Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Passat je žádaný i v Americe, VW tam díky němu roste o více než 40 %

Aleš Dragoun
Diskuze (39)
Volkswagen Passat boduje nejen v Evropě, ale i za mořem. Byť v USA se pod tímto názvem prodává trochu jiné auto, než známe my.

Americké prodeje značky Volkswagen vzrostly v březnu na 36.588 vozů, což jí přineslo nejlepší čtvrtletní výsledky od roku 1973 - celkem 94.373 aut na kontě, což značí oproti stejnému období letopočtu 2011 nárůst o 41 %.

Hlavním tahounem odbytu je Passat. Přirozeně ten americký s kódem NMS (New Midsize Sedan). Jeho podobu známe již od ledna 2011, v showroomech se dvěma véčky se objevil ale až loni na podzim. Designem navazuje spíše na Jettu, je ovšem o 10 cm delší než aktuální evropský B7 (4869 mm). Má také delší rozvor (2804 mm) a motorovou paletu představují zážehový pětiválec 2,5 l/125 kW, šestiválec 3,6 VR6/206 kW, dieselovou alternativou je pak čtyřválec 2,0 TDI/103 kW.

Poptávka po novém sedanu (kombi neexistuje) je vysoká. Celý Volkswagen díky němu roste každý měsíc meziročně o 35 %. Naposledy se čísla jen u tohoto modelu střední třídy zastavila na 10.032 vozech. „Před dvěma lety jsme prodali 10.168 sedanů Passat za rok, teď jsme prolomili desetitisícovou hranici za měsíc!“ řekl Jonathan Browning, výkonný ředitel VW Group of America. Až do začátku loňského roku šlo ovšem o importovaný model B6. 20 procent všech vozů střední třídy prodaných v březnu 2012 v USA byly Passaty NMS s motory TDI.

Vraťme se do současnosti. Minulý měsíc se dařilo i novému Beetlu (1.969 kusů oproti pouhé pětistovce v lednu). SUV Tiguan navýšilo své počty meziročně o 35 % na 2.659 jednotek. Ceny benzinu ale v USA opět letí nahoru a mají za následek pád již zmiňované Jetty o 12 % na 14.966 vozů. Volkswagen si stanovil střednědobý cíl: chce, aby v horizontu šesti let prodával v USA 800 tisíc aut ročně.

Odbyt modelů značky Audi se také v březnu zvýšil o 18 % na 11.585 kusů, hlavně díky velkému zájmu o řadu A5 a novou generaci A6. Byl již patnáctým rekordním měsícem v řadě. Čtvrtletní výsledky ingolstadtských jsou rovněž optimistické - nárůst o 16 % na 29.470 vozů. Není ale všechno zlato, co se třpytí. Dealeři díky tomu nemají skoro co prodávat. Například v případě velkého SUV Q7 nemají dvě třetiny showroomů po celých Státech na skladě vůbec nic.

Prezident Audi of America Johan de Nysschen situaci okomentoval: „Jsme na limitu. Továrny jedou na plný výkon a nestačí to, prodeje nám rostou všude. Snažíme se dodávat vozy tak rychle, jak je to jen možné, ale ty se otáčejí, na skladech se ani neohřejí a jdou okamžitě ke klientovi. Pochopitelně tím nové zákazníky ztrácíme a dealeři jsou nespokojeni. Nikdy ale neměli takový odbyt, jaký vykazují v současné době. Profitují z toho nakonec právě koncoví uživatelé, protože ceny, za které auto koupí, se příliš neliší od těch, které doporučuje výrobce.“

Celá americká skupina VW, která sdružuje kromě mateřské automobilky a čtyř kruhů ještě prestižní Bentley, si jen za březen polepšila o 30 % na 48.379 aut, za tři měsíce pak celkem o 34 % na 124.293.

Audi by chtělo do roku 2018 prodávat v USA 200 tisíc aut ročně, ještě letos očekává, že padne hranice 140 tisíc. Koncern předpovídá, že by ještě letos měl americký trh vzrůst na 14 milionů vozů, záleží ovšem, jak se budou vyvíjet ceny pohonných hmot. Podle Jonathana Browninga do jeho vývoje jistě zasáhnou i listopadové prezidentské volby, ve Spojených státech velmi důležitý faktor.

Aleš Dragoun
Diskuze (39)
Avatar - Barrichello
5. 4. 2012 12:57
Re: 20%
Spotřeba se snižuje zatím novými převodovkami, aerodynamikou, start and stop systémy či redukcí hmotnosti. Nějak sem si nevšiml že by tam někdo plánoval tdiéčka nebo tříválce >:D >:D >:D

prodej hybridů tam loni výrazně poklesl...
Avatar - Barrichello
5. 4. 2012 12:55
Re: Passat frčí
>:D >:D musíš sledovat vlákno
Avatar - Barrichello
5. 4. 2012 12:55
Re: Nojo, zase jedna jobovka pro wolffy a spol....
Jetta tam loni byla pár měsíců, už nějak není >:D >:D >:D

Na plný výkon jede řada továren vč. některých amerických značek....Třeba chrysler pomalu nestíhá vyrábět motory Pentastar, Grandčíra a možná brzo začně nestíhat i 200ky a Avengery....u Wrangleru se taky jede naplno

4. 4. 2012 20:52
Re: Nojo, zase jedna jobovka pro wolffy a spol....
Nezapominej, ze Ford a Opel jsou vlastne Ameriky a ne ze ne, jejich vlastnik sidli v USA a oni uz desitky let delaji to, na co VW prisel az ted a to je ruzne modely pro ruzne trhy (jiny Focus, Opel x Buick x Vauxhall atd). Co je ale docela pradoxni, VW se snazi dobyt svet prizpusobovanim modelu danemu trhu, GM a Ford jdou presne naopak a to globalizaci drive rozdilnych modelu a taky se jim to vyplaci, zajimave, jsem zvedavy, kdo vlastne uspeje.

A k tem amerikam v evrope - Fiatu se taky docela dari >:-[]
Avatar - Parda71 (BMWfans)
4. 4. 2012 18:54
Re: Nojo, zase jedna jobovka pro wolffy a spol....
Nikdo se tady neraduje. Přečti si článek, továrny běží na plno a i tak není uspokojená veškerá poptávka. A skokově se do první dvacítky v USA asi jen tak taky nikdo nedostane. Je důležité mít postupné cíle. Deset tisíc Passatů dřív prodávali za rok, teď tolik udají za měsíc, to je slušné, ne? Kéž by to samé mohly říct americké automobilky na evropském trhu ;-)