21.10. 2014 Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla

Peugeot 108 vs. Renault Twingo vs. Škoda Citigo: Co koupit?

 

Nový Renault Twingo se snaží rozčeřit vody minivozů, a to mimo jiné i neobvyklou koncepcí. Není ale lepší pořídit si zástupce z Kolína, Peugeot 108, či osvědčené Citigo od Škodovky?

Sourozenec nového Smartu ForFour, Renault Twingo, se vrhl do třídy minivozů s pohonem zadních kol a motorem vzadu. To je koncepce, kterou před několika desetiletími prosazoval kupříkladu Fiat, ale měli ji také Volkswagen Brouk, Subaru 360 či Renault 8. Současná konkurence používá tradiční pohon předních kol s motorem vpředu. Co je pro malé auto lepší? A co z trojice Renault Twingo, Peugeot 108 a Škoda Citigo vlastně koupit?

Při detailním prozkoumání ceníku zjistíme, že v tabulce „cena od“ vítězí Škodovka, která v pětidveřovém provedení stojí 196.900 Kč. To pětidveřový Peugeot 108 začíná na nesmyslně vysokých 258.900 korun, byť s lepší výbavou, a Renault Twingo na průměrných 214.900 Kč, což odpovídá faktu, že jde o čerstvou novinku na trhu. Všechny vozy přitom mají litrový motor, Citigo o výkonu 44 kW, Peugeot 51 kW a Twingo 52 kW.

S ohledem na pořizovací cenu základní výbavou vládne Peugeot, protože nabízí dálkové centrální zamykání, tónovaná skla, elektrické ovládání bočních oken vpředu či klimatizaci a palubní počítač. Pokud takto dovybavíte Škodovku, půjde o úroveň Ambition Plus, se kterou automobil stojí 224.800 Kč, což je ale stále o dost méně než Peugeot. Twingo pak musí být v prostřední výbavě Zen s příplatkem za klimatizaci, což ve výsledku znamená cenu 239.900 Kč, tedy někde mezi Citigo a 108.

Peugeot 108 vs. Škoda Citigo - srovnání rozměrů
ModelŠkoda CitigoPeugeot 108Renault Twingo
Délka [mm]356334753595
Šířka [mm]164516151646
Výška [mm]147814601554
Rozvor [mm]242023402494
Rozchod vpředu [mm]14281425
Rozchod vzadu [mm]14241520
Objem zavazadelníku - sedadla/sklopená [l]251/959196/780219/–

Co se týče interiéru, Twingo boduje nápaditostí i na danou třídu dobrým dílenským zpracováním. Líbí se nám chytrá řešení s příplatkovými variabilními prvky, stejně jako nápaditý vzhled a slušná kvalita. Citigo nabízí klasicky „uklizenou“ palubní deskou, která je sice trochu fádní, ale veskrze funkční a na tuto kategorii nesmírně kvalitní. Líbí se palubní počítač zobrazující údaje na přístrojovém štítu i na přenosném displeji navigace, kde jsou všechna potřebná data snadno viditelná vedle sebe. Celkově působí Škoda Citigo nejdospěleji. Peugeot 108 v interiéru ztrácí: sice se snaží o nápaditá řešení a stejně jako Twingo může nabídnout velkou dotykovou obrazovku zabudovanou do palubní desky, všechno ale působí až neskutečně lacině.

Vnitřní prostor můžeme srovnat v tabulce z našich naměřených hodnot z testů. Pokud se jedná o subjektivní dojmy, pak je potřeba všechny vozy pochválit za prostornost na předních sedadlech. Zde nebudou mít potíže ani dlouháni, v tomto jsou všechny tři minivozy dobře použitelné. Vzadu je to ale o poznání horší, což není nic překvapivého. Nejlépe si za sebe sedneme v Citigu, následuje Twingo a nejhorší v tomto ohledu je Peugeot 108. V zavazadelnících je pořadí víceméně stejné, u Renaultu však potěší absence hrany mezi víkem a podlahou kufru a rovná plocha po sklopení sedadel. To když chcete vytahovat náklad ze Škodovky, musíte se pro něj výrazněji sklánět a vadí vám ložná hrana. Obdobně je to u Peugeotu, tam je ale zavazadelník nejmenší.

Peugeot 108 vs. Škoda Citigo - Srovnání vnitřních rozměrů
ModelŠkoda CitigoPeugeot 108Renault Twingo
Podélný prostor vpředu min/max (mm)850/1070840/1060840/1080
Podélný prostor vzadu min/max (mm)560/830480/720520/780
Výška nad sedadlem vpředu (mm)105010001040
Výška nad sedadlem vzadu930860950

Za posledních několik týdnů se v redakci vystřídala všechna tři auta, můžeme tedy i porovnat jejich jízdní vlastnosti. Co se týče komfortu a rázů od kol na nerovnostech, jsou na tom Peugeot se Škodou velmi podobně, tedy nadmíru dobře. Auta tlumí nerovnosti tišeji a lépe než větší modely obou značek. To už se ale nedá říci o Twingu, které snáší výmoly hůře a v zatáčce mohou rozhodit i stabilitu vozidla. Renault ale boduje kultivovaností tříválcového atmosférického motoru a jeho schopností zvládat dobře i nízké otáčky. Tam kde musíte ve Škodovce ve stoupání podřadit, tam Twingo v klidu táhne dál. Z hlediska rychlosti ale Citigo a 108 svého soupeře porážejí, byť nabízí vyšší výkon.

V zatáčkách jsme se nejjistěji cítili ve Škodovce, Peugeot pak nemá problém s přilnavostí, ale kvůli necitlivým ovládacím prvkům a nevhodnému posazu řidiče za volantem z něj nemáte potřebnou jistotu. Zvláštní je, že v tomto jsou lepší i vlastní kolínští sourozenci - Toyota Aygo a Citroën C1. Twingo pak dle své vysoké stavby karoserie působí trochu nejistě, jeho hlavní výhodou je však manévrovatelnost po městě. Škoda Citigo se provozem proplétá příjemně a dá se s ní snadno zaparkovat. Twingo ale hraje díky perfektnímu rejdu úplně jiné housle, otočíte se i v opravdu úzkých prostorech, přední kola se totiž dokáží vytočit až o 45 stupňů - to všechno díky absenci motoru mezi nápravami. Nejhůře se pak manévruje v Peugeotu 108.

Slabinou Renaultu Twingo je vyšší spotřeba základního motoru a chatrně působící řazení. V tomto jsou Škoda Citigo i Peugeot 108 mnohem dále, přičemž oba spotřebují zhruba o litr méně než soupeř a řadí se s nimi docela příjemně. Citigo má omezení v nabídce motorů, i nejsilnější litr s 55 kW má jenom 95 N.m točivého momentu, což není mnoho. Twingo i 108 poskytnou za příplatek silnější jednotky.

Peugeot 108 1.2 PureTech vs. Škoda Citigo 1.0 MPI - Srovnání parametrů motorů a ceny
ModelŠkoda CitigoPeugeot 108Renault Twingo
Motor1.0 MPI1.0 Vti1.0 Sce
Převodovka5 MT5 MT5MT
Výkon [kW/min-1]44/5000-600051/600052/6000
Točivý moment [Nm/min-1]95/3000-430095,5/480091/2850
Max. rychlost [km/h]161160151
Zrychlení 0-100 km/h [s]14.114.314.5
Kombinovaná spotřeba [l]4,54,14,5
Cena [Kč]224.800258.900239.900
Srovnávaná výbavaAmbition PlusActiveZen + klimatizace

Co nám tedy z našeho srovnání vychází? I když se nováčci snaží dosáhnout na pozice trojčat Škoda Citigo, Seat Mii a Volkswagen Up!, porážejí je akorát v dílčích disciplínách. Renault Twingo je velmi zajímavá novinka na trhu, která boduje zajímavým vnějším vzhledem, pěkným a kvalitním interiérem a hlavně obratností ve městě. Peugeot sází na úsporný litrový motor s přesným řazením, jinak ale nemá nic moc, co by mohl nabídnout, přestože z této trojice stojí naprosto nejvíce. Chápeme, že Škoda Citigo nemusí vyhovovat všem, ale i v tomto srovnání je naším vítězem. Ne proto, že je to zástupce domácí značky – stejně by s největší pravděpodobností dopadl i třeba sesterský Seat Mii. Ale hlavně proto, že se jedná o nejprostornější, z hlediska řízení nejpříjemnější a celkovým pojetím nejdospělejší z daného tria malých automobilů, navíc za nejlepší možnou cenu.

 1. Škoda Citigo 5D 1.02. Renault Twingo 1.03. Peugeot 108 5D 1.0
PLUSYÚsporný a kultivovaný motorKultivovaný motorÚsporný motor
 Vnitřní prostornostZajímavý designPřesné řazení
 Kvalita dílenského zpracováníKvalita zpracováníKomfortní a tichý podvozek
 Příznivá pořizovací cenaVýtečný rejd 
 Jízdní komfortObratnost ve městě 
 
MINUSYZpřevodování nižších stupňůHorší tlumení nerovnostíDlouhé zpřevodování
 Omezený točivý momentMéně dynamický motorNekvalitní interiér
 Poněkud strohý vzhledHlučnější podvozekOmezený vnitřní prostor
   Necitlivé ovládací prvky


Renault Twingo
 

Spolupracujeme s TipCars.com
Jurečka by chtěl přijmout 1500 Ukrajinců na zemědělské práce Jurečka by chtěl přijmout 1500 Ukrajinců na zemědělské práce

Ministerstvo zemědělství chce zrychlit přijímání…

Tesla Model 3 bude muset bojovat se silnou konkurencí. Podívejte se Tesla Model 3 bude muset bojovat se silnou konkurencí. Podívejte se

Automobilka Tesla je fenoménem dnešní doby i přesto, že…

Faltýnek vydělal v Agrofertu miliony korun, téměř dvakrát více oproti minulému roku Faltýnek vydělal v Agrofertu miliony korun, téměř dvakrát více oproti minulému roku

Předseda poslanců hnutí ANO a jeho první místopředseda…

Vláda pro Evropskou bankovní agenturu připravuje kanceláře poblíž centra Prahy Vláda pro Evropskou bankovní agenturu připravuje kanceláře poblíž centra Prahy

Česká republika má vhodnou budovu v blízkosti centra…

 
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 108 vs. Renault Twingo vs. Škoda…

Ondřej ChamillaOndřej Chamilla
moderoval 21.10.2014 tuto diskuzi







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR

Prémiové značky, jako například BMW či Audi letos…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 



Vyzkoušeli jsme Škodu Citigo: Co všechno změnila modernizace? Vyzkoušeli jsme Škodu Citigo: Co všechno změnila modernizace?

V rámci letošního faceliftu Citigo měnilo hlavně své…

 



 
Velký test filtrů pevných částic pro Škodu Octavia 1.6 TDI. Levný, levnější a žádný

Velký test filtrů pevných částic pro Škodu Octavia 1.6 TDI. Levný, levnější a žádný

Dnes 08:00

Škoda radikálně zlevnila filtry pevných částic. Zároveň však zavedla dvě řady: vedle originální ještě ekonomickou. Už za 10.000 Kč pak pořídíte filtr z Polska. Důkladně jsme jej prověřili.




Blesk.cz

Doprava v Chorvatsku kolabuje: Řidiči stojí v kolonách i 7 hodin

Doprava v Chorvatsku kolabuje: Řidiči stojí v…

Jízdu do Chorvatska dnes řidičům komplikují dopravní nehody a zácpy. Český poskytovatel asistenčních služeb ÚAMK…

Autonehoda Petry Janů: Vlétla do stromu, následky má dodnes

Autonehoda Petry Janů: Vlétla do stromu, následky má dodnes

Jako by nestačilo, že ji jako malou máma s tátou odložili, první láska ji podvedla a ona se pokusila o…

 

iSport.cz

Froome si jede pro triumf na Tour. Jak zastavit favorita v časovce?

Froome si jede pro triumf na Tour. Jak zastavit…

PŘÍMO Z FRANCIE | Kolem půl šesté odpoledne pozná cyklistická Tour de France svého letošního vítěze. Tehdy…

Český talent Leicesteru: Vardyho vídám v posilovně. Zná se i s koučem

Český talent Leicesteru: Vardyho vídám v posilovně.…

Ráno vejde do posilovny a vidí střelce Jamieho Vardyho. Poté si podá ruku s koučem Craigem Shakespearem a takhle…

 

Reflex.cz

Historik hledá Stalinovy masové hroby. Začal vadit Putinovi a teď mu hrozí 15 let vězení

Historik hledá Stalinovy masové hroby. Začal vadit…

Ruský historik Jurij Dmitrijev strávil léta odhalováním a exhumací masových hrobů, v nichž skončily oběti období…

Kuchyňský freestyle aneb muži improvizují a ženy čtou recepty? Nesmysl!

Kuchyňský freestyle aneb muži improvizují a ženy…

Jedno z celkem běžných genderových klišé praví, že vaření podle receptů je především doménou žen, zatímco muži v…