Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Pět hybridů od Hondy

Honda v současnosti nabízí tři hybridní vozy, příští rok to však bude téměř dvojnásobek.
Zpět na článek
9. 5. 2006 15:36
neregistrovaný "StandaHonda"
9. 5. 2006 16:19
neregistrovaný "Tom"
9. 5. 2006 17:09
neregistrovaný "StandaHonda"
9. 5. 2006 17:52
neregistrovaný "Tom"
9. 5. 2006 15:48
neregistrovaný "ZZ"
9. 5. 2006 16:05
neregistrovaný "Alu"
9. 5. 2006 16:15
neregistrovaný "Tom"
9. 5. 2006 16:30
neregistrovaný "Tom"
9. 5. 2006 17:02
neregistrovaný "Petr T."
9. 5. 2006 17:24
neregistrovaný "Tom"
9. 5. 2006 18:12
neregistrovaný "Petr T."
9. 5. 2006 20:07
neregistrovaný "Tom"
9. 5. 2006 21:36
neregistrovaný "911"
9. 5. 2006 17:12
neregistrovaný "Elpepe"
9. 5. 2006 17:17
neregistrovaný "Tom"
9. 5. 2006 17:19
neregistrovaný "mates"
9. 5. 2006 17:24
neregistrovaný "Tom"
9. 5. 2006 17:28
neregistrovaný "mates"
9. 5. 2006 17:33
neregistrovaný "Tom"
9. 5. 2006 18:03
neregistrovaný "mates"
9. 5. 2006 20:01
neregistrovaný "Tom"
9. 5. 2006 22:25
neregistrovaný "jerevan"
16. 5. 2007 10:29
neregistrovaný "Hobit"
9. 5. 2006 17:38
neregistrovaný "Tom"
9. 5. 2006 17:42
neregistrovaný "Alu"
9. 5. 2006 17:45
neregistrovaný "Tom"
9. 5. 2006 17:43
neregistrovaný "Tom"
9. 5. 2006 17:47
neregistrovaný "Tom"
9. 5. 2006 18:10
neregistrovaný "Tom"
9. 5. 2006 18:20
neregistrovaný "mates"
9. 5. 2006 18:42
neregistrovaný "Alu"
9. 5. 2006 19:48
neregistrovaný "Tom"
9. 5. 2006 20:38
neregistrovaný "mates"
9. 5. 2006 21:21
neregistrovaný "Tom"
10. 5. 2006 10:59
neregistrovaný "MadPete"
10. 5. 2006 13:39
neregistrovaný "Tom"
10. 5. 2006 08:24
neregistrovaný "Skyline"
10. 5. 2006 13:28
neregistrovaný "mates"
9. 5. 2006 20:15
neregistrovaný "Lonestarstate"
9. 5. 2006 21:22
neregistrovaný "Tom"
9. 5. 2006 21:48
neregistrovaný "Tomkon"
9. 5. 2006 21:59
neregistrovaný "Petr T."
9. 5. 2006 21:41
neregistrovaný "911"
9. 5. 2006 20:28
neregistrovaný "Roger Bentley"
9. 5. 2006 21:24
neregistrovaný "Tom"
9. 5. 2006 23:21
neregistrovaný "Tom"
10. 5. 2006 10:07
neregistrovaný "Michal"
10. 5. 2006 10:56
neregistrovaný "MadPete"
10. 5. 2006 11:10
neregistrovaný "Integra"
10. 5. 2006 11:14
neregistrovaný "MadPete"
10. 5. 2006 12:01
neregistrovaný "Michal"
10. 5. 2006 11:02
neregistrovaný "Integra"
10. 5. 2006 13:35
neregistrovaný "ANTIGTI"
10. 5. 2006 11:51
neregistrovaný "Jazdec"
10. 5. 2006 18:15
10. 5. 2006 18:56
neregistrovaný "Tom"
11. 5. 2006 00:22
neregistrovaný "Integra"
10. 5. 2006 20:11
neregistrovaný "ANTIGTI"
10. 5. 2006 22:08
neregistrovaný "ANTIGTI"
10. 5. 2006 23:50
neregistrovaný "ANTIGTI"
11. 5. 2006 06:58
neregistrovaný "Jazdec"
11. 5. 2006 07:25
neregistrovaný "Jazdec"
11. 5. 2006 07:28
neregistrovaný "Jazdec"
11. 5. 2006 09:56
neregistrovaný "nextrom"
11. 5. 2006 12:22
neregistrovaný "Jazdec"
11. 5. 2006 13:14
neregistrovaný "nextrom"
11. 5. 2006 13:27
neregistrovaný "nextrom"
11. 5. 2006 14:49
neregistrovaný "Koloděj"
12. 5. 2006 09:19
neregistrovaný "nextrom"
neregistrovaný "StandaHonda"
9. 5. 2006 15:36
Konec tůrování
Jojo, uvidí se jestli je tohle správná cesta. Nicméně potlesk pro Hondu a Toyotu za pokroková řešení. Mě připadá jednodušší a jediná možná cesta spalování jiných paliv než benzínu a nafty. Tohle je jen přechodné řešení, nicméně kdyby se zavedlo rychle ve větší míře, tak nám ta ropa snad vydrží o pár měsíců déle ;-)
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Tom"
9. 5. 2006 16:19
Re: Konec tůrování
Slyšel jsi snad někdy, že by hybridní ústrojí nemohlo pracovat s motorem spalujícím třeba zemní plyn? ;-)
neregistrovaný "StandaHonda"
9. 5. 2006 17:09
Re: Konec tůrování
No já už slyšel spoustu věcí, ale viděl jsem funkční jen benzinový motor spřažený s elektromotorem ;-)
neregistrovaný "Tom"
9. 5. 2006 17:52
Re: Konec tůrování
Pokud může benzínový motor bez větších úprav spalovat zemní plyn nebo ethanol, tak to zcela jistě s minimem úprav dokáže i benzínový hybrid viz linky dole ;-)
neregistrovaný "ZZ"
9. 5. 2006 15:48
Pět hybridů?
Jazz, Civic, Accord, City, CRV? >:-[] ;-)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Alu"
9. 5. 2006 16:05
Re: Pět hybridů?
Mozna Accord + Accord combi?
neregistrovaný "Tom"
9. 5. 2006 16:15
Pro redakci
Podle mých informací přijde bybridní Jazz v roce 2007 a bude mít pohon z Hondy Insight. Jazz byl nedávno uveden na US jako Honda Fit viz ([odkaz] tak že z toho soudím, že život Jazzu ještě zdaleka není u konce respektive si nemyslím, že by Honda vyvíjela jiný hybrid pro USA a jiný pro Evropu.. tedy hybridní budu s největší pravdpodobností současný Jazz a ne nová generace..
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Tom"
9. 5. 2006 16:30
Hybridní orgie - Tyoyta ruleZZ :-)
Prodej hybridních automobilů se v USA v loňském roce zvýšil téměř o 140%(!!!) procent na 199.148 vozů. Nejprodávanějším hybridním automobilem v USA byla loni Toyota Prius, která se na celkovém prodeji hybridních vozů v zemi podílela více(!!!) než polovinou. Celkový podíl největší japonské automobilky Toyota a její luxusní divize Lexus na americkém trhu s hybridními vozy loni činil zhruba 70%(!!!). J.D. Power předpokládá, že se podíl hybridních vozů na US trhu s automobily během příštích šesti let zvýší na čtyři procenta. Analytik firmy R.L. Polk Lonnie Miller loni předpověděl, že tento podíl do roku 2015 stoupne na 30 až 35%??? Amerika nestíhá a topí se v ekonomických problémech; Evropa spí na vavřínech, navzájem se plácá po ramenou, jak pěkně měkoučké má plasty v interiéru; Japonci jedou a až nehorázně investují do progresivních technologií.. výsledek, ten je jasnej čím dál tím většímu počtu lidí.. bravo Toyota :yes: bravo Honda :yes: Amerika nestíhá, Evropa spí.. a Toyota? Správně, Toyota ruleZZ ;-)
Rozbalit vlákno
20
neregistrovaný "Petr T."
9. 5. 2006 17:02
Re: Hybridní orgie - Tyoyta ruleZZ :-)
Omyl. Ten pán se 30% se už omluvil, prý byl příliš progresivní... J.D. Power předpokládá ta 4% u hybridů a u dieselů procent 12. Volkswagen se již v USA prodává v dieselu 22%, nárůst z 11% minulý květen, tedy 100%. Obávám se, že hybrid je slepá cesta, drahý je jako diesel ale nemá jeho parametry... Po zavedení ultranízkosirnaté nafty v USA 12/2006 se očekává boom dieselů (připravují se Mercedes, Honda, Ford, GM a další...) GM již chystá přinést do USA celou modelovou řadu Meriva/Corsa/Astra a to zřejmě i s povedenými motory 1,3CDTI...
neregistrovaný "Tom"
9. 5. 2006 17:24
Re: Hybridní orgie - Tyoyta ruleZZ :-)
Jo, toho pána jsme uváděl s otazníky, zdálo se mi to příliš optimistické.. 4% benzínových hybridů budou za pár let znamenat +- 800,000 aut ročně (mluvíme-li pouze o USA).. a co zbytek světa? Co všechny ty země, kde osobní auta na naftu nejezdí? Furt nechápu jendu věc - hybridní pohon lze přeci propojit jak s benzínem, tak s naftou, tak se zemním plynem, tak s řepkou, tak s vodíkem.. proč furt všichni mluví o slepé uličce? Ad GM: sem na ně fakt zvědavej - když vezmu v úvahu mzdové náklady v Německu, tak fakt nechápu, jak to chtěj v USA prodávat za konkurenční cenu.. jedině, že by to začli bouchat v USA..
neregistrovaný "Petr T."
9. 5. 2006 18:12
Re: Hybridní orgie - Tyoyta ruleZZ :-)
Někde psali, že v Evropě to nemá šanci kvůli dieselům které mají již nyní spotřebu na stejné úrovni a velký potenciál k dalším úsporám. Možná že to má budoucnost ale vše závisí na USA, jak moc populární se tam diesely stanou. Pokud ano (Ford chystá V8 4 litr specielně pro USA, již mají na 2007 naplánovány velké počty 1,8 s močovinou a 2,7 V6, 3,0 V6 a 4,0 V6.) Už to vidím jak ty velké trucky jezdí se spotřebou o 40% menší a relativně jednoduchou technikou. Hybridní technika je příliš komplikovaná, bude háklivá na poruchy. Příliš mnoho elektriky a elektroniky = VELKÝ problém. A v rozvojové země nebudou mít opravárenskou síť na tyto automobily, takže se dá počítet s Japonskem (hodně), USA (možná) a Evropou (málo). Myslím že to není dostatečný potenciál.
neregistrovaný "Tom"
9. 5. 2006 20:07
Re: Hybridní orgie - Tyoyta ruleZZ :-)
Půlka prodaných Lexusů RX v Evropě má hybrid, v USA je to 25%.. Prius se v Evropě prodává dobře, poptávka výrazně překročuje možnosti dodávek.. Honda přiveze hybridní Jazz a pak i Civic - na to sem speciálně zvědavej - až uvidim výsledky, tak budu chytřejší.. do té doby fakt nevim.. dolejc píšu, že hybridy chápu jako mezistupeň k novým druhům pohonu
neregistrovaný "911"
9. 5. 2006 21:36
Re: Hybridní orgie - Tyoyta ruleZZ :-)
naopak. hybridy maji pomerne slusny potencial a jsou schopne zvysit ucinnost spalovaciho motoru o zhruba 15 az 20%, at uz pouziva jakekoliv palivo. Napriklad hybridni koncepci v kombinaci s dieselem se chysta uvest na trh citroen - C4 Hybrid HDI.
neregistrovaný "Elpepe"
9. 5. 2006 17:12
Re: Hybridní orgie - Tyoyta ruleZZ :-)
Omyl, Evropa vi ze hybridy jsou slepa ulicka
neregistrovaný "Tom"
9. 5. 2006 17:17
Re: Hybridní orgie - Tyoyta ruleZZ :-)
Určitě? Tak proč GM+BMW+DaimlerChrysler utápí miliardy ve společném vývoji hybridů? Tak proč PSA do 5 let uvede svůj hybridní diesel? Zajímalo by mě, proč všichni tvrdí, že je to slepá ulička?
neregistrovaný "mates"
9. 5. 2006 17:19
Re: Hybridní orgie - Tyoyta ruleZZ :-)
Slepa ulicka to asi bude, ale proc si na ni v kratkodobem horizontu nevydelat, ze?;-)
neregistrovaný "Tom"
9. 5. 2006 17:24
Re: Hybridní orgie - Tyoyta ruleZZ :-)
Proč by to měla být slepá ulička?
neregistrovaný "mates"
9. 5. 2006 17:28
Re: Hybridní orgie - Tyoyta ruleZZ :-)
Me treba vychazi logictejsi, zacit vice spalovat alkohol. Za a) je treba minimum zmen v motoru a celkove koncepci auta, za b)jde to vyrobit z kde ceho. Nejvetsi problem vidim v tom, ze mocni sveta zatim nenasli zpusob, jak na tom bohatnout prostrednictvim dani. Take stavajici ropny prumysl bude velmi silny (viz. americke zasoby - nezasoby, ktere zenou cenu nahoru a pak se vzdy ukaze, ze vlastne nebylo proc).
neregistrovaný "Tom"
9. 5. 2006 17:33
Re: Hybridní orgie - Tyoyta ruleZZ :-)
V USA se začne používat palivo E85 (doufám, že jsem nezmrskal název), už se na tom snad s konenčou platností dohodli.. benzínovej hybrid bude moci s minimem změn jezdit i kompletně na alkohol (stejně jako kterýkoli jiný benzínový motor).. pořád si to nevysvětlil ;-)
neregistrovaný "mates"
9. 5. 2006 18:03
Re: Hybridní orgie - Tyoyta ruleZZ :-)
Ale vysvetlil. Proc vymyslet slozitosti s baterkama a el. motorama, kdyz muzes jezdit na alkohol a zachovat stavajici koncepci (dle me dobrou) auta. Soucasny hybrid je urcite technicka zajimavost, je to i prinos technologicky (z hlediska vyvoje), ale kdyz uz mam jednou neco vymysleny a funguje to, tak proc to delat jinak, kdyz neni vubec jiste, ze z toho neco bude.
neregistrovaný "Tom"
9. 5. 2006 20:01
Re: Hybridní orgie - Tyoyta ruleZZ :-)
Podle mě je hybrid mezistupněm a odrazovým můstkem k novým technologiím pohonu.. zejména k elektromobilům.. vem si jaký pokrok udělaly baterky do mobilů, kolik vydržely před 10 lety a kolik vydržej dneska.. baterie v hybridech půjdou rychle dopředu, dokážu si představit, že za 10 let ujedeš na jedno nabytí třeba 100 kilometrů.. pak Ti dojdou, tak systém nahodí motor na ethanol a jede se dál, navíc se baterie neustále průběžně dobíjejí.. prostě přijedeš domů z práce, píchneš svůj luxusní Lexus do zásuvky (díky atomu zůstane pravděpodobně elektřina poměrně levná) a ráno můžeš vyrazit.. pokud budeš mít během dne hodně cestování, tak "doliješ" štávu (během pracovního oběda) ze zásuvky v restauraci a jede se dál.. jak říkám, Prius to s menšíma změnama dokáže už teďka :yes: Důležitá poznámka: Toyotí hybridy dokážou (byť malou chvilku.. ta se právě bude postupně prodlužovat) nastartovat a jezdit absolutně bez účasti benzínového motoru X konkurence (pokud je mi známo) uvede na trh hybridy, které budou mít "větší autobaterii" a budou pomáhát pouze při akceleraci.. rozdíl je jasně patrnej.. skoro se sem dost hodí slogan TTT ;-)
neregistrovaný "jerevan"
9. 5. 2006 22:25
Re: Hybridní orgie - Tyoyta ruleZZ :-)
To s tou elektrinou bude ale dost velky problem. Bude jej uz coskoro nedostatok, a preto sa vedci snazia vymyslet elektrarne pracujuce na zaklade fuzie dvoch vodikov za vzniku helia. Je to to iste ako prebieha na slnku,ale je to velmi narocne na podmienky a zatial neexistuje material ktory by udrzal plazmu a zaroven neprepustil ani jednu cudzorodu molekulu. Preto je asi dost realne uvazovat o tom ze hybridy a elektromotory su zatial slepou ulickou. Ked si zoberes ze by aspon stvrtina aut na svete by boli na elektriku,tak by bola vecsia kriza jak je teraz s ropou... ;-\ :no:
neregistrovaný "Hobit"
16. 5. 2007 10:29
Re: Hybridní orgie - Tyoyta ruleZZ :-)
Jak muzes vypustit takovou vec z ust? Rict, ze elektromobil je slozity? elektromobil je naopak o proti spalovacimu pohonu daleko jednodussi. Videl jsi nekdy elektromobil? Jestli ne tak si zajed k panu Wegrovi on Ti ho ukaze a umozni Ti i ridit takovy elektromibil jako je Peugeot partner, nebo 106.

Elektromobil nema karburator, nepotrebuje katalizator, nema vyfuk, nema spojku, nema prevodovku tohle vsechno jsou hodne slozite soucasti dnesnich spalovacych motoru, bez kterych se neobejdes, ale to elektromobil nema?
Elektromobil je starsi nez spalovaci motor, je daleko jednodussi. Co najdes v elektromobilu: motor, baterie, ridici jednotku a to je vsechno!!!
Vsechny tyhle dily jsou technologicky stare 100 let akorad se vyvyji nove a chyby penize ve vyvoji, kvuli naftovym spolecnostem a jejich loby, viz jak museli sesrotovat uspesny elektromobil Ford EV1 pred 10 lety v USA.
Jinak s tebou souhlasim prejit na alkohol je urcite jednodussi nez vyrabet jeste slozitejsi hybrid
neregistrovaný "Tom"
9. 5. 2006 17:38
Re: Toyota Prius Hybrid - conversion to ethanol
[odkaz]
neregistrovaný "Alu"
9. 5. 2006 17:42
Re: Toyota Prius Hybrid - conversion to ethanol
Taky nevim, proc by to mela bejt slepa ulicka. Pokud ale jo, tak se to projevi az za nekolik let, nez bude dostupna nejaka jina technologie. Osobne bych si hybrid koupil a koupim, pokud bude v tom zminovanym horizontu za rozumnej peniz. Jde o to, odjezdit si za tu dobu svoje. Pokud se slepa ulicka projevi za 10 let, tak i kdyby si kazdej za tu dobu koupil jenom jeden hybrid, tak se to vyplati vyrabet, ne? Ja rikam, ze tudy cesta vede, i kdyby to mel bejt jen mezistupen k jinejm zdrojum pohonu.
neregistrovaný "Tom"
9. 5. 2006 17:45
Re: Toyota Prius Hybrid - conversion to ethanol
:yes: Moc se o tom neví, ale třeba Prius je fakt technologická špička.. stačí dokoupit elektrickej paket a z Priuse je full-time elektromobil :yes:
neregistrovaný "Tom"
9. 5. 2006 17:43
Re: Toyota Prius Hybrid - conversion to ethanol
[odkaz] /// [odkaz]
neregistrovaný "Tom"
9. 5. 2006 17:47
Re: Toyota Prius Hybrid - conversion to ethanol
Budoucnost je IMHO v "biofuel" hybridech :yes:
neregistrovaný "Tom"
9. 5. 2006 18:10
Hybridy - shrnutí
Hybridy a slepá ulička? Já to tak nevidím, ale nejsem odborník, rád si to nechám vysvětlit! Jedno vim jistě. Toyota je leader v hybridech, pouze loni jich prodala 140,000. Priusů se již prodalo hodně přes půl milionu. Počet hybridních modelů Toyota a Honda prudce roste. Ford to také rozjíždí. Hybridní GM už klepou na dveře, navíc společně s BMW a DCX vyvíjí další hybridní technologie. PSA za pár let představí produkční hybridní diesel. Subaru bude využívat hybridní technologie od Toyoty. Porsche je dostane taky, Audi pravděpodobně též. Četl sem o tom, že Nissan (Infiniti) nakoupí Toyotí technologie (minimálně do doby než vyvinou vlastní). Hyundai už kutí vlastní hybridní pohon. VW je pro mě černá skřínka, nic sem o hybridech neslyšel (Audi bude pravděpodobně jezdit s Toyotí technologií, tak že IHMO, pokud začně VW téci do bot, zavolá do Tokia a udělá tučnou nabídku..). Jinými slovy: Toyota, Honda a Ford maj, GM, DCX, BMW, Nissan, Infiniti, Porsche, Subaru, Hyundai, PSA mít budou.. malé automobilky jistě v případě potřeby dokoupí. Co z toho plyne? To je asi šem jasný.. nevim co bude za 20 nebo 30 let, ale vim určitě, že se hybridy v blízké budoucnosti budou "hodit".. Jedna poznámka na závěr: v době, kdy zbytek světa s velkou pompou představí své hybridy (záměrně se nezdržuji pokecem o dětských nemocích a vychytání mušek), Toyota bude prodávat třetí generaci Priusu (testovat čtvrtou a pracovat na páté..) a navíc bude mít k dispozici "testovací" armádu milionu prodaných hybridních aut.. Slepá ulička? Nedokážu posoudit.. Pořád mi nedá klidu jedna otázka - jak se kur.a mohlo stát, že jsme takhle zaspali?
Rozbalit vlákno
14
neregistrovaný "mates"
9. 5. 2006 18:20
Re: Hybridy - shrnutí
Jo nadseni je dobry, o tom zadna;-) Par veci bych na tebe mel. Ve ktere generaci bude Prius "normalni" auto? A co s tema hybridama po skonceni jejich zivotnosti? Je nekde spocitany, kolik ekologicke zateze vlastne stoji vyrobit, provozovat a zlikvidovat ten hybrid?
neregistrovaný "Alu"
9. 5. 2006 18:42
Re: Hybridy - shrnutí
Taky jsem o tom premyslel. Ekologicka zatez pri provozu je urcite nizsi, nez u klasickyho auta. S mnozstvim ujetych kilometru vice a vice. Zlikvidovat to bude zapotrebi asi +- na stejno. Vyroba : tot otazka, ale kdyz clovek vezme, jaky kravoviny se vyrabej.... Ono se zas v souvislosti s hybridama urcite neco vyrabet prestane.
neregistrovaný "Tom"
9. 5. 2006 19:48
Re: Hybridy - shrnutí
Prius je Prius.. absolutně originální auto, pro hodně lidí je to těžká stylovka, třeba spousta hollywoodskej celebrit a rádobycelebrit na něj nedá dopustit.. na druhou stranu je to i slušněj mainstream, jen v USA se ho prodá přes 100,000 ročně.. podle mě Prius zůstane Priusem.. pokud chceš "normální" hybrid, jdi do Camry či Highlanderu (časem do Corolly).. co se týče hybridních Lexů - IMHO zákazníky moc nezajímá, kolik na tom ušetří, ale kupují to spíš pro to, že se stává hodně prestižní a stylovou záležitostí mít hybrid pod kapotou = být "in" a být "ekologickej". BTW britská "vláda" prej zvažuje jestli koupí dieselové Jagy nebo hybridní Lexy.. vzhledem k tomu, odkud pochází Jag, mám pocit že je předem rozhodnuto, ale jako perlička je to dobrý ;-) Propočty neznám. Co se děje s bateriema po ukončení jejich životnosti? A co baterky z mobilů, jak je to s nima? Bude to asi podobný ;-)
neregistrovaný "mates"
9. 5. 2006 20:38
Re: Hybridy - shrnutí
Tome, pri vsi ucte k tobe, neodpovidas. O modnosti a stylovosti hybridu polemiku nepovedu. Nicmene srovnavat problem s celkovym dopadem jejich provozu s baterkami od mobilu mi neprijde zrovna fer. Chapu snahu TTT o prestizni techlogickou hracku, ze ktery ma zaroven balik penez. O to zadna, ale celkovy prinos mi vazne unika a ani ty nejsi schopen to tady hodit do placu. Ac jinak ze sebe cisla a fakta sypes jak po masle;-) Me osobne prijde lepsi nechat jezedaky pestovat neco z ceho se bude delat lih do aut, nez jim platit za to ze nic nedelaj. Fajn, bude dlouho levna elekrina (mozna) z jadra a co ten zbytek kolem? A co se tyka "normalnosti" hybridu, tak at koukam, jak koukam, tak zatim zadny z nich "normalni" auto, tak jak ho chapu ja - stara konzerva, neni. Takze jako kratkodoba snaha + vydelecna akce jiste dobry, ale z myho pohledu je to ta slepa ulicka. Jen pockej az prijdou mocni spolecne s vyrobci aut na to, jak znacit lih, aby si kazdej strejda z Moravy nepalil vlastni palivo, tak bude vat alkoholovy vitr;-)
neregistrovaný "Tom"
9. 5. 2006 21:21
Re: Hybridy - shrnutí
Psal sem to výše, podle mě je hybrid mezistupněm a odrazovým můstkem k novým technologiím pohonu, zejména k elektromobilům.. Neskouším žádnou nefér hru, jen uvažuji - o co se liší hybrid od konvenčního auta? Je tam trochu více elektroniky + baterka - pokud umíme likvidovat baterie z mobilů a notebooků, tak s těma většíma za aut asi nějak zásadní problém taky nebude.. zbytek je stejný jako u konvenčních aut. K tomu pěstování: neznám čísla, ale stálo by za úvahu propočítat kolik by bylo třeba osevních ploch, aby si dokázal nahradit spotřebu ropy + zememědělství není zrovna nějak závratně efektivní činností.. jo v Brazílii to frčí, volnýho místa máš hafo, "indiáni" moc velký platy nemaj, o zdravotním a sociálním "slyšeli maximálně tak v televizi", tam to není problém.. prostě nevim, jestli by to vůbec bylo efektivní a jestli by bylo dost místa na tak masivní "výrobu" surovin potřebných pro výrobu ethanolu. Normální hybridy: Camry, Highlander, RX (i v EU), GS (i v EU), LS (bude v EU), Accord, Civic (bude v EU), Jazz (bude v EU)
neregistrovaný "MadPete"
10. 5. 2006 10:59
Re: Hybridy - shrnutí
Mě by velmi zajímalo jaká je reálná životnost těch baterií, ví se to? Ony asi ani od no-name výrobce nebudou stát pár stovek jako do toho mobilu a další prodej vozu by tak mohl být docela dobrodružství.
neregistrovaný "Tom"
10. 5. 2006 13:39
Re: Hybridy - shrnutí
Podle vyjádření Lexusu vydrží baterie po celou dobu životnosti vozu.. víc nevim ;-)
neregistrovaný "Skyline"
10. 5. 2006 08:24
Re: Hybridy - shrnutí
Nekde jsem cetl studii, ze ktere jasne vyplyvalo, ze prechod na etanol neni takova hracka - jiste, technicky ano, ale problem je ve zdrojich. Kdyz se vezmou zpusoby vyroby lihu, tak zemedelstvi doda jen velmi male procento a dalsi druhy vyroby nejsou levne a zrovna moc ekologicke. Nicmene, a to na tve argumentaci porad nechapu - pises, ze lepsi, nez hybrid, je etanol. Copak v tom pripade ale neni lepsi etanolovy hybrid, nez samotny etanol? A Tom ma pravdu, podivej se na stranky Hondy a rekni mi, jak se lisi Accord Hybrid (V6, 255 koni) od klasickeho benzinoveho Accordu? Civic Hybrid od Civicu? Lexus Rh od RX? Nesmis brat jako zaklad Insight, to je imagemaker, diky kteremu ma Honda seriove auto s nejnizsi spotrebou na svete. Pocet prodanych kusu je vsak ve srovnani s ostatnimi hybridy zanedbatelny.
neregistrovaný "mates"
10. 5. 2006 13:28
Re: Hybridy - shrnutí
Ber to jako muj pohled na vec. Konec koncu nikdo z nas tady neni odbornik na danou tematiku. Ja hybridum jejich misto na slunci neberu, ale me to nic nerika a mam pocit, ze je to skrabani se levou rukou za pravym uchem. Ad. ekologie, prumyslova vyroba cehokoliv ma dopady na zivotni prostredi. I kdyz vyrabis mobily z papiru, ktery se pak samy rozpadnou;-)
neregistrovaný "Lonestarstate"
9. 5. 2006 20:15
Re: Hybridy - shrnutí
V tomhle s tebou naprosto souhlasím. Hybrid není konkurence pro diesel nebo ethanol, což jsou pouze variace na spalovanou směs. Stejně jako vypínání nevyužívaných válců není konkurent E85, vždyť spousta US motorů u kombinuje oba tyto způsoby šetření. Přímí konkurenti jsou jen ethanol x benzín x nafta. Jinak na E85 se v USA jezdí už roky, jen to není moc rozšířené. Ale tu schopnost mají už miliony před léty vyrobených aut a při nejbližší ropné krizi to využijí. Většina odpůrců hybridů se rekrutuje jen z řad "Evropa má vždycky pravdu". Dokud diesely produkovaly rakovinotvorné částice, moc se o tom nemluvilo, dokud nepřišly filtry pevných částic. Teď když je to s velkou pompou vyřešeno, zpětně se masy dozvídají, že ty saze nebyly až tak neškodné. A teď teprve s nástupem močoviny je přiznáno, že navíc produkovali doteď i nehorázné množství oxidů dusíku. Co se ukáže příště? Každopádně nás tím nebudou zatěžovat, dokud nevymyslí řešení. ;-\ :no: Turbodiesel byl je a bude vždy ekonomická volba. Nutnost kvůli vlastní peněžence. Vydávat se pak za ekologa je dost ubohé. Spořte si, je to každého právo, ale nevydávejte se pak kvůli tomu za mesiáše.
neregistrovaný "Tom"
9. 5. 2006 21:22
Re: Hybridy - shrnutí
jj :yes:
neregistrovaný "Tomkon"
9. 5. 2006 21:48
Re: Hybridy - shrnutí
Souhlas :yes: Dieselova lobby v Evrope funguje.
neregistrovaný "Petr T."
9. 5. 2006 21:59
Re: Hybridy - shrnutí
Pamatuješ Lonesi, jak prchali z před Katrinou??? A zůstali stát kousek od pobřeží kvůli spotřebě benzínu? S etanolem to nebude lepší, ba o 1/3 horší. Etanol není pro krizové situace vůbec dobrý.
Je třeba snížit žravost amerických motorů - hybrid je dobrý - ale v kombinaci s etanolem je dojezd zase někde u 500 km. Hybrid s benzínem už je na tom lépe, ale bezkonkurenčně nejlépe je na tom nafta.
neregistrovaný "911"
9. 5. 2006 21:41
Re: Hybridy - shrnutí
:yes:
neregistrovaný "Roger Bentley"
9. 5. 2006 20:28
bez titulku
Chtěl bych se zeptat, jakou budoucnost věštíte Priusu, coby svébytné modelové řadě. Když bude i Corolla a zbytek hybridní, nesloučí se například Prius s Matrixem? Co si o tom myslíte?
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Tom"
9. 5. 2006 21:24
Re: bez titulku
Zajímavá otázka :yes: Nedokážu odhadnout. Co se týče Matrixu, tak si myslím, že by ho v budoucnosti mohla nahradit Corolla Verso
neregistrovaný "Tom"
9. 5. 2006 23:21
OT: japonská reklama na Yaris sedan :-))
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
10. 5. 2006 00:01
HYBRIDNÍ ČARDÁŠ
Jo, přesně. Celebrity z L.A. si v tom honěj trika a sbiraj body v bulváru, Tom tu krásně dětinsky TTTeče nad technologií zítřka... a tak jen veteráni silnic zůstávají zcela chladní. Hybrid je tu proto, abys za svý peníze testoval baterky, jako možnej zdroj pohonu budoucnosti. Co maj všichni výrobci dělat... než naskočit do hybridního Titanicu a modlit se, aby až to někdo fakt vykoumá nemuseli kupovat drahý licence... Jinak - auto, pohon... brácho, buď nad věcí... důležitý je, aby to, co máš v garáži tě oslovovalo... zásadně bych nepořídil auto na dva motory. Teoreticky by šlo, že bys měl ještě v záloze setrvačník, a když ti dojde benzín i elektřina, došoustal bys domů na něm... Tak se na tyhle technologický čardáše podívej praktickejma očima a pokud ti to něco říká i směrem k srdci, skoč si ráno pro Priuse... bože... Jo, a pokud ti to neříká nic, zůstaň věrnej svýmu Ferrari 599 GTB Fiorano. Dobře uděláš... :yes:
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "Michal"
10. 5. 2006 10:07
Re: HYBRIDNÍ ČARDÁŠ
"důležitý je, aby to, co máš v garáži tě oslovovalo"??? Ani náhodou, důležité je, aby sis bral jen to co je za jednoho člověka únosné pro tuto Zemi, její obyvatele a jejich potomky. O Zemi se všichni dělíme a když si někdo z jejích zdrojů ukrajuje výrazně víc než ostatní (nehledě na jakékoliv zákony, které mu to "dovolují", ale které jsou stejně jen dočasné) je to gauner. Zbytek jsou kecy a sobectví. Kup si Bugatti Veyron a mysli si, že ti do toho nemá kdo co kecat, že pro svůj požitek z rychlosti plnou nádrž spotřebuješ za 20 minut. Jsi ubohý, nejde o nějaké peníze, moc, slávu, aktuální legislativu nebo podobné relativity, které jsou závislé na době... Jde o Zemi. Mimochodem i tyhle hybridy se dělají pro takové, jak jsi ty. Mají na zadních kolech na každém jeden elektromotor (takže celkem mají 3 motory) s vysokým kroutícím momentem, takže počáteční zrychlení je docela silné. I hybridy by se mohly dělat levné lowendové pro široké masy, které nepotřebují megakrouťák a hitech vybavení, ale k tomu je potřeba, aby to někdo na začátku zaplatil. Takže já tleskám těm celebritám, že si místo Bugatti Veyron nebo Ferrari 599 GTB Fiorano nebo jiné hrůzy koupí ekologickou zbytečnost, která aspoň vývojem přispěje k něčemu rozumnému. Jinými slovy ukrojí si ze Země jenom ten správný díl.
neregistrovaný "MadPete"
10. 5. 2006 10:56
Re: HYBRIDNÍ ČARDÁŠ
Jen tleskej, z toho důvodu si to ty celebrity také kupují. P.S. Jak víš, že "správný díl" Země není jízda na oslu?
neregistrovaný "Integra"
10. 5. 2006 11:10
Re: HYBRIDNÍ ČARDÁŠ
jde o to, aby ten "ukrojeny dil" Zeme byl v ramci moznosti jednotlivce co nejmensi. Casto to jde vyresit, aniz bys vyrazne snizil stupen uspokojeni svych svych potreb - chce to jen premyslet. Jake mame pravo brat si vetsi dil Zeme nez obyvatele rozvojovych zemi (Afrika, Cina atd.)? To je otazka, z kterou by se kazdy myslici clovek mel vyporadat.
S touto strankou nemam nic spolecneho, ale obsah mne oslovil: [odkaz]
neregistrovaný "MadPete"
10. 5. 2006 11:14
Re: HYBRIDNÍ ČARDÁŠ
Žádné, tak koukej vypadnout od toho internetu a jít pást kozu.
neregistrovaný "Michal"
10. 5. 2006 12:01
Re: HYBRIDNÍ ČARDÁŠ
Ten ukrojený díl Země nemusí být nutně co nejmenší, ale hlavně by měl být obnovitelný. Pokud si budeš na malé zahrádce v potu tváře pěstovat řepku olejku, na podzim sklidíš, vylisuješ pár litrů oleje a pak to během jednoho dopoledne projedeš na okruhu v zapůjčeném upraveném Audi A3 1,9TDi a po zbytek roku budeš chodit pěšky je to skutečně skoro tvoje věc (když pominu minimální emise z čistého rostlinného oleje). Problém je v tom, že obnovitelná paliva i kdyby se pěstovala úplně všude, tak namají šanci pokrýt celou spotřebu lidí na Zemi. Proto hybridy, které to trochu vylepší, proto vodík, proto bioplyn, proto elektromotry, atd. Těch zdrojů musí být hodně, aby se naplno využil potenciál, který nám dává Slunce. Ale ani to nestačí (zkuste si vynásobit plochu průřezu Země x jednotkový výkon slunečního záření, podělit to počtem lidí na Zemi a výjde dost malé číslo udávající maximální spotřebu člověka, které se ještě musí zmenšit o ztráty), takže pokud se celková spotřeba energií nesníží nebo neubude lidí, nezbude než přejít v první fázi na atom a pak na jadernou fúzi (princip Slunce).
neregistrovaný "Integra"
10. 5. 2006 11:02
Re: HYBRIDNÍ ČARDÁŠ
:yes: naprosty souhlas..
neregistrovaný "ANTIGTI"
10. 5. 2006 13:35
Re: HYBRIDNÍ ČARDÁŠ
a zase trepes sra.. 8-s Ty mas v garaži 599GTB??? Asi ano:-) na stene??:-)))
10. 5. 2006 21:02
Re: HYBRIDNÍ ČARDÁŠ
Ty ty ty >:-[] nějak tě magicky přitahuji, viď... Doufám, že seš v normálu... nerad bych měl horečku z tvejch teplejch nájezdů >:-[] P.S. Pokud jsi z mého textu vyčetl, že mám Ferrari... tak zkus nějakej kurs doučování čtení... to by snad pomohlo... ;-) :yes:
neregistrovaný "Jazdec"
10. 5. 2006 11:51
bez titulku
Top čo chcem napisať je skor na članok ale skusim skratit. A zase je to o fyzike. Ak pojdete totiž na trase a do b teoria vraví ze miniete len energiu ktora zodpoveda vyskovemu rozdielu dvoch bodov. Ked si odmyslíme valvý odpor mechanické straty aqtd zostane nam energia na zrychlenie. Ok ale kolko minieme na rozbeh s 0-100(spotreba tolko isto pustíme do vetra (formou tepla s brzových kotucov)Inak povedane ak sa rozbehneme na ryhlost v a zastavime na 0 je sucet vydanej a minutej energie 0!!!! a o tom je hybrid.. Je to technologia ktora kumuluje cast energie ktora by inak prisla navnivoč. A pre argumenty typu co ked sa vybiju baterie?? No Páni verte tomu ze v realnej premavke ziadne auto nezrychluje dlhsie ako minutu dve max tri bez toho aby ste nebrzdili. Zda sa to neuveritelne ale je to tak. A to aj pri sportovej jazde. A este nieco cím sportovejsie idete tým viac brzdíte a tým viac dobíjate baterie. Takze JEDINA prednost ropaka je pri relatzívne plynulej jazde ustalenou rýchlostou. A tam nemaju moderne benzíny az taku stratu. A tak casto spomínana dialnica a hlaska "ked sa mu minu baterie potom mu benzin utecie" je volovina. Kazdy hybrid spolahlivo vydrzí start na 80-90=śvojej maximalky. Az na to ze ten start je zdrvujuco rychly - v porovnani s benzinom... A 250 sa neda ist moc dlho:-)))) a uvedomte si ze kazdy dotyk na brzdu v tej rýchlosti je prival energie do baterii. Co som tu napisal je znacne zjednodusene - s viacermi nepresnostami ale snad posluzi.. :-!
Rozbalit vlákno
0
10. 5. 2006 18:15
HLÁVKOVEJ SALÁT
místo mozku, zelenou placku na hrudi, odkojenej nesmyslama o rovnosti a zoufalej ze svý podprůměrnosti... toť obraz dneška... Barvoslepej je král... slepota je vítězství... zoufalost povýšena na ikonu. Tak, vy hlávkový saláti, až vyrostete z pohádek... až vám někdo vysvětlí, že život je o boji, že pacifisti jsou jenom ti, co se třesou ve sklepě, zatímco jim ti silní vybojovávaj jejich díl světa... pak se sem vraťte... můžete přiletět třeba na koštěti... P.S. hrát si na boha je opojné... ovšem být bohem přísluší jiným...
Rozbalit vlákno
10
neregistrovaný "Tom"
10. 5. 2006 18:56
Re: HLÁVKOVEJ SALÁT
Zamyslime sa.Kolko rokov este bude ropa na zemi?Na globalne otepl.vela ludi kasle.Chapem zijeme dnes a chceme vsetko hned.Kaslat na tych co tu budu po nas.Tiez mam rad sport.auta najradsej budem mat EVO X.Otazka je ako dlho?Zivot je pre vela ludi ako rebrik do kurina kratky a zasraty tak pozor neurobme si ho len zasratym........
10. 5. 2006 19:14
Re: HLÁVKOVEJ SALÁT
Jednoho Toma tu znám... píše tu česky. Asi by sis mohl upravit nick... Nikoliv, kolego, ne - po nás potopa - ale ani - po nás ráj - to jsou extrémní postoje... zde aktuálně těch, co sice umí pěkně štípat lístek v metru... ale tak nějak pokrokově jim vadí, že jinej startuje 911ku... rozumíš... adidasky z kůže to jo, ale mlátit dámu v kožichu... a klíďo píďo letět letadlem... nebo-li postoj zelenýho mozku je mi absolutně odpornej... to jsou ve svém okolí nedocenění lidé, jejichž touhou je něčím jaksi vyjímečným zaujmout... tahle týpky zná každej... je to takovej programovej zoufalec. P.S. Jinak souhlas - chovejme se "správně" Co to je, na to nepotřebuju přednášku od hlávkovýho saláta...
neregistrovaný "Integra"
11. 5. 2006 00:22
Re: HLÁVKOVEJ SALÁT
GTI, nechapes co jsem chtel rict, nebo to nechces pochopit ;-) ... na trhu uz dnes existuji auta (a o nich byl clanek nad touto diskuzi), ktere ti umozni stejne zazitky a poskytnou stejnou sluzbu, jako tradicni auta, ale zatezuji zivotni prostredi mnohem mene... Jsou lidi, kteri si radeji koupi pokrokove auto s mensi spotrebou ne proto, ze nemaji na benzin, ale pro dobry pocit, ze setri zivotni prostredi mnohem vice nez jejich soused s pick-upem nebo sportakem s V8.. jsou to lide, kteri se divaji do budoucnosti a neni jim lhostejny zivot jejich deti a dalsich generaci.. Podivej se na vyvoj trhu v USA, ten priklon smerem k hybridum a jinym alternativnim zpusobum pohonu je jednoznacny a se spozdenim prijde i do Evropy, to je zrejmy.. Samozrejme je to z vetsi casti vyvolane rustem cen paliv, ale ekologicke duvody jsou urcite motivem velke skupiny lidi.. Promin, ale tvuj postoj mi prijde trochu extremni, presne ve stylu "po nas potopa"... mimochodem, vzpomnel jsem si na tvuj starsi prispevek, kde jsi popisoval, ze si obcas jen tak pro zabavu zajedes nekolik set km na otocku na veceri.. jako nadsazku to beru (ve skutecnosti treba 20km), ale pokud to nadsazka nebyla, tak mi to prijde sileny :no:
11. 5. 2006 21:00
Re: HLÁVKOVEJ SALÁT
Můj postoj je postoj dospělýho chlapa, kterej ví, jak se chovat... narozdíl od zelenejch salátů, který ze svejch postojů dělaj revoluci... Co je šíleného na ježdění? Běžně (a často) jezdím na jídlo i 150 km. Tam... a 150 km nazpět. Koneckonců miluji například v Třeboni candáta v restauraci Šupina a do té to mám ještě mnohem dál... Sakra, jak žiješ? Auto mám od toho, abych v něm jezdil. A jezdím tam kam chci.
neregistrovaný "ANTIGTI"
10. 5. 2006 20:11
Re: HLÁVKOVEJ SALÁT
GTI zase si vyhral sutaz o najhnusnejsie slovne zvratky:-)))) ty si fakt umelec >:-[] prispevok odveci ako vzdy. A zase pokus o literarnu radoby tvorbu a zase ten isty vysledok ako vzdy. Raz napis aj nieco co ma hlavu a patu >:-[]
10. 5. 2006 21:00
Re: HLÁVKOVEJ SALÁT
Především upřímné díky, že mě stále poctivě čteš, opravdu si toho vážím. Ovšem, vidím, že to nějak špatně trávíš >:-[] Možná ti ještě přitížím, ale to nahoře není pokus o literární rádoby tvorbu >:-[] Já takhle běžně píši... nemusím se nijak snažit >:-[] Zkus to trávit, nebo, pokud se v tom textu vidíš až moc, raději to ani nečti... >:-[] :yes:
neregistrovaný "ANTIGTI"
10. 5. 2006 22:08
Re: HLÁVKOVEJ SALÁT
necitam 99% tvojich dristov.. to by som sa a) vyzvracal na smrt b) urehotal na smrt Ale niektore tvoje "diela" su na zamyslenie. A to že tak bežne pišeš je ešte horšie.Ja ta vlastne lutujem. A ci sa vidim v tom co pises???? no keby to malo aspon naznak myslienky a koncepcie a bolo to ako tak k veci mozno. Ale o com je preboha vyrok "adidasky z kůže to jo, ale mlátit dámu v kožichu... a klíďo píďo letět letadlem..." alebo "Nikoliv, kolego, ne - po nás potopa - ale ani - po nás ráj - to jsou extrémní postoje... zde aktuálně těch, co sice umí pěkně štípat lístek v metru... ale tak nějak pokrokově jim vadí, že jinej startuje 911ku..." (inak tu 911 ti doporucujem raz aj na zivo - je celkom dobra
10. 5. 2006 23:18
Re: HLÁVKOVEJ SALÁT
No, vidím, že to čtené jedno procento s tebou mává až až... >:-[] Netrap se. Na to evidentně nemáš, abys ty věty rozklíčoval... to je pro tebe španělská vesnice... >:-[] Zkus vypustit i to jedno procento. Přece mi neříkej, že jsem pro tebe jako magnet. P.S. Že ty čteš všechny mé příspěvky >:-[] ... vidíš, pak se zbytečně vzrušuješ a krkolomně vymýšlíš odpovědi... Na to ovšem nemáš dost mezi ušima... Ach antigti... je to těžké se hledat, co? P.S. Oceňuji, že tě naučili kopírovat texty... to ti jde dobře >:D >:-[] :yes: Jinak s 911 souhlas... já bych spíše použil příměr - výborná, ale ty asi budeš jinej fajnšmekr, nežli já >:-[] >:-[] Tak dobrou noc, hledači vlastního stínu... ;-) :yes:
neregistrovaný "ANTIGTI"
10. 5. 2006 23:50
Re: HLÁVKOVEJ SALÁT
>:D >:D >:D >:D ty si fakt chmulo :-! aky hladac stinu? ake sifrovanie viet?:-)))))) ved zase pises zlataninu na piatu:-)) medzi usami mam hlavu a v nej skvele fungujuci mozok ko..te jeden. To je to co ty nemas:-)ake krkolomne vymyslanie odpovede?? Zlaty moj..zase pises odveci.. Napis nieco KONKRETNE.. ale to rovno od teba mozem chciet logicku vetu ze??no nic ... :-) necham ta bluznit v tvojom psycho svete:-))))
11. 5. 2006 20:49
Re: HLÁVKOVEJ SALÁT
A jsi si jistej že nemáš místo velkýho mozku malej a místo malýho ho*no >:-[] P.S. Už toho nechme. Jinak díky, že mě čteš. Ale nemusíš... nenutím tě k tomu. >:-[] >:-[] :yes:
neregistrovaný "Jazdec"
11. 5. 2006 06:58
K (OD) VECI (gti verzus antigti)
no gti nie som až taký radikál aby som sa staral do teba ako antigti (to je tiež inak prípad) ale naozaj nepíšeš moc k veci..
Viezol si sa už v hybride? ja ano. Ten príval krutiaceho momentu je famózny. Je to ako keby si zobral výkon benzínu a krutak ropaka.. Skus a potom basni. Ked neskusiš je to iba prazdne mudrovanie o ničom
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "Jazdec"
11. 5. 2006 07:25
Re: Vizia
A este jeden príspevok na temu el spotrebiče. Kolkí s Vás počuli o koncepte ELLICA??? Zbúchali to dajakí japončíci na nejakej univerzite. Jr to NAJSKAREDSIE auto na svete ale keby som mal tie peniaze už ho mám doma:-))) Ide len na baterky dojazd 300 km. (dojazd presne ako bmwm6) Max V cez 350 km/h - nameraná!!!! Zrýchlenie sa mi nepodarilo vypátrať ale videl som film. Dali to čudo vedľa eva.... Pre evo to bol trapas na piatu.Ellca po 500m jazdy mala 100!!!!!!!!!!!!metrový náskok.O čosi lepsie dopadla911. Ale nie o moc. A viete prečo je to tak? lebo el motor má už zo svojej podstaty LEPSIU charakteristiku na pohon auta.Relatívne male rozmer a váha pri rovnakom výkone famozny krútiaci moment od 0 otáčok neporovnatelne nižšia hlučnosť a nulové vibrácie žiadne prevody a takmer žiadne straty perfektná možnosť rekuperácie energie.. Povedane inak. Ak niekto vynajde bateria čo sa do 5 min dokažu nabiť je spalovací motor v ....:-)))A medzistupnom k tomu sú všetky nové technolúogie. Od hybridov cez vodík a podobne.Uvedomte si že hybridy su tu par rokov spalovacie motory 100rokov. Aj mne bude trochu ľúto za revom smradom a neviem čím ešte.. Ale ked skusim v štýle GTI : poesche je ako dravec - pán ciest.. Jeho rev dáva najavo kto je a kto ho riadi... Barbar conan medzi tlupov oviec. Ale aj bARBAR CONAN sa musí skloniť pred tichým efektívnym bojovníkom ktorý ovládne cesty nie revom ale svojou silou..
neregistrovaný "Jazdec"
11. 5. 2006 07:28
Re: Vizia
[odkaz]
neregistrovaný "nextrom"
11. 5. 2006 09:56
Re: Vizia
Skutecnost ale vypadaa tak , ze uucinnost elektroauta je jeste mensii nez u benz. motoru, kdyz sectes veskeree faktory kteree jsou spojeny s el.energii, jejii vyyrobou a vedeniim atd atd.....Zatiim ropa poraad tece a v zemiich jako napr. Kanada se jii nachaazii jeste neskutecnee mnozstvii, kteree se ted praave zaciinaa vyplaacet tezit.
Ale v Ciine a Indii cekaa tak obrovskee mnozstvii lidii, ze jsem na pochybaach jestli tato cesta, spalovaanii oleje, je ta spraavnaa.
neregistrovaný "Jazdec"
11. 5. 2006 12:22
Re: Vizia
Ano to je spravny postreh. Ak chces vyrobiť el energiu s fosílnych palív je to neúčinné. Ale stačí ju vyrobiť s gravitácie (lebo presne to je vodná elektráreň) a zrazu sa musiš pozerať na vec inak. Alebo pomocou jadra alebo akokolvek inak. Vtedy sa prekvapivo dostaneš do iných čísel. A argumet o strate na vedení a transformácii..Aku školu máš za sebou??:-) Príklad.. Ak máš klasický spaľovací motor reálne využiješ max30% energie. (podstatná časť sa mení na teplo straty v prevodoch klesajúci výkon vo zo stúpajucou nad. výškou a pod)K tomu si este mrkni moj príspevok o par riadkov vyššie. Jednoducho "mrhaš" dalšou energiou pri brzdení. El motor ju dokáže ukladať (technologia baterii je zatial v plienkach - uznavam).. Takže učinnosť spaľovacieho motzora ďalej nepriamo klesá..A to dosť výrazne. Ak si zrátaš priame aj mepriame straty zistíš že s 10ltrov fosílnych palív viac ako 7l(skor 8)"vyleješ" do kanala.. Stale nemam info ze by sme platili za gravitáciu vietor a slnko. A stále platí že jadro(akokolvek nebezpečné) je PODSTATNE lacnejsie ako akékolvek fosílne palivo.. Elektrina ma jedinu podstatny nedostatok. Nevieme ju skladovať. A ked vieme nevieme ju "dočerpať" dosť rýchlo
neregistrovaný "nextrom"
11. 5. 2006 13:14
Re: Vizia
Jaa neviim co s tiim maa skola co spolecneeho, ale je jasnee , ze kdyz to pri nynejsii technologii spociitaame vsecko dohromady a odecteme a podtrhneme, tak zjistiime, ze jsme nekde na 10% uucinnosti a moznaa i meene u obou systeemuu . Vzhledem k tomu, ze infrastruktura je momentaalne vybudovanaa tak jak je, bude se asi daale jezdit tiim smerem po ktereem jedeme momentaalne.
Bohuzel i slunecnii kolektory nejsou bez probleemuu vzhledem k drahyym materiaaluum a tezkee recyclace.
Jadernee elektraarny vidiim jako nevypocitatelnou zaalezitost, kterou clovek nemaa absolutne v griffu i pres vyvinutou technologii a techniku. Nejvetsii probleem je skladovaanii jaderneeho odpadu, kde se jeste mezi obyvatelstvo nedostala kompletnii informace o tom co odpad zpuusobuje i kdyz hluboko v zemi........

Jedno resenii by bylo decentralizovat vyyrobu el. energie, ale bohuzel to majii velikee konzerny vsechno ve svyych pazourech (stejne jako u ropy)takze se tezko nekdo s novou ideii v maleem muuze prosadit.

Za gravitaci vetru platiime bohuzel hodne , protoze vetrnee mlyyny nefungujii tak jak to je v theorii. Zatiim fungujii jen diiky velikyym subvenciim staatu. Tady je probleemem uudrzba, nespolehlivost prevodneeho uustrojii atd. atd. , ale samozrejme vse otaazka casu, penez a hlavne ceny za ropu .

Cena el. proudu z vetrnyych mlyynuu delaa momentaalne asi jednou tolik nez z klasickyych elektraren a to jeste diiky subvence staatu.

Ale neviim jak tam kde zijes, moznaa, ze je tam na viitr a nebo thermiku vetsii spoleh ;-)
neregistrovaný "nextrom"
11. 5. 2006 13:27
Re: Vizia
Jo Jazdec, promin, zabudol som ti daat za pravdu !! :-)
neregistrovaný "Koloděj"
11. 5. 2006 14:49
Re: Vizia
Tak nás schválně pouč, co způsobuje jaderný odpad v podzemí. A pak ještě pro nás nastuduj, co způsobuje uhelný odpad na zemi, kterého je miliónkrát víc (a světe div se je taky radioaktivní). A pak si sedni někam na kopeček a foukej do vrtulky, aby sis vyrobil elektřinu na 2 minuty svícení.
neregistrovaný "nextrom"
12. 5. 2006 09:19
Re: Vizia
Milionkraat viic jen proto, ze ho vidiis ?? Takze to co ocima nevidiis existovat nemuuze .........
Vyhorelee palivo bohuzel nenii tak neaktivnii jak by to clovek raad mel a abych to ted do detailu popisoval, na to bych musel zaciit listovat a asi by to nemelo smysl, protoze to stejne moc nezajiimaa....