Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peking 2006: Geely představí sedan a koncept

Dan Vořechovský
Diskuze (4)
Populární čínský výrobce představil v Pekingu nový sedan a také dosud utajovaný koncept.

Jedna z nejznámějších čínských automobilek, která se netají svými plány dovážet v dohledné době své modely i na náročné západoevropské trhy (už v roce 2007, v USA by pak chtělo své modely Geely prodávat v roce 2008). Prvním představeným modelem je sedan s názvem Vision, který byl vystaven v roce 2005 na autosalonu ve Frankfurtu ještě pod tajemným názvem FC-1. Vision je spolu s nedávno představenými modely Free Cruiser a King Kong, které by měly v produkci čínské automobilky nahradit předchozí velmi levné modely Meirei a Haoqing. Vision měří na délku 4 602 mm, na šířku 1 725 mm a na výšku 1 480 mm. Rozvor vozu činí 2 602 mm. Pod kapotu usadilo Geely motor vlastní provenience a jedná se o benzinovou osmnáctistovku s proměnným časováním ventilů, která podává výkon 57 kW (77 k). Druhý model, studii Fengyang, Geely úzkostlivě tají a tak víme jen to, že se design vozu inspiroval letadly a vůz má výklopné dveře.

V Číně přijde nejlevnější verze modelu Vision na 77 800 juanů (cca 216 tis. Kč), nejdražší verze pak na 103 800 juanů (cca 288 tis. Kč).

Za zmínku stojí nepochybně i historie firmy Geely. Ta totiž začala v roce 1986 jako výrobce ledniček, v roce 1989 se přeorientovala na výrobu ozdob, aby v roce 1992 začala vyrábět součástky pro motocykly. V roce 1994 pak začíná motocykly vyrábět. Automobily začalo Geely vyrábět až v roce 1998. I přes svou krátkou historii jde o jednu z nejúspěšnějších čínských značek.

Dan Vořechovský
Diskuze (4)
22. 11. 2006 07:29
Re: no more china
Áno, máš pravdu. Ale beriem v úvahu, že vôbec nie sú prví. Mrkni sa na autá, ktorými začínali Japonci, tak podobne Kórea, ale aj India a niektorí iní. Takže bral by som ich asi podobným metrom, kopírovanie a nevkus v automobilovom svete je úplne bežný a vzrušovať sa tým asi nemá cenu. Najlepšou reakciou na produkciu takýchto "zlepencov" asi bude jednoducho ich ignorovať a nekúpiť...
21. 11. 2006 13:40
Re: no more china
Na zvracanie? Preco? je to presne trieda Thalia/Aveo/Accent, a dizajn okukany od najnovsich americkych kreacii na nasom trhu...taky novy Sebring je tiez dizajnovy "skvost" a nikto pri nom negrca...