Diskuse

Pět aut, jejichž motor vzešel ze spolupráce s jinou firmou. Co měl společného Seat s Porsche?

23.12.2018

V automobilismu najdeme celou řadu případů, kdy za motorem určitého automobilového modelu stojí jiná automobilka. Přinášíme pět příkladů.

 

  • 01 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 23.12.2018  21:12

    diesel

    Přes spolehlivý motor TDI PD a nespolehlivý francouzský diesel se Mitsubishi vrátil k dieselu vlastní konstrukce, který nevybavil ani hydroštely, takže je nutno je každý rok nastavovat. A to je drahá sranda :no:
  • 10 Reagovat !

    foto Ja-Prvni-123

    Ja Prvni 123 23.12.2018  23:36

    Náhodou... Rover 75 bylo fajn auto.

    A benzínovej motor 1.8 nebyl vůbec špatnej, lépe s turbem, ale těch vzniklo dost málo.

    A ano, starý L-diesel byla tak trochu nýtovačka a nebyl to žádnej dravec, ale při základní údržbě bude jezdit ještě dlouho po tom, že všechny moderní diesely skončí na šroťáku... protože se už nevyplatí je oživovat.
    • 20 Reagovat !

      foto michal-lom

      michal.lom 24.12.2018  01:32

      « Re: Náhodou... Rover 75 bylo fajn auto.

      Jak bylo? Pořád je, ne? Máme 75 právě s tímhle motorem a ZTT s KV6 a spokojenost. Jsou to starší auta, tak je na nich občas třeba něco udělat, ale u kterejch se nemusí...
      • 00 Reagovat !

        foto Ja-Prvni-123

        Ja Prvni 123 26.12.2018  10:49

        « Re: Re: Náhodou... Rover 75 bylo fajn auto.

        Jasně!
        Já taky mluvím o své 164 v minulém čase... a to ji mám doma.
        Jako, že se už nevyrábí...
        :-)
    • 10 Reagovat !

      foto JuckiCZ

      JuckiCZ 24.12.2018  07:54

      « Re: Náhodou... Rover 75 bylo fajn auto.

      Rover 75 Tourer, 2004, CDTi 96 kW.
      Před týdnem mi dělali technickou na první dobrou, bez závady, bez komentářů. Vše na motoru původní (i katalyzátor), rozvody původní (260k najeto oficiálně, podle mě je aspoň o 100k stočenej).
      Průměrná dlouhodobá spotřeba 5,8 l.
      Uvidíme, jak dlouho ještě poslouží, ale motor je super, oproti TDI mnohem charakternější.
      • 10 Reagovat !

        foto michal-lom

        michal.lom 24.12.2018  15:01

        « Re: Re: Náhodou... Rover 75 bylo fajn auto.

        To mi připomělo naši technickou na 75 (2000) - jediná "závada" v protokolu je poškozená sedačka řidiče - cca 1cm dlouhej rejpanec na kůži :-)
      • 10 Reagovat !

        foto Ja-Prvni-123

        Ja Prvni 123 26.12.2018  10:53

        « Re: Re: Náhodou... Rover 75 bylo fajn auto.

        Je to radost, viď?

        Já když jsem byl na technické se svou Alfou 164
        , z roku 1995, tak technik svolával ostatní, ať se jdou podívat.. že něco takového ještě neviděli: (tehdy) 22 let staré auto... a bez koroze i zespoda, bez vůlí na nápravách... a tak.

        560.ooo,- km... a jezdím těsně přes 8 litrů benzínu - 106 kW, vstřikování s třícestným katalyzátorem.

        Kde je ten pokrok?!
        • 00 Reagovat !

          foto JuckiCZ

          JuckiCZ 26.12.2018  13:12

          « Re: Re: Re: Náhodou... Rover 75 bylo fajn auto.

          To jo, je to radost.
          Už se ale pomalu koukám po novým (spíš z důvodu udělat si radost) a pořád kroužím kolem Hondy Jazz Dynamic - snad poslední poctivý auto na trhu s vidinou dlouhodobé spolehlivosti a trvanlivosti :-/.
  • 11 Reagovat !

    foto holden2

    holden2 24.12.2018  01:42

    boleslavsky hnoje

    maj taky cizi motory
    • 10 Reagovat !

      foto Ja-Prvni-123

      Ja Prvni 123 26.12.2018  10:58

      « Re: boleslavsky hnoje

      To né... škodovky mají vlastní motory - jsou totiž celý německý, jen se u nás montují.

      Takže jsou český asi tak, jako je Fiat Tipo turecký...

      I když: v době, kdy reklama vykřikuje, že nejlepším českým SUV je Hyundai... to už je možný úplně všechno.

      :-(
  • 10 Reagovat !

    foto euro89

    euro89 24.12.2018  12:17

    Thema

    Pro upresneni, Thema nahradila Gammu, ale Beta Trevi byla o tridu niz. Jejim nastupcem byla Prisma.
    Ten osmivalec 8.32 "by Ferrari" ma mnohem delsi historii a zajimavejsi prapuvod. Zaklad toho motoru je totiz v 50. letech u Lancie a sice v nicem obycejnejsim, nez v legendarnim monopostu F1 Lancia D50. Jak znamo, Lancia se tenkrat dostal do financich problemu a prodal uspesny tym Scuderia Lancia Ferrarimu a v nasledujici sezone si s monopostem D50 dojel Fangio pro titul. Ferrari ovsem zaklad tohoto velmi povedeneho motoru pouzil i pro seriove motory a v mnoha ruznych evolucich se tenhle motor vyrabel minimalne do zacatku 90. let.
    Mam o tom velmi pekny clanek z britskeho Lancia magazinu nekdy z prelomu 80. a 90. let, kde byla historie osmivalcu Lancia pekne zmapovana, pricemz jeho nejnovejsi evoluce byly tehdy ve Ferrari 348 nebo prave v Theme 8.32. Kdysi jsem ten clanek i prelozil na stranky ceskeho Lancia klubu, ktere ale bohuzel uz asi dva roky nefunguji, takze nemuzu pridat odkaz.
    Skoda, ze pan radobyredaktor Dusil opet jen opsal zakladni info, ktere si kazdy muze precist na wikipedii a z clanku se clovek nedozvi nic noveho. :-| Priste by stacilo hodit jen par odkazu na wiki a clanek by byl jeste driv hotovej.
    Ja si uz ctvrt stoleti poctive archivuju vsechny zakoupene motoristicke casopisy, k tomu prilezitostne doplnuji sbirku i o starsi rocniky z doby, kdy jsem jeste nebehal po svete, abych mel o autech co nejvetsi prehled. A zpravidla, kdyz nejakou informaci potrebuju najit, tak vim z pameti po ktere krabici a kterem rocniku sahnout. A dneska si nekdo vystaci s googlem a wikipedii a muze si hned hrat na redaktora. Zvlastni to doba. :-!
    • 00 Reagovat !

      foto Ja-Prvni-123

      Ja Prvni 123 26.12.2018  10:56

      « Re: Thema

      :-)

      Úplný souhlas... snad jen to nástupnictví bych tak nehrotil, Beta existovala v dost variantách a Thema jako nástupce těch největších a nejlépe vybavených je citovaná dost často.

      Betu jsem roky chtěl sehnat.. jako HPE.

      Nějak se mi to nepodařilo.
      :-(

      Jedno z mála aut, který jsem chtěl, ale nikdy neměl.
      :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Na Kvildě bylo ráno -32 °C. Po mrazivé noci dejte pozor i na silnicích

Na Kvildě bylo ráno -32 °C. Po mrazivé noci dejte…

Teploty v Česku v noci na sobotu a ráno klesaly hluboko pod bod mrazu. V mrazových kotlinách dosahovaly extrémů,…

Marii z váhy 137 kilo pomohla až operace. Češi jsou už tlustší než Američané

Marii z váhy 137 kilo pomohla až operace. Češi jsou…

Paní Marie (60) se kilogramy navíc většinou netrápila, přesto se za svých 137 kilo tu a tam zastyděla. Časem se…

 

iSport.cz

Real porazil Sevillu, Vaclík těsně nestačil na vítěznou dělovku

Real porazil Sevillu, Vaclík těsně nestačil na…

Fotbalisté Realu Madrid porazili v 20. kole španělské ligy Sevillu 2:0. Tomáše Vaclíka v brance hostů překonali…

Trpišovský o Jugasovi s Matouškem: Hráči nesmí mít únikovou variantu

Trpišovský o Jugasovi s Matouškem: Hráči nesmí mít…

Svou typickou kšiltovku tentokrát nechal doma. Mrazivé strahovské odpoledne donutilo kouče Slavie Jindřicha…

 

Reflex.cz

Na co do kina tento týden: Kursk a další filmy o plánech, co tak úplně nevyšly

Na co do kina tento týden: Kursk a další filmy o…

Ať chcete vidět velké komiksové finále na mrakodrapu, hrdou plavbu „nepotopitelné“ ponorky, úspěch propagačního…

Proč má celibát smysl? Jeptiška Lucie Cincialová bourá stereotypní představy o řeholním životě

Proč má celibát smysl? Jeptiška Lucie Cincialová…

Běhá půlmaratóny, jezdí pomáhat do Paraguaye a učí na univerzitě. Kromě toho je, jak to říct, jeptiška. Že vám…