Nový Renault Twingo se snaží rozčeřit vody minivozů, a to mimo jiné i neobvyklou koncepcí. Není ale lepší pořídit si zástupce z Kolína, Peugeot 108, či osvědčené Citigo od Škodovky?
Sice nechapu tento styl testovani, ale budiz. Jenom poznamka co je nejnizsi mozna cena? (a zdalipak by takoveto auto v testu vyhralo, z fotek vyplyva, ze holatko jste nedostali) a dale nejak nechapu tu spotrebu - nejaka cisla?
Neslo by delat testy aut na to na co jsou urcena? V tomto pripade treba vyhradil vasi velmi casto focene kolegyni (??) tri auta na popojizdeni po meste, do obchodu, do zamestatni a pak nejake kratke zhodnoceni? Nemam pocit, ze nekdo bude jezdit v tomto miniaute v 5ti lidech, popripade bude pendlovat po dalnici Praha-Brno....
přiznám se, že nevím kterou kolegyni máte na mysli. Tohle ale není srovnávací test, auta jsme zde neměli najednou. Jedná se pouze o srovnání rozměrové, cenové, výbavové a protože jsme s vozy jezdili i v nedávné době, tak nechybí několik dojmů z jízdy. Fotky jsou pak rovněž spíše ilustrační.
Když už se Vám na tu srovnávačku nechce ty auta někde půjčit, tak si o nich alespoń něco zjistěte. To, že Vám Renault narozdíl od Škodovky půjčuje auta v základní výbavě,ještě neznamená, že nemají vyšší výbavy. Vaši parodii na srovnávačku jsem dočetl do prvního blábolu. Dál jsem to už raději nečetl.
" ... a jako jediný může nabídnout velkou dotykovou obrazovku zabudovanou do palubní desky,..... " :no::no::no:
Když někdo napíše nesmysl, tak je fajn ho upřesnit, opravit, a ne se chovat jako malej ***k, byť je ti to asi bližší.
Je nutné rozlišit, jestli někdo něco pomine, splete se (jako tady a teď), nebo jestli hovadiny píše programově a záměrně (jako jeden nejmenovaný fanatický hondista, který nenávidí VW a BMW).
Co tady chceš opravovat, upřesňovat? Ten kvalitní, dospělý interiér u Citiga? Přes tu vestavěnou navigaci už to dál nešlo. Už to vypadalo na programové psaní hovadin.
Ano, CitiGo má dospělý interiér, je z kvalitních materiálů a kvalitně zpracovaný. Je třeba napsat taky za B) že těch materiálů nepoužili zase tak moc a holé plechy (na prvních fotkách jsem si myslel, že to je plast coby dekorace) uvnitř auta já osobně nesnáším. Ale co se týká dospělého vyznění a kvality zpracování interiéru, tak tam není co opravovat, to není nesmysl, ale fakt. Twingo oproti tomu působí spíš jako pro holčičky, byť má vše zakrytované plastem, to není nadávka, ale taky fakt.
Vestavěný displej byla chybka autora, která se vloudí, a Ondřej už se opravil.
Uz ti znova odpovedam a vzdy som odpovedal, len mas zrejme trable so slovencinou a problem chapat text - naco?
Sedel som v tom a je to smejd snad pozliepany z recyklovanych PET flasiek. K tomu nepotrebujem test.
Ked ty si potrebujes potvrdzovat vlastny nazor testami, tak to je len tvoja prizemnost.
Palubovka a vyplne dveri su tragicke, jedina vyhoda je, ze je tam relativne dost miesta.
Človeče ja ti neviem, nemám priamu skúsenosť s autom z bežnej premávky. Ale keď CityGo vyšlo ako novinka bol som si ho obzrieť a preliezť skrz na jednom autosalóne. Minimálne čo ma zarazilo bolo to, že v ňom smrdelo ako v kórejských autách spred 20 rokov. Či to bol len nejaký predprodukčný exemplár netuším, ale prvý dojem strašný a už som sa viac o taký stroj nezaujímal. Zvlášť keď v holobyte vtedy stál 8.490 Eur. Naproti tomu bol som minule mrknúť u predajcu na salóne Twingo a tam sa nič podobné neudialo.
Problem s chapanim mas viditelne ty, pripadne si dnes (znova) vstal s napnutou rucnou brzdou.
NEpotrebujem test, aby som si utvoril nazor.
Len podaktori nedorobeni sa potrebuju utvrdit, co si maju mysliet.
Pozor pozor, jossajelitko cital test, tak teraz vie vsetko...co na tom, ze nic nevidel a nikde nebol >:D
Skusenosti nula nic, len kopa trapnych zvastov, to je cely jossajelitko.
A kdo by měl vyhrát jiný ? >:D Z těchto třech sem se setkal/jel s Citigem a Twingem... bral bych jednoznačně Twingo, je lépe zpracované a líbí se mi více. :-)
To vis, plech je plech, na nem neni co zkazit, ale takovej plast, ten muze bejt i tvrdej. I kdyz neni tvrdej plast jako tvrdej plast... Viz nova Fabie, kde je to super, a jina produkce, kde je to tragedie... :-)
No...... tak nějak tohle taky nechapu, Holé plechy v Citigu mne dost odrazují, stejně tak palubka z bakelitu, sice vypadá dobře na pohled, ale levnost je z toho dost cítit... Twingo je uvnitř někde jinde, nemohu si pomoct. Navíc Citigo a jeho odhlučnení taky neni moc příkladné...
No měli by ted před zimou dát do citigo a do upa upozornujicí nálepku, aby lidé neolizovali ten plech. Jinak víme co se muže stát. A ted vážně. Nejvíce sympatické je mi twingo, jak vzhledově z venku tak zevnitř Sám jsem ho zkoumal. Na druhou stranu nechápu tu koncepci. Kdyby byl kufr vzadu a jještě místo motoru vpředu tak je výhoda jasná, ale takhle to moc nechápu. Navíc dostupnost k motoru v budoucnu bude mizerná (rozvody, svíčky, prostě servis a možné poruchy). I když u mýho megana to neni o moc lepší :-) . Je fakt že twingo je zajímavý svou koncepcí, vzhledem barevnýma kombinacema. A z těchto bych si vybral právě asi jeho.
Na první dobrou říkám taky Twingo... ale musel bych to projet. Těžko říct, jestli by pak nepřevládl instinkt koupit lepší auto, konkrétně Up! nebo Swift (který je teda i v akci cenou na úrovni toho Peugeotu, ale s lepším motorem).
Tak, jasne že raději TCe :-) Ale obecně se mi to auto líbí více, jen mne zaráží tolik nenávistných palcářů, kteří se nemohou smířit s tím, že Škodovka neni ve všech ohledech top >:D
S rozložením hmotnosti to prdítko neumí pracovat viz. bídné jízdní vlastnosti už ve vyšších rychlostech, motory - jeden nekultivovaný, slabý a užraný, druhý nekultivovaný, silnější a opět užraný. O dvouspojce nevím, nezkoušel jsem ji v tak malém autě, tedy nehodnotím. Variabilita - spíš pro zasmání. Nebudeme dělat dodávku z toho nejméně vhodného modelu - miniautíčka. Kufr? Ohřívá se a je plytký. Opět nic ke chlubení. Takhle si já osobně (jde o čistě můj názor), top model nepředstavuji.
Rozložení hmotnosti? Dobrej fór, už jsem psal, že se sedí jakoby "na autě", než "v autě", do zatáček se to naklání a jízda není žádný zázrak. Nedělej z toho kvůli motoru vzadu takovou menší najnileven.
Dvojspojku ještě nikdo neviděl a cena bude stát za to, to se vsaď.
Variabilita u pidiauta nehraje roli, resp. není to takové plus abych jedno pidiauto vyvyšoval nad jiné jen proto, že má v kufru po sklopení opěradel rovinu...
Twingo s motorem 1,0 bez turba je dynamicky průměrné, zbytkem spíš podprůměrné, byť sympatické auto a k tomu ještě docela drahé.
No, to není.... to sem nikdy neřekl :-) Ale vypadá uvnitř dobře, materiály jsou solidní. Neřikam, že je Citigo špatné auto, po městě do práce určitě bych se nestyděl, ale v Twingu se mi sedělo o trochu lépe, jelikož jsem docela veliký a tato auta není ma priorita :-)
Nesednu si na zadek ani z jednoho vozu, leda by přišlo "ostré" twingo, CitiGo ostré nebude, nebo zatím sem nic neslyšel. Design malých aut je ošemetný, já říkám své pocity. Lépe sem se cítil v Twingu :-)
Abys to správně pochopil: Ten důvod, proč by u mně vyhrálo právě Twingo je právě motor TCe, kdyby se dalo vybírat jen mezi litrovými trojhrnky, tak jdu pro CitiGo, money talks.
Twingo, jehož test vyšel na těchto stránkách před týdnem, bylo v nejvyšším stupni výbavy. Máte však pravdu, že za dotykový displej si lze rovněž připlatit.
keby ste aspon realne ohodnotili a odjazdili s tymi autami povedzme jeden cely tyzden nejaky dlhodobejsi vzajomny porovnavaci megatestik a tak napisali "co koupit" nech sa v tom zakaznik a normalny clovek vyzna.... nech clovek vidi vase postrehy z praxe, dojmy a aj pozitivne aj negativne veci ...... taketo ..... taketo pr clanky su k comu... malo clankov o twingu tu asi bolo... pozeram ze fotogalerie citiga aj 108 chybaju....
Tohle ale není PR článek ani náhodou. S každým z aut jsme v poslední době celý týden jezdili, nepovedlo se nám však dostat je najednou, proto to také není bezprostřední srovnávací test.
aspon nejake foto by to chcelo.... ja viem ze tieto auta su uz fotene inde x krat... ale v clanku mi chybaju podrobne fotky kazdeho z nich a najelpsie fotky s osobami.... figurantami nech vidi clovek kolko miesta je vpredu vzadu... mohli ste nam ukazat ako vyzera kufor citiga 108 aj twinga ked v nom mame basu piva..... skoda
Pokud tohle napíše člověk, který má u Leona uveden zadní pohon, tak nezbývá než souhlasit. Ale nezoufej. Je vás tam koncernových odborníků víc. Poslední 2 nové Octávky na Moje auto mají taky zadní pohon. :-)
Děkuji za upozornění, opraveno.
Na rozdíl od tebe nerozděluji diskutující na koncernové a nekoncernové, ale na ty kteří jsou schopni diskutovat nezaujatě a na zaslepence.
Hádej do které skupiny ty kluku kosočtvercová patříš?
A co je ta nezaujatost a zaujatost? To jako, když je někdo nezaujatý, tak cpe svoje názory mezi řádky? Pokud je pro tebe zaujatost to, že se držím faktů a reality, tak jsem zaujatý.
Tak polopaticky, když si někdo udělá z nějaké značky modlu a nedokáže přijímat i sebemenší kritiku na kterýkoliv její model je zaslepenec.
Přeber si to jak chceš, nebo si zpětně přečti své reakce na kohokoliv kdo se jen dotkl Renaultu, možná se ti rozsvítí nebo taky ne.
Pokud bychom si Citygo vzali s podobně silným motorem, tedy 55 kw, nejlevnější s klimou a elektrickýma okýnkama vpředu stojí 244.900 Kč. Takže cenová výhoda u škody moc není..
Výsledek testu odpovídá logice Škody - každé auto musí mít užitnou hodnotu, škrabku v nádrži a 10 let starý design a uděláme z toho výhodu - design nezastará, plechy v interiéru se hůř poškrábou atd.
Twingo je podle mě pecka pro danou cílovku - sigles a starší páry ve městech. Pro mladé super design, pro ty starší zase vyšší stavba a tím pádem i dobré nastupování. To jsou ale pro auto.cz detaily.. stejně jako inovativní přístup twinga od uložení motoru, kastlík atd.
Myslím si, že aktuální twingo je prostě miláček, bude se vyrábět v tomto designovém stylu dlouho a dobře prodávat po celé civilizované Evropě, kde se minivozy používají k dojíždění za prací a s dětmi do školy a ne na převážení hokejistů a bečky piv.
skoda len tej ceny... predosla generacia mi prisla ako ludove normalne auto a ta dnesna nova generacia akoby sa uz zrazu hrala na imidzovku.... 9 predanych pand na slovensku za cely prvy polrok 2014 je dokazom toho ze asi moc zaujem o "malicke imidzovky" u nas nebude ...... ludia skor potrebuju a hladaju nieco ine....
stara panda bola ozaj sikovna svojou cenou..... nova panda je ako auto fajn.... ale cena ju u nas uplne znicila.... predaje padli na same dno... za 11 tisic si uz clovek skutocne asi kupi skor fabiu alebo i20 ako pandu.... mrzi ma to lebo uznavam kvality pandy a paci sa mi... ale v tej cene aku ma dnes by som si ju tiez nekupil.... skoda
Panda určitě není špatná, ale vzhledem k tomu, že se stejným motorem dostaneš za úplně stejné peníze Punto, tak její koupě vůbec nedává ekonomický smysl...
vyborny stvorvalcovy 1,2 motor ( od r 2001 a vykonom 55KW ) ....
auto bolo svojou charakteristikou aj praktickostou vhodne aj mimo mesto
sklopne vsetky sedacky / vzniklo doslova dvojpostelove lozko
sikovna posuvna zadna lavica/ kto ju dnes ma?
moznost mat vybornu poctivu rolovaciu strechu/ ziadne presklenne fejky
neuveritelna vzdusnost a objem kabiny ktora sa vyrovnala autam o dve triedy vacsim
dnes uz len s uctou spominame :yes: [odkaz] :yes: [odkaz] :yes:
Tu rolovací střechu máš i u nového Twinga. Je dobré, že vzpomínáš na první Twingo. Jako novinku jsme si ho s mou nynější manželkou za mlada taky koupili a Twingo rád vzpomínám. Předpokládám, že se za 10 let propracuješ k tomu, že tady budeš s láskou vzpomínat na Twingo III.
ja som sa nikdy netajil tym ze prve twingo bolo vyborne auto... ozaj nie .... kedysi som ako chlapec kupoval casopis elektron zenit... nieco ako u vas Abececko ( abc ).... taky klasicky magazin o vede technike s vystrihovackami a bla bla... ine vtedy ani moc neboli ( potom este motoristicky magazin STOP ).... a hadaj ake auto sa mi este pred tym ako som zacal sa nejako hlbsie zaujimat o auta najviac pacilo.... ano bolo to v r 1993 prave twingo.... twingo vyfotene s dvoma sumo zapasnikmi ...... mal som 11 rokov a mohol som na tom aute oci nechat...
rad na prve twingo tiez spominam :yes: bolo sucastou zrodu mojej vasne k autam :yes:
Seznam výhod a nevýhod na konci článku je asi důležitější, než samotné pořadí. Mně osobně zní výhody Twinga dost přesvědčivě na to, aby přebily nějaké dílčí problémy... v rámci zadání "auto do města". Zjištění v testu se vcelku shodují s tím, co psal i mariachi na blogu... Citigo bude zřejmě z pohledu standardní testerské metodiky lepší auto, ale Twingo je víc sexy a jeho jízdní neduhy mu lze ve městě odpustit.
Na Peugeot za 260 bych se nenechal ukecat ani po večeru s JiRim v baru :-)
Ještě v závěru chybí jedno nej u škodovky. Je z testované trojice jednoznačně nejhnusnější :no:
Oproti tomu Twingo :yes: ale hlavně 108 vypadá v té bílé velice pěkně :yes::yes::yes:
Nechci kazit redakci radost, ale u těhle aut opravdu velikost kufru a místa na zadních sedadlech není důležitá. Viděl jsem 108 naživo poprvé v Ženevě a musím říct, že mi spadla brada, oproti tomu Citigo vypadá jako krabice od bot... Ne že by na tom Up nebo Mii bylo líp, spíš ještě hůř :no:
Jinak samozřejmě cena 108 hodně sebevědomá, ale zatím má punc novinky, za rok bude cena zase jinde...
Jo a kde? Pokud myslíš slovní spojení "strohý vzhled" - tak ten to jistě nevystihuje. O vnějším vzhledu P108 ani slovo... Proto jsem na to reagoval tak "stroze". Prostě mi to připadá, že slabiny Citiga se přeskočí dvěma slovy, kdežto o výhodách se pějí ódy na celé odstavce... přitom ani nejsou některé tolik podstatné...
Jinak jestli jsi ten test četl, P108 je za 260 v základu, to ale není základ Citiga, které pak stojí 230.. To už si opravdu někdo připlatí a nemusí jezdit tím, co vypadá nudně a co se mu nelíbí... ;-)
EDIT: ikdyž mám koncern rád, někdy mi ACZ leze s tím "ohýbáním" recenzí na nervy.
Jo hochu jak se říká - Koho chleba jíš, toho píseň...
Chválí interiér a plasty Citiga, ale to že tam čumí plechy stejně jako v P108 je asi jedno - tady jednoznačně Twingo :yes: P108 zase jasně nejhezčí sedačky (naživo) a nejmodernější palubní výbava - umí i mirror link. Tady zase podle mého ztrácí Twingo. Zvenku souhlas s tebou P108 nejhezčí a nejdospělejší :yes: Jízdní vlastnosti mají všechna 3 auta v rámci třídy ok, tady hledat rozdíly blbost, není to BMW, nebo auto na okruhy. Motor nejlepší P108 (Toyota). Trochu za slabinu považuji koncepci Twinga (motor vzadu) ale je pravda že ten velký rejd taky není k zahození...
Veskrze záleží na prioritách, kdo hledí pouze na cenu, tak Citigo - bohužel je to na něm zvnějšku na první pohled vidět. Já bych se rozhodoval mezi P108 a Twingem, ale asi 108, je přeci jen nejhezčí :yes:
Z tou palubní výbavou to je trochu jinak. To, co redaktor testoval je jen základ. Do Twinga si můžeš koupit i R-link a ten bude silně ztrácet i ten palubní systém z P108. Pan redaktor na R-link trošku zapomněl.
Ano, to je přesně ono... strohý design to vystihuje. 108 není o nic lepší, má jen pár kudrlinek navíc.
Při srovnatelné výbavě je rozdíl 30t pořád dost.
Z těch tří aut mi je 108 nejméně sympatická a to hlavně díky interiéru, tam podle mě TPCA zaspalo. Citigo možná nemá špičkové materiály, ale třeba grafika přístrojů neurazí, je to běžný Škoda standard. Postav si ale vedle sebe ineriér 108 a třeba 308, to je k pláči...
Ačkoli zvenku nevypadá ten Peugeot nijak zle, uvnitř už jasně kraluje Cígo. Bohužel se neprodává s motorem 1,4 TDI, který by mu moc slušel. O rendlíku nemá smysl se ani zmiňovat - snad s jednou výjimkou: ostatní designéři by se u tohoto křápu měli poučit, že rovná ložná plocha má pro zákazníka svoji hodnotu. :-!
jsem zkusil, ale dokud nepřimontují k řidiči ovládání okna splujezdce a nevyřeší nějak paměť sedadla - u třídveřáku, prostě se o něm nedá uvažovat. Plech v interiéru, laciné plasty, na to kašlu, ale tyto dva ergonomické prohřešky jsou pro mě nestravitelné.
Pokud bych chtěl vozit někoho vzadu jinak než zcela výjimečně, koupil bych prostě pětidvířko... a konec konců, třeba Twingo myslím jako 3dv ani nebude.
Neříkám že to není přešlap, spíš se ptám, jestli je to reálný problém při koupi auta, nebo jen opsané negativum z nějakého testu.
Práve preto by som tento nedostatok u trojdveráku nezľahčoval, lebo zrovna tak poznámka o päťdveráku vyznela. Citigo je dobre spravené osekané auto. Myslím, že prkotiny, ale pre používateľa dosť dôležité, by v konečnom dôsledku auto nijak významne nepredražili. Verím, že aj plech na dverách vnútri kabíny mal byť štýlový zámer - len nejak nevyšiel. Jednoduchý plastový výlisok len s mierne väčšou plochou by spravil lepší dojem za vpodstate rovnaké peniaze.
Na konkurenčním webu testují dohromady asi 8 aut z nižší střední a je to teda megatest. Běžte se tam něco naučit jak psát srovnání aut ať tu zase jako vždy nejste za šašky. Nebo sem raději dejte nějakej článek jak jezdí Partyšová a podobný matrace. To by sem sedlo než toto.
Když to není srovnávací test, tak jak si vůbec dovolujete doporučovat lidem co mají koupit a hodnotit co je lepší a horší.To potom není objektivní, ale jen nějaký výplod novináře.