Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Peugeot 2008 a nový tvarový směr francouzské značky: Inspirace a souvislosti

Modelem 2008 vstupuje Peugeot do třídy subkompaktních crossoverů. Jak hodnotíte jeho design?
Zpět na článek
24. 2. 2013 11:37
24. 2. 2013 11:40
24. 2. 2013 13:30
24. 2. 2013 23:37
24. 2. 2013 11:46
24. 2. 2013 12:08
24. 2. 2013 13:31
24. 2. 2013 23:39
24. 2. 2013 12:12
24. 2. 2013 13:45
24. 2. 2013 14:46
24. 2. 2013 12:10
24. 2. 2013 13:19
24. 2. 2013 13:22
24. 2. 2013 22:07
25. 2. 2013 09:20
24. 2. 2013 13:40
24. 2. 2013 15:03
24. 2. 2013 20:28
24. 2. 2013 13:33
24. 2. 2013 20:39
24. 2. 2013 20:36
24. 2. 2013 22:48
24. 2. 2013 23:41
25. 2. 2013 09:08
25. 2. 2013 00:20
25. 2. 2013 08:21
25. 2. 2013 09:16
25. 2. 2013 09:43
25. 2. 2013 10:43
26. 2. 2013 01:06
26. 2. 2013 09:42
26. 2. 2013 10:21
24. 2. 2013 11:37
Super
Jedno z nejhezčích aut současnosti. Zajímavé, přitom bez přebytečných kudrlin. 1* Pro Peugeot :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Hammunasakra
24. 2. 2013 11:40
Re: Super
Ano, opravdu NEvypadá "zle" :-)
24. 2. 2013 13:30
Re: Super
Jeden z lepších Peugeotů za poslední čas. Akorát designové "zobáky" zakusující se do předních světel a další dva "zobáky" zadních světel, zakusující se zase do boků karoserie, já tedy považuji právě za ty zbytečné kudrdliny. Tyto prvky mohou způsobit předčasné zestárnutí designu. (Si já myslím.)

A to vůbec nejsem zaujatý i když nespadám do cílové skupiny, kupijících taková auta.
Avatar - šmoula nešika
24. 2. 2013 22:08
Re: Super
:yes:
Mně se stejně pořád nejvíc líbí 205 GTI.
Avatar - Hammunasakra
24. 2. 2013 23:37
Re: Super
Zkuste DS3 Racing - 205ka to není ale... ;-)
Avatar - Nyphon
24. 2. 2013 11:46
HR1
Peugeot 2008 je mimořádně povedené kompaktní SUV. Možná se stane naším novým autem :-) . Mimochodem, na francouzském webu [odkaz] jsem četl, že koncept HR1 je předzvěst nového miniSUV, které by mělo konkurovat Taigunu od VW. Co je na tom pravdy nevím, ale pokud by se dostal do výroby, tak až v roce 2015, škoda :-( .
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Hammunasakra
24. 2. 2013 12:08
Re: HR1
Gratuluji k výběru.. :-)
..(plánujete) naftu nebo benzín? Četla jsem že nový motůrek 1.2 VTi bude mít v P2008 až 130 koní ;-)
PS: Proč "až" v roce 2015? Také zvažuji zda do té doby nepočkat (na benzín 4x4 plug-in hybrid DS9 :yes: :-)
Avatar - Nyphon
24. 2. 2013 13:31
Re: HR1
Plánujeme benzín 1.2 VTi 110k nebo 130k. Tím "až v roce 2015" jsem myslel to, jestli nemáme počkat na Peugeot 1008, protože se mi koncept HR1 moc líbil. PS: Pokud bude DS9 vypadat takto [odkaz] , tak neuvěřitelně závidím ;-) .
Avatar - Hammunasakra
24. 2. 2013 23:39
Re: HR1
Doufám že bude vypadat VELMI podobně a hlavně že popisovaná technika bude TAKOVÁ jak si představuji (a snad mi vůz NEbude "moc velký" :-)
Avatar - 3_diamanty
24. 2. 2013 12:12
Re: HR1
ma to svetlu vysku len 16cm ( tolko ma aj bezne sandero ) , nema to stvorkolku...... takze o SUV nemoze byt ani rec.... je to tzv crossover aj to ochudobneny o moznost stvorkolky .. k SUV to ma naozaj daleko ;-)
24. 2. 2013 13:45
Re: HR1
O SUV samozřejmě řeč může být, protože sportovně užitkové auto nemusí mít pohon všech kol (často mylně zaměněné za terénní vůz).
Avatar - 3_diamanty
24. 2. 2013 14:46
Re: HR1
2008 je crossover...a tam bude aj pri mesacnych predajoch zaradene v tabulke... SUV ma uz skutocne vyssi podvozok a malo by mat v ponuke aj moznost volby stvorkolky :yes:
Avatar - 3_diamanty
24. 2. 2013 12:10
velmi pekne
dizajn ma pezot uz nejaky ten rok opat na jednotku :yes:
Rozbalit vlákno
0
24. 2. 2013 13:19
Peugeotu
By podle mě prospělo kdyby se vrátili zpět ke stylu 306, 307, 406. Tenhle Korejsko Francouzsky styl jim asi moc z brindy nepomůže. A už vůbec ne auta podobného typu ;-\
Rozbalit vlákno
8
24. 2. 2013 13:22
Re: Peugeotu
306 a 307? Vždyť ta auta jsou diametrálně odlišná?
24. 2. 2013 14:19
Re: Peugeotu
Já jsem neřekl že vypadají stejně nebo snad ano? Musíš víc přemýšlet než si domýšlet co se ti hodí :-!
24. 2. 2013 22:07
Re: Peugeotu
Jelikož přemýšlím, tak se ptám, proč zrovna takhle odlišná auta - protože 306 a 407 mají naopak dost společného. Nejsem toho názoru, že jakákoli reakce na názor v diskusi je hned útokem a je třeba ji "vrátit" poznámkou o inteligenci diskutéra apod. Díky za pochopení a pro příště prosím o trochu více slušnosti. ;-)
25. 2. 2013 09:20
Re: Peugeotu
no tedy třeba 306 SW byla dost strašný obludka. To jsem nechápal, jak tohle může vůbec francouz vypustit...
Avatar - dr.biker
24. 2. 2013 13:40
Re: Peugeotu
Máš v těch modelech Peugeotu zmatek. 307 je úplně jiné koncepce, než modely 306 a 406.
Pokud jsi obecně myslel období hranatých a odolných Peugeotů, jako byl 405, tak máš možnost pořídit levné a konstrukčně jednoduché auto od Peugeotu, a to model 301. Říká se, že je to takový novodobý Peugeot 405. Ten se ti líbí (301)?
24. 2. 2013 14:18
Re: Peugeotu
Ne 301 k zblití a se vzhledem např. 406 nemá nic společného.
Avatar - dr.biker
24. 2. 2013 15:03
Re: Peugeotu
Vzhledově se 301 nedá srovnávat s elegantní 406, v tom souhlasím, 301 nemá tak sladěný design. Říká se ale, že 301 by díky své jednoduchosti a robustnosti a také použitím osvědčených řešením mohla být takovou novodobou 405, která byla velice odolným autem i v rozvojových zemích (a určitě ještě je). Zkrátka mi 301 připomíná víc starší modely 306 a 405 ve verzi sedan, současným modelům Peugeotu se 301 moc nepodobá.
24. 2. 2013 20:28
Re: Peugeotu
Taky mě něco v tom smyslu napadlo. Zejména P307 přišla tenkrát jako hotové zjevení a byla krásně ucelená v celku i detailu. Že dneska už to sexy napětí vyšumělo, je holt důsledek x let, která uběhla, ale pořád je to uspokojivý pohled: [odkaz] . Remcání o kvalitě a spolehlivosti vynechme.
imho: U P2008 bych hlasoval pro maximální respektování/využití konceptu SxC (2011), kterého obrázky jsou pod článkem taky. Nechat vyniknout jednoduché a plynulé celkové linie a objemy, nenarušovat je schválnými detaily, na kterých se linie lámou, zraňují (přední světla!) a ztrácejí. Nechat "plovoucí grill" natvarovaný tak, aby měl šanci vést dialog s předními světly, atd.( [odkaz] - btw: moc nevěřím, že SxC vystřihli "čínští designéři a konstruktéři", jak se píše na tomhle odkazu).
Avatar - dr.biker
24. 2. 2013 13:33
2008
Přesto, že třídu crossoverů nemám příliš v oblibě, tak se mi vzhled nové 2008 od Peugeotu docela líbí. Bude to zdatná konkurence pro též povedený Captur od Renaultu na základě Clia.
Peugeot se začal ubírat opět správným designovým směrem, jeho designová cvičení i hotové sériové vozy vypadají super. Tak doufám, že to Peugeotu vydrží a že se dostane z krize ven.

Také mě zaujal koncept většího Crossoveru nazvaného SxC. Nevíte někdo více informací o tomto zajímavém modelu?
Rozbalit vlákno
1
24. 2. 2013 20:39
Re: 2008
Mě taky :yes: Ale na netu nic nevidím, od Šanghaje 2011 ticho po pěšině. Tak tady máš aspoň jedno nadšené povídání z GearHeads z loňského léta ( [odkaz] ) . Začíná to pěkně: "Hladší nežli Peugeot SXC je jedině namočený čípek..." To jsem ocenil :-) A končí to: "Od Peugeotu totálně žádné nové zprávy o výrobě, ale na rovinu - jestli tenhle klenot nepustí do výroby co nejdřív, byli by fakt idioti."
24. 2. 2013 16:33
Konecne poradnej francouz
:yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
24. 2. 2013 17:44
Šlechetná vyjímka
Jedno z mála aut, kde konečná podoba, kterou dostává zákazník, podle mě převyšuje vzhledem koncept.
Opravdu povedené, jemná zdobnost dodává na atraktivitě, přitom nepůsobí kýčovitě. Navíc podtrhuje SUV vzhled. Design 1*
Jen je mi líto toho interiéru, dokážu si představit, že právě díky ztvárnění a pojetí palubky bych vozu nakonec vystavil červenou kartu. Podle mě zbytečný experiment... Francouzi se stále snaží udělat lepší koncepci než tu klasickou a stále nedokážou pochopit, že právě ta klasická je zkrátka tou NEJ. Vyjímku dělám u MPV, tam mi centrální budíky sedí.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
24. 2. 2013 17:56
Re: Šlechetná vyjímka
k palubke bude mat urcite par zakaznikov vyhrady a mozno sa poberu inam ale mne palubka sedi.... sedel som v 208micke a aj o hlavyu vyssi kamarat a aj on si polohu nasiel.... nevidim problem.... ak nemas menej ako 160cm a viac ako 2 metre tak nemoze byt problem ... maly volant sa mi paci.... :yes:

coskoro tato trieda dostane noveho konkurenta a tym je novy soul ktory ma byt uz o poznanie lepsi ako stary.... tu je nieco z interieru noveho soulu... [odkaz]

uz sa tesim na korejsko francuzsky suboj
Avatar - rohYpnol
24. 2. 2013 20:39
Re: Šlechetná vyjímka
volant mi přišel až moc malý (ale příjemný tvarováním). Příjemnou polohu jsem si zrovna nenašel. Rozhodně to není automatické sednu a nastavím si polohu za 5 vteřin ja sem jako doma. Netvrdím, že by se nedalo zvyknout, ale proč když je tu celý zástup konkurentů... Ne, tenhle přístup k řešení interiéru Peugeotů nepovažuji za šťastný. Tím spíš že Peugeot interiéry opravdu uměl...
25. 2. 2013 09:43
Re: Šlechetná vyjímka
Řekl bych, že palubka vypadá velmi přívětivě a zaplať bůh už není plná "oranžové elektroniky". A rozhodně to není korejská hifivěž.

Soul to je slušná obluda v aktuální generaci. To když potkám, pokaždé mě to vyděsí. Tomu dokázal konkurovat snad jen ssangyong. Je to pro hodně silné individuality.
24. 2. 2013 20:36
Design
Design se u Peugeota zlepšuje, 2008 vypadá moc dobře, i když se mi líbí design
modelu 306 nebo 206. Otázkou zůstává, jakou použijí techniku, je dosti zastaralá,
tím myslím jejich řazení u 5kvaltu. Zkrátka chci říct, že design není všechno,
viz. 208, nový vzhled, stará technika.
Rozbalit vlákno
0
24. 2. 2013 22:48
Zrádci
O Peugeotu jsem před pár lety i celkem uvažoval. Bohužel jejich design mi nepřišel až tak skvělý, tak jsem od svých záměrů ustoupil. Ovšem po té, co provedli potom, a jak se zachovali nejen k fanouškům, ale i ke svým vlastním lidem, už této značce nevěřím ani nos mezi očima, a ať si jdou jejich prodeje od deseti k pěti. Ani si nic jiného nezaslouží :-(.

Kdo neví, o čem hovořím, nechť zůstává v blažené nevědomosti. Pro mne však nadobro skončili.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Stejsn
24. 2. 2013 23:41
Re: Zrádci
Kecy v kleci. Buď to vylož celý, nebo si svý náznaky nech.
25. 2. 2013 09:08
Re: Zrádci
Souvisí to s tím, jakým způsobem ukončili své účinkování na sportovním poli cca před rokem. Tyto věci jsou veřejně přístupné, a tedy známé. Pokud se člověk nezajímá, nebo mu takový přístup nevadí, pak opravdu nemám důvod jej jakkoliv přesvědčovat, i když je fakt, že asi vím mnohem více než běžný motorista.
Avatar - Jaros71
25. 2. 2013 00:20
SUPER..!
Po 10letech bídného designu se frantíci konečně probrali..!!
Už 208 je pěkné auto..toto je ještě povedenější.
Tak jsem zvědav na ceny.. :yes: :yes:
Pro ženu pěkné vozítko do města na nákupy. ;-)
Rozbalit vlákno
7
Avatar - matii
25. 2. 2013 08:21
Re: SUPER..!
Dovolím si nesouhlasit ... po 10 letech? Tedy od doby 206 a 307?

Když proberu menší modely:

206 - ve své době velká designová revoluce - prodeje hovořily za vše
207 - ne tak povedený, ale v TOP verzi nevypadal vůbec zle
208 - nádherné auto
307 - velice vydařený design na svou dobu a nádherný interier, opět skvělé prodeje, bohužel kvalita tohoto vozu poznamenala Peugeot cejchem "klumpu" na hoodně dlouho.
307 facelift - předznamenal příchod 308 a "tlamy", spíše to byl kompromis mezi starým a novým modelem
308 - ano auto pro individualistu, který se chce odlišovat, ale na druhý pohled vůbec není špatné
nová 308 - zatím to vypadá na super káru

tak jaký bídný design máš na mysli? 406?
25. 2. 2013 09:16
Re: SUPER..!
Podle mne Peugeoty ani dříve neměly vyloženě špatný design, i když mne se více líbily hranatější 405 a 406 z 90. let. Co mi ale u novějších větších modelů Peugeotů vadilo, byly dllouhé a ploché předky, které mi až tak neladily se zadní částí (hlavně u kombi). Toto auto 2008 se mi jeví jako neutrální, tedy neuchvátí ani neurazí ;-) .
Avatar - KANKUNEN
25. 2. 2013 09:43
Re: SUPER..!
Tak v designu snad kromě tlamy nikdy problém nebyl. Naopak teď vidím problém, že volant kryje budíky a ta maska furt není ono. Nová maska neodkazuje na žádnou historii a navíc je vsazená ve větším otvoru a působí to jako by to někdo dopasoval z menšího auta.
25. 2. 2013 10:43
Re: SUPER..!
Ano, tlama byla trochu kontroverzní. Mně osobně třeba nevadila, ale ani na kráse nepřidala :-).
Avatar - Jaros71
26. 2. 2013 01:06
Re: SUPER..!
Jasně např.406 a ty jejich tlamy se opravdu nepovedly.. Velké převisy vpředu a vzadu..děsné.
Nové modely jsou OK. :-)
A dřív 205,405 atd..to byly pěkné auta.
26. 2. 2013 09:42
Re: SUPER..!
Tedy já jsem na 406 nikdy žádnou tlamu neviděl. Maximálně za volantem. 406 byl jeden z nejlegantnějších vozů střední třídy z přelomu tisíciletí. Povedený byl sedan i kombi. Obzvláště po faceliftu to bylo velmi dobře vypadající auto (viz. film Taxi Taxi).
26. 2. 2013 10:21
Re: SUPER..!
Ten sedan 406 byl fakt na svou dobu krásný, souhlas.