Ta C5 mě celkem překvapuje. Od ní bych čekal mnohem více prodejů u nás, je to designově velmi zdařilý auto, i nabídka naftových motorů je velmi dobrá (zato benál nic moc). U té Laguny to celkem chápu, ta nemusí dost lidem sednout designem, 407 už není úplně nejnovější, ale ta C5...
Ono je jasné, že Mondeo má vysoký podíl nafťáků:
1) Benzinové motory nic moc, těšme se na 1,6 Ecoboost, který přijde s faceliftem Mondea
2) 2.0 TDCI je mimořádně povedený motor, který dokáže s Mondeem pěkně zahýbat. Vždyť 0-100 km/h za 9,5s je výborná hodnota, navíc je motor kultivovaný.
3) Slevové akce nad 30% jsou často omezené právě na 2.0 TDCI motor, pak Mondeo ve výbavě Titanium s tímto motorem vyjde o nezanedbatelnou částku levněji než Focus se stejným motorem a výbavou, který je navíc v akci.
Ale jinak je vidět, že u první trojky čím dražší model, tím prodávanější. Já si to vyvětluji tak, že koncern VW klade důraz na kvalitu a spolehlivost aut. VW auta (Passat, Superb) jsou zaměřena více manažersky, Mondea špíše na rodiny.
Samozřejmě, že diesel je jediná smysluplná volba. Ale samozřejmě ne v Mondeu a ne fordovsky diesel.
Nebo už jste někdy viděli fordovský diesel, se kterým se dá najet bez závažné poruchy 400 tisíc km? A už jste viděli někdy nějaké Mondeo s pohonem 4motion?
Jasným favoritem pro vozy této třídy je proto Passat, či Superb (samozřejmě TDI 4motion). :yes:
1) Bavíme-li se o VW traktorech v podání TDI, pak srovnávejme s podobně kultivovanými motory, tedy od Forda s TDDI, který byl v předchozí generaci Mondea. To je motor, který krom výměny žhaviček nepotřebuje žádnou jinou údržbu. Naprosto bezporuchový, bezproblémový, na palivo neháklivý motor. Bohužel vyšší spotřeba a TDI traktorový zvuk byly daní. Pak přišly poruchové motory TDCI v miulé generaci, v té současné jsou opět bezporuchové, bere-li se kvalitní nafta.
VW je dle mého názoru také bezporuchový, ovšem právě TDI motory mají traktorovitý projev.
VW je bezporuchový? Už dlhšie sa zamýšľam nad tým odkiaľ pramení to všeobecné povedomie, že autá VW sú bezporuchové, alebo menej poruchové ako ostatné. Len za posledný mesiac som sa stretol z 3mi ľuďmi, ktorý mali s Pasatíkom problémy. 1. na parkovisku pred našou firmou sa márne pokúša pohnúť Passat r.v.2008. Zablokovaná el. parkovacia brzda. 2. Dnes mi známy vraví, že nepríde, lebo manželka ostala visieť na dialnici ( odišlo jej čerpadlo )- Passat r.v.2006
3. Susedov Golf V je v servise, menia mu turbo....
Netvrdím, že sú to zlé autá, ale nie sú o nič lepšie ako vačšina konkurencie. Však aj rebríčky ADAC o tom hovoria.
Možná špatně řečeno. Koncern se velmi intenzivně zabývá poruchama svých vozů a jejich četností a velice proaktivně přijímá konstrukční opatření pro další výrobu. Je to vidět třeba na motoru 2.0 TDI 103 KW, který byl zprvu poměrně poruchový, po cca půl roce prodejů se na základě zpětné vazby udělala revize ústící ve zvýšení spolehlivosti.
To snad delaji vsichni, jo vlastne nekteri to delaji-vyladi drive nez to prodaji lidem, to je fakt.
VW tezi z toho, ze na narocnejsi Common rail preslo jako posledni. Ale nikde neni napsano, ze ty problemy, kterymi si prosla uz davno konkurence, je teprve u motoru s Common rail necekaji.
Dnes je rozhodne vetsi jistota koupit Common rail od Fordu, mozna PSA, nez od VW nebo Skody u kterych se jedna o motory teprve prvni generace.
[odkaz]
Nepleť si pojmy "první generace commonrailů" s pojmem "první generace koncernových commonrailů." VW rozhodně nemá CR z půlky let devadesátých. Jinak to pro tebe bude asi překvapení, ale čtyřválcové CR jsou u VW již ve své 2. generaci a v nejbližší době bude již třetí, jen se s tím koncern narozdíl od jiných navenek nijak nechlubí a prostě to jsou stále "2.0 TDI CR" apod. Jinak máš pravdu, někteří to napřed vyladí než to prodají... třeba ford kvůli tomu teď svolává 4,5 milionu aut zpátky do servisů že. ;-)
Přestaň kecat kraviny. 4,5 milionu aut je svoláváno kvůli vadným přepínačům od Texax Instruments. Jsou to auta vyrobená do roku 2003. Děláš ze sebe, u lidí, který jsou informovaný, ze sebe akorát blbce...
Kamarád má Mondeo z roku 2000 nebo 2001, má tam 2.0 TDDI nebo jak se to nazývá a má najeto do dnešního dne 380 000km, bez vážnější poruchy. Nemám fordy moc rád, ale házet do stejného pytle všechny auto kvůli toho, že tvůj soused má problém s Fordem s TDCI nebo dieselem obecně??? To je trochu trapné, zase :-)
Uprimnou soustrast majitelum novych Passatu ke koupi vybehoveho modelu. Kdyz uz bych mermomoci chtel VW, tak si aspon pockam na novej. Na druhou stranu, cemu se divim ze? :-)
Přijde do jara 2010. Ne nový model, ale výrazný facelift, stejně jako Golf není novým modelem, ale výrazným faceliftem. Ale VW to umí prodat jako nový model. Mají dobrý marketing.
Přijde do jara 2010. Ne nový model, ale výrazný facelift, stejně jako Golf není novým modelem, ale výrazným faceliftem. Ale VW to umí prodat jako nový model. Mají dobrý marketing.
Hm, nebyl bych si tak jistý, vzhledem k tomu, že představení nové generace passatu bylo uspíšeno z 2014 na 2012, přestaly se objevovat i informace o faceliftu passatu současného, který měl přijít ve 2010. Vzhledem k tomu, že byly do passatu nasazeny CR motory nebo přístrojovka z CC plus nějaké další změny jen v rámci přechodu na modelový rok 2010, celkem bych si i tipnul, že tím je otázka faceliftu vyřízená, prostě nebude. A jaká má být nová generace passatu, která přijde v r. 2012? Předně, bude stát na podvozku vycházejícím z nového modulárního systému, který nemá pevné platformy, ale umožňuje mnohem více variability, různé rozvory, rozchody, různá zadní zavěšení. Nový passat bude mít větší rozvor i rozchod kol oproti stávajícímu, jeho celková délka se natáhne k 4,8m, bude mít zcela novou kabinu, prostě nové auto.
Ty "stare" Passaty nakupuji "prikazem" hlavne nektere firmy, a ty moc na vyber nemaji, proste musi povinne brat koncern Skodu nebo VW jak jejich centralni vedeni pozaduje. ;-)
Tak ze tezko nekdo bude resit, ze Passat je nestarsi, zastarele auto ve tride.
Nemelo by se take zapominat na Passat CC, ktery tahne upadajici prodeje stare generace, ktere je na trhu vice jak pet let bez faceliftu, je to mozna i rekord.
Protoze predchozi generace dostala facelift po celkem beznych 4 letech, soucasna evidentne doplatila na vznik CC. Tak ze je na druhe koleji a to nejen vizualne.
CC se nepocita zvlast, nebyt tohoto noveho modelu, stary Passat by byl davno v panu.
Proto jsem prave zacal tou kondolenci, je mi jasny ze velky procento prodanejch kousku jsou prave sluzebaky, kde jaksi skutecni uzivatele auta nemaji na vyber. Proto bych svymu sefovi (kdybych nejakyho mel :-) ) moc nepodekoval.
Ale ti co si ho koupi soukrome urcite nespokojeni nejsou, pravdepodobne nezanaji nic jineho, takze jsou blazene stastni :-)
Ale je pravda, ze CC je opravdu pekny, tim me oci VW potesil.
Ja hovorím, ze chyba je v tom, ze Exeo prislo na trh prílis skoro. Majitelia predoslej A4 si ich v zásade stále uzívajú (zdravím Pierra)a este nejdú menit za novsie. Seat mal preto este pockat a Exeo priniest az o nejaký rok neskor, aby ho mal kto kupovat. >:-[]
Tak pánové radikální fandové jakékoliv značky. Minulý měsíc vedl Superb, co to bylo slávy, tento Passat, předminulý Mondeo, třeba jendou bude Insignia (i když je to dost nepravděpodobné)... budete tady zase pět opěvné ody na jakékoliv auto díky prodejům v jednom měsíci? 8-s
že existuje jen 6 výrobců schopných zaujmout trh a něco prodat. VW 50%, Ford 18%, Opel 8%, BMW 4%, Mazda a Toyota nad 3%. Ostatní neexistují. Smutná zpráva pro Frantíky, Taloše ale docela mizerie i pro šikmoočka (Honda, Hudla i další).