Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Pět aut s motorem s turbodmychadlem a karburátorem: Než přišlo vstřikování

První přeplňované zážehové motory se objevily v USA v 60. letech. Vstřikování benzínu bylo v plenkách a tak se konstruktéři snažili spojit turbo s karburátorem. Mělo to svá úskalí.
Zpět na článek
12. 2. 2019 23:36
13. 2. 2019 10:49
12. 2. 2019 10:38
Alfa GTV Turbodelta
jen pro zajímavost, turbo + karburátor (resp. dva karburátory) používala i Alfetta GTV Turbodelta.... zajímavé auto, viz: [odkaz]

Přišlo na trh v roce 1979 a o pár let později se dal i koupit sedan Giulietta se stejným motorem....
Rozbalit vlákno
0
12. 2. 2019 10:59
Samozápaly a detonace
Bylo by fajn, kdyby pan Dusil konečně pochopil že detonace NEJSOU samozápaly.
Zkusím mu to ještě jednou vysvětlit:

Samozápal je předčasné zapálení směsi od přehřátého místa ve spalovacím prostoru, například od žhavého izolátoru nevhodné svíčky, ventilu nebo od kousku karbonu. Směs se v takovém případě zapálí sama ještě před přeskokem jiskry a tím se defakto neřízeně zvětšuje předstih se všemi důsledky. Neznamená to však že by muselo dojít i k detonaci.

Klepání neboli detonační spalování je spontánní zapálení části směsi ve spalovacím prostoru z důvodu nadměrného tlaku, vyvolaného hořením směsi. Tedy směs se zapálí standartně svíčkou (případně zažehne sama z důvodu samozápalu) a poté postupně hoří. Příliš vysoký tlak nebo teplota směsi však způsobí, že během normálního postupného hoření nastane v určitém okamžiku spontánní vznícení zbývajícího objemu směsi. Což vyvolá tlakový ráz silně zatěžující mechanické části motoru a slyšitelný jako klepání.

Detonace a samozápaly jsou tedy dva odlišné jevy, které mohou nastat zcela nezávisle na sobě, ale mohou také nastat současně. Například předčasný samozápal způsobí zvýšený tlak ve válci a ten následně způsobí detonaci.

Snad to bude stačit
Rozbalit vlákno
6
Avatar - KANKUNEN
12. 2. 2019 11:04
Re: Samozápaly a detonace
Kalousku, jak je to jednoduché, když tomu někdo rozumí. Myslím, že to ani nikdo nedocení, jak jsi to geniálně srozumitelně popsal.
12. 2. 2019 12:05
Re: Samozápaly a detonace
Myslím, že už jsi se mu to snažil vysvětlit několikrát. I já jsem si tvůj příspěvek rád přečetl a děkuji za něj.
Ovšem Dusil....

[odkaz]
Avatar - Bona Fide
12. 2. 2019 12:44
Re: Samozápaly a detonace
Nechcete toho trochu moc >:D
Avatar - praděda7
12. 2. 2019 16:05
Re: Samozápaly a detonace
Chtěl bych dodat, že k samozápalům často docházelo i po vypnutí zapalování, když karburátory stále dodávaly směs a ta se pak od některé výše jmenované nažhavené součástky nebo carbonu vznítila. Mikuni karburátory s tímto jevem bojovaly zařízením, které po vypnutí zapalování uvolnilo magnet, který pak aktivoval přepouštěcí vzduchový ventil a ten pak následně umožnil "ochuzení" směsi.
13. 2. 2019 18:48
Re: Samozápaly a detonace
Na samozápaly trpěla embéčka včetně stovky. Řada 105 a 120 už měla v karburátoru elektromagnetický ventil, který po vypnutí zapalování uzavřel přívod paliva. Po vhodném zapojení se dal využít jako spořič paliva při deceleraci.
Avatar - Ada je zase tady
13. 2. 2019 19:21
Re: Samozápaly a detonace
je to marný, je to marný, je to marný :no:

Taky by tomu frankofilovi mohl někdo vysvětlit, že vstřikování je tu mnohem déle, než se domnívá: [odkaz]
12. 2. 2019 23:36
šestý
měl jsem deltu hf turbo s karburátorem a větší * jsem už nikdy s ničím nezažil, akorát trochu žrala gumy :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Bako
13. 2. 2019 10:49
Cobra
Ten Ford mustang cobra je boží >:-[] jen ta spotřeba by byla sebedestrukční pro mojí peněženku
Rozbalit vlákno
0