Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Pět aut, jejichž motor vzešel ze spolupráce s jinou firmou. Co měl společného Seat s Porsche?

V automobilismu najdeme celou řadu případů, kdy za motorem určitého automobilového modelu stojí jiná automobilka. Přinášíme pět příkladů.
Zpět na článek
23. 12. 2018 21:12
24. 12. 2018 12:17
26. 12. 2018 10:56
Avatar - Ada je zase tady
23. 12. 2018 21:12
diesel
Přes spolehlivý motor TDI PD a nespolehlivý francouzský diesel se Mitsubishi vrátil k dieselu vlastní konstrukce, který nevybavil ani hydroštely, takže je nutno je každý rok nastavovat. A to je drahá sranda :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
23. 12. 2018 23:36
Náhodou... Rover 75 bylo fajn auto.
A benzínovej motor 1.8 nebyl vůbec špatnej, lépe s turbem, ale těch vzniklo dost málo.

A ano, starý L-diesel byla tak trochu nýtovačka a nebyl to žádnej dravec, ale při základní údržbě bude jezdit ještě dlouho po tom, že všechny moderní diesely skončí na šroťáku... protože se už nevyplatí je oživovat.
Rozbalit vlákno
6
24. 12. 2018 01:32
Re: Náhodou... Rover 75 bylo fajn auto.
Jak bylo? Pořád je, ne? Máme 75 právě s tímhle motorem a ZTT s KV6 a spokojenost. Jsou to starší auta, tak je na nich občas třeba něco udělat, ale u kterejch se nemusí...
Avatar - Ja Prvni 123
26. 12. 2018 10:49
Re: Náhodou... Rover 75 bylo fajn auto.
Jasně!
Já taky mluvím o své 164 v minulém čase... a to ji mám doma.
Jako, že se už nevyrábí...
:-)
Avatar - JuckiCZ
24. 12. 2018 07:54
Re: Náhodou... Rover 75 bylo fajn auto.
Rover 75 Tourer, 2004, CDTi 96 kW.
Před týdnem mi dělali technickou na první dobrou, bez závady, bez komentářů. Vše na motoru původní (i katalyzátor), rozvody původní (260k najeto oficiálně, podle mě je aspoň o 100k stočenej).
Průměrná dlouhodobá spotřeba 5,8 l.
Uvidíme, jak dlouho ještě poslouží, ale motor je super, oproti TDI mnohem charakternější.
24. 12. 2018 15:01
Re: Náhodou... Rover 75 bylo fajn auto.
To mi připomělo naši technickou na 75 (2000) - jediná "závada" v protokolu je poškozená sedačka řidiče - cca 1cm dlouhej rejpanec na kůži :-)
Avatar - Ja Prvni 123
26. 12. 2018 10:53
Re: Náhodou... Rover 75 bylo fajn auto.
Je to radost, viď?

Já když jsem byl na technické se svou Alfou 164
, z roku 1995, tak technik svolával ostatní, ať se jdou podívat.. že něco takového ještě neviděli: (tehdy) 22 let staré auto... a bez koroze i zespoda, bez vůlí na nápravách... a tak.

560.ooo,- km... a jezdím těsně přes 8 litrů benzínu - 106 kW, vstřikování s třícestným katalyzátorem.

Kde je ten pokrok?!
Avatar - JuckiCZ
26. 12. 2018 13:12
Re: Náhodou... Rover 75 bylo fajn auto.
To jo, je to radost.
Už se ale pomalu koukám po novým (spíš z důvodu udělat si radost) a pořád kroužím kolem Hondy Jazz Dynamic - snad poslední poctivý auto na trhu s vidinou dlouhodobé spolehlivosti a trvanlivosti :-/.
Avatar - holden2
24. 12. 2018 01:42
boleslavsky hnoje
maj taky cizi motory
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ja Prvni 123
26. 12. 2018 10:58
Re: boleslavsky hnoje
To né... škodovky mají vlastní motory - jsou totiž celý německý, jen se u nás montují.

Takže jsou český asi tak, jako je Fiat Tipo turecký...

I když: v době, kdy reklama vykřikuje, že nejlepším českým SUV je Hyundai... to už je možný úplně všechno.

:-(
Avatar - euro89
24. 12. 2018 12:17
Thema
Pro upresneni, Thema nahradila Gammu, ale Beta Trevi byla o tridu niz. Jejim nastupcem byla Prisma.
Ten osmivalec 8.32 "by Ferrari" ma mnohem delsi historii a zajimavejsi prapuvod. Zaklad toho motoru je totiz v 50. letech u Lancie a sice v nicem obycejnejsim, nez v legendarnim monopostu F1 Lancia D50. Jak znamo, Lancia se tenkrat dostal do financich problemu a prodal uspesny tym Scuderia Lancia Ferrarimu a v nasledujici sezone si s monopostem D50 dojel Fangio pro titul. Ferrari ovsem zaklad tohoto velmi povedeneho motoru pouzil i pro seriove motory a v mnoha ruznych evolucich se tenhle motor vyrabel minimalne do zacatku 90. let.
Mam o tom velmi pekny clanek z britskeho Lancia magazinu nekdy z prelomu 80. a 90. let, kde byla historie osmivalcu Lancia pekne zmapovana, pricemz jeho nejnovejsi evoluce byly tehdy ve Ferrari 348 nebo prave v Theme 8.32. Kdysi jsem ten clanek i prelozil na stranky ceskeho Lancia klubu, ktere ale bohuzel uz asi dva roky nefunguji, takze nemuzu pridat odkaz.
Skoda, ze pan radobyredaktor Dusil opet jen opsal zakladni info, ktere si kazdy muze precist na wikipedii a z clanku se clovek nedozvi nic noveho. :-| Priste by stacilo hodit jen par odkazu na wiki a clanek by byl jeste driv hotovej.
Ja si uz ctvrt stoleti poctive archivuju vsechny zakoupene motoristicke casopisy, k tomu prilezitostne doplnuji sbirku i o starsi rocniky z doby, kdy jsem jeste nebehal po svete, abych mel o autech co nejvetsi prehled. A zpravidla, kdyz nejakou informaci potrebuju najit, tak vim z pameti po ktere krabici a kterem rocniku sahnout. A dneska si nekdo vystaci s googlem a wikipedii a muze si hned hrat na redaktora. Zvlastni to doba. :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ja Prvni 123
26. 12. 2018 10:56
Re: Thema
:-)

Úplný souhlas... snad jen to nástupnictví bych tak nehrotil, Beta existovala v dost variantách a Thema jako nástupce těch největších a nejlépe vybavených je citovaná dost často.

Betu jsem roky chtěl sehnat.. jako HPE.

Nějak se mi to nepodařilo.
:-(

Jedno z mála aut, který jsem chtěl, ale nikdy neměl.
:-)