26.4. 2018 Stanislav Kolman Stanislav Kolman

V Číně jsou k vidění dva působivé koncepty Pininfarina. Elegance a elektřina v hlavní roli

 

Na pekingském výstavišti nechybí ani značka Pininfarina, jež se tu chlubí hned dvěma zajímavými koncepty. Jde o elektrické SUV a sedan, které konečně vidíme v celé své kráse.

Ve spolupráci s čínskou firmou Hybrid Kinetic Group představilo designérské studio Pininfarina dva nové elektrické koncepty, které aktuálně ukazuje na pekingském výstavišti. Jak jsme vás již informovali, jde o crossover K350 a sedan H500. Nejde přitom o první spolupráci těchto dvou společností. Letos v Ženevě jsme si mohli prohlédnout kupé HK GT, rok předtím to byla SUV K550 a 750 a velký sedan H600.

Všechny doposud představené koncepty pojí stejná designérská filosofie. Nové SUV dostalo masku obdobnou z modelu HK, na níž navazují úzké světlomety. Přes svažující se střechu se dostáváme na záď s decentními světlomety pojenými vodorovnou linkou.

Jako Tesla chce být také Pininfarina! Z karosárny má být výrobce luxusních elektroaut

Zajímavé je i provedení interiéru. Tak třeba přední sedačky jsou připevněny ke středové konzole a vypadá to, jako by se snad vznášely ve vzduchu. Zadní sezení je taktéž rozděleno a cestující zde obslouží funkce automobilu prostřednictvím dotykové obrazovky.

Jde o čistý elektromobil s výkonem 300 kW, jenž slibuje zrychlení z klidu na stovku za 4,7 sekundy. Maximální rychlost je stanovena na 250 km/h, další technické parametry včetně dojezdu na jedno nabití zatím zůstávají neodtajněny.

Druhým projektem vznikajícím pod taktovkou Pininfariny a Hybrid Kinetic Group je sedan H500. Ten také sází na čistý a minimalistický styl, který „narušují“ jen ozdobné chromové prvky. Uvnitř chce tento sedan nabídnout špičkové technologie. Za volantem pak kromě klasického digitálního přístrojového štítu nalezneme další proužek s obrazovkou, která se rozléhá po celé palubovce. A aby toho nebylo málo, displeje nalezneme dokonce i ve dveřích!

Vietnamci budou mít svá auta. S vývojem pomůže Pininfarina a BMW

I tady je deklarován výkon 300 kW, přičemž zrychlení z klidu na stovku sedan zvládne za 4,5 sekundy. Elektromotory ve všech těchto konceptech spolupracují s mikroturbínou, která slouží jako prodlužovač dojezdu. Sedan H500 by tak s plně nabitými bateriemi mohl urazit až tisíc kilometrů.

Pininfarina aktuálně patří indické společnosti Mahindra. Kromě kooperace s Hybrid Kinectic Group se soustředí i na stavbu vlastního modelu, čistě elektrického superauta, které dorazí v roce 2020. Pekingské premiéry ale nejsou jen dalšími prázdnými studiemi. Očekává se, že design i technika nakonec poslouží ke zhotovení sériových kousků. Tím prvním bude sedan, jehož se máme dočkat za dva roky.

Spolupracujeme s TipCars.com
Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla

Návrh italského rozpočtu na příští rok obzvlášť závažným…

Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby

Na jihu Ruska se při cvičném letu zřítil letoun L-39,…

Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti

Miliardář Leoš Novotný starší musí pouštět veřejnost do…

 

Štítky Pininfarina Design

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW rozšiřuje nabídku vozů o zatím největší model řady X,…

 





 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Dnes 18:50

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče poslal do továrny

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče…

Třeba se vás plachej? Ne, to nehrozí. Ačkoli jde o klub, jehož vedení bylo dlouho a přehnaně shovívavé k…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…