21.10. 2014 Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla

Peugeot 108 vs. Renault Twingo vs. Škoda Citigo: Co koupit?

 

Nový Renault Twingo se snaží rozčeřit vody minivozů, a to mimo jiné i neobvyklou koncepcí. Není ale lepší pořídit si zástupce z Kolína, Peugeot 108, či osvědčené Citigo od Škodovky?

Sourozenec nového Smartu ForFour, Renault Twingo, se vrhl do třídy minivozů s pohonem zadních kol a motorem vzadu. To je koncepce, kterou před několika desetiletími prosazoval kupříkladu Fiat, ale měli ji také Volkswagen Brouk, Subaru 360 či Renault 8. Současná konkurence používá tradiční pohon předních kol s motorem vpředu. Co je pro malé auto lepší? A co z trojice Renault Twingo, Peugeot 108 a Škoda Citigo vlastně koupit?

Při detailním prozkoumání ceníku zjistíme, že v tabulce „cena od“ vítězí Škodovka, která v pětidveřovém provedení stojí 196.900 Kč. To pětidveřový Peugeot 108 začíná na nesmyslně vysokých 258.900 korun, byť s lepší výbavou, a Renault Twingo na průměrných 214.900 Kč, což odpovídá faktu, že jde o čerstvou novinku na trhu. Všechny vozy přitom mají litrový motor, Citigo o výkonu 44 kW, Peugeot 51 kW a Twingo 52 kW.

S ohledem na pořizovací cenu základní výbavou vládne Peugeot, protože nabízí dálkové centrální zamykání, tónovaná skla, elektrické ovládání bočních oken vpředu či klimatizaci a palubní počítač. Pokud takto dovybavíte Škodovku, půjde o úroveň Ambition Plus, se kterou automobil stojí 224.800 Kč, což je ale stále o dost méně než Peugeot. Twingo pak musí být v prostřední výbavě Zen s příplatkem za klimatizaci, což ve výsledku znamená cenu 239.900 Kč, tedy někde mezi Citigo a 108.

Peugeot 108 vs. Škoda Citigo - srovnání rozměrů
ModelŠkoda CitigoPeugeot 108Renault Twingo
Délka [mm]356334753595
Šířka [mm]164516151646
Výška [mm]147814601554
Rozvor [mm]242023402494
Rozchod vpředu [mm]14281425
Rozchod vzadu [mm]14241520
Objem zavazadelníku - sedadla/sklopená [l]251/959196/780219/–

Co se týče interiéru, Twingo boduje nápaditostí i na danou třídu dobrým dílenským zpracováním. Líbí se nám chytrá řešení s příplatkovými variabilními prvky, stejně jako nápaditý vzhled a slušná kvalita. Citigo nabízí klasicky „uklizenou“ palubní deskou, která je sice trochu fádní, ale veskrze funkční a na tuto kategorii nesmírně kvalitní. Líbí se palubní počítač zobrazující údaje na přístrojovém štítu i na přenosném displeji navigace, kde jsou všechna potřebná data snadno viditelná vedle sebe. Celkově působí Škoda Citigo nejdospěleji. Peugeot 108 v interiéru ztrácí: sice se snaží o nápaditá řešení a stejně jako Twingo může nabídnout velkou dotykovou obrazovku zabudovanou do palubní desky, všechno ale působí až neskutečně lacině.

Vnitřní prostor můžeme srovnat v tabulce z našich naměřených hodnot z testů. Pokud se jedná o subjektivní dojmy, pak je potřeba všechny vozy pochválit za prostornost na předních sedadlech. Zde nebudou mít potíže ani dlouháni, v tomto jsou všechny tři minivozy dobře použitelné. Vzadu je to ale o poznání horší, což není nic překvapivého. Nejlépe si za sebe sedneme v Citigu, následuje Twingo a nejhorší v tomto ohledu je Peugeot 108. V zavazadelnících je pořadí víceméně stejné, u Renaultu však potěší absence hrany mezi víkem a podlahou kufru a rovná plocha po sklopení sedadel. To když chcete vytahovat náklad ze Škodovky, musíte se pro něj výrazněji sklánět a vadí vám ložná hrana. Obdobně je to u Peugeotu, tam je ale zavazadelník nejmenší.

Peugeot 108 vs. Škoda Citigo - Srovnání vnitřních rozměrů
ModelŠkoda CitigoPeugeot 108Renault Twingo
Podélný prostor vpředu min/max (mm)850/1070840/1060840/1080
Podélný prostor vzadu min/max (mm)560/830480/720520/780
Výška nad sedadlem vpředu (mm)105010001040
Výška nad sedadlem vzadu930860950

Za posledních několik týdnů se v redakci vystřídala všechna tři auta, můžeme tedy i porovnat jejich jízdní vlastnosti. Co se týče komfortu a rázů od kol na nerovnostech, jsou na tom Peugeot se Škodou velmi podobně, tedy nadmíru dobře. Auta tlumí nerovnosti tišeji a lépe než větší modely obou značek. To už se ale nedá říci o Twingu, které snáší výmoly hůře a v zatáčce mohou rozhodit i stabilitu vozidla. Renault ale boduje kultivovaností tříválcového atmosférického motoru a jeho schopností zvládat dobře i nízké otáčky. Tam kde musíte ve Škodovce ve stoupání podřadit, tam Twingo v klidu táhne dál. Z hlediska rychlosti ale Citigo a 108 svého soupeře porážejí, byť nabízí vyšší výkon.

V zatáčkách jsme se nejjistěji cítili ve Škodovce, Peugeot pak nemá problém s přilnavostí, ale kvůli necitlivým ovládacím prvkům a nevhodnému posazu řidiče za volantem z něj nemáte potřebnou jistotu. Zvláštní je, že v tomto jsou lepší i vlastní kolínští sourozenci - Toyota Aygo a Citroën C1. Twingo pak dle své vysoké stavby karoserie působí trochu nejistě, jeho hlavní výhodou je však manévrovatelnost po městě. Škoda Citigo se provozem proplétá příjemně a dá se s ní snadno zaparkovat. Twingo ale hraje díky perfektnímu rejdu úplně jiné housle, otočíte se i v opravdu úzkých prostorech, přední kola se totiž dokáží vytočit až o 45 stupňů - to všechno díky absenci motoru mezi nápravami. Nejhůře se pak manévruje v Peugeotu 108.

Slabinou Renaultu Twingo je vyšší spotřeba základního motoru a chatrně působící řazení. V tomto jsou Škoda Citigo i Peugeot 108 mnohem dále, přičemž oba spotřebují zhruba o litr méně než soupeř a řadí se s nimi docela příjemně. Citigo má omezení v nabídce motorů, i nejsilnější litr s 55 kW má jenom 95 N.m točivého momentu, což není mnoho. Twingo i 108 poskytnou za příplatek silnější jednotky.

Peugeot 108 1.2 PureTech vs. Škoda Citigo 1.0 MPI - Srovnání parametrů motorů a ceny
ModelŠkoda CitigoPeugeot 108Renault Twingo
Motor1.0 MPI1.0 Vti1.0 Sce
Převodovka5 MT5 MT5MT
Výkon [kW/min-1]44/5000-600051/600052/6000
Točivý moment [Nm/min-1]95/3000-430095,5/480091/2850
Max. rychlost [km/h]161160151
Zrychlení 0-100 km/h [s]14.114.314.5
Kombinovaná spotřeba [l]4,54,14,5
Cena [Kč]224.800258.900239.900
Srovnávaná výbavaAmbition PlusActiveZen + klimatizace

Co nám tedy z našeho srovnání vychází? I když se nováčci snaží dosáhnout na pozice trojčat Škoda Citigo, Seat Mii a Volkswagen Up!, porážejí je akorát v dílčích disciplínách. Renault Twingo je velmi zajímavá novinka na trhu, která boduje zajímavým vnějším vzhledem, pěkným a kvalitním interiérem a hlavně obratností ve městě. Peugeot sází na úsporný litrový motor s přesným řazením, jinak ale nemá nic moc, co by mohl nabídnout, přestože z této trojice stojí naprosto nejvíce. Chápeme, že Škoda Citigo nemusí vyhovovat všem, ale i v tomto srovnání je naším vítězem. Ne proto, že je to zástupce domácí značky – stejně by s největší pravděpodobností dopadl i třeba sesterský Seat Mii. Ale hlavně proto, že se jedná o nejprostornější, z hlediska řízení nejpříjemnější a celkovým pojetím nejdospělejší z daného tria malých automobilů, navíc za nejlepší možnou cenu.

 1. Škoda Citigo 5D 1.02. Renault Twingo 1.03. Peugeot 108 5D 1.0
PLUSYÚsporný a kultivovaný motorKultivovaný motorÚsporný motor
 Vnitřní prostornostZajímavý designPřesné řazení
 Kvalita dílenského zpracováníKvalita zpracováníKomfortní a tichý podvozek
 Příznivá pořizovací cenaVýtečný rejd 
 Jízdní komfortObratnost ve městě 
 
MINUSYZpřevodování nižších stupňůHorší tlumení nerovnostíDlouhé zpřevodování
 Omezený točivý momentMéně dynamický motorNekvalitní interiér
 Poněkud strohý vzhledHlučnější podvozekOmezený vnitřní prostor
   Necitlivé ovládací prvky


Renault Twingo
 

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Trump udělá cokoliv, aby se vyhnul jaderné válce s KLDR, tvrdí ministr financí Mnuchin Trump udělá cokoliv, aby se vyhnul jaderné válce s KLDR, tvrdí ministr financí Mnuchin

Americký prezident Donald Trump se chce vyhnout jaderné…

Pro věřitele zkrachovalých autosalonů po závodníkovi Charouzovi nezůstalo skoro nic Pro věřitele zkrachovalých autosalonů po závodníkovi Charouzovi nezůstalo skoro nic

Věřitelé zkrachovalých autosalonů A. Charouz Motors…

Írán otestoval balistickou raketu, Izraelci hovoří o provokaci Írán otestoval balistickou raketu, Izraelci hovoří o provokaci

Írán oznámil, že úspěšně vyzkoušel novou balistickou…

 
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 108 vs. Renault Twingo vs. Škoda…

Ondřej ChamillaOndřej Chamilla
moderoval 21.10.2014 tuto diskuzi







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 



Vyzkoušeli jsme Škodu Citigo: Co všechno změnila modernizace? Vyzkoušeli jsme Škodu Citigo: Co všechno změnila modernizace?

V rámci letošního faceliftu Citigo měnilo hlavně své…

 



 
Tuhle sovětskou limuzínu určitě neznáte! V čem byl ZiL 4102 revoluční a proč zůstalo u prototypu?

Tuhle sovětskou limuzínu určitě neznáte! V čem byl ZiL 4102 revoluční a proč zůstalo u prototypu?

Dnes 18:41

Vozy ruské značky ZiL si obvykle představíme jako obří limuzíny s velkoobjemovým osmiválcem. ZiL 4102 byl také takový.




Blesk.cz

Největší videoherní výstava Game On našima očima. Navštívit ji sami můžete v Praze

Největší videoherní výstava Game On našima očima.…

Putovní videoherní výstava Game On, která se pyšní tím, že je největší svého druhu, dorazila do Česka. Navštívit…

iPhone X je výkonnější než MacBook. Mobilní konkurenci v benchmarku naprosto zesměšnil

iPhone X je výkonnější než MacBook. Mobilní…

Novinka ještě není mezi běžnými smrtelníky, a tak do benchmarků probublává jen velmi pomalu. V logu Geekbench se…

 

iSport.cz

Bitva snů pro Federera! První ročník Laver Cupu ovládl tým Evropy

Bitva snů pro Federera! První ročník Laver Cupu…

První ročník Laver Cupu patří výběru Evropy! V dramatickém zápase se o to postaral Roger Federer, který porazil…

CELÝ SESTŘIH: Sparta - Teplice 3:0. Zářil dvougólový Václav Kadlec

CELÝ SESTŘIH: Sparta - Teplice 3:0. Zářil dvougólový…

Zatím nejvíce jednoznačného vítězství v této sezoně se dočkali fotbalisté Sparty. V 8. kole Het ligy porazili…

 

Reflex.cz

Uprchlíci vs. chytré technologie. Za migrační vlnu může smartfoun!

Uprchlíci vs. chytré technologie. Za migrační vlnu…

Za uprchlíky v Evropě jsou zodpovědní i například Steve Jobs, Bill Gates, Mark Zuckerberg nebo pan Google. Když…

Když nechcete podporovat komunismus, jste hrozbou pro naši vlast! Film Milada ukázal další záběry

Když nechcete podporovat komunismus, jste hrozbou…

Tvůrci filmu Milada odkryli další část skládačky. Z plnohodnotného traileru už je vidět, jak bude zhruba vypadat…