud už toto pochybné zařízení automobilka chce u daného modelu nabídnout, prosím, ale výhradně jako VOLITELNOU výbavu!!! A pokud se jí toto řešení zdá drahé, tak ať toto idiotské zařízení nenabízí vůbec! Skvostným příkladem budiž Fiat Tipo nebo Škoda Rapid/Seat Toledo. Zvláštní pochvalu za udržení poctivé mechanické klasiky zasluhuje nejnovější BMW 3er! :-) :yes: :yes: :yes:
    • 10 Reagovat !

      foto DoubleSix

      DoubleSix 10.01.  12:08

      « El. P brzdu? Pokud ano, tak ale pouze na přání!!!

      Bohužel, těch elektronických věciček, jejichž jediným cílem je vyeliminovat z procesu řízení řidiče, bude čím dál víc.
      • 00 Reagovat !

        foto Nicco

        Nicco 11.01.  11:05

        « Re: El. P brzdu? Pokud ano, tak ale pouze na přání!!!

        Myslim, ze zapadni ridic vyzaduje co nejvic elektroniky, vychodni spis vsechno v manualu. V tom ma vyhodu Skoda, ze se zameruje na vychodi ridice nebo zapadni s vychodni preferenci ;-)
  • 10 Reagovat !

    foto andre-gide

    andre_gide 10.01.  11:30

    výhoda EPB

    Jestli je pravda, co jsem někde četl (bojím se to totiž vyzkoušet), tak velká výhoda v EPB měla být hlavně v tom, že pokud se něco stane s řidičem (infarkt atd.), tak spolujezdec zmáčkne tlačítko a auto normálně zastaví, bez smyku jako s klasickou ručkou.
    • 10 Reagovat !

      foto Jopino

      Jopino 10.01.  12:57

      « Re: výhoda EPB

      vyzkoušel jsem to v menší rychlosti, cca 25 km/h (na větší jsem neměl odvahu) a kola se normálně zablokovala. Chtělo by to dobrovolníka, co to testne v 60 km/h :-)
      • 10 Reagovat !

        foto andre-gide

        andre_gide 10.01.  16:00

        « Re: Re: výhoda EPB

        >:D >:D >:D vidím, že nejsem jediný, kdo má takovýto problém. Mluvíš mi z duše >:D
    • 10 Reagovat !

      foto tradon

      tradon 10.01.  14:13

      « Re: výhoda EPB

      přesně v to jsem doufal, že to v článku bude. Co se stane při zmáčknutí ve vyšší rychlosti a třeba i na mokrém povrchu. Ať už jde o záměr nebo omyl (třeba dítě). Mám Golfa 7 a na výběr jsem neměl.

      Jinak k té spolehlivosti, na Fabce se mně po cca 3 létech zasekl bovden tak blbě, že jsem si toho nevšiml dokud se úplně neobrousily destičky i obložení. Oprava mastná a rada technika, to se stává, bovden se zanese, pružina vytahá, raději ručku nepoužívat. Tak si vyberte :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Gasoline

        Gasoline 11.01.  07:43

        « Re: Re: výhoda EPB

        Já do ní nechtíc ťuknul za jízdy a nestalo se nic. Asi to bude chtít podržet déle.
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 11.01.  15:22

          « Re: Re: Re: výhoda EPB

          Na ťuknutí by neměla reagovat. Stejně jako by se ti neměl na ťuknutí za jízdy vypnout motor.
  • 00 Reagovat !

    foto Stejsn

    Stejsn 10.01.  14:28

    A opět Praga V3S jde proti proudu!

    Vejda měla mechanicky ovládanou ručku, pochopitelně pákou mezi sedadlama. ALE! Nepůsobila na pakny kol. Zatažením ruční brzdy se utáhla pásová brzda na bubnu, který byl navlečený na kardanu druhé (prostřední nápravy) a tím se znehybnila kardanka a od ní i kola. U tohohle auta byla parkovací brzda životně důležitá, protože na rozdíl od většiny náklaďáků, které se vypuštěním vzduchu znehybní, tak vejtra když jí uteče vzduch ze vzduchojemů, tak se ODBRZDÍ!
  • 21 Reagovat !

    foto Karel-

    Karel_ 10.01.  19:09

    OMG!

    Machalo, Dusile, nebo kdo píšete ty titulky- najměte si proboha na tuto práci někoho s IQ nad 60! (snad stačí jeden vykřičník, abych vás zaujal)
    Dát do nadpisu "k čemu slouží parkovací brzda" - to není bulvární, to je jen a pouze stupidní. :no:
    • 00 Reagovat !

      foto Floyd

      Floyd 10.01.  20:55

      « Re: OMG!

      >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
      Karle, je to marný, marný, marný >:D
    • 00 Reagovat !

      foto kuny

      kuny 10.01.  23:09

      « Re: OMG!

      :-)))))) dalsi variace na tema stupidnich a bulvarnich nadpisu je tady.
    • 00 Reagovat !

      foto JirkaV8

      JirkaV8 11.01.  02:35

      « Re: OMG!

      ano gilgit se nezapře >:-[]
  • 02 Reagovat !

    foto kovv

    kovv 10.01.  20:17

    zima

    Fascinuje mne diskuze k "ruční" brzdě v zimě a možnému zamrznutí. Musíme si uvědomit, že je to v první řadě parkovací brzda a slouží k parkovaní a stání a to bez ohledu na počasí. Když se používá, tak jak má, tak nezamrzne. Tzn., že jí stačí používat pravidelně.
    Pokud dáte při parkovaní rychlost (jakoukoli kromě zpátečky) a někdo vás jen trochu ťukne, tak můžou přeskočit v motoru převody (neumím to správně technicky popsat) a při nastartovaní (ani nemusíte vědět že vás ťukli) vám půjdou proti sobě válce a motor je na odpis. Už jsem zažil několik takových případů a pojišťovny (viníka ťuknutí i vaše) to neproplácí protože nemáte stát na rychlosti.
    • 00 Reagovat !

      foto beibej

      beibej 10.01.  21:15

      « Re: zima

      AHA, jak můžeš nestát na kvaltu když máš zamykání zpátečky? A pojišťovně to tak vadí že ti dá slevu na pojistce. ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto kovv

        kovv 11.01.  07:36

        « Re: Re: zima

        Psal jsem "jakoukoli kromě zpátečky". Na zpátečce se to nestane.
        • 00 Reagovat !

          foto MichalSVK

          MichalSVK 11.01.  09:03

          « Re: Re: Re: zima

          Pýtal som sa to preto lebo zatiaľ pri každom aute mi ručná spoľahlivo zamrzla ak auto stálo dlhšie ako dva dni. Preto odvtedy ručnú v zime jednoducho nepoužívam. Nestojí to za to ničiť si zadné kotúče.
          • 00 Reagovat !

            foto kovv

            kovv 11.01.  11:01

            « Re: Re: Re: Re: zima

            Máš asi smůlu. Mně za dvacet let ježdění (25 tkm ročně) naštěstí nikdy nezamrzla a to celkem střídám auta (některé mám souběžně) skoro jako ponožky: Favorit, Felicie, Vectra, Twingo, Astra, Idea, Fabie I, Fabie II, Fabie III, Rapid a Meriva.

            Nutné je používat ručku opravdu stále (stání pře barákem, na parkovišti, v garáži ....).

            Mám známého v norsku (bydlí kousek od polárního kruhu) a tam mu v minulosti jak měl klasickou ručku doporučovali rozjezdy na ručku min. 3 x na každou jízdu. U elektronické se to nemusí řešit. Protože jak zastavíš, tak se sama zatáhne (případně zmáčkneš tlačítko) na každé křižovatce.
  • 02 Reagovat !

    foto kovv

    kovv 10.01.  20:17

    zima

    Fascinuje mne diskuze k "ruční" brzdě v zimě a možnému zamrznutí. Musíme si uvědomit, že je to v první řadě parkovací brzda a slouží k parkovaní a stání a to bez ohledu na počasí. Když se používá, tak jak má, tak nezamrzne. Tzn., že jí stačí používat pravidelně.
    Pokud dáte při parkovaní rychlost (jakoukoli kromě zpátečky) a někdo vás jen trochu ťukne, tak můžou přeskočit v motoru převody (neumím to správně technicky popsat) a při nastartovaní (ani nemusíte vědět že vás ťukli) vám půjdou proti sobě válce a motor je na odpis. Už jsem zažil několik takových případů a pojišťovny (viníka ťuknutí i vaše) to neproplácí protože nemáte stát na rychlosti. :-)
    • 00 Reagovat !

      foto O5kar

      O5kar 10.01.  20:43

      « Re: zima

      Tima převodama jsi určitě myslel rozvodový řetěz, nebo řemen že?
      • 00 Reagovat !

        foto kovv

        kovv 11.01.  07:34

        « Re: Re: zima

        Asi máš pravdu, že to bude rozvodový řetěz. Jak jsem psal, tak to neumím správně technicky popsat.

        Dokonce jsem slyšel, že jeden prodejce aut dával svým zaměstnancům pokyny parkovat v areálu předváděcí auta na 1. Jednou jím takhle jedna milá paní při vyjíždění na předváděčku ťukla 3 auta. A jak postupně s nimi chtěli popojet, tak dvě odrovnali a až u třetího jim došlo, že se něco podělalo.

  • 10 Reagovat !

    foto Bazalt

    Bazalt 10.01.  20:42

    ruční vs elektronická

    Elektronickou brzdu jsem měl v astře a insignii, je to o zvyk, hlavně chvilková prodleva. Na druhou stranu ta prodleva je super protože slouží jako asistent rozjezdu do kopce.

    Na zimní radovánky je samozřejmě zlatá ta mechanická ;-) Podle mě kdo si nikdy neotáčel auto přes ručku je houby řidič. je to i nácvik krizových situací. na starých škodovkách 105 a 120 jsem si driftoval jedna báseň a bylo to kolikrát bezpečnější než čekat až se tu utrhne samo ;-) A řízené otočení na sněhu je podle mě lepší než dělat oooobrovský oblouk a bát se kdy chytím nedotáčivý smyk.
  • 00 Reagovat !

    foto Bazalt

    Bazalt 10.01.  20:46

    "ruční" brzda na nohu...

    Některá auta mají místo ruční brzdy pedál...

    Kdyby jenom některá, záleží na zemi. některá mají třeba parkovací brzdu pod volantem (a tím nemyslím Š1203 :-) )

    Stejně jako u článku o převodovkách jsem čekal něco zajímavého a ne pár řádků. Takové krásné téma, stačilo na půl hodiny zalistovat internetem, okopírovat wikipedii a najít pár fotek jak to mají kteří výrobci vyřešené.
    • 00 Reagovat !

      foto Floyd

      Floyd 10.01.  20:58

      « Re: "ruční" brzda na nohu...

      To by ale bylo moc práce >:D Chybí tomu jakákoli špetka techničnosti. Hanba!!!
      Machala je asi ještě pořád s Nissanem v Americe a Mička se Škodovkou ve Vídni, no a tak mají myši pré >:D >:D >:D
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
reklama




reklama




Blesk.cz

Policisté unesli a zavraždili obchodníka. „Zabil bych je,“ hřímá prezident

Policisté unesli a zavraždili obchodníka. „Zabil…

Kriminální skupina, ve které bylo i několik policistů, na Filipínách unesla a následně zavraždila jihokorejského…

Samsung vyvíjí skládací tableto-mobily Galaxy X1 a Galaxy X1 Plus

Samsung vyvíjí skládací tableto-mobily Galaxy X1 a…

Každý bude něčím osobitý, něčím jiný. Samsung podle jihokorejského zdroje připravuje na příští rok hned dvojici…

 

iSport.cz

Holoubek chválil posily a motají mu hlavu mladíci. Chtějí se prodat, řekl

Holoubek chválil posily a motají mu hlavu mladíci.…

Dva zápasy, dvě výhry se skóre 9:1. Fotbalová Sparta si v sobotní přípravě pořádně zastřílela. Nejdříve proti…

Šestý triumf Samkové v kariéře! Olympijská vítězka kralovala v Utahu

Šestý triumf Samkové v kariéře! Olympijská vítězka…

Olympijská vítězka ve snowboardcrossu Eva Samková vyhrála druhý závod sezony Světového poháru v Solitude v…

 

Reflex.cz

České ženy se odvrací od antikoncepčních pilulek. Lékaři jsou znepokojení

České ženy se odvrací od antikoncepčních pilulek.…

Pilulky proti početí bere o stovky tisíc žen méně než před deseti lety. Prodeje klesly o stovky milionů korun ročně.

Růžový protest. Washington manifestuje za práva žen, počet účastníků se odhaduje na půl milionu

Růžový protest. Washington manifestuje za práva žen,…

Masovou účastí dnes v centru Washingtonu před budovou Kongresu USA začala manifestace za práva žen, jejíž…

 
 
reklama