Peter Schreyer chce značky Hyundai a Kia více odlišit

Peter Schreyer chce značky Hyundai a Kia více odlišit

Šéfdesignér automobilek Hyundai a Kia Peter Schreyer se domnívá, že vozy obou značek by se měly lišit více, než je tomu v současnosti.

Poslední studie automobilky Kia naznačují, že tvary těchto vozů se v blízké budoucnosti budou ubírat jiným směrem. Hyundai zatím vyznává svůj „fluidní“ design. To ovšem neznamená, že by se modely nepřekrývaly. Markantní je to zejména v případě Cee'du/Forte a i30/Elantry, stejně jako u Sorenta a Santa Fe, což uznává i samotný Schreyer. Byť se zmíněné řady dosti liší svými tvary a nepanuje u nich zas až takový koncernový kanibalismus, jako je tomu jinde. Ale sdílejí techniku včetně platforem.

V budoucnu však dle jeho slov budou mít obě značky méně modelů, které se překrývají. „Myslím, že bychom pravděpodobně mohli vytvořit větší rozdíly tak, aby auta ve skutečnosti sloužila každé jinému účelu,“ řekl Schreyer serveru Automotive News během autosalonu v Soulu. Ne, jistě, budou vždy určena k přepravě osob, Schreyer však na vysvětlenou dodal: „Možná, že jedno bude praktičtější a prostornější, druhé pak uhlazenější a nižší.“ Potřebují zkrátka větší identitu, ale technika i nadále zůstane totožná. „Když uvidíte obě stát na ulici, musíte je být schopni od sebe rozeznat.“

Schreyer samozřejmě mluvil obecně, ale určitým vzorem pro něj jsou Audi A3 a Volkswagen Golf. O ostatních značkách svého bývalého chlebodárce se však nezmínil. První vozy Hyundai z jeho pera se dostanou do sériové výroby během tří let. První vlaštovkou byl koncept Hyundai HND-9, ze kterého vzejde nástupce kupé Genesis. Jeho vnější tvary naznačují, že „fluidnímu“ designu zvoní hrana. Schreyer také popřel spekulace o vytvoření luxusnější divize Hyundai, ať už by mělo jít o osamostatnění jména Genesis nebo Equus. Pohon zadních kol však těmto modelům zůstane vyhrazen. Nezapomeňme, že limuzína Genesis je řazena o kategorii výše než kupé stejného názvu.

Děvětapadesátiletý Němec Peter Schreyer je v současnosti šéfdesignérem obou koncernově spřízněných značek, „na dvou židlích“ sedí však pouhé dva měsíce. Vlastně tak trochu na třech, protože byl v prosinci 2012 jmenován také jedním ze tří prezidentů Kia Motors Corporation. Ovšem, pouze právě proto, aby řídil budoucí vývoj tvarů vozů obou značek. V případě Hyundai se mu zodpovídá Oh Suk-geun, samotná Kia poté, co Schreyera povýšila, nového šéfdesignéra dosud nejmenovala.

V jihokorejské společnosti působí od roku 2006, předtím 26 let pracoval u Volkswagenu a Audi. Navrhl například vnější design Audi TT první generace. Volkswagen dodnes lituje, že Schreyera pustil, nedávno se v tomto smyslu vyjádřil samotný Ferdinand Piëch. Do Jižní Koreje jej prakticky zlanařil Chung Euisun, syn prezidenta Hyundai Motor.

Automobilky Hyundai a Kia se sloučily v roce 1998, tedy před patnácti lety. Kia byla vždy vnímána jako levnější značka, ale i díky Schreyerovi začala koncernové sestře „lézt do zelí“. Podle jeho slov je „mladší a sportovnější“, ale Hyundai je „prémiovější a orientovaný na výkon“.

Ferdinand Piëch: Pustit Schreyera do Kie byla chyba

Spolupracujeme s TipCars.com
Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

Další Trumpův obrat. Připojil se k dohodě o nutnosti boje proti protekcionismu Další Trumpův obrat. Připojil se k dohodě o nutnosti boje proti protekcionismu

Státy sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7) se na…

 

Štítky Hyundai Kia Design

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Dnes 16:50

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

ONLINE: Bělobrádek smetl Čunka, lidovci kývli Starostům a mají klip Renče

ONLINE: Bělobrádek smetl Čunka, lidovci kývli…

Vicepremiér Pavel Bělobrádek s přehledem zvítězil v souboji o křeslo předsedy lidovců, když získal 84 procent…

ISIS se přihlásil k teroru, při kterém v Egyptě zemřelo 29 křesťanů

ISIS se přihlásil k teroru, při kterém v Egyptě…

Radikální organizace Islámský stát (ISIS) se v sobotu přihlásila k pátečnímu útoku na koptské křesťany v…

 

iSport.cz

Trenérská rošáda v Jihlavě. Jinoch končí, ve hře je i zlínský Páník

Trenérská rošáda v Jihlavě. Jinoch končí, ve hře je…

Na další trenérskou rošádu se chystá Jihlava. Klub sice v lize zachránil Josef Jinoch, ale jeho krátká mise dnes…

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Ve zlaté éře českého hokeje patřil mezi nejvýraznější osobnosti. Majitel Plzně a její trenér Martin Straka proto…

 

Reflex.cz

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…

Dojede trutnovský festival na chaos?

Dojede trutnovský festival na chaos?

Trutnovský festival, nazývaný často „český Woodstock“, byl a snad dosud i je symbolem svobody. Vždyť za…