21.10. 2014 Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla

Peugeot 108 vs. Renault Twingo vs. Škoda Citigo: Co koupit?

 

Nový Renault Twingo se snaží rozčeřit vody minivozů, a to mimo jiné i neobvyklou koncepcí. Není ale lepší pořídit si zástupce z Kolína, Peugeot 108, či osvědčené Citigo od Škodovky?

Sourozenec nového Smartu ForFour, Renault Twingo, se vrhl do třídy minivozů s pohonem zadních kol a motorem vzadu. To je koncepce, kterou před několika desetiletími prosazoval kupříkladu Fiat, ale měli ji také Volkswagen Brouk, Subaru 360 či Renault 8. Současná konkurence používá tradiční pohon předních kol s motorem vpředu. Co je pro malé auto lepší? A co z trojice Renault Twingo, Peugeot 108 a Škoda Citigo vlastně koupit?

Při detailním prozkoumání ceníku zjistíme, že v tabulce „cena od“ vítězí Škodovka, která v pětidveřovém provedení stojí 196.900 Kč. To pětidveřový Peugeot 108 začíná na nesmyslně vysokých 258.900 korun, byť s lepší výbavou, a Renault Twingo na průměrných 214.900 Kč, což odpovídá faktu, že jde o čerstvou novinku na trhu. Všechny vozy přitom mají litrový motor, Citigo o výkonu 44 kW, Peugeot 51 kW a Twingo 52 kW.

S ohledem na pořizovací cenu základní výbavou vládne Peugeot, protože nabízí dálkové centrální zamykání, tónovaná skla, elektrické ovládání bočních oken vpředu či klimatizaci a palubní počítač. Pokud takto dovybavíte Škodovku, půjde o úroveň Ambition Plus, se kterou automobil stojí 224.800 Kč, což je ale stále o dost méně než Peugeot. Twingo pak musí být v prostřední výbavě Zen s příplatkem za klimatizaci, což ve výsledku znamená cenu 239.900 Kč, tedy někde mezi Citigo a 108.

Peugeot 108 vs. Škoda Citigo - srovnání rozměrů
ModelŠkoda CitigoPeugeot 108Renault Twingo
Délka [mm]356334753595
Šířka [mm]164516151646
Výška [mm]147814601554
Rozvor [mm]242023402494
Rozchod vpředu [mm]14281425
Rozchod vzadu [mm]14241520
Objem zavazadelníku - sedadla/sklopená [l]251/959196/780219/–

Co se týče interiéru, Twingo boduje nápaditostí i na danou třídu dobrým dílenským zpracováním. Líbí se nám chytrá řešení s příplatkovými variabilními prvky, stejně jako nápaditý vzhled a slušná kvalita. Citigo nabízí klasicky „uklizenou“ palubní deskou, která je sice trochu fádní, ale veskrze funkční a na tuto kategorii nesmírně kvalitní. Líbí se palubní počítač zobrazující údaje na přístrojovém štítu i na přenosném displeji navigace, kde jsou všechna potřebná data snadno viditelná vedle sebe. Celkově působí Škoda Citigo nejdospěleji. Peugeot 108 v interiéru ztrácí: sice se snaží o nápaditá řešení a stejně jako Twingo může nabídnout velkou dotykovou obrazovku zabudovanou do palubní desky, všechno ale působí až neskutečně lacině.

Vnitřní prostor můžeme srovnat v tabulce z našich naměřených hodnot z testů. Pokud se jedná o subjektivní dojmy, pak je potřeba všechny vozy pochválit za prostornost na předních sedadlech. Zde nebudou mít potíže ani dlouháni, v tomto jsou všechny tři minivozy dobře použitelné. Vzadu je to ale o poznání horší, což není nic překvapivého. Nejlépe si za sebe sedneme v Citigu, následuje Twingo a nejhorší v tomto ohledu je Peugeot 108. V zavazadelnících je pořadí víceméně stejné, u Renaultu však potěší absence hrany mezi víkem a podlahou kufru a rovná plocha po sklopení sedadel. To když chcete vytahovat náklad ze Škodovky, musíte se pro něj výrazněji sklánět a vadí vám ložná hrana. Obdobně je to u Peugeotu, tam je ale zavazadelník nejmenší.

Peugeot 108 vs. Škoda Citigo - Srovnání vnitřních rozměrů
ModelŠkoda CitigoPeugeot 108Renault Twingo
Podélný prostor vpředu min/max (mm)850/1070840/1060840/1080
Podélný prostor vzadu min/max (mm)560/830480/720520/780
Výška nad sedadlem vpředu (mm)105010001040
Výška nad sedadlem vzadu930860950

Za posledních několik týdnů se v redakci vystřídala všechna tři auta, můžeme tedy i porovnat jejich jízdní vlastnosti. Co se týče komfortu a rázů od kol na nerovnostech, jsou na tom Peugeot se Škodou velmi podobně, tedy nadmíru dobře. Auta tlumí nerovnosti tišeji a lépe než větší modely obou značek. To už se ale nedá říci o Twingu, které snáší výmoly hůře a v zatáčce mohou rozhodit i stabilitu vozidla. Renault ale boduje kultivovaností tříválcového atmosférického motoru a jeho schopností zvládat dobře i nízké otáčky. Tam kde musíte ve Škodovce ve stoupání podřadit, tam Twingo v klidu táhne dál. Z hlediska rychlosti ale Citigo a 108 svého soupeře porážejí, byť nabízí vyšší výkon.

V zatáčkách jsme se nejjistěji cítili ve Škodovce, Peugeot pak nemá problém s přilnavostí, ale kvůli necitlivým ovládacím prvkům a nevhodnému posazu řidiče za volantem z něj nemáte potřebnou jistotu. Zvláštní je, že v tomto jsou lepší i vlastní kolínští sourozenci - Toyota Aygo a Citroën C1. Twingo pak dle své vysoké stavby karoserie působí trochu nejistě, jeho hlavní výhodou je však manévrovatelnost po městě. Škoda Citigo se provozem proplétá příjemně a dá se s ní snadno zaparkovat. Twingo ale hraje díky perfektnímu rejdu úplně jiné housle, otočíte se i v opravdu úzkých prostorech, přední kola se totiž dokáží vytočit až o 45 stupňů - to všechno díky absenci motoru mezi nápravami. Nejhůře se pak manévruje v Peugeotu 108.

Slabinou Renaultu Twingo je vyšší spotřeba základního motoru a chatrně působící řazení. V tomto jsou Škoda Citigo i Peugeot 108 mnohem dále, přičemž oba spotřebují zhruba o litr méně než soupeř a řadí se s nimi docela příjemně. Citigo má omezení v nabídce motorů, i nejsilnější litr s 55 kW má jenom 95 N.m točivého momentu, což není mnoho. Twingo i 108 poskytnou za příplatek silnější jednotky.

Peugeot 108 1.2 PureTech vs. Škoda Citigo 1.0 MPI - Srovnání parametrů motorů a ceny
ModelŠkoda CitigoPeugeot 108Renault Twingo
Motor1.0 MPI1.0 Vti1.0 Sce
Převodovka5 MT5 MT5MT
Výkon [kW/min-1]44/5000-600051/600052/6000
Točivý moment [Nm/min-1]95/3000-430095,5/480091/2850
Max. rychlost [km/h]161160151
Zrychlení 0-100 km/h [s]14.114.314.5
Kombinovaná spotřeba [l]4,54,14,5
Cena [Kč]224.800258.900239.900
Srovnávaná výbavaAmbition PlusActiveZen + klimatizace

Co nám tedy z našeho srovnání vychází? I když se nováčci snaží dosáhnout na pozice trojčat Škoda Citigo, Seat Mii a Volkswagen Up!, porážejí je akorát v dílčích disciplínách. Renault Twingo je velmi zajímavá novinka na trhu, která boduje zajímavým vnějším vzhledem, pěkným a kvalitním interiérem a hlavně obratností ve městě. Peugeot sází na úsporný litrový motor s přesným řazením, jinak ale nemá nic moc, co by mohl nabídnout, přestože z této trojice stojí naprosto nejvíce. Chápeme, že Škoda Citigo nemusí vyhovovat všem, ale i v tomto srovnání je naším vítězem. Ne proto, že je to zástupce domácí značky – stejně by s největší pravděpodobností dopadl i třeba sesterský Seat Mii. Ale hlavně proto, že se jedná o nejprostornější, z hlediska řízení nejpříjemnější a celkovým pojetím nejdospělejší z daného tria malých automobilů, navíc za nejlepší možnou cenu.

 1. Škoda Citigo 5D 1.02. Renault Twingo 1.03. Peugeot 108 5D 1.0
PLUSYÚsporný a kultivovaný motorKultivovaný motorÚsporný motor
 Vnitřní prostornostZajímavý designPřesné řazení
 Kvalita dílenského zpracováníKvalita zpracováníKomfortní a tichý podvozek
 Příznivá pořizovací cenaVýtečný rejd 
 Jízdní komfortObratnost ve městě 
 
MINUSYZpřevodování nižších stupňůHorší tlumení nerovnostíDlouhé zpřevodování
 Omezený točivý momentMéně dynamický motorNekvalitní interiér
 Poněkud strohý vzhledHlučnější podvozekOmezený vnitřní prostor
   Necitlivé ovládací prvky


Renault Twingo
 

Spolupracujeme s TipCars.com
Moravskoslezské horské dráhy míří do Indonésie Moravskoslezské horské dráhy míří do Indonésie

Společnost Huisman ze Sviadnova na Frýdecko-Místecku…

Konec intervencí se blíží, investoři se zbavují eura Konec intervencí se blíží, investoři se zbavují eura

Čeští investoři se připravují na éru volného kurzu…

Češi postaví v Aghánistánu cementárnu, projekt vyjde na miliardy Češi postaví v Aghánistánu cementárnu, projekt vyjde na miliardy

Česká republika hodlá investovat 70 milionů dolarů (1,74…

Z energetiky Aleny Vitáskové: Tarif pro samovýrobce Z energetiky Aleny Vitáskové: Tarif pro samovýrobce

Samovýrobci jsou ti, kteří elektrickou energii vyrábějí…

 
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 108 vs. Renault Twingo vs. Škoda…

Ondřej ChamillaOndřej Chamilla
moderoval 21.10.2014 tuto diskuzi







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




Škoda Citigo RS je taková kapesní raketa. Dočká se někdy výroby? Škoda Citigo RS je taková kapesní raketa. Dočká se někdy výroby?

Když může Škoda Auto chystat sportovní derivát…

Takto vypadá Škoda Citigo po faceliftu. Velké změny ani tříválec 1.0 TSI nečekejte Takto vypadá Škoda Citigo po faceliftu. Velké změny ani tříválec 1.0 TSI nečekejte

Po více než pěti letech na trhu se nejmenší Škoda dočkala…

 



 
Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898. Připomeňte si ty nejslavnější nákladní automobily značky Tatra z minulosti i současnosti.




Blesk.cz

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s nepřebernou historií a bohatou kulturou!

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s…

Itálie má přes 7 600 kilometrů pobřeží, nejvyšší horu Evropy (Mont Blanc, 4810 m) i nepřeberné historické…

O život Špinarové bojovali lékaři do poslední chvíle. Jedno vyšetření za druhým!

O život Špinarové bojovali lékaři do poslední…

Od středeční noci ležela v bezvědomí. Zpěvačka Věra Špinarová (65), na niž její fanoušci nepřetržitě mysleli,…

 

iSport.cz

Ještě rok s kapitánem. Bednář si plácl s Mountfieldem i na příští sezonu

Ještě rok s kapitánem. Bednář si plácl s…

V Hradci Králové v těchto dnech slaví historický postup do extraligového semifinále, euforie je neutuchající.  A…

Skvělý start v reprezentaci! Barák dává góly, Jankto jako živá voda

Skvělý start v reprezentaci! Barák dává góly, Jankto…

Dostali šanci a popadli ji. Hodně pevně. Tři čeští nováčci, které povolal do zbraně trenér Karel Jarolím,…

 

Reflex.cz

Předchozí generace měla pocit, že jí patří svět, tato ho považuje za noční můru, říká přední britská ekonomka

Předchozí generace měla pocit, že jí patří svět,…

Britská ekonomka Noreena Hertzová je zázračné dítě. Univerzitu dokončila v 19, o čtyři roky později už radila…

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Ve věku 65 let zemřela v neděli v pražské motolské nemocnici zpěvačka Věra Špinarová. ČTK to dnes oznámil její…