Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Perličky z dějin Škody Octavia: Zažila hodně

První novodobou Škodu Octavia známe od roku 1996, ale původní nositelka tohoto jména se po někdejší ČSSR proháněla už v padesátých letech. Co se o Octaviích psávalo ve Světě motorů?
Zpět na článek
12. 11. 2012 20:18
12. 11. 2012 20:30
12. 11. 2012 20:52
12. 11. 2012 21:25
13. 11. 2012 08:46
14. 11. 2012 17:44
15. 11. 2012 08:19
12. 11. 2012 22:23
12. 11. 2012 22:56
13. 11. 2012 07:14
13. 11. 2012 14:32
13. 11. 2012 22:27
14. 11. 2012 08:30
12. 11. 2012 22:27
12. 11. 2012 22:43
12. 11. 2012 22:54
13. 11. 2012 07:10
14. 11. 2012 08:32
13. 11. 2012 22:31
12. 11. 2012 21:46
12. 11. 2012 22:09
12. 11. 2012 22:40
12. 11. 2012 22:18
12. 11. 2012 22:42
14. 11. 2012 17:49
13. 11. 2012 00:09
13. 11. 2012 14:34
Avatar - 3_diamanty
12. 11. 2012 19:38
octavia bola vzdy super auticko
:yes:

aj teraz je z ponuky skodovky octavka najlepsou volbou , v ziadnej triede nema skodovka taku skvelu poziciu na trhu ako v triede kde ma octaviu... octavia keby nemala batoh tak mozno narobi v nemecku vrasky aj golfu.... mozno prave preto hatch skodovke vw neschvalil lebo vedia ze by ich octavka znicila :yes:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - twistedTSD
12. 11. 2012 19:47
Re: octavia bola vzdy super auticko
Tak ono je celkem logické, že kanibalizace koncernových značek příliš žádoucí není a je dobré zaměřovat se trochu rozdílně...Nicméně, podle mě je liftback pěkný, a chalupáři si aspoň přijdou na své. >:-[]
Avatar - 3_diamanty
12. 11. 2012 19:49
Re: octavia bola vzdy super auticko
lenze doba sa zmenila... chalupari chodia na chalupy natlaceni v SX4kach bez kufra a ludia zijuci len v meste jazdia celorocne sami alebo len vo dvojici s octavkou kombi.... nova doba 8-s

uplne najlepsi tu ti mladi tzv studenti zbohatlici alebo ako ich nazvat ktori jazdia sami a byvaju niekde na sidliskach ale musia mat superb alebo octavku kombi... zvysok vozia vzduch :yes:
12. 11. 2012 20:03
Re: octavia bola vzdy super auticko
Kolem sebe mám zbohatlejch studentů hromadu a nikdo z nich Superb nebo Oktu nechce. Olítaná E92, to je jiná. >:D

IKEA ti věci doveze do 50 kilometrů zadarmo, tak na co kombas? :-)
12. 11. 2012 22:06
Re: octavia bola vzdy super auticko
Co máš proti tomu, že jsem si koupil jako vysokoškolák oktávku kombíka? To jako že jsem student znamená, že někdy nepotřebuju velký kufr nebo velké auto? Každýmu může být jendo, co si kdo koupí. A ti studenti zbohatlíci si na to třeba docela dost tvrdě vydělali. Tak radši pomlč
13. 11. 2012 11:10
Re: octavia bola vzdy super auticko
Topper má takové zvláštní vnímaní všeho, měl sis koupil ceeda v kombajnu a topper by neřekl ani polel. Nic si z toho nedělej, ty zbohatlíku :-)
13. 11. 2012 12:23
Re: octavia bola vzdy super auticko
Mam okolo seba studentov co maju aj superby aj kombiky. A prave oni to vyuziju viac ako ty pako. Lebo chodia furt niekde na vylety, lyzovacky, cyklistika a podobne. Tak prosim ta netrep, to ze ten student je schopny si zarobit aspon na to a ty si neschopny si zarobit na nic je len tvoj komplex menejcennosti.
Avatar - Aladeen
12. 11. 2012 20:18
nás pripravujú na nával novej Octavie , >:D To budú zase vety typu "jedinečná" , "Simply Clever" , "Škrabka" ..... No , zasmejeme sa ... :-!
Rozbalit vlákno
18
12. 11. 2012 20:30
Re: Už
Jestli chceš mít představu o tom, jaká se bude použivat terminologie, přečti si poslední číslo SM a test Golfa.
To je samý "etalon, ergonomie, špička, lídr, kvalita, odpovídající, pohodlný, tichý, výkonný, tlumící, hodnotný atd."
12. 11. 2012 20:52
Re: Už
Prostě furt to samý dokola. Zezačátku je to etalon, špička, tichý, pohodlný, bezpečný a po 10 letech se lidi smějou co je to za hlučný, neekologický, nepohodlný šrot. Nechápu kdy se to tak změní. Mě přijde oktávka furt stejně pohodlná, tichá a výkonná ;-)
Avatar - Ronault.
12. 11. 2012 21:25
Re: Už
Mě Favorit taky vždycky takový přišel >:-[] ;-) Chápeš? ;-)
13. 11. 2012 08:46
Re: Už
Nechápu. Když tatík koupil v roce 93 Favorita nechápal jsem proč to udělal. Z Lady 1600 kterou jsme v tý době měli to byl už tenkrát krok zpátky. Rachot v autě. Nejelo to. Kastle s mizivou torzní tuhostí skřípala na kdejaký díře. Prostě Favorit byl popelnice odjakživa. Nikdy jsem to nevnímal jako pohodlný, tichý a výkoný auto. Oktávka mi taková jak ji vnímám teď přišla už od novoty a pořád na ní neshledávám, že by nějak zhlučněla, přestala jet nebo se mi v ní najednou začalo špatně sedět. Jsou samozřejmě pohodlnější a výkonější auta, ale na moje ježdění po městě jsou zase zbytečně velký a těžký.
Avatar - Đawson
14. 11. 2012 17:44
Re: Už
říkám ti, že dobře udržováný fáčko ujede víc, vydrž víc, vyjede víc než nějaká okta :-!
15. 11. 2012 08:19
Re: Už
ale o tom já se s tebou nechci hádat. V tom s tebou souhlasím, akorát to auto prostě považuju za popelnici, kterou podle mě Favorit byl už v době svého vzniku. Ne proto co všechno vydrží, vyjede, projede, ale protože úroveň cestování v něm je/a vždycy byla prach mizerná.
Avatar - Choochoo
12. 11. 2012 22:23
Re: Už
Vzpominam na to u Fabie. To bylo pri uvedeni na trh v testech jaky ma super podvozek a ze je nej ve tride,... a po 10 letech uz to bylo jinak, uz pomalu vyplouvalo v testech ze vlastne byla vzdy jen prumer, neli hur ;-)
12. 11. 2012 22:56
Re: Už
Zase tady bych se Škody zastal, když přišla Fábie na trh, nebylo nic lepšího. :-)
I dneska, když jedu kombíkem na 15" a sníženym podvozku, říkám si, jak to hezky sedí. :-)
Avatar - Choochoo
13. 11. 2012 07:14
Re: Už
vzpominam jak zrovna kratka a kombik Fabie byly testovany, mozna v SM a ze kombik vyrazne horsi. Ale uz to bylo davno, takze to nema cenu resit. To ze by nebylo nic lepsiho silne pochybuji, ale pokud to je mysleno od Skody a nemeckych sousedu, tak mozna ;-)
Dnes kdyz se svezu sluzebni FII, tak po zatoceni volantem za sekundu nastane nakloneni a za druhou zatoceni. To ze pri sjezdu z dalnice se leknu, ze se to chce najednou snad prevartit uz neresim. Vzdy priserny zazitek ;-)
13. 11. 2012 14:32
Re: Už
No mě ve služební F2 nejvíc fascinuje ta ostrá hrana, která vystupuje z palubky a řidič si ji při nastupování zarazí přímo do kolena. Kterej primitiv tohle vymyslel toho bych okamžitě propustil ať jde dělat něco jinýho než konstruktéra.
Avatar - Otrava
13. 11. 2012 22:27
Re: Už
Nespletl sis to s Octavií? Ta tehdy byla poměrně vychvalovaná i s Golfem IV a teď v těch stejných periodikách píší o špatných jízdních vlastnostech i na tu dobu.
O Fabii I jsem dodnes nic podobného nečetl. Dokonce o fabii 2, která nijak výrazně podvozkově nepokročila a je vyšší, stále psali, že to není špatné...v současných testech.
14. 11. 2012 08:30
Re: Už
Tohle mi u motoristických novinářů přijde dost úsměvný. Nejdřív auto vychvalujou (zejména pokud se jedná o Škodovku) a po pár letech najednou otočí. Pamatuju jak jsem u O2 četl vzletný články. Přitom třeba řazení chodí hůř než u O1 nebo F1, kvalita některých interiérových plastů je prachmizerná a chybějící místo pro pravou nohu řidiče v tý době taky vadilo asi jen mě. Teď když je O3 za dveřmi se o řidiče utiskujícím středovým panelu najednou začalo psát. Tehdy si to žádnej novinář nedovolil kritizovat. To radši sklapnul kule mezi stehna a dělal jako že se tak běžně sedí.
Avatar - Choochoo
12. 11. 2012 22:27
Re: Už
Ono si pletou ergonomii a jejich tradicni usporadani ;-)
Avatar - Ronault.
12. 11. 2012 22:43
Re: Už
upřesním: tradiční VWuspořádání, ale máš pravdu :yes:
12. 11. 2012 22:54
Re: Už
Ten článek si přečti, stojí to za to.
Tu formulaci si nepamatuju přesně, četl jsem to jen ve frontě u pokladny v Albertu, ale je tam něco ve stylu: "Každé tlačítko, každá páčka je na místě, kam člověku padne ruka a kde by ji podvědomě hledal. Nastavení klimatizace je otáznkou pár vteřin."
No a pak omlouvání objektivních nedostatků - průměrná ovladatelnost -> potenciální zákazník to stejně nepozná, navíc ESP vyladěno tak, že každý problém řeší už v zárodku.
SM se točí jak vrtule, když byl Golf přetáčivá uskákaná koza, chválili jej za příkladné sportovní jízdní vlastnosti. Teď, když je Mégane tvrdší, je to zase špatně a hrajeme radši na komfort. Uf.
Avatar - Choochoo
13. 11. 2012 07:10
Re: Už
Ze bych mel cas a chut cist nejaky reklamy a jeste za to platit, tak to fakt ne ;-)
14. 11. 2012 08:32
Re: Už
u kterýho auta, že je nastavení klimatizace otázkou pár vteřin? Jako u koncernu?
Avatar - Otrava
13. 11. 2012 22:31
Re: Už
Ten test ve SM byl fraška. Nechci ukazovat prstem, ale testy redaktora Machaly mi nesedí. Nechá se lehce unést a často ztrácí v testech soudnost. Myslím, že zrovna test nového golfa měli svěřit někomu jinému...

Jinak možná mají pravdu v tom, že vše bylo na svém místě. Ale to jen proto, že jsou tady nejrozšířenější vozy koncernu VW. Ovšem to neznamená, že je to tak nutně ideální. :-)
Avatar - narona
12. 11. 2012 21:46
RY
Co to je za okres RY ?? :-|
Rozbalit vlákno
6
12. 11. 2012 22:09
Re: RY
To není okres, těsně před reformou z roku 1960 se osobákům vydávaly značky, které začínaly P a pak R. Nezávisle na místě přihlášení.
12. 11. 2012 22:18
Re: RY
RY ? Netuším . Ale perlička , SPZ okresu Šumperk pro malé motocykly byla ... ŠUK ... ;-)
Avatar - STi 2008
14. 11. 2012 17:49
Re: RY
No, když vznil okres Jeseník pár let nazpátek, tak měli značku ..* .. :-)
Avatar - twistedTSD
13. 11. 2012 00:09
Re: RY
Ano, tu měla i dědova motorka, kterou jsem kdysi dostal. :-)
12. 11. 2012 22:18
srdeční záležitost
A já ji já mám do dneška. Zcela otevřeně mohu říct, že jsem za posledních 15 let řídil jak v rodině, tak v práci v podstatě jen octavie I a tak když jsem se rozhodoval, co si koupím za své vlastní auto byla to jasná octavie I. Najezdil jsem na nich dohromady kolem půl milionu kilometru a dodnes si nemůžu ani na jednu stěžovat. Věřím, že ta dvojka je už mnohem dál, je to krásné a dobré auto. Teď jsem koketoval s myšlenkou, že bych si po novém roce koupil nějakou z těch dvojkových jako ref. auto, ale pořád jsem se nějak vnitřně neztotožnil s tím, že bych tuhle dal pryč a řídil jinou...no a po přečtení článku jsem se rozhodl, že si ji ještě pár let nechám.

Ale víte co by mě zajímalo. Co se stalo s těma "vládníma" octavkama. Prakticky jsem je nikde neviděl. Někdo mi říkal, že pořád už deset let stojí bez hnutí v garážích ministerstev a úřadu vlády, že je nikdo nepoužívá. Je fakt, že já ji potkal na silnici snad jednou. A nebo je prostě někdo z papalášů za symbolickou korunu odkoupil nebo odklonil...
Rozbalit vlákno
9
13. 11. 2012 00:01
Re: srdeční záležitost
jedna vládní byla asi tak před rokem na prodej (na sauto) nejsem si už jistej s cenou ale myslím že byla tak nějak za 170 000,- ale od tej doby jsem už žádnou takovou neviděl
Avatar - twistedTSD
13. 11. 2012 00:20
Re: srdeční záležitost
K vládním oktávkám - jedna ta dlouhá černá oktávka má dokonce recenzi i zde na moje.auto.cz. :-) Podle jejího majitele už jich bylo několik nabouráno nebo shořely, což vzhledem k velmi nízkému počtu vyrobených kusů (tuším kolem 20) znamená, že na silnici jsou raritou a potkat je není snadné...Údajně by teď většina z nich měla (v ne zrovna ideálním stavu) sloužit v nějakých státních institucích.
13. 11. 2012 11:26
Re: srdeční záležitost
Ano ano, ač nejsem žádnej fanatik do octávek, tuhle jsem si našel :-) Kdo by měl zájem: [odkaz] jnak dokupy jich bylo, dle majitele, 25 (20 před fl, zbytek fl), v době zveřejnění recenze zůstalo na světě už pouze 16.
13. 11. 2012 13:26
Re: srdeční záležitost
Mozno to je tym, ze si ridil iba Octavie.
Avatar - Barrichello
13. 11. 2012 14:38
Re: srdeční záležitost
Hlavně jestli jel někdy vzadu dál jak z Máselný Lhoty do Horní Lhoty >:D

Protože dál se v jedničkový oktávce jet nedá >:D >:D

Hlavně že to má mega kufr kterej je mi k *
Avatar - twistedTSD
13. 11. 2012 16:22
Re: srdeční záležitost
Tobě k hvězdičkám, pro jiného super věc. Holt každý má jiné potřeby.
19. 11. 2012 21:53
Re: srdeční záležitost
Jako řidiči je mi to, co je za moji sedačkou zcela u zadku.
20. 11. 2012 09:46
Re: srdeční záležitost
Zvlastny argument, ale kufor je asi dobry nie? ;-)
19. 11. 2012 21:55
Re: srdeční záležitost
vidíš a nikdy jsem ani potřebu jiné auto řídit neměl. Řidil jsem audi, bmw, i clio, i megana. A vždycky jsem se moc rád do octavie vrátil.
13. 11. 2012 14:34
L&K
Mala motor 1,8T s vykonom 110 kW, nie 132...
Rozbalit vlákno
0