Další elektronické "pomůcky", které z řidičů aut udělají nemyslící panáky, neschopné řešit jakoukoli situaci. Co prostě tlačit na dodržování rozestupů, zaměřit se na ně při kontrolách policejními složkami nebo kamerami? Namísto učení řidičů řídit se budeme zaměřovat na učení řidičů nemyslet a spoléhat se na elektroniku. Ale když ona si tak ráda dělá, co se jí zachce.
elektronika je vždy múdrejšia ako priemerná ľudská blbosť..apelovať na zdravý rozum väčšinovej populácie je naivita vysokého rangu..
btw som jednoznačne za rozumné odstupy, nielen na dialniciach ale aj na normálnych okreskách, neznášam keď sa niekto lepí na mňa a ja to tiež nerobím..čo mi ale nedá sú tie čísla, 50 metrov na zastavenie z rýchlosti 100 km/h možno potrebuje bežné auto ale ak niekto predo mnou zadupne brzdu tak snáď nezastane na mieste..? ;-)
je to jednoduche - pokud vzdalenost rozestupu ujedes v prubehu reakcni doby nebo drive (pri 100 km/h za 1 s cca 30 metru) jedes v kazdem miste drahy rychleji, nez pred tebou brzdici auto - bud budes mit ucinnejsi brzdy nebo je srazka nevyhnutelna
Elektronika si dovede krásně postavit hlavu, jak nedávno předvedla u Volva. Takže ji stejně člověk musí hlídat (a to skoro nikdo nedělá).
Možná se ti padesát metrů zdá být mnoho, ale nezapomeň taky přičíst svou reakční dobu a čas, než ti auto začne brzdit skutečně naplno. Jen za tu chvíli ujedeš dvacet, třicet metrů. Auto před tebou zpomaluje, ale ty jedeš pořád naplno.
Předváděli novinářům nový systém, který dokáže zabránit střetu s chodcem, či autem, které před ním zabrzdí. No měli v S60 vadnou baterii(alespoň to tvrdili), tak auto, místo toho, aby zastavilo za kamionem do něj vjelo a ani nepřibrzdilo. Prostě jako by tam ten systém nebyl.
Když fungují. Nepleteš si to s tím, jak kdysi posadili do fungl nového Ska novináře a ten jim to napral do starého S, protože nikoho předtím nenapadlo ověřit si funkčnost radaru v tunelu ? No, chlapec si na vlastní kůži ověřil, jak je na tom tehdy úplně nová S-klasa s pasivní bezpečností. A to naštěstí velmi dobře... >:D
Nebo se jim něco podobného povedlo i s Éčkem ? :-O
Mám dojem, že to bylo trochu jinak. Bylo to domluvený - v tunelu mlha, aby jakoby nebylo vidět, na cestě položené prkno, které novinář při přejezdu cítil a v tom okamžiku měl šlápnout na brzdu, úspěšně zastavit a pak potvrdit, jak ten systém krásně funguje. Nějak jim to ale nevyšlo a pak to provařili tím, že mu nechali zapnutej mikrofon, když šel za technikama a říkal jim, že všechno udělal tak, jak se domluvili :-)
verim tomu ze kdyby meli vsechny auta tu elektroniku a vsichni ji pouzivali, tak nehod a to i tech smrtelnych bude mnohem min nez ted kdyz tu elektroniku ma jen mizive mnostvi aut(tu elektroniku co prave hlida odstup, pripravuje brzdy nebo i brzdi za ridice, hlida pruhy a tak podobne)
lidska blbost a ego je totiz mnohem horsi nez i ten nejdebilnejsi elektronickej system co dela prave jen to co ma delat
Osobně bych spíš uvítal systém který by mi zobrazoval čas/vzdálenost od auta předemnou, příp. upozoňoval na to, že je krátká. Řidiči by mělo být ponecháno tolik autonomie co to jde a zároveň poskytnuto co nejvíc informací, aby se mohl co nejlíp rozhodnout.
Ten měřič vzdálenosti na čas už někde funguje, ale teď si nejsem jist, která značka jej nabízí... Nebylo to i u nového 508 na tom head up displayi? Každopádně je to dobrý nápad.
obe auta idu 100km/h, cca 27.8m/s, su od seba 15m, prve zacne brzdit tak ze dokaze zastat na 50m, cize spomalenie 7.72m.s^-2, druhe ide stale rovnako. k zrazke dojde o 1.97s, po prejdeni 54m druheho auta, v case zrazky bude rozdiel 100km/h voci 54.2km/h. ak sa vo vypocte mylim poprosim o korekciu, zakladna skola je daleko >:D
Dle statistik se jich v roce 2008 odehrálo na silnicích a dálnicích našich západních sousedů 43.000! Takřka každá třetí havárie tohoto druhu na vysokorychlostní komunikaci znamenala ztrátu lidského života
Tzn. v Německu zahynulo 14tis. lidí
U nás za celý rok 832lidí kompletně.
Německo má 8x víc obyvatel, tj. přepočteno Německo má víc než dvojnásobnou úmrtnost při nehodách na obyvatele než ČR. - néé to vůbec nesmrdí.
Počítáš blbá čísla, medvídku. 43 tisíc jsou dálnice a silnice dohromady, každá třetí je jen na dálnicích, bohužel není uvedeno, kolik procent jich kde bylo.
celá logika je mylně postavena na vzdálenosti dvou aut, jejich rychlostech a reakční době.
Jenže v reálu nikdo nekouká na kufr auta před ním a jeho brzdovky, ale kouká buď skrz, nebo přes a před auto. Zadní auto může klidně brzdit dříve než auto před ním....
Naprostý souhlas... pokud tam nevidím, nechávám si mnohem větší odstup. Navíc to vychází z logiky, že auto přede mnou začne zničeho nic brzdít na krev. To je ale téměř nepravděpodobné. Když vidím, že situace na dálnici neukazuje ne to, že by mělo být něco špatně, tak stačí menší odstup a vždy stíhám reagovat, většinou opravdu brzdím dřív než auto bezprostředně přede mnou. Když je provoz nepřehledný a/nebo hustý, tak mám většinou až "zbytečně velký" odstup. Pro rejpaly dodávám, že jezdím hodně, z toho minimálně 50 % po dálnici a ještě nikdy jsem auto nerozbil (za cca 13 let)...
Tak se koukni na to co se děje kolem tebe. Řidiči nalepení za dodávkou přes kterou nevidí jsou na každé ceste ve velkém počtu. Takže žádné "nikdo" se nekoná.
To je sice teoreticky pravda, ale prakticky to proste nefunguje. Ridic pred tebou muze brzdit na krev uz jen kvuli tomu, ze mu visis na zadku. Nebo tam bude prekazka, kterou nemuzes videt (napriklad cihla nebo kus gumy nebo dira nebo kocka nebo cokoliv). Ja se opravdu snazim dodrzovat ty +- dve vteriny a i tak je to kolikrat akorat. A to jsem z motorky vycvicenej, ze vetsinou brzdim jeste driv, nez se autu predemnou rozsviti brzdovky.
Jinak pred mesicem se na me lepil nejakej zavodnik s dodavkou a ani v 50ti kmh proste nemel sanci zastavit. Kdybych mu neudelal kousek mista a nenajel az na prechod, byl ve mne... Proste nepocital s tim, ze muzu nekoho poustet prejit. Vrcholem bylo letos v zime, kdyz jsem poustel v Hostinnem maminku s kocarkem a nejakej nalepenej kompot v nejakym Seatu TDI me v tu chvili zacal predjizdet (dobrzdit by stihnul). Kdybych netroubil, tak ten kocar naprimo trefil. Tyhle lidi pak taham z auta a ptam se, co potrebujou. Doufam, ze jednou nenatrefim na hlupaka s bouchackou, kterej bude rychlejsi nez ja a vystrelil by mi mozek z hlavy.
Tak je z aut netahej. Protože
a) za chvíli na to zapomenou a budou tak jezdit zas
b) akorát se vzdorovitě postaví cizím radám a just se jimi řídit nebudou
Podle mne jedině vlastní zkušenost pomůže, je nepřenositelná, a nic ji nepřekoná.
Taky jsem onehdá projížděl nějakým městem v noco za deště, za mnou jelo cosi se xenony nebo spíše přestavnou dle toho jak mu to pitomě svítilo a na poslední chvíli jsem si všiml chodců, kteří se už pomalu hrnuli do cesty. Sešlápl jsem brzdu a jen čekal, kdy se ozve zezadu rána. Tentokrát to ten za mnou ubrzdil... Výjde mu to i příště? A přejeď člověka výměnou za páté dveře 8-s
Zdravím, byl jsem letos na autosalonu v Brně na doprovodném programu Brno Safety. Dozvěděl jsem se informace, který jsou docela zajmavý, tak se o ně podělím...
Rozdíl mezi 50 a 60 Km/h - auta začnou ve stejnou chvíli brzdit. Zatímco jedno už stojí, to druhý jede v tom samým místě 39 Km/h a zastaví o 12m dál.
Rozdíl mezi 130 a 160 Km/h - ve stejnou chvíli na brzdu. Jedno stojí, druhý jede v tom samým místě přibližně 110 Km/h a zastaví o 50m dál...
Myslím, že to mluví za vše. Je mi 19let a nejradši bych "závodil", ale přece jenom takový informace dost zapůsobí a jakýkoliv riskování na silnici (jezdil jsem rychleji, ale bezpečně...) mě po roce s řidičákem už přešlo. Nemá to cenu.
Tak přeju mnoho šťastných kilometrů a co největší rozestupy ;-)
Víš, co je ještě lepší, než tohle slyšet? Sám si to spočítat. Pak člověk kouká, co je taky možné a najednou mí spolužáci, vždy rychlí a zběsilí, začali chladnout a jezdit opatrně.
To věřím.
Ale ne každý má možnost nebo schopnost toto sám spočítat a bylo by perfektní, kdyby to každý věděl, klidně i tak, jak jsem to zmínil já.
Zkusím si ty výpočty a začnu to šířit dál :-)
Pánové, zahoďte kalkulačku, jiné gumy, jinak nastavený podvozek, absence abs, nastavení ESP, výkonnost brzdové soustavy, stav brzdové soustavy atd.
Nedopočítáte se.
Platí pořád to stejné, "Nemyslíš, zaplatíš". Bohužel zaplatí i ten, co myslí. A na našich silnicích (nejen našich, abych neubližoval Čechům) to vypadá občas jako v džungli, bezpečná vzdálenost je pro některé naprosto bezpředmětná a bezvýznamná věc. A došlo to tak daleko, že ty, který myslíš a dodržuješ vzdálenosti, tak tě napadne šílenec.
Onehdá mě při dodržování bezpečné vzdálenosti ve městě předjelo přes tramvajový pruh stříbrné BMW X5, byla zácpa, pomalu se sunu a nechávám si odstup, jízda plyn brzda je pro bezmozky. Ani se do té mezery nevlezl, málem jsme se srazili a zablokoval jízdu tramvaji. Popojel jsem blíže, jelikož stál šikmo, ukazuju mu klepáním na čelo, co si o něm myslím. Dotyčný stáhl okénko a ze slovy "tady se jezdí ty na kratší vzdálenosti" mi vynadal. Asi padesátiletý prémiový kovboj s třídenním strništěm.
Takže pánové, jezdí se na kratší vzdálenosti, tedy pokud chcete být jako on, zbytek doufám za jízdy po dálnici nemá v ruce kalkulačku a počítá si vzdálenost mezi auty raději přemýšlí.
Dnes snad jen bravo Besip, TUV, UDV a všichni ti, co připomínají, co je idiocie. :yes::yes: