Peter Schreyer chce značky Hyundai a Kia více odlišit

Peter Schreyer chce značky Hyundai a Kia více odlišit

Šéfdesignér automobilek Hyundai a Kia Peter Schreyer se domnívá, že vozy obou značek by se měly lišit více, než je tomu v současnosti.

Poslední studie automobilky Kia naznačují, že tvary těchto vozů se v blízké budoucnosti budou ubírat jiným směrem. Hyundai zatím vyznává svůj „fluidní“ design. To ovšem neznamená, že by se modely nepřekrývaly. Markantní je to zejména v případě Cee'du/Forte a i30/Elantry, stejně jako u Sorenta a Santa Fe, což uznává i samotný Schreyer. Byť se zmíněné řady dosti liší svými tvary a nepanuje u nich zas až takový koncernový kanibalismus, jako je tomu jinde. Ale sdílejí techniku včetně platforem.

V budoucnu však dle jeho slov budou mít obě značky méně modelů, které se překrývají. „Myslím, že bychom pravděpodobně mohli vytvořit větší rozdíly tak, aby auta ve skutečnosti sloužila každé jinému účelu,“ řekl Schreyer serveru Automotive News během autosalonu v Soulu. Ne, jistě, budou vždy určena k přepravě osob, Schreyer však na vysvětlenou dodal: „Možná, že jedno bude praktičtější a prostornější, druhé pak uhlazenější a nižší.“ Potřebují zkrátka větší identitu, ale technika i nadále zůstane totožná. „Když uvidíte obě stát na ulici, musíte je být schopni od sebe rozeznat.“

Schreyer samozřejmě mluvil obecně, ale určitým vzorem pro něj jsou Audi A3 a Volkswagen Golf. O ostatních značkách svého bývalého chlebodárce se však nezmínil. První vozy Hyundai z jeho pera se dostanou do sériové výroby během tří let. První vlaštovkou byl koncept Hyundai HND-9, ze kterého vzejde nástupce kupé Genesis. Jeho vnější tvary naznačují, že „fluidnímu“ designu zvoní hrana. Schreyer také popřel spekulace o vytvoření luxusnější divize Hyundai, ať už by mělo jít o osamostatnění jména Genesis nebo Equus. Pohon zadních kol však těmto modelům zůstane vyhrazen. Nezapomeňme, že limuzína Genesis je řazena o kategorii výše než kupé stejného názvu.

Děvětapadesátiletý Němec Peter Schreyer je v současnosti šéfdesignérem obou koncernově spřízněných značek, „na dvou židlích“ sedí však pouhé dva měsíce. Vlastně tak trochu na třech, protože byl v prosinci 2012 jmenován také jedním ze tří prezidentů Kia Motors Corporation. Ovšem, pouze právě proto, aby řídil budoucí vývoj tvarů vozů obou značek. V případě Hyundai se mu zodpovídá Oh Suk-geun, samotná Kia poté, co Schreyera povýšila, nového šéfdesignéra dosud nejmenovala.

V jihokorejské společnosti působí od roku 2006, předtím 26 let pracoval u Volkswagenu a Audi. Navrhl například vnější design Audi TT první generace. Volkswagen dodnes lituje, že Schreyera pustil, nedávno se v tomto smyslu vyjádřil samotný Ferdinand Piëch. Do Jižní Koreje jej prakticky zlanařil Chung Euisun, syn prezidenta Hyundai Motor.

Automobilky Hyundai a Kia se sloučily v roce 1998, tedy před patnácti lety. Kia byla vždy vnímána jako levnější značka, ale i díky Schreyerovi začala koncernové sestře „lézt do zelí“. Podle jeho slov je „mladší a sportovnější“, ale Hyundai je „prémiovější a orientovaný na výkon“.

Ferdinand Piëch: Pustit Schreyera do Kie byla chyba

Spolupracujeme s TipCars.com
Češi loni prosázeli téměř 200 miliard, jde o rekord Češi loni prosázeli téměř 200 miliard, jde o rekord

Češi loni prosázeli 196,4 miliardy korun, meziročně o 29…

 

Štítky Hyundai Kia Design

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda již vyrábí octavie také v Africe. Mají silnější klaksony Škoda již vyrábí octavie také v Africe. Mají silnější klaksony

Byli jsme u slavnostního otevření továrny Škody v…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 





 
Lada Vesta – Umí Rusové postavit moderní auto?

TEST: Lada Vesta – Umí Rusové postavit moderní auto?

Dnes 08:00

Sedan Vesta je s crossoverem Xray první vlaštovkou nové éry značky Lada. V exkluzivním testu jsme ji vyzkoušeli přímo na českých silnicích.




Blesk.cz

Režisér Adamec odhalil soukromí v Miami: Hostil překvapivou návštěvu

Režisér Adamec odhalil soukromí v Miami: Hostil…

Milá návštěva zaklepala na dveře Jiřího (69) a Jany (45) Adamcových v Miami. „Přiletěli Janini rodiče! Jasmínka…

Hana Hegerová (85): Přitížilo se jí! Nevychází už ani na balkón

Hana Hegerová (85): Přitížilo se jí! Nevychází už…

Špatně snáší výkyvy počasí. Královna českého šansonu Hana Hegerová (85) nevychází už ani na balkon! „Jak to…

 

iSport.cz

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy.…

Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou sezonou HET ligy.…

Stojka a pak ze 27 metrů do propasti! Docela adrenalin, hlásí Navrátil

Stojka a pak ze 27 metrů do propasti! Docela…

PŘÍMO Z BUDAPEŠTI | Jde na to! Highdiver Michal Navrátil se dnes postaví na úzkou plošinu, sedmadvacet metrů nad…

 

Reflex.cz

Havárie vlaku v Barceloně, na místě jsou desítky zraněných

Havárie vlaku v Barceloně, na místě jsou desítky zraněných

Přibližně 40 zraněných si dnes vyžádala nehoda příměstského vlaku na nádraží ve španělské Barceloně. Jeden…

5 důvodů, proč sledovat fotbalovou ligu! Hráči za stamiliony a  návrat ostravského Baníku v čele s Barošem

5 důvodů, proč sledovat fotbalovou ligu! Hráči za…

Dnešním utkáním Zbrojovky s Baníkem vypukne fotbalová válka o prestiž a miliony. HET liga vstupuje do nové…