Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pět nejlacinějších kabrioletů na českém trhu

Michal Fokt
Diskuze (18)
Těžko se tomu věří, ale už je jaro. Nechte se navnadit na teploty a počasí, při kterém bude radost stáhnout u vašeho nového kabrioletu střechu a užívat si volnosti. Z čeho lze vybírat, aby to nezruinovalo rodinný rozpočet?

Už je to opravdu spousta let, co jsem zcela propadl kabrioletům – autům, která díky možnosti složit střechu nabízí úplně novou úroveň zážitků za volantem, pokud tedy zrovna nejedete za páchnoucím turbodieselem, což se bohužel stává až příliš často. Pokud jste dosud neměli možnost v kabrioletu za pěkného počasí (pěkné = jakékoli s teplotami nad nulou, pokud není průtrž mračen nebo nepadají kroupy), určitě to vyzkoušejte. Buď se vám to zprotiví nebo začnete mít problém – budete takové auto také nutně potřebovat. A není pochyb o tom, že vzhledem k jeho omezené využitelnosti se jedná o luxus, a to i přesto, že se dají taková auta pořídit za docela slušné peníze.

Pozitivní na kabrioletech ale je, že aby vám udělaly radost, nemusí mít nutně spoustu koní pod kapotou a nadbytek místa v interiéru. Z čeho se tedy dnes dá vybírat, aby vás to nezruinovalo? Sestavil jsem pro vás pětici nejlacinějších kabrioletů na českém trhu.

K mému překvapení není momentálně nabídka tak široká, jak jsem si původně myslel. Z nabídky na českém trhu se bohužel nenápadně vytratil na bázi Twinga postavený roadster Renault Wind a minulostí se stal i možná poněkud "holčičí" Opel Tigra, takže se nám pětice může na svém horním okraji snadno vyšplhat za půlmilionovou hranici.

1. Smart Fortwo Cabrio

Od 342.930,- Kč. Ne vždycky platilo, že nejmenší kabriolet na českém trhu je také tím nejlevnějším, teď se ale po letech všechno dostalo do normálu. Stylové mikroauto Smart Fortwo Cabrio můžete používat jako polokabriolet, tedy jezdit pouze se staženou plátěnou střechou, nebo lze odejmout i její rámy a uložit je do víka kufru. Za 342.930 korun získáte atmosférický tříválcový litrový motor o výkonu 52 kW, jenž sice nevypadá papírově nijak úchvatně, ale umožňuje ve městě i na okreskách příjemně svižné svezení, umocněné miniaturními rozměry. Jen ta pomalá robotizovaná převodovka vám asi nebude dělat moc radosti.

2. Peugeot 207 CC

Od 400.000,- Kč. Nic proti Fortwo, ale velmi příjemným zjištěním je, že nejdostupnějším „klasickým“ kabriem na českém trhu je opravdu plnohodnotný otevřený vůz: kupé-kabriolet Peugeot 207 CC. Má sice tuhou střechu, ale lze ji bez dalších úkonů kompletně elektricky sklopit do zadní části a od okolí už vás kromě čelního skla nic neodděluje. Za 400 tisíc korun dostanete benzinovou šestnáctistovku s výkonem 88 kW, což, jak zjistíte dále, je skutečně atraktivní nabídka. Nehledě na to, že je 207 CC pěkné auto.

3. Fiat 500C

Od 410.900,- Kč. Teď asi bude tvrdé jádro reptat, že nejde o žádný kabriolet, ale možnost stáhnout střechu tu je, ačkoli rám dveří, respektive střechy zůstane na svém místě. Polokabriolet Fiat 500C je ale určitě lepší varianta, než nemít možnost stáhnout střechu vůbec. Navíc pětistovce hraje do karet její velmi stylový vzhled. Za nejméně 410.900 korun ale dostanete krom kabriokompromisu také pouze motor 0.9 TwinAir s výkonem 63 kW. Museli byste být do cinquecenta hodně zamilovaní, abyste mu dali přednost před 207 CC.

4. Citroën DS3 Cabrio

Od 448.900,- Kč. Když o tom tak přemýšlím, malé kabriolety za dostupnou cenu jsou vesměs stylové záležitosti. Výjimkou není ani další zástupce z Francie Citroën DS3 Cabrio. Zpočátku se předpokládalo, že druhá značka koncernu PSA využije know-how Peugeotu a DS3 bude také mít tuhou skládací střechu, ale záhy se ukázalo, že budeme mít co do činění s dalším polokabrioletem. Za logo DS se platí a tak je DS3 Cabrio skoro o 40 tisíc dražší, než podobně pojatý fiátek, přičemž k pohonu v tomto případě slouží o poznání slabší atmosférický motor 1.2 VTi s výkonem 60 kW.

5. Peugeot 308 CC

Od 500.000,- Kč. S pátým nejlevnějším kabrioletem na českém trhu už se dostáváme na hranici 500.000 korun, ale současné i do nižší střední třídy. A opět jde o francouzskou značku se lvem ve znaku. Kompaktní kupé-kabriolet Peugeot 308 CC už se dá při ehm… troše skromnosti považovat za otevřené auto pro čtyři. Základní motorizace je, stejně jako v případě 207 CC, více než slibná. Za zmíněný půlmilion dostanete přeplňovanou šestnáctistovku o výkonu 115 kW a karoserii, která už nepůsobí dojmem hračky, ale dospělého otevřeného vozu.

Jak se vám líbí nabídka kabrioletů do půl milionu korun? Dokázali byste si vybrat nebo byste uvažovali o otevřeném autě z vyšší cenové relaci?

PořadíModelMotorVýkon (kW)Základní cena (Kč)
1.Smart Fortwo1.052342.930
2.Peugeot 207 CC1.6 16V VTi88400.000
3.Fiat 500C0.9 TwinAir 16v63410.900
4.Citroën DS3 Cabrio1.2 VTi 8260448.900
5.Peugeot 308 CC1.6 16V THP115500.000

Michal Fokt
Diskuze (18)
4. 4. 2013 15:47
Re: Když convertible, tak pořádnej
a ikdyby? za rekneme 300k se da dovest krasna Mazda MX5 z 2008/9, tedy 4-5 let starej uzasnej kabrioletik, 2 lirt atmosfera, 160 kobilek, a ikdyby si clovek nechal na dalsich 5 let 200k na pripadne opravy, tak to bude porad mnohem lepsi kabrio nez vsechny ty novotiny co vybrali zde na auto.cz >:D
Avatar - Individualita
4. 4. 2013 10:43
Re: Když convertible, tak pořádnej
No s 13 let starou Audinou už asi opravdu máš štěstí. Ale v odkazech výše byl tuším nejnovější Jaguar 98, jinak samá ještě starší auta. To už je prostě moc i na kvalitní auta.
3. 4. 2013 20:18
Re: Když convertible, tak pořádnej
Nevím, nevím, ale jít do bezmála 20-ti letých aut mi připadá trochu jako hazard. Cokoli se na nich vysype, tak se majitel nedoplatí... Hlavně provozní náklady budou trochu jinde než u modelů uvedených v článku...
3. 4. 2013 17:44
Re: Když convertible, tak pořádnej
a proc by se meli do ojetiny jen sipat penize? za 5 let me 13 let stara ojetina Audi A6 slupla min nez kolik bych za 5 let zaplatil na servise u nove Oktavky, a ze muzu s jednou takovou Oktavkou porovnavat

je to o stesti (dnes ho clovek potrebuje i u toho noveho auta) a hlavne otom, nechat si pri vyberu poradit nekym kdo tomu rozumi a vi kam se podivat a co sledovat u kupovane ojetiny
Avatar - Individualita
3. 4. 2013 13:09
Re: Když convertible, tak pořádnej
To ano, ale do starých aut už člověk jen sype peníze. Únava materiálu, postupné výměny všeho. Jako koníček dobré, ale na denní ježdění už bych to neviděl jako ideální volbu. Každopádně taky hlasuju pro SL :yes: