Perodua Bezza: Vize malajských designérů
Perodua byla založena v roce 1993 a první automobil opustil brány automobilky v roce 1994. Firma, jejíž celé jméno zní PERusahaan Otomobil KeDUA Sendirian Berhad, je úzce spjata s japonskou automobilkou Daihatsu a vyrábí řadu jejích modelů v licenci.
Koncept Bezza má představovat stoprocentně malajský automobil, který má být vhodný pro pohyb v ulicích velkoměst i pro delší jízdy. Design vozu je 100% dílem malajských návrhářů. Pod vedením šéfdesignéra Muhammada Zamren Musa jich pracovalo celkem 53.
Čtyřmetrový liftback byl vyroben v Thajsku a má zaujmout kombinací minimalistického exteriéru s maximalistickým interiérem. Karoserie vedle svého tvaru zaujme i absencí B sloupku a posuvným druhým párem dveří.
Pětimístný interiér má představovat mobilní životní prostor. Cestující mají mít k dispozici všechny vymoženosti současnosti v podobě multimediálního systému, který jim prostřednictvím internetu umožní komunikovat s celým světem.
Kromě designérské studie Bezza si Perodua pro návštěvníky autosalonu připravila i představení svých plánu ohledně budoucnosti pohonných jednotek. Na stánku automobilky je proto vystavena nová generace přeplňovaného řadového dvouválce s přímým vstřikováním paliva.
Tento motor poskytuje z objemu 660 cm3 maximální výkon 46 kW (63 k) při 4500 min-1 a točivý moment 100 Nm dostupný od 1500 do 4000 min-1. Podle zástupců automobilky má tato pohonná jednotka dosáhovat o 30 % nižší spotřeby paliva než současné tříválce o stejném objemu.