VW Passat TSI EcoFuel: 1.4 TSI Twincharger nyní i na zemní plyn (ceny v ČR)

VW Passat TSI EcoFuel: 1.4 TSI Twincharger nyní i na zemní plyn (ceny v ČR)

 
 

Volkswagen rozšiřuje svou nabídku o modely Passat TSI EcoFuel a Passat Variant TSI EcoFuel, které kombinují u motoru na zemní plyn přímé vstřikování s přeplňováním.

Volkswagen Passat TSI EcoFuel poskytuje nejvyšší výkon 110 kW při 5500 min-1 , přičemž maximální točivý moment 220 Nm má řidič k dispozici v širokém rozpětí otáček od 1500 do 4500 min-1. Tato působivá charakteristika je jasnou odpovědí na dosavadní výtky ohledně relativně malého výkonu vozidel na zemní plyn. Passat TSI EcoFuel se může pochlubit nejvyšší rychlostí přes 210 km/h a zrychlením z klidu na 100 km/h za 9,8 s.

V České republice se budou vozy Passat TSI EcoFuel prodávat výhradně ve výbavě Business. Sedan s šestistupňovou mechanickou převodovkou stojí 724.600,- Kč, kombi Variant je za 764.100,- Kč. K dispozici jsou i vozy se sedmistupňovou převodovkou DSG, jejichž základní cena byla stanovena na 773.900,- Kč, resp. 813.300,- Kč. Zákazníci si mohou objednat modely Passat Variant TSI EcoFuel rovněž v provedení N1 s možností odpočtu DPH.

Kromě motoru na zemní plyn dostaly Passaty TSI EcoFuel k bohaté výbavě modelů Business obsahující bi-xenonové světlomety, dvouzónovou automatickou klimatizaci, kola z lehkých slitin a kožený volant navíc také kontrolu poklesu tlaku vzduchu v pneumatikách a multifunkční ukazatel "Plus", s ukazatelem vhodného převodového stupně u mechanické převodovky.

Verze s dvouspojkovou převodovkou DSG vystačí s 4,4 kilogramy zemního plynu na 100 km, což při průměrné ceně zemního plynu 22,70 Kč za kilogram (k 1. 1. 2009; zdroj www.cng.cz) znamená provozní náklady na palivo ve výši jen 1 Kč na kilometr. To je výrazně méně než u modelu Passat s benzinovým motorem a ani vznětová varianta 2.0 TDI/103 kW (140 k) s průměrnou spotřebou 5,6 l/100 km není levnější (1,39 Kč/km při průměrné ceně nafty ve výši 24,89 Kč/l; k 14. 2. 2009, zdroj: CCS).

Volkswagen Passat EcoFuel
Motor1,4 TSI1,4 TSI DSG
Zdvihový objem [cm3]13901390
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]110/5500110/5500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]220/1500-4500220/1500-4500
Max. rychlost [km/h]210210
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,89,8
Komb. spotřeba benzin [l/100 km]7,26,8
Komb. spotřeba CNG [kg/100 km]4,54,4
Pohotovostní hmotnost [kg]15271546
Cena sedan [Kč]724.600,-773.900,-

Pro firmy je významné, že s nízkými provozními náklady mohou s jistotou počítat v dlouhodobém horizontu. Výhodná cena zemního plynu oproti benzinu a naftě je totiž garantována stabilizací spotřební, resp. ekologické daně na zemní plyn pro dopravu až do roku 2020. Do roku 2012 je ekologická daň nulová, a poté se bude postupně zvyšovat, aby v roce 2020 dosáhla minimální úrovně požadované Evropskou unií.

Pro podnikatele a právnické osoby znamená přechod na tzv. ekologicky šetrná vozidla, mezi něž Passat TSI EcoFuel patří, ještě jednu finanční výhodu, a tou je osvobození od placení silniční daně, které zavedla novela zákona o silniční dani od ledna letošního roku. V porovnání například s modelem Passat 1.8 TSI tak lze během prvních tří roků provozu ušetřit na silniční dani 1.560,- Kč ročně a ještě víc v dalších letech, kdy postupně klesá sleva poskytovaná ze základní sazby.

Modelu Passat TSI EcoFuel s převodovkou DSG se jako prvnímu vozu střední třídy podařilo prolomit magickou hranici emisí CO2 120 g/km. Motor TSI EcoFuel plní s velkou rezervou normu Euro 5, neboť spalováním zemního plynu vzniká méně škodlivin než při spalování benzinu. Emise CO2 jsou až o 30 % nižší, velmi nízké jsou i emise NOx, nespálených uhlovodíků a oxidu uhelnatého. Motor na zemní plyn nevypouští žádné emise síry ani karcinogenních aromatických látek a téměř nulové jsou emise pevných částic.

Motor TSI EcoFuel spaluje primárně zemní plyn a na benzin přechází automaticky až po vyprázdnění nádrží na CNG. Obě paliva se tankují samostatnými plnicími hrdly pod společným víčkem na obvyklém místě karoserie. Tři ocelové nádrže pojmou 21 kg zemního plynu, rezervní nádrž na benzin má objem 31 litrů. Celkový dojezd je 940 kilometrů (480 km na CNG a 460 km na benzin). Veškeré nádrže jsou v bezpečných zónách pod podlahou zadní části vozu, takže nijak neomezují velikost prostoru pro posádku a zavazadla.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Maďarský Wizz Air zruší pražskou základnu, výrazně sníží počet linek Maďarský Wizz Air zruší pražskou základnu, výrazně sníží počet linek

V polovině června zruší maďarská aerolinka Wizz Air svou…

Sněmovna vydala Babiše s Faltýnkem k trestnímu stíhání Sněmovna vydala Babiše s Faltýnkem k trestnímu stíhání

Případ Čapí hnízdo může pokračovat. Poslanecká sněmovna…

Eurokomisař očekává, že se EU rozšíří o Srbsko a Černou Horu Eurokomisař očekává, že se EU rozšíří o Srbsko a Černou Horu

Srbsko a Černá Hora budou pravděpodobně příštími státy,…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf! Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf!

Sečteno je kompletních 12 měsíců světových prodejů.

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 



Ojetý Volkswagen Passat B6: TDI není zárukou levného provozu Ojetý Volkswagen Passat B6: TDI není zárukou levného provozu

Volkswagen Passat patří k nejoblíbenějším ojetinám na…

Videotest ojetiny: Volkswagen Passat 2,0 TDI B6 Videotest ojetiny: Volkswagen Passat 2,0 TDI B6

Jaké chyby a nedostatky má předposlední verze v bazarech…

 



 
Poprvé za volantem Toyoty Yaris GRMN. Parádní oldschool. Ale jednu chybu má...

Poprvé za volantem Toyoty Yaris GRMN. Parádní oldschool. Ale jednu chybu má...

Dnes 12:52

Fiesta ST, Clio R.S. nebo Polo GTI by se měly třást. Do jejich teritoria zamířil Yaris GRMN, který má ambice být nejlepším malým hot hatchem.




Blesk.cz

Milenka Karla Kryla Dagmar popsala, jak ji odháčkoval guru Jára!

Milenka Karla Kryla Dagmar popsala, jak ji…

Dagmar Světlovská (59) tvrdí, že byla poslední vážnou láskou písničkáře Karla Kryla (†49), který zemřel před…

Ruský soud odmítl stížnost Navalného na volby. Kvůli právním nedostatkům

Ruský soud odmítl stížnost Navalného na volby. Kvůli…

Ruský ústavní soud se odmítl zabývat stížností vůdce ruské opozice Alexeje Navalného na odmítnutí jeho…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Chelsea chystá bombu, která pomůže Schickovi! Chce ukrást Džeka z AS Řím

Chelsea chystá bombu, která pomůže Schickovi! Chce…

Edin Džeko, útočník Chelsea… Že vám to spojení neštymuje? Za pár dní už možná bude. Poslední anglický šampion…

 

Reflex.cz

Drahoš má k vítězství daleko, voliče jiných kandidátů nedokázal zatím ničím přesvědčit

Drahoš má k vítězství daleko, voliče jiných…

Přestože voličský potenciál Miloše Zemana by se už mohl zdát víceméně naplněný a Jiří Drahoš by mohl naopak…

Vláda USA je na pokraji finanční krize. Statisíce úředníků i učitelů možná budou muset na nucenou dovolenou

Vláda USA je na pokraji finanční krize. Statisíce…

Americký Senát by měl v pátek večer hlasovat o dalším financování vládních úřadů, aby odvrátil hrozbu…