Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST VW Passat: Mission Unmöglich (druhé jízdní dojmy)

O novém Passatu jsme zveřejnili už všechno myslitelné a první klasický test se dočtete za pár dní. Přesto jsou tu věci, která zatím nezazněly.
Zpět na článek
14. 12. 2010 08:02
14. 12. 2010 13:19
14. 12. 2010 22:59
14. 12. 2010 23:17
4. 1. 2011 12:35
Avatar - iudex
14. 12. 2010 08:02
Benzínové nebo
Ako správne podotkli v teste, benzínový Passat pomaly budí také prekvapenie ako dízlová Carrera. A pritom ide o skvelú voľbu; tvrdím, že súkromný Passat (t.j. ktorý nenalieta 50t km ročne) do 2 litrov objemu sa benzínu vôbec nemusí báť a TSI je skvelá možnosť, umožňujúca jazdiť s veľmi prijateľnou spotrebou. A ako bonus bude oň menší záujem u dlhoprstých.
K registrovaným drobnostiam: koncern, známy svojou dokonalou ergonómiou až prekvapujúco často má problém s tlačiacimi rohmi stredového tunelu. S topánkou veľkosti 47 je problém skoro všade. A tlačítko so symbolom telefónu znamená stíšenie (lacnejšieho) rádia i v iných značkách. ;-)
Rozbalit vlákno
41
Avatar - miromen
14. 12. 2010 08:26
Re: Benzínové nebo
Když se divam na fotky tak žadny roh o ktery bych se měl bouchat nevidim. Naopak je tam středovy tunel o ktery si lze opřit nohu což ale nemusi všem vyhovovat. Nepřijemny roh je napřiklad v Polu kde je to opravdu nepřijemne. No a s tim tlačitkem se symbolem telefonu maš pravdu navic to nevidim jako nevyhodu ale naopak a u koncernu pokud vim to maji všechny radia od nejlevnějšich až po nejdražši.
Avatar - pocitac
14. 12. 2010 08:51
Re: Benzínové nebo
Přesně tak, kdyby tam ten roh nebyl, tak by si zase stěžovali, že není o co tu "nohu" opřít. ;-) Ovšem já se stejně nejvíc "těším" na třistadvacátéosmé jízdní dojmy s tímto zbrusu novým Passatem. :yes: ;-)

PS: nejzásadnější ergonomická chyba v interieru, je umístní displeje, tady dokonce není ani na úrovni ukazatele rychlosti a otáčkoměru, celkem síla :no:
14. 12. 2010 09:31
Re: Benzínové nebo
Nemyslel jsem roh jako styk tří rovin, ale jen dvou. Pro koleno a oblasti související je to roh (tlačí to), pro geometrické ultras je to pochopitelně hrana. Omlouvám se. ;-)
Avatar - iudex
14. 12. 2010 09:47
Re: Benzínové nebo
Väčšina z nás to i tak pochopila.
Avatar - Dinar
14. 12. 2010 09:51
Re: Benzínové nebo
Se 193cm nemám s tlačením do kolene problém v žádném autě, u kterého je dostatečná kombinace posunu sedadla a přitažení volantu. V čemž například zmíněný passat v rámci své třídy docela s přehledem vede. Tunel má každé auto, alespoň mluvíme-li o stř. třídě, nějak si nevybavuju v kterémže akt. modelu jsou jeho boky či hrany vyvedeny z nějakého měkkého materiálu. Obecně, kritika tlačících tunelů je pro mě spíš v rovině buď špatného posazu nebo zmíněné nedostatečnosti posunu sedadla a volantu, a toho druhého s každým novým autem napříč značkami ubývá. ;-)
Avatar - pocitac
14. 12. 2010 09:59
Re: Benzínové nebo
a co na to říká spolujezdec za tebou na zadní sedačce? taky si posune sedačku? ;-)
Avatar - jazva
14. 12. 2010 10:03
Re: Benzínové nebo
presunie sa do kufra, alebo do MHD... :-)
Avatar - Dinar
14. 12. 2010 10:04
Re: Benzínové nebo
Jo, chtělo to humorné odlehčení, díky. ;-) Leda bys to myslel vážně.
Avatar - pocitac
14. 12. 2010 10:16
Re: Benzínové nebo
Tak ve Volvu to předpokládám problém nebude ale v takové Octavii ... ;-) Tvé uvolnění pak může vést k odkrvení dolních končetin spolujezdce za tebou a to už není žádná sranda ;-) Někdo si dokonce kupuje jízdenky na MHD ... Vidíš a to všechno kvůli jednomu rohu, na který stačilo přilepit čtvereček molitanu. >:D
Avatar - Dinar
14. 12. 2010 10:24
Re: Benzínové nebo
Kdo chce, abych ho svezl, musí se holt uskrovnit. :-) ;-)
Avatar - pocitac
14. 12. 2010 11:07
Re: Benzínové nebo
;-) :yes:
Avatar - jazva
14. 12. 2010 10:06
Re: Benzínové nebo
tak napr za toto "zábradlie" okolo držiakov pohárov [odkaz] by som dokázal španielskym chlapcom na.sr.ať do rúk a týždeň nepustiť k vode... ;-\

Viem že je to iná trieda, ale aj tak...
Avatar - Dinar
14. 12. 2010 10:14
Re: Benzínové nebo
Člověče, musím říct, že zrovna altea byla autem, ve kterém jsem si nedokázal pořádně sednout. Ono obecně tahle malá mpv jsou na posaz hrůza, stačí když si vzpomenu na předchozí zafiru nebo akt. scenic. Jenže ta altea na pohled slibovala lepší řešení, plus ten malý sport volant, jenže pak tam sedíš, volantík naplacato, přitáhnout pořádně nejde, nevíš jestli je lepší sednout si výš nebo naopak až na zem, tragedie, k tomu, aby mě s.alo to zábradlí, jsem se ani nedostal. ;-)
Avatar - jazva
14. 12. 2010 10:19
Re: Benzínové nebo
ja som to vyriešil tak, že sedím na zemi a volant na krátko. Síce sa cítim ako v tanku, ale čo už zvykol som si. A koleno si po dvoch týždňoch tiež zvyklo. U nás sa hovorí, že človek si zvykne aj na sekeru v chrbte... >:D

Teraz už nadávam iba zo zotrvačnosti. ;-)
Avatar - Dinar
14. 12. 2010 10:23
Re: Benzínové nebo
Jo, je to škoda, mě se to auto zamlouvalo tím co nabízí, vybral jsem to pro důchodce, a ten si v tomhle posazu lebedí. S 1,8tsi dsg je to kompletní prostorná a rychlá kára, ale já bych v tom jezdit nechtěl. ;-)
14. 12. 2010 13:19
Re: Benzínové nebo
u Mondea je to měkčené , právě ta část středového tunelo co přichází do styku s nohou, tedy dle mé zkušenosti
Avatar - Slavek-TDM
14. 12. 2010 09:04
Re: Benzínové nebo
Souhlasim, 1.8TSI je skutecne skvely motor co se jizdy a spotreby tyce :yes:
14. 12. 2010 09:35
Re: Benzínové nebo
A to byste se divil, v kolika autech není s topánkou 47 problém - zdaleka nejlepším příkladem je Panda:-) No a svezení v zážehovém Passatu je opravdu vzácnost: až na loňský Bi-fuel 1.4 TSI jsme dosud to štěstí neměli.
Když to porovnám s pocitem, který jsem měl před Jaguarem X-type s turbodieselem, karoserií kombi a daňovou mříží, je to ÚPLNĚ jiná káva :-)
Avatar - Dinar
14. 12. 2010 09:42
Re: Benzínové nebo
To bych se teda divil, co např. takové, na italské topánky dělané, pedály v alfách? Tam se vyzouváte? :-) ;-)
Avatar - iudex
14. 12. 2010 09:47
Re: Benzínové nebo
No ja zvyknem zavadiť dosť často (č. 47-48), ani tak nie stlačením dvoch pedálov naraz, ako zavadením špičkou topánky o plast nad pedálmi.
Avatar - jazva
14. 12. 2010 09:52
Re: Benzínové nebo
Ja síce nemám tak veľkú nohu, ale vadí mi, že koncernové autá majú tak blízko plyn a brzdu. Už niekoľko krát sa mi stalo, že mi po stlačení plynového pedálu noha zavadila o brzdový, alebo sa dokonca pod ten brzdový zašprajcla... Ono nič extrémne to nie je, ale u nekoncernových áut sa mi to proste nikdy nestalo.
Avatar - Dinar
14. 12. 2010 09:56
Re: Benzínové nebo
Pokud mají koncernová auta blízko plyn a brzdu, tak jsi moc jinými auty nejel. Koncernová auta mají jiný "problém", a to utopení pedálu plynu pod úrovní brzdy a spojky. Je to sice záměr, aby se noha na plynu mohla líp natáhnout, ale pokud to má být něco sportovnějšího s manuálem, pak tohle rozmístění prakticky vylučuje meziplyny.
Avatar - jazva
14. 12. 2010 10:02
Re: Benzínové nebo
no tak prepáč. Myslím, že z moje popisované problémy teda vyplývajú z toho, že je utopený plynový pedál oproti tým dvom. Nehovorím, že som jazdil na všetkých autách, ale nikde inde sa mi to nestalo. Tak som to vyhodnotil ako problém a jediné čo ma napadlo je to, že sú blízko pri sebe. Vážne nemám záujem chodiť so šublérou od auta k autu a merať to...
Avatar - Dinar
14. 12. 2010 10:07
Re: Benzínové nebo
Nejde o šupleru, projeť pár aut a uvidíš, takové alfy nebo bavoráky, resp. všechno, co si trochu myslí na sport má pedály blíž k sobě než cokoliv z koncernu.
Avatar - jazva
14. 12. 2010 10:15
Re: Benzínové nebo
Jazdil som aj Alfou a aj Bávorákom. Tie Bavoráky však boli automaty,takže nič... >:D . Ako som už napísal, nejako podrobne som neskúmal kde je problém a skôr som si domyslel ako by som si to overoval. To ale nič nemení na fakte, že hlavne teraz cez zimu(asi kôli hrubším podrážkam) sa mi často stáva, že sa mi zašprajcne noha medzi plyn a brzdu. Nič tragické, ale nepoteší to... V iných autách sa mi to nestalo.

Ale aby som bol objektývny, tak v takej Ravke sa mi nohy šmýkali po pedáloch jedna radosť. Asi tvrdá guma... >:D
14. 12. 2010 10:42
Re: Benzínové nebo
Musíš před jízdou sundat lyžáky.
Avatar - da_b0mb
14. 12. 2010 11:06
Re: Benzínové nebo
>:D :yes:
Avatar - pocitac
14. 12. 2010 10:03
Re: Benzínové nebo
Když řídim v zimních "topánkách" :-) tak se mi to taky stává. Dost nepříjemná záležitost, když se ti zasekne špička nohy o horní plast nad pedálem plynu 8-s
Avatar - Dinar
14. 12. 2010 10:09
Re: Benzínové nebo
Jo, je to spíš otázka zimních bot, v poctivé zimní botě chytnu o pedál brzdy i ve volvu, a tam je objektivně mezi pedály místa jako málokde. ;-)
Avatar - pocitac
14. 12. 2010 10:10
Re: Benzínové nebo
Přesně tak, poctivá zimní "topánka" to je ten problém ;-)
Avatar - Ronault.
14. 12. 2010 12:52
Re: Benzínové nebo
A já když je poctivá zima, tak si poctivé boty poctivě přezuju a poctivě bezpečně řídím v teniskách. Ty 3 minuty navíc za tu jistotu stojí :-)
Avatar - white label
14. 12. 2010 13:10
Re: Benzínové nebo
To nosíš druhé boty (tenisky) v kapse, nebo máš ty jedny boty navíc pořád v autě? Takové přezouvání v -20 st. do skvěle vymražených bot... >:-[]
Avatar - Ronault.
14. 12. 2010 14:22
Re: Benzínové nebo
Jednu dobu, když jsem měl hodně širokou podrážku na zimních botech, jsem měl tenisky pernamentně v autě. -20 je pohoda, v takové teplotě běžně máchám ruce v kádi plné vody a lovím kapry >:D
Avatar - white label
14. 12. 2010 14:31
Re: Benzínové nebo
Ale nejdřív si doufám vysekáš díru v ledu... >:-[]
Avatar - Ronault.
14. 12. 2010 20:49
Re: Benzínové nebo
nene, ta voda nezamrzá, je tam pernamentní proud vody ;-)
Avatar - Krispos
14. 12. 2010 14:33
Re: Benzínové nebo
To já chodím i v -20 v polobotkách :-)
Avatar - Ronault.
14. 12. 2010 20:49
Re: Benzínové nebo
To, že chodíš po baráku v polobotkách, kravatě a obleku, je nám celkem fuk >:-[]
Avatar - white label
14. 12. 2010 21:14
Re: Benzínové nebo
To já když měl ještě -20 (let), tak to se děly zajímavější věci, než jen nějaká chůze v polobotkách..., teď jsem rád, že si na to aspoň pamatuju... >:D
Dřív se říkávalo, že vzpomínky, ty ti nevezme nikdo, ale pak se tu objevil ten... Alzheimer, nebo jak se ten s tím "sklem" jmenuje... 8-s
Avatar - iudex
14. 12. 2010 10:10
Re: Benzínové nebo
Ano, presne na to som myslel.
Avatar - pocitac
14. 12. 2010 10:20
Re: Benzínové nebo
Já myslel, že se to stává jen u některých aut, ale jak to tady tak čtu, tak je to asi širší problém. Proč tam výrobci vůbec takový plast, za který si můžeš zaseknout botu (zimní), dávají. Snad by to šlo vymyslet i jinak... víc místa, žádná plastová hrana?
Avatar - Dinar
14. 12. 2010 10:20
Střednětřídní ideál
Passat 1,8tsi dsg s adapt. podvozkem. Tipuju, se slušnou výbavou se dá z autosalonu odejít za osm set. Čtyřválcová nafta mě neláká, takže vybírat v této třídě, nemám moc o čem přemýšlet. :yes: ;-)
Rozbalit vlákno
3
14. 12. 2010 10:42
Re: Střednětřídní ideál
Mohu se jen zeptat, proč vlastně adaptivní podvozek? Poměrně střízlivé hodnocení nových pasátních fičur je zde : [odkaz]
Avatar - positivemind
14. 12. 2010 10:44
Re: Střednětřídní ideál
Máš :-) 2.0 turbo stříkačka + DSG + haldex :yes:
14. 12. 2010 13:15
Re: Střednětřídní ideál
Na co adapt. podvozek když si můžeš koupit Citroen C6?
Avatar - white label
14. 12. 2010 11:03
čárka utekla
Ve větě: "První, přiznejme že automatické pozdvižení obočí trvalo ovšem jen chvilku:",
chybí čárka za sloverm "automatické"...

P.S. ...,ale dá se žít i bez ní... :-)
Rozbalit vlákno
0
14. 12. 2010 14:06
krásná narážka na 7.generaci :-)
Citace z textu:.........."takže jen několik poznámek z praktického používání vozu, který výrobce označuje za novou generaci".

Líbí se mi, že nejenom my (většina), ale i motorističtí novináři se nechtějí smířit s tím, co se nám VW snaží namluvit - že k nám na podzim dorazila "zcela nová", 7.generace ;-)

Jinak, aby bylo jasno, mě se faceliftovaný pašík líbí a nechci ho hanit. Zvláště ne ve spojení s geniálním TSI. Auto je samozřejmě na špici segmentu, ale nemám rád, když se mi někdo snaží vymývat mozek ;-)
Rozbalit vlákno
8
Avatar - iudex
14. 12. 2010 14:19
Re: krásná narážka na 7.generaci :-)
Moja reč. :yes:
14. 12. 2010 15:40
Re: krásná narážka na 7.generaci :-)
To bohužel ví každý, že VW nedělá co novou generaci, to nové auto. Stačí si povšimnout, že VW spíš dělá nový model - potom kosmetická úprava - dále repas - kosmetická úprava repasu - potom nový model.

Ovšem na druhou stranu musíme oprávněně uznat, že Passat je velmi zdařilý. Snad i kucí od VW dali tomuto Passatu také do vínku trochu té spolehlivosti. Byla by škoda, abychom na cestách potkávali tyto krasevce odstavené se zapnutýma výstražnýma.
Avatar - white label
14. 12. 2010 16:43
Re: krásná narážka na 7.generaci :-)
Nepotřebuju motoristické žurnalisty (stejně jako marketing automobilky) k tomu, abych poznal, že má nový Passat blíž k faceliftu, než k nové generaci..., a že se nám marketingy všech značek snaží nějak "vymývat mozek" je jasné (stejně jako to, proč), stačí si na chvilku pustit TV, nebo otevřít noviny/časopis, nebo i tyhle stránky...
Kdo autům rozumí, nepotřebuje nutně přesnou škatulku s názvem facelift, nebo nová generace a ví k čemu to má zřejmě blíž a při případné koupi se rozhoduje podle zcela jiných hledisek. A kdo se o auta zajímá jen vyloženě spotřebně (většina), tomu je fakt, jak se ta změna nazve úplně ukradený a dívá se maximálně na to, jestli je to změna (z jeho pohledu) k lepšímu (případně hlavně ne k horšímu), ale nikoli primárně na to, jak moc je ta změna velká. I proto můžou dluhodobě fungovat auta jako Géčko od MB apod. Navíc marketing VW mohl klidně psát o "novém Passatu", i kdyby se oficiálně jednalo (jen) o facelift...
Když pominu, že se u Passatu rozhodně nejedná o první případ takového postupu a s podobnou "hysterií" (zdaleka nemyslím jen tento příspěvek) tu byl kritzován i přechod Golfu z 5. na 6. generaci (Golf 5,5 apod.) , jak je možné, že tady podobná reakce nepřišla i při přechodu takové Mazdy3 na maximálně stejně "novou" generaci jakou je Golf 6? Princip přechodu byl u ní totiž naprosto shodný jako v těchto dvou případech VW, ale obešla se nenápadným odstavcem v testu, bez dalších podobně rozhořčených reakcí.

Ze zdejšího testu nové generavce Ma3:
"Místo výrazné proměny, která potkala nejbližšího japonského konkurenta – Hondu Civic – zvolili u Mazdy cestu designové a technické evoluce. Na kolik šlo o volbu rozumu, rozhodnutí nákladového oddělení nebo vyslyšení skutečných požadavků potenciálních zákazníků se asi hned tak nedozvíme. V každém případě nový model snadno přiřadíte hirošimskému výrobci na první pohled."
15. 12. 2010 10:05
Re: krásná narážka na 7.generaci :-)
Jasně, neberu tyhle texty jako výuku, natož výuku pro ty, kteří o autech vědí své... Uznávám je a vím, že jsou tady desítky čtenářů, kteří mají načteno či najeto dost a naše texty fakt nepotřebují...:-)

Beru. Taky je mi, coby spotřebiteli, úplně jedno, jaký vztah má současně dostupný výrobek k tomu minulému. Zmínku o tom ale v některých případech považuji za zajímavou (Mazda3), nutnou (Suzuki Swift) či spíše úsměvnou součástí folklóru okolo značky či modelu (třeba právě Passat). A to, prosím, nesouvisí s osobními preferencemi - ty do textů nepromítám.

Mimochodem je úžasné sledovat, jak výrobce či dovozce při porovnávání aktuální a byvší verze naráz nalézají na právě ukončeném voze náhle tolik much, které onen nový zázrak nemá....

Ale to je na delší debatu. Každopádně díky za fajn a realistickou reakci!
Avatar - white label
15. 12. 2010 14:54
Re: krásná narážka na 7.generaci :-)
O.K. a díky za reakci, ale já jsem se nepozastavoval nad případným zmíňováním redakce v článcích ve smyslu, že je nová generace Passatu spíš facelift (což je v podstatě pravda). Podobná "narážka" byla i ve zmiňovaném testu Mazdy 3 a nový Swift za novou generaci považuju určitě spíš (bez ohledu na velkou designovou podobnost), než Ma3.
Byla to především reakce na konkrétní příspěvek (v jehož duchu už tu bylo napsáno stovky podobných), ne na článek a zmínku o tom v něm.
Je prostě "zajímavé", že to co se u jiných značek diskusně v klidu přehlíží, to se tu u koncernu (VW) obvykle v žádném případě "neodpouští"... Asi opravdu něco bude na tom, že u nás (a nejen u nás) se prostě úspěch neodpouští... ;-)

P.S. A jak to vidíš s tou čárkou, viz včera v 11:03... :-)
15. 12. 2010 15:45
Re: krásná narážka na 7.generaci :-)
Špatně jsi mě zařadil kvůli mému příspěvku. Rozhodně nejsem typický závistivý, malý, český člověk. Z této naší tradiční národní vlastnosti se mi samotnému zvedá kufr. Já nešiju do pašíka jako takového, mohl sis výše přečíst, že se mi dokonce líbí. Jen mi zmiňovaná věta v testu opět připomněla trapné vysvětlení vedení VW o zcela nové generaci. Protože dělám sám v obchodě, dívám se na to trošku z profesionálního hlediska a bavím se, jak chlapci z VW blbnou masy. A máš pravdu, to není jen pašík a VW, ale např.i tebou zmiňovaná Ma3...i když tam aspoň vidím nový interiér a nové nafťáky ;-)
Avatar - white label
15. 12. 2010 17:02
Re: krásná narážka na 7.generaci :-)
Já jsem četl celý tvůj příspěvek, takže tě za žádného závistivého antikoncernistu rozhodně nepovažuju. Jen jsem využil (možná až i trochu zneužil :*) ) tvou připomínku k "nové" generaci Passatu, byly jich tu už opravdu stovky. Ta tvá byla slušná a v celku korektní (na rozdíl od většiny jiných), takže to co jsem následně psal (o závisti) se zrovna tebe určitě netýkalo a bylo to myšleno v mnohem obecnější rovině..., ale pokud to tak vyznělo, tak se samozřejmě omlouvám...

P.S. Ten interiér Mazdy 3 mi taky nijak moc nový nepřipadá, nový je spíš o něco méně, než u mnou zmiňovaného Golfu 6, takže maximálně tak někde mezi Golfem a Passatem...
15. 12. 2010 18:54
Re: krásná narážka na 7.generaci :-)
OK, tak to bylo jenom malé diskusní nedorozumění ;-)
Golf 6 je zrovna auto, kde je pro mě oproti 5 vidět nějaký posun vpřed. A zrovna u zmiňovaného interiéru. Za éry 5ky jsem bral za top interiér v nižší střední OII, po příchodu 6ky jsem musel pořadí poupravit... :-)
Avatar - Ji/Ri
14. 12. 2010 22:59
hm...
...článek o hov.nu. :no:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - white label
14. 12. 2010 23:17
Re: hm...
Není o ho.vnu, ale spíš k hov.nu, což je zásadní rozdíl... :-O >:-[]
P.S ...a nepsal to Šus, ale Šuch (Ondřej)... ;-)
16. 12. 2010 23:54
Passat TDI
Tak vážení piloti Formule VW Passat, rychle koupit TDI, chiptuning a lepit se na zadek všemu co vám na silnici překáží bez ohledu, že jde velmi často o silnější vůz, jehož řidič nemá tu potřebu dokazovat, na rozdíl od Vás že mu to opravdu jede..
Rozbalit vlákno
0
4. 1. 2011 12:35
Test
Kdy bude zveřejněn onen test, který měl být zveřejněn během pár dnů?
Rozbalit vlákno
0