Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Úsporné VW BlueMotion: Polo (3,3 l/100 km), Golf (3,8 l/100 km) a Passat (4,4 l/100 km)

Volkswagen chystá na frankfurtský autosalon premiéru hned tří nových modelů se značkou BlueMotion. Úsporné Polo, Golf a Passat se stanou nejúspornějšími vozy ve svých třídách.
Zpět na článek
3. 9. 2009 09:23
3. 9. 2009 09:43
3. 9. 2009 10:42
3. 9. 2009 11:00
3. 9. 2009 13:03
3. 9. 2009 15:19
3. 9. 2009 16:58
19. 9. 2009 13:58
neregistrovaný "Machinecz"
3. 9. 2009 11:10
3. 9. 2009 11:47
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
3. 9. 2009 12:31
4. 9. 2009 11:11
4. 9. 2009 11:10
3. 9. 2009 12:59
Avatar - Loptos
3. 9. 2009 09:23
Ze by?
Pri pohlade do Passatu neujde oku ze ma iba manualnu klimatizaciu. To znamena ze ked ju clovek zapne spotreba ide hore. To plati aj pre ostatne modely si myslim.

Este by ma zaujimalo pri akej jazde je takato spotreba mozna. A nech mi nikto nehovori ze je to nieco super, ked na zazihovej 55kW 12 rocnej Felicii dokazem spravit spotrebu 5.0 litra v kombinovanom cykle s maximalnou rychlostou 110km/h.

Je nejaky uzivatel tohoto serveru ktory ma realne skusenosti s BLUEMOTION?

Dakujem :-)
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Ricardo
3. 9. 2009 09:43
Re: Ze by?
Způsob měření je daný normou a platí pro všechny auta [odkaz]
Avatar - WinDiesel
3. 9. 2009 10:42
Re: Ze by?
Kamaráde, 12 let stará felicie má trochu jinou hmotnost... Neporovnávej neporovnatelné. A nemáš trochu křeč v noze, když jedeš za těch 5l/100 km??? ;-)
Avatar - Loptos
3. 9. 2009 11:00
Re: Ze by?
No vsak preto to pisem, kila sa rataju. Krc ani nie, ide to v pohode :-)
3. 9. 2009 12:44
Re: Ze by?
Brácha jezdí s benzínovým 2 litrem Daewoo Leganza s dlouhodobým průměrem za 6,7 litru. Otec s naprosto standardní C4 1.6 16V max. kolem 5,5. S 1.9 TDI 66kW v Octavii se dá zajet i za 4 na sto bez problémů. Záleží jen a pouze na řidiči, kdo má těžkou nohu a neumí jezdit předvídavě a jezdí stylem plnej plyn plná brzda tak se potom nemůže divit že mu jakékoliv auto žere.
Mimochodem takové ty řeči, že když se z kopce brzdí motorem tak se do motoru vypne přívod paliva (počítač ukazuje většinou optimisticky spotřebu 0 litrů) to je nesmysl, mnohem víc se uspoří když se jezdí s vyřazenou rychlostí na volnoběh. Taky dost snižuje spotřebu použití kvalitního paliva, třeba V-Poweru, ale to se moc nevyplatí vzhledem k jeho ceně...
3. 9. 2009 13:03
Re: Ze by?
no mam teda obracenou zkusenost s vyrazenou rychlosti, a s tim kolik to ukazuje je taky dulezite zminit ze jsou ruzne zpusoby jak se meri spotreba ukazovana na palubaku, navic je potreba mit dosazene urcite minimalni otacky aby motor opravdu nepotreboval zadne palivo z toho kopce

kuprikladu pokud me klesnou otacky pod 1200 tak na palubaku pomalu zacnou naskakovat hodnoty as k cca 6-6.2
Avatar - Loptos
3. 9. 2009 15:19
Re: Ze by?
Ja palubak nemam :-) a dokazem to odmerat
3. 9. 2009 16:58
Re: Ze by?
tak me se palubak celkem kreje s tim co si pisu sam pri kazdem tankovani, rozdil do 0.2litru, takze pohoda
neregistrovaný "Machinecz"
19. 9. 2009 13:58
Re: Ze by?
No nevím, jednoznačně až na hluk v autě (vyšší otáčky) tak brzda motorem má všechny plusy. Ta uspora paliva si myslím že není až tak velká jak někteří tvrdí, ale opravdu v tu chvilku se zavírá klapka a přitom motor tlačí a posilovač krásně brzdí, dobíjí se víc baterie a šetřej se brzdy .. navíc když se blížíš k autu před sebou a potřebuješ přibrzdit tak podřadit a nebrzdit brzdama má taky spoustu plusu. Lepší odhad volby rychlosti, tím i lepší akcelerace při předjíždění. Nemluvě o tom, že i ten zvuk vytočeneho motoru krásně lahodí uším :-) (VW rok 1990 1,8 8V dlouhodobá spotřeba6,6 L/100 a to se občas svezu)
3. 9. 2009 11:10
Re: Ze by?
Taky bych rad poznal nekoho, kdo si to koupi :-) S dvoulitrovou mazdou 6 jezdim bez problemu za 5. A to je realny cislo, ne plouzeni se 100 km/h po dalnici.
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
3. 9. 2009 11:47
Re: Ze by?
A jak rychle teda jezdíš, abys měl spotřebu 5 litrů ?
3. 9. 2009 12:31
Re: Ze by?
Karel si to spletl se spotřebou v ostřikovačích...
4. 9. 2009 11:11
Re: Ze by?
Za kolik jezdis ty? A s cim? ;-)
4. 9. 2009 11:10
Re: Ze by?
Jezdim uplne normalne, tz. svizne, nijak extra se neomezuju, staci ve meste predvidat, cist situaci, mimo mesto teren a nebat se sviznych prujezdu zatacek.
3. 9. 2009 12:59
Re: Ze by?
is A6 co ma psanou kombinovanou spotrebu 11-12litru benzinu jsem schopnej jezdit za 8, takze da se vsechno, je otazkou jestli by to kazdej vydrzel tak jezdit v dnesni uspechane dobe, pokud jedu normalne svizne tak jsem taky na tech cca 11 litrech
3. 9. 2009 09:46
Sazochrlic forever
Chrlime saze do posledniho okamziku. Proc by jsme nasazovali zcela nove technologie, kdyz muzeme vydelavat penize snizenim volnobeznych otacek a podvozku. Nasazenim hybridni technologie, ktere uz dnes brani jenom marketing automobilek, by spotreba zacinala 2kou. Ovsem spotrebitele by mohli utrpet sok, proto je treba davkovat zmeny polehoucku.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - WinDiesel
3. 9. 2009 10:40
Re: Sazochrlic forever
Dej už pokoj, Drápalíku, žádné saze nechrlíme. A těch hybridů se dočkáš, 1,2 TDI bude mít hybrid, 1,6 HDi bude mít hybrid, 2,0 HDi bude mít hybrid, 2,2 CDI bude mít hybrid a to vše uvidíš již letos ve Frankfurtu... Aby tě chlape nekleplo, ty bojovníku se sazemi (nebo s větrnými mlýny?) ;-)
3. 9. 2009 11:34
Re: Sazochrlic forever
Kdo neprudi, jakoby nebyl.

Nebyt dostatecne velke skupiny zakazniku - prudicu, kteri rekli prodejcum, ze auta se soucasnou bezperspektivni technologii jiz nebudou kupovat, vyrabel by koncern sazochrlice jeste pro nase vnuky. Podle nedavneho pruzkumu je uz dnes v Nemecku kolem 20% zakazniku, kteri cekaji na elektricke technologie. To uz je znacne velka skupina lidi, kterou neoslovuji soucasne vyrabene modely. Asi tady nekdo neco zaspal. Asi se stala nekde chybka v dlouhodobem planovani. Nabidka ocividne zaostava za poptavkou. Ze uvidime nejake koncepty s realnou vyrobou na svatyho Dyndy, mne nechava chladnym.
Avatar - Dinar
3. 9. 2009 12:26
Re: Sazochrlic forever
Ty tvoje "pravdy" jsou než přáním otcem atd. Žádná dostatečně velká skupina zákazníků, která by cokoliv prodejcům říkala, a tím je donutila ke změně, nebyla a není. Jen z pouhého faktu, jak dýzly v posledních patnáctni letech prodejně rozdrtili dříve výsadní postavení benzinových, podotýkám mnohem ekologičtějších, motorů, je zřejmé, že uvažování zákazníků (o pohonech aut) v kategorii perspektivní/bezperspektivní technologie, jak tu podsouváš, neexistuje. Bude-li někdo nabízet auta jezdící za X - 1,- na kilometr oproti stávajícím, které jezdí za X,- pak to lidé budou kupovat, lhostejno jestli to auto jezdí na benzín, naftu, el. nebo cokoliv jiného. Že to bude nakonec elektřina není dáno nějakou ekologickou uvědomělostí populace, ale zcela jinými milionkrát omletými důvody. Záležet na echu zákazníků, vyráběl by koncern, a hlavně měl na ně odběr, ty sazochrliče klidně ještě dvacet let. Jinými slovy, tlaky jdou naprosto odjinud než od spotřebitelů, podobně jako v otázce "ekologických" žárovek, coby aktuálního tematu.
3. 9. 2009 14:48
Re: Sazochrlic forever
Jako obvykle. Nectes co jsem napsal, ale to co by jsi chtel abych napsal. A pak to co jsem nenapsal rozeberes a reknes ze je to ptakovina. O ekologii ani uvedomelosti tam nemam ani slovo. To, ze pro tebe slovo perspektivni znamena ekologicky je chvalihodne, ale pro mne je perspektivni mnohem sirsi pojem zahrnujici taky ekonomiku provozu, jaky je zdroj energie atd. Perspektivni technologie nevyzaduje zadnou uvedomelost, jen zdravy rozum.

Poptavku jde samozrejme urcitym zpusobem usmernovat, ale nelze ji dlouhodobe ridit. Nezvladly to ani americke koncerny. Proste kdyz prijde doba, zakaznici promluvi a koncerny se hrouti. Ze vlastne zakaznici nic jineho nez sazochrlice nechteji je oblibeny blabol koncernoveho PR, kterym se snazi zamaskovat to, ze vlastne zakaznikum nic jineho nenabizi. Ze na trhu je uz dnes dostatek zakazniku, kteri nechteji soucasne technologie neni zadny muj vymysl. Jsou na to pruzkumy. Ze az dosud vlastne temto lidem nikdo nic (az na vyjimky) rozumneho nenabidl, je bohuzel pravda. Takze tlaky jdou odevsad. Ze by prani zakazniku byla pro vyrobce uplne nezajimava, je opravdu originalni myslenka, kterou jsem jinde nez od tebe nezachytil. Ze by genialni myslitel?
Avatar - Ricardo
3. 9. 2009 15:08
Re: Sazochrlic forever
Podívej se na prodejní statistiky diesel vs. benzín. A to u mnoha modelů je nabídka dieselových motorů užší než benzinových (např. Mondeo) Ano u Laguny je to naopak, ale to je spíš výjimka
Avatar - Dinar
3. 9. 2009 15:29
Re: Sazochrlic forever
S tím čtením, je problém na tvé straně, nikde nedávám rovnítko mezi perspektivní a ekologický a uvědomělost je logicky míněna v širším kontextu než v radosti nad přibývajícími kytičkami na displeji nějakého hybridu. Říkám, že lidé obecně neuvažují při koupi auta v kontextu perspektivnosti pohonu, ať jej definuješ jakkoliv široce, důležité jsou pro ně vlastní náklady na provoz a míra komfortu, v tomto smyslu např. snadnost obsluhy nebo dojezd. A je jim jedno na jakém principu pohonu toto dostanou, jinými slovy to, jestli jim budou automobilky v daný okamžik nabízet uživatelsky nejlepší mix v dýzlu nebo elektrice nezáleží na nich, tedy na jimi vytvořené poptávce, ale na tom co bude automobilkám umožněno vyrábět, a to na základě globální situace dostupnosti či využitelnosti růz. druhů energie resp. paliv a hlavně stanovených pravidel. Tato pravidla však trh aktuálně určuje jen v míře velmi malé, jsou výsledkem politiky, která na přání zákazníků ohled nebere, a teď neřeším to, jestli je to správně nebo ne, ti jež mají moc by jistě měli vidět dál a kontextu rozumět více než zbytek populace. Jen říkám, že tvrzení, že by snad poptávka zákazníků donutila automobilky, aby přidávali do svých aut do každého rohu elektromotor nebo vymýšleli ekoverze, není výsledkem tlaku trhu, tedy přání zákazníků, jen se dosahuje splnění pravidel, aby se mohlo napsat, spotřeba 3,3 litru a CO2 pouze x mg/km. Dávají-li ta pravidla smysl je věc jiná a vrací celou věc zpět k otázce kompetentnosti a jasnozřivosti těch u moci.
Pokud ale žiješ obklíčen tezemi, "přijde doba, zákazníci promluví a koncerny se hroutí", nebo se stavíš do pozice soudit co je rozumné "že zatím nikdo, až na výjimky, nic rozumného nenabídnul" pak přestaň s rádoby ekonomickosociologickými rozbory a mluv otevřeně, je to čirá ideologie, nutíš určitý pohled na svět pod heslem "rozumné". Kolikrát to tu už bylo, vnucování jediného správného zůstává, jen idee a hesla se mění.
3. 9. 2009 20:52
Re: Sazochrlic forever
Lide nejsou stado a nemaji jednotne preference, podle kterych vybiraji auta. Navic se ty preference meni v case, nekdy dokonce tak rychle, ze se automobilky nestaci divit. Vyrobci americkych mastodontu by mohly vypravet.

Na to, jak postavit auto aby co nejlepe oslovilo cilove skupiny zakazniku existuje dokonce cela "veda" zvana marketing. A ta "veda" se sakra snazi, zjistit co zakaznici chteji, aby jim to mohla dat. Ze stat kolikuje hriste a stanvuje pravidla neznamena, ze by potreby zakazniku nikoho nezajimaly.

Posledni 2 roky se preference zakazniku vyznamne posunuly a vznikla tak nova a dnes jiz dokonce dost velka skupina preferujici nove technologie, kdyz pro nic jineho tak proto ze je to dnes in. Nabidka automobilek za timto trendem pokuklhava o cele roky protoze managementy spatne odhaly dynamiku vyvoje. Ze ja jako zakaznik nenachazim v dnesni nabidce automobilek nic, co bych mohl oznacit jako auto, ktere dava odpoved na vyzvy, ktere tu budou za 3-5 let, tak to snad muzu vyjadrit v diskuzi aniz bys me musel nazvat ideologem. Auta podle tveho gusta se vyrabeji, podle meho ne. Tak snad alespon par kousku by jsi mi mohl povolit. Aby to nakonec nevypadalo, ze jediny kdo vnucuje ostatnim svuj jediny spravny nazor jsi ty.
Avatar - WinDiesel
3. 9. 2009 15:57
Re: Sazochrlic forever
Drápalíku, 1,6 HDi hybrid je hotov, 1,2 TDi hybrid koncept byl vystaven již v Ženevě, do výroby má blízko. 2,0 HDi hybrid - na jaře si ho koupíš v 3008 a 407 a 4007 apod. 2,2 CDI, na jaře si ho v Mercedesech koupíš. S klasse již s tímto hybridem bylo vystaveno a 2,2 CDI bez hybridu se již v S klasse nebízí. Hybrid je hodně blízko. Takže určitě ne na svatýho Dyndy, na to můžeš klidně zapomenout. >:D
3. 9. 2009 20:18
Re: Sazochrlic forever
Je hezke, ze brzo budou, ale pravda je, ze uz tu davno mohly a mely byt. Nekdo uz je ma leta, ze jo.
Avatar - iudex
3. 9. 2009 12:27
Re: Eko á la VW
Chápem, ze znízenie volnobezných otácok a tazsie sprevodovanie je tiez sposob teoretického znízenia spotreby. Otázka je, ci sa oplatí "priplatit si za to, aby som usetril". Poukazujem na vacsinu testov doterajsích "Eko á la koncern" verzií (napr. Fabia TDI Greenline), kde boli spotreby znacne vyssie ako udávané, pricom ten rozdiel bol vacsí ako rozdiel pri normálnych TDI verziách. Preco? Práve pre skvelé vynálezy typu tazsie prevody. Na dosiahnutie rovnakej dynamiky je treba ten motor viac hnat a vytácat, co v konecnom efekte prispieva k pravému opaku toho, co chcel výrobca dosiahnut. Pneu s nízkym valivým odporom tiez pomzu, ale za cenu zhorsenia adhézie a teda bezpecnosti jazdy.
Summa summarum: správnejsou cestou, ako znízit spotrebu, nie je skrtenie a úprava doterajsích verzií, ale hybridy (full ci mild), alternatívne k setreniu ovela lepsie pomoze LPG.
3. 9. 2009 14:58
Re: Eko á la VW
To jsme prave u toho, ze dosud se "usporne verze" delaly spise v marketingovem oddeleni nez v konstrukci. Upravime par parametru v programu ridici jednotky - nic to nestoji, a pak treba snizime podvozek a dame usporne pneu - to bude stat par stovek. A pak to s velkym humbukem a priplatkem 10tis prodame jako specialni uspornou verzi. Proste udelame cokoliv, jen aby jsme nemuseli nastoupit do novych technologii a jejich nastup budeme protahovat co jen to jde.
3. 9. 2009 12:38
SUPERMAINSTREAMOVÁ SPOTŘEBA
Honba za co nejnižší spotřebou je jistě správnou cestou. Vedle toho se můžeš i ty poměřit, zda jsi "prémiový" či "lowendový" jezdec. Postačí si vzít velký techničák, tam najdeš údaj o průměrné (kombinované) spotřebě. Jezdíš-li dlouhodobě nad, neumíš, jezdíš-li do udané spotřeby či i trochu za méně, umíš. Je to prosté.

Závěrem snad jen dovětek, že jízda má být průžná, na pedálech (všech) citlivá, nikoliv razantní, tupá. Jo, a ekofanatiky co jim to bere na sto dvě deci nyní vynechme.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - woody-alien
3. 9. 2009 23:43
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ SPOTŘEBA
To asi nebylo míněno úplně vážně, že GTI.

Že u některých aut nelze dosáhnout udávané spotřeby, i kdybych vylezl ven a táhnul je na laně, je holá skutečnost a s uměním nebo neuměním řidiče to nemá nic společného.

Až budu majitelem Hondy Insight, jistě mi květinky jenom pokvetou a prej to je i zábavný. Nyní však můžu a hlavně chci spotřebu ovlivňovat jen částečně, předvídáním a plynulou jízdou a několika dalšími drobnostmi. Nejsem žádnej gumohrab, ale pokud mám v autě motor, kterej mi dovolí jezdit svižně, tak svižně jezdit budu a nebudu motor dusit na 1400 otáčkách jenom proto, že mi tam svítí nějaká šipka a ušetřím tak 0.2 litru paliva.

A taky bych rád věděl, jak pružná a na pedálech citlivá může být jízda kupříkladu Argentinskou tak nějak kolem desátý dopoledne... ;-)
4. 9. 2009 11:16
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ SPOTŘEBA
Komentovat GTI-ho vytvory nema cenu, on je to pravdepodobne hlavne teoretik a basnik. Kdyby radsi prispival nekam kde to oceni, tohle je jeho zbytecna ztrata casu.