Diskuse

Peugeot 2008 je pořád hitem. Jaký je recept jednoho z průkopníků malých SUV?

10.2.2019

Malé SUV od Peugeotu se prodává již od roku 2013, přesto je nadále populární. Na českém trhu jeho prodeje pořád čile rostou.

 

  • 51 Reagovat !

    foto JirkaV8

    JirkaV8 10.02.  18:01

    Suv to neni

    Suv to neni , crossik mozna mini mpv. Je hezky, dostupny, bez kardinalnich chyb, zenam se libi ...proc ne. Ja mu fandim, snad Kamyk od Skodovky na tom bude podobne
    • 52 Reagovat !

      foto car

      car 10.02.  18:31

      « Re: Suv to neni

      2008 je hezký, povedený auto které s Capturem tak nějak založil tuto třídu.Kamoška ho má,je s ním spokojená..i s interiérem..nikdo ji prej neřekl že jí nemá vyhovovat ;-)
      • 84 Reagovat !

        foto woody-alien

        woody-alien 10.02.  20:02

        « Re: Re: Suv to neni

        Tak to má kámoška dobrý. To mně se tady pořád někdo snaží tvrdit, že mi i-cockpit má vyhovovat...a pokud ne, tak neumím sedět v autě. ;-)
      • 61 Reagovat !

        foto h-onzyk

        h.onzyk 10.02.  20:50

        « Re: Re: Suv to neni

        No, podle mě tuhle třídu založil Ford Fusion, akorát na začátku přepálili cenu, až pak když slevnili, byl z něj hit mezi důchodcema. Což jsou z pochopitelných důvodů malé crossovery i dnes, pravidelně potkávám jeden starší pár v bílé Toyotě C-HR ;-)
        • 36 Reagovat !

          foto Ada-je-zase-tady

          Ada je zase tady 11.02.  02:31

          « Re: Re: Re: Suv to neni

          Ovsem Fusion mel pristroje za volantem, nikoli nad volantem. To je fatalni chyba a to auto je kvuli tomu neprodejne.
          • 27 Reagovat !

            foto Blue-Sun

            Blue Sun 11.02.  07:25

            « Re: Re: Re: Re: Suv to neni

            Když Ada něco prohlásí za "neprodejné", je to záruka úspěchu.
  • 012 Reagovat !

    foto topten

    topten 10.02.  18:49

    neni ctyrkolka

    byt to ve ctyrkolce, v manualu a s nejakym neprefouklym benzinakem aspon 150 koni, tedy min 1.5 objem, tak bych se to snazil vnutit manzelce. na to jeji popojizdeni kolem komina by to nemuselo bejt marny …
    vpodstate z toho, co posledni dobou prislo na svetlo booozi, tak snad jedine zvysena mazda 3 v manualu 4x4 / 180k prichazi v uvahu, jinak si z malych levnych aut nemam sanci vybrat
    • 18 Reagovat !

      foto dr-Remorey

      dr.Remorey 10.02.  18:55

      « Re: neni ctyrkolka

      chybející 4kolka vyřazuje ze hry všechny Pežoty, ne jenom toto baby suv/crossover
      • 07 Reagovat !

        foto topten

        topten 10.02.  20:27

        « Re: Re: neni ctyrkolka

        snad jednou hybrid, kdy spalovak bude pohanet predni a elektromotor zadni kola, to by pro to co potrebuju bylo vpodstate idealni reseni
      • 20 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 11.02.  10:08

        « Re: Re: neni ctyrkolka

        Nechápu za co ty :no: , pro část kupců to tak prostě je.
        • 20 Reagovat !

          foto traveldrive

          traveldrive 11.02.  11:37

          « Re: Re: Re: neni ctyrkolka

          Asi za nick. Koľko ľudí tu palcuje za obsah príspevku?
        • 00 Reagovat !

          foto dr-Remorey

          dr.Remorey 11.02.  23:33

          « Re: Re: Re: neni ctyrkolka

          sbírám víc palcu, než Áda >:D
    • 130 Reagovat !

      foto car

      car 10.02.  18:58

      « Re: neni ctyrkolka

      4x4,150 koní.. manželce..kolem komína..ty jsi kecal.. každopádně pobavilo :-)
      • 24 Reagovat !

        foto vladas75

        vladas75 10.02.  19:25

        « Re: Re: neni ctyrkolka

        4x4 150 koní , takže Mazda CX-3 :-)
        • 92 Reagovat !

          foto Ronault-

          Ronault. 10.02.  19:46

          « Re: Re: Re: neni ctyrkolka

          Malé, předražené, výhody atmosféry a trochu přesnějšího řízení klientela neocení a nepochopí. Reálný důvod uvádí proč někdo koupí CX-3 je , že očekává pocit spolehlivosti proti jiným, nic více.
          • 28 Reagovat !

            foto topten

            topten 10.02.  20:19

            « Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

            kdyz potrebujes vyssi ctyrkolku abys v zime vubec vyjel od baraku, tak v malejch autech moc velkej vyber nemas. jeste mozna dacie, fiat500. nic dalsiho me nanapada ..
            • 34 Reagovat !

              foto twistedTSD

              twistedTSD 10.02.  21:30

              « Re: Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

              A Suzuki.
            • 71 Reagovat !

              foto Ronault-

              Ronault. 10.02.  21:43

              « Re: Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

              To nepopírám, ale klientela je početně menší a to vysvětluje prodeje.
        • 101 Reagovat !

          foto Gvick2

          Gvick2 10.02.  21:14

          « Re: Re: Re: neni ctyrkolka

          No pokud se té manželky chce zbavit, tak proč ne
          [odkaz]
          • 75 Reagovat !

            foto xxc

            xxc 10.02.  21:16

            « Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

            hehe, presne, kazdy dava za etalon mazdu, ale realne to nebude nic moc
            • 62 Reagovat !

              foto traveldrive

              traveldrive 10.02.  22:00

              « Re: Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

              Asi jak Renault, že? Nedbalo zmontované, tvrdé, hlučné a tečie tomu po oknách voda. :-!
              • 36 Reagovat !

                foto xxc

                xxc 10.02.  22:23

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

                Tvrde, hlucne a hrdzavie :-) Renault pravdepodobne zalezi na fabrike, niekde to montuju dobre, niekde zle. Pochybujem, ze Mazda tak zaspini zrkadla, ze nevidno cez ne dozadu. Aj ked na prvych Mazdach 6 sa stazovali, ze trasu zrkadla na dialnici.
          • 54 Reagovat !

            foto twistedTSD

            twistedTSD 10.02.  21:33

            « Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

            Tak špatný výsledek (nemyslím výslednou rychlost) jsem dlouho neviděl. Hlavně, že si to lidi kupují, aby se cítili "bezpečně."
            • 72 Reagovat !

              foto Gvick2

              Gvick2 10.02.  21:58

              « Re: Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

              U malých SUV není žádný důvod aby dopadly tak špatně jako CX-3, pokud výrobce slušně odladí podvozek, tak není problém dát losí test velmi stabilně a při vysoké rychlosti.
              [odkaz]
            • 83 Reagovat !

              foto woody-alien

              woody-alien 11.02.  07:51

              « Re: Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

              Neviděl ? Hmm, no Arona nedopadla o nic lépe [odkaz] a koukni se na Captur, 2008....to je prakticky totéž.

              Osobně mám dost rezervovaný náhled na test, ve kterém si lecjaká zvýšená škatule s prstem v nose "dává" auta na jízdní vlastnosti zaměřená. Nemluvě o tom, že výsledky se leckdy dost rozcházejí s tím, jak se auta jízdně projevují v reálném provozu. Ale čert vem můj náhled. Vážně si myslíte, že rozdíl mezi životem a smrtí činí ty 2-3 km/h,o které je jedno auto v losím testu lepší než druhé ? Podle mého se tahle (ne)schopnost krčí někde vzadu ve frontě jiných důvodů. Nemíním to zlehčovat, jenom ty výkřiky o zbavování se manželky jsou tak na úrovni zpráv TV Prima.
              • 43 Reagovat !

                foto fOE

                fOE 11.02.  08:18

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

                :yes:
              • 25 Reagovat !

                foto xxc

                xxc 11.02.  08:25

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

                Niekedy aj 1-2 km moze byt hranica medzi zivotom a smrtou. Toto je priblizne rovnaky test, v reale sa auta prejavuju subjektivne. Cize pocit z Mazdy moze byt vynikajuci, ale ked to meraju na okruhu, alebo v tomto teste, tak je horsia ako konkurencia.
                • 62 Reagovat !

                  foto woody-alien

                  woody-alien 11.02.  08:58

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

                  Tady nejde o nějaké subjektivní pocity. Je to prostě příliš jednostranně zaměřenej test. Stojí za povšimnutí, že dobré výsledky SUV mají většinou jedno společné. Elektronika auto prakticky zabrzdí. OK - tak tedy až potkám losa, mám zřejmě větší šanci v Grandlandu X než v Miatě. A to na něj ještě musím být připravenej, vědět že tam bude....stejně jako v tomhle testu. O jízdních vlastnostech, resp. o bezpečné rychlosti v zatáčce to však nevypovídá nic. S Miatou v zatáčkách tomu Grandlandu zmizím, ani nebude vědět jak.
              • 51 Reagovat !

                foto Vauban

                Vauban 11.02.  09:27

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

                aspon z USA su nejake statistiky nehodovosti, u nas to nebude velky rozdiel...pred par rokmi v USA spocitali, ze je zhruba 1% pravdepodobnost na umrtie pri autonehode kazdych 100 milionov mil (160 milionov kilometrov) a odvtedy pocet mrtvych neustale klesa kvôli vyssej bezpecnosti aut

                ak bezny clovek najazdi 10tis km rocne tak ma 0,006% pravdepodobnost, ze zomrie pri autonehode, polovica mrtvych nema zapnuty pas, najnovsie statistiky ukazuju, ze smartfon v ruke sposobuje 55% dopravných nehod

                strasenie hororovými scenármi dobre predava, realita je vsak niekde inde, ak nepouzivas smartfon, mas zapnuty pas a dodrziavas ako tak max rychlost tak mas takmer nulovu sancu, ze zomries, to uz vacsia sanca je vyhrat sportku

                da sa aj jednoducho vypocitat ci sa oplati kupit bezpecnejsie auto...odpoved je, ze vacsinou nie >:D

              • 31 Reagovat !

                foto twistedTSD

                twistedTSD 11.02.  16:02

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

                Nejde ani tak o ty 2 km/h, ale o chování auta při náhlých změnách směru, zejména v rukou nezkušeného řidiče. Některá auta v osmdesáti shodí kužel nebo dva mírnou nedotáčivostí, ale jinak manévr provedou s maximální jistotou. Jiným v 75 podvozek vypoví službu a div je nepošle na střechu.

                Jinak co na to říct...mně tyhle parodie na SUV domů nesmí.
          • 53 Reagovat !

            foto speedfred

            speedfred 10.02.  22:21

            « Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

            nie každá manželka jazdí ako Sabine Schmitz. ;-)
          • 34 Reagovat !

            foto roubicek25

            roubicek25 10.02.  23:36

            « Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

            Tak to je teda nebezpečné i BMW M5, co to nedalo ani v 76 km/h...
            • 25 Reagovat !

              foto Ada-je-zase-tady

              Ada je zase tady 11.02.  02:34

              « Re: Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

              protoze ma zadni nahon >:D
            • 43 Reagovat !

              foto Gvick2

              Gvick2 11.02.  07:37

              « Re: Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

              Nejde o rychlost (viz v testu M5 sedřené pneu až na plátno), ale o stabilitu auta, M5 drží směr, neposkakuje a v extrému je mírně nedotáčivá, nicméně stále bezpečně na všech čtyřech bez hopsání zadku jako koza nebo dokonce na dvou kolech jako předvedla CX-3.
              • 02 Reagovat !

                foto roubicek25

                roubicek25 11.02.  10:24

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

                Máš nějaký důkaz o těch pneu ? Jinak popravdě to BMW jsem vzak jako první příklad, každopádně řeči o "mírné" přetáčivosti neberu - prostě to nedal v menší rychlosti.
                • 22 Reagovat !

                  foto Gvick2

                  Gvick2 11.02.  11:06

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

                  Řeči o mírné přetáčivosti klidně neber, já píši o mírné nedotáčivosti (čas 1:09 ve videu) a ty oholené pneu jsou v čase 0:16
                  [odkaz]
                  • 02 Reagovat !

                    foto roubicek25

                    roubicek25 11.02.  13:02

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

                    Ta přetáčivost je můj překlep. Každopadně třeba BMW X2 taky žádný zázrak, Mercedes C, E a ještě mi naskakuje třeba Subaru. Jinak u té M5 to neni MÍRNÁ nedotáčivost, ale dost brutální, ale dejme tomu, že to udělala jedna probržděná guma.
      • 111 Reagovat !

        foto topten

        topten 10.02.  20:17

        « Re: Re: neni ctyrkolka

        nesud druhe podle sebe
        letosni zima je hodne milostiva, ale i tak bych se s predokolkou tak 3 tydny do civilizace vubec nedostal.
        a jestlize nechces trojhrnek a auto, ktere v kopci nebude uplne lina lemra, a ktery nemusis vytacet do cervenyho pole kdykoliv chces nekoho predjet, tak 150 koni je u ctyrkolky rozumny minimum
    • 17 Reagovat !

      foto Ada-je-zase-tady

      Ada je zase tady 11.02.  02:27

      « Re: neni ctyrkolka

      Pro zenu jedine diesel. Ostatne nikoli pouze pro zenu. A 4x4 :-!
    • 35 Reagovat !

      foto fOE

      fOE 11.02.  08:32

      « Re: neni ctyrkolka

      Ctyrkolka, pokud clovek nezije v kopcich, je u mestskeho poskakovadla tak na 5 dnu v roce, a i u tech bych zpozornel zda je 4x4 horsimu ridici vazne k dobru, nebo jen doda pocit falesneho bezpeci. Neni nahodou ze co zima, to plne prikopy / auta v sobe pred krizovatkama audi bo kvatropitcho, bmw bo iksdrajfvole a podobni strelci a strelkyne co si mysli, ze kdyz se na snehu dovedou rychle rozjet, tak na tom samem snehu/ledu i rychle zabrzdi nebo zatoci.
      Zena ma maleho prcka s pohonem jen na predek a kazdou zimu pozoruji jak se "znovu uci" jezdit na to mokrem bordelu. Az opakovany prokluz na svetlech ji obycejne rekne, ze v techto podminkach si to stradovat po meste padesatkou je vazne nene, a i tak jezdi na muj vkus do zatacek casto az prehnane ambiciozne a me, coby spolujezdci, nezbyva nez [odkaz] :-)

      Takze pokud nekdo chce 4x4 pro ten pocit bezpeci, na to aby lip vyjel ze zaveje nebo z jakehokoli jineho duvodu, kazdeho vec, proc ne...
      ...ale prodavat 4x4 u maleho poskakovadla jako must have je IMHO hloupost.
      • 42 Reagovat !

        foto traveldrive

        traveldrive 11.02.  09:02

        « Re: Re: neni ctyrkolka

        Jazdil si vôbec niekedy s nejakou štvorkolkou?
      • 16 Reagovat !

        foto topten

        topten 11.02.  09:13

        « Re: Re: neni ctyrkolka

        v okamziku, kdy cast roku (u me minimalne mesic) zijes v podminkach, kdy se bez ctyrkolky, traktoru nebo pasaku nedostanes do civilizace, tak ti zbejva bud nakoupit minimalne na mesic zasoby, zazimovat se a nevylejzat ven, nebo zaparkovat (v mem pripade pres 1km daleka) v miste, kde uz to zvladne i predokolka a ten vic jak kilak chodit denne tam a nazpatek vcetne nakupu a deti do skoly, anebo poridit aspon jednu ctyrkolku a s manzelkou se o ni prat, a nebo poridit ctyrkolku pro kazdyho kdo ma "narok" na to jezdit autem.
        je pravda, ze znamej trvdi, ze v zivote videl vic zapadlejch ctyrkolek, s cimz se da s nadsazkou i souhlasit, protoze tam kde se vydas se ctyrkollkou te s dvojkoulkou ani nenapadne. a taky je pravda, ze nekteri ctyrkolkari podcenuji kvalitni gumy, protoze oni prece vyjedou, ale na brzdeni uz nemysli ...
        mala ctyrkolka do mesta a jezdeni kolem komina je dobra k tomu, aby ses do toho mesta vubec dohrabal a pak nemel s velkym autem ve meste problem zaparkovat, coz nekteri, zejmena holky, ocenuji, a maly auto ma mensi provozni a servisni naklady nez auto velky.
        a jizdni vlastnosti ctyrkolky vs predokolky jsou hlavne na snehu uplne jina dimenze.
        to ze je ctyrkolka, at mala nebo velka, hloupost, muze napsat jen hlupak, kterej ve ctyrkolce na snehu v zivote nejel, nebo zije v nejaky jiny dimenzi ...
        • 05 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 11.02.  09:30

          « Re: Re: Re: neni ctyrkolka

          Tyvole... četl jsi, co fOE psal? Nebo neumíš pochopit ani psaný text?
          • 15 Reagovat !

            foto topten

            topten 11.02.  10:02

            « Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

            cet sem treba tohkle
            ".. zda je 4x4 horsimu ridici vazne k dobru, nebo jen doda pocit falesneho bezpeci.."
            "...ale prodavat 4x4 u maleho poskakovadla jako must have je IMHO hloupost. "

            ty voe, precti si to jeste nekolikrat do uplneho pochopeni
      • 33 Reagovat !

        foto Mig-35

        Mig_35 11.02.  11:27

        « Re: Re: neni ctyrkolka

        letošní zima mě dvakrát přesvědčila o tom, že moje řidičské schopnosti nejsou dostatečné na to, abych jezdil za určitých podmínek stejně rychle, jako za parného letního dne. ano, dva dny skutečně nasněžilo tolik, že jsem musel zvolnit a soustředit se. a že letošní zima byla skutečně nadprůměrná, a moje řidičské schopnosti jsou nevalné.
        a ten jeden den jsem to skutečně musel obrátit, protože za značkou "silnice se v zimě neudržuje" byl prudký kopec s deseticentimetrovou čerstvou pokrývkou sněhu. a tam jsem prostě stál na místě a hrabal a pokud jsem pustil plyn, auto se začalo sunout zpátky.
        tehdy jsem asi potřeboval skutečně čtyřkolku. možná by tu situaci lépe zvládnulo auto s předním náhonem.
        kvůli těm dvěma půldnům si pořizovat čtyřkolku?
        • 31 Reagovat !

          foto traveldrive

          traveldrive 11.02.  11:41

          « Re: Re: Re: neni ctyrkolka

          Všetko kupuješ iba pre potrebu a nikdy nič kvôli komfortu, pocitu, alebo že to proste chceš?
          • 22 Reagovat !

            foto Mig-35

            Mig_35 11.02.  12:35

            « Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

            Hele, já do toho nechtěl tahat svoje osobní preference, jen jsem se snažil říct, že zvýšená spotřeba paliva a poplatek za pořízení pohonu všech kol mi nějak nedávají smysl, resp. jsou v našich zeměpisných podmínkách rozhodně zbytné, tedy nikoliv nezbytné.
            Protože kdybych do toho tahal svoje osobní preference, potom bych musel vidět zbylých 364 dnů, kdy je prostě pohon všech kol opruz, který mi zhoršuje na suché silnici a za dobrých podmínek celkovou ovladatelnost auta a okrádá mně o cit v řízení a zábavu, kterou mi vodění povozu po cestě skýtá:)
            A kdybych potřeboval projet, stačilo nasadit sněhové řetězy za 2000 korun...
            • 13 Reagovat !

              foto -Karel-

              _Karel_ 11.02.  12:48

              « Re: Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

              :yes:
              • 21 Reagovat !

                foto Mig-35

                Mig_35 11.02.  12:59

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

                Z druhé strany, a možná to bude znit jako protiřečení, u SUV bych na pohonu všech kol trval. Ostatně jak pravil klasik, Gazík má být 4x4:)
                Nicméně to co vidím na obrázku mi moc jako SUV nepřijde.
                • 21 Reagovat !

                  foto traveldrive

                  traveldrive 11.02.  13:15

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

                  OK. Ale toto: "je prostě pohon všech kol opruz, který mi zhoršuje na suché silnici a za dobrých podmínek celkovou ovladatelnost auta a okrádá mě o cit v řízení" - si si tým istý?
                  • 20 Reagovat !

                    foto Mig-35

                    Mig_35 11.02.  13:42

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

                    No snad se mě neptáš na to, jestli je čtyřkolka při zatáčení míň agilní než zadokolka. A jestli ovládaná náprava je zároveň poháněnou a nemá to vliv na cit ve volantu... Samozřejmě, oboje platí.
                    • 20 Reagovat !

                      foto traveldrive

                      traveldrive 11.02.  14:31

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

                      Vplyv na ovládanie to určite má, ale či negatívnym smerom... Zadokolku si predtým nespomínal, ale štvorkolka bude voči nej istejšia a menej zábavná. Takže úbytok zábavy na suchej ceste beriem, ale celkovo je štvorkolka vzhľadom na istotu podvozka a bezpečnosť skôr plusom. Ohľadom zábavy či onoho ťažko definovateľného "šoférskeho" pôžitku zase opačne. Rozhodne si ale nemyslím, že by štvorkolka bola v rukách menej skúseného vodiča menej bezpečná, ako tu niekto písal o štvorkolkách v priekope...
                      • 20 Reagovat !

                        foto Mig-35

                        Mig_35 11.02.  15:06

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

                        psal jsem o čtyřkolkách v příkopě jakožto o autech, která jedou, tam kam se po nich chce. Ano, předokolka je podle mého horší řešení, ale zase je levná při výrobě.
                        • 20 Reagovat !

                          foto traveldrive

                          traveldrive 11.02.  15:07

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

                          Proti tomu sa nedá namietať.
            • 15 Reagovat !

              foto topten

              topten 11.02.  13:11

              « Re: Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

              jde o to, jaky jsou tvoje zemepisny podminky
              v okamziku, kdy ta tvoje zkusenost nebude 2x za zimu, ale 20x nebo 40x za zimu, budes se na to koukat jinak.

              a samozrejme, ctyrkolka znamena minimalne +50tis na porizeni, +1-2 litry spotreba, + vyssi servisni naklady a u slabsich aut i horsi dynamiku, takze pro vetsinu lidi smysl opravdu nema

              jenze kdyz se na to budes koukat jen pres penize, tak si tu audinu za 2M kupovat nebudes, ale bude ti stacit superb za polovinu, vlastne i oktavka za ctvrtinu te sveze, a at nezeru, tak i v dacii za osminu ceny se jezdit taky asi da.
              takze penize vylozene rozhodujici zas tak casto nejsou, jak se mozna nekomu zda

              retezy vozim i ve ctyrkolce, ale ze bych je chtel nasazovat, to teda ani nahodou, a zatim sem to vzdycky projel. a uprimne, i kdyz sem to pred rokem v lete trenoval, nejsem si jistej, jestli bych to v mrazu nekde zapadlej v zaveji dal ….

              • 21 Reagovat !

                foto -Karel-

                _Karel_ 11.02.  13:14

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

                1-2l rozdíl ve spotřebě? Co blázníš? Reálnější bude 0,5l.
                • 04 Reagovat !

                  foto topten

                  topten 11.02.  13:19

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

                  u me 2 litry v zime, litr v lete, kdyz sem predloni porovnaval podobny auta po roce provozu
                  samozrejme benzin
                  je fakt, ze treba do lesa sem automaticky bral ctyrkolku i v lete

                  a konkretne pri previdelne trase cca 100km tam a 100km zpet s kloboukem na hlave sem byl s minimalne o litr vetsi spotrebou u ctyrkolky i v lete
                  • 30 Reagovat !

                    foto Mig-35

                    Mig_35 11.02.  13:41

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

                    u BMW jsou modely x-drive vs. s-drive do jednoho litru, podobně jako automat.
                    k tomu 20-40 za zimu - ale vždyť to píšu. v našich zeměpisných šířkách, kdy se charakterem podnebí blížíme Toskánsku, to takhle aktuálně bohužel je.
                    • 20 Reagovat !

                      foto -Karel-

                      _Karel_ 11.02.  14:01

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

                      20-40 za zimu? Čeho?
                      • 20 Reagovat !

                        foto Mig-35

                        Mig_35 11.02.  14:08

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

                        reagoval jsem na to co psal kolega, že až budu místo jednou až dvakrát za zimu potřeboval čtyřkolku 20-40krát, že se situace změní. samozřejmě, na Aljašce bych to určitě viděl jinak.
                        • 40 Reagovat !

                          foto -Karel-

                          _Karel_ 11.02.  14:14

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

                          Ok, už jsem si poposedl :-)
                  • 30 Reagovat !

                    foto -Karel-

                    _Karel_ 11.02.  13:54

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

                    Nechci se hádat, ale tomu prostě nevěřím. V tom musely být i jiné faktory, než jen 4x4. Nedovedu si představit, že by mohl pohon AWD udělat 20% zvýšení spotřeby.
        • 20 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 11.02.  12:03

          « Re: Re: Re: neni ctyrkolka

          Možná ty dva dny budou zrovna ty dny, kde se ti to nejmíň hodí (auto po střechu plné nákladu+ manželka a děti v autě, venku slota). Někomu i jen za to ten příplatek stojí, někomu ne. Když k tomu přidám bláto, pak ani není potřeba kopec a je problém.
          Předpokládám, že ty si kupuješ jen samé zcela nezbytné věci? ;-)
        • 30 Reagovat !

          foto Beefcake

          Beefcake 11.02.  12:10

          « Re: Re: Re: neni ctyrkolka

          Auto ma ist tam, kde chcem ja, nie naopak.
          • 14 Reagovat !

            foto Mig-35

            Mig_35 11.02.  12:36

            « Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

            Viděl jsem tuhle zimu dost čtyřkolek, které evidentně chtěly jet do příkopu:)
            • 13 Reagovat !

              foto topten

              topten 11.02.  13:16

              « Re: Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

              do mist, kde se ctyrkolka ri*ti do prikopu, se dvoukolka nema sanci vyskrabat, takze tam nic jinyho nez ctyrkolku opravdu nepotkas. snad jeste ten traktor, rolbu, nebo sneznej skutr ...
              • 22 Reagovat !

                foto Mig-35

                Mig_35 11.02.  13:43

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

                čtyřkolka má výhodu v trakci při ztížených podmínkách, při zatáčení, brždění apod. ovšem všespásná není, jak jí mylně přičítají její příznivci.
                • 40 Reagovat !

                  foto Beefcake

                  Beefcake 11.02.  14:51

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

                  Napises, co si myslis, ze si ostatni myslia (=spravis z nich blbcov) - dobre argumenty :-) Ale inak klasicke odvedenie od temy.
                  A stava sa, ze aj dobre auta koncia v priekope, co nie je pod snehom vidiet, ked sa snazia vyhnut napr. aj predokolkam bez retazi tam, kde nemaju co robit. Nedavno som takto videl Touarega. Musel byt odtial vytiahnuty.

                  Rozmyslam, ako pomenovat chlapika na zadolkovom MB, ktory ked sa takmer na rovinke nevedel rozbehnut do kopca predkom, tak sa otocil a isiel isiel to vycuvat :)))
                  • 20 Reagovat !

                    foto Mig-35

                    Mig_35 11.02.  15:10

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

                    Nechtěl jsem nikoho urazit nebo učinit hloupým.Samozřejmě, do zasněženého neupraveného kopce je zadokolka určitým handicapem. Ale přece jen, abych si mohl stejné auto koupit s pohonem všech kol, musím připlatit - nevím - 50 tisíc? a následně počítat s tím, že auto bude více opotřebovávat pneumatiky a spotřebovávat více paliva? A nevím, jestli je to v našich zeměpisných šířkách nutné.
                    Ten chlapík vyřešil obtížnou situaci a pokud ten kopec vyjel, evidentně nebyl hloupý:)
                    • 00 Reagovat !

                      foto Beefcake

                      Beefcake 11.02.  22:32

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

                      V pohode, len nemam rad take klise, ze zrovna majitelia 4x4 si myslia bohvieco. A to vobec neberiem osobne na seba, ale vseobecne. Takych kategorii sa da vymysliet lubovolny pocet.
                      Nedavno som pomahal v Beskydoch stavat na nohy rozbitu Fabiu. Mladik trochu moc vletel do zakruty, kde bol lad a strom ho vratil spat na cestu - skoncil na boku. Nastastie sa mu nic nestalo, ale moc nechybalo a spravil by peknych par kotrmelcov dole kopcom. Auto to mozno ma aj za sebou.
                      Tam ti tiez na nepomoze ziadny pohon, este, ze sa mi uz davno predtym zdala ta cesta podozriva. Aj ked vyspelejsia elektronika na lepsom aute este moze co to zachranit.
                      Ten spominany chlapik nevysiel nic, vrtel sa na mieste (som fakt najprv myslel, ze sa tam len otaca, ale on sa snazil vyjst). A pointa je, ze cuvat do kopca so zadolkolkou je uplny nezmysel, ked to nejde predkom. Ano, bol tam trochu miestami lad, ale tam, kde on skoncil, ja som mohol s dobrymi gumami dat plny plyn a bez preklzu sa rychlo do kopca rozbehnut. Inak nemyslim, ze AWD viac spotrebovava gumy.
                      • 01 Reagovat !

                        foto Mig-35

                        Mig_35 12.02.  10:17

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

                        vyzkoušel jsi to někdy? Já mám stokrát vyzkoušeno to, že co nevyjedu dopředu v pohodě vycouvám...
                        AWD musí opotřebovávat víc gumy, vzhledem k tomu, že jsou poháněné čtyři místo dvou, samozřejmě, že je rozdíl mezi tím, jestli se guma "veze" nebo aktivně zabírá. Jinak bych neměnil zadky na RWD častěji než předky... A na motorce neměl dva až dva a půl zadní na jednu přední...
                        • 00 Reagovat !

                          foto Beefcake

                          Beefcake 12.02.  21:49

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

                          Sorry, ale s tou gumou to je nezmysel.
                          Najviac gumu spotrebovava jednak moment pri akceleracii a jednak agresivna jazda v zatackach, ci uz na hrane pretacavosti (najma zadne) alebo nedotacavosti (hlavne predne). Ked vezmem do uvahy "normalne" AWD, ktore zabera vzdy 4 kolesami, tak sa ten moment rozklada rovnomerne (prudky rozjazd) a ku gumam je to v priemere setrnejsie, lebo je to daleko od preklzu.
                          Hadaj, preco na RWD menis casto zadne gumy.
                          Na gumy ma s prehladom najvacsi vplyv jazdny styl a nie pohon.
                          Ked samozrejme neberiem do uvahy nejake sialene brzdenie ako pozieraca gum.
                          Co sa tyka cuvania do kopca, je to klasika s predokolkou s motorom vpredu.
                          Ale akosi nechapem, preco by to malo byt pre trakciu vyhodnejsie zaberat odlahcenou napravou zadokolky hore a tahat tazsi nepohanany predok za sebou. Ak ma motor vpredu a kardan.
                • 03 Reagovat !

                  foto xxc

                  xxc 11.02.  16:17

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

                  Aku ma stvorkolka vyhodu pri brzdeni? Ved to je len na pocit bezpecnejsie, preto tolko koncia mimo cesty :-) Pri trakcii ma vyhodu, ale pri brzdeni???
                  • 01 Reagovat !

                    foto Mig-35

                    Mig_35 11.02.  17:39

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

                    to jsi mě špatně pochopil, psal jsem, že má výhodu v trakci, a potom ... že při brždění, zatáčení všespásná není.
                    • 00 Reagovat !

                      foto Beefcake

                      Beefcake 11.02.  22:22

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

                      Tiez som to najprv zle pochopil, kedze tam mas ciarku miesto bodky :-)
                      • 00 Reagovat !

                        foto Mig-35

                        Mig_35 12.02.  10:18

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

                        mea culpa, pardon:)
                    • 00 Reagovat !

                      foto xxc

                      xxc 11.02.  22:42

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: neni ctyrkolka

                      Ta veta sa da pochopit rozne, ale potom suhlasim :-)
  • 65 Reagovat !

    foto narona

    narona 10.02.  19:57

    Lacinost je vidět

    všude, v interiéru, odhlučnění komplet. Jezdil jsem s 1.2 před několika lety v HR 14 dní. Žralo to 8 až 9 při kochacím tempu. Rány od podvozku a vrzání také, a to bylo auto zánovní. Jediné plus byl výhled, alespoň když to porovnám s Astrou a i30 (ty byly jinak ve všem lepší). Být to auto do 200 tisíc tak dejme tomu ale toto je fakt jen koupě z rozmařilosti. Svezl jsem se i dacii Lodgy a i ta mi přišla lépe postavná.
  • 62 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 10.02.  20:01

    Důvody

    Proč se nějaký produkt dobře prodává je vystihnout cílovou skupinu. Takže kdo si to kupuje?
    1. důchodci
    2. druhé auto do rodiny pro manželku či přítelkyni
    3. mladé páry? zlomek

    Takže proč?
    1. cena není o mnoho vyšší nebo srovnatelná jak za Fabii v kombíku nebo Clio v kombíku, případně nahradil P207 SW. A je to in za malé peníze
    2- Dostatek prostoru na zadních sedadlech, případně posuvná druhá řada. Takže to, co měly malé MPV a nevypadají tak neforemně, ale stylově.
    3 Vyšší posaz pro důchodce.

    Představa, že si malé SUV bude někdo kupovat pro 4x4 a připlácet 10-20% z ceny auta, pro sportovní jízdní vlastnosti, přitom se tam nevejdou vnoučci na zadní sedadlo...? Neříkám, že se nenajde klientela pro výše uvedené, ale bude znatelně menší než pro P2008 nebo Captura, což ani jedno z těchto aut nesnižuje. Samozřejmě bavit se nadšeně o této třídě je jako řešit kvality tukové veky v rámci pečiva. >:D
    • 35 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 10.02.  20:11

      « Re: Důvody

      Nebo si to kupují lidi, kteří prostě podobné auto chtějí. Jen u nás v práci jsou tři 2008 a ani jedna nesplňuje tvé vymyšlené skupiny zájemců.
      Co mu v prodejích rozhodně pomohlo, byl facelift. Do něj vypadala příď trochu smutně, nevýrazně. Teď je o hodně lepší. Na rozdíl od mnoha malých SUV má skvělý přístup do kufru, žádná vysoká hrana či obří schod za ní.
      A netvrdí tu všichni, jak je ten vyšší posed lepší pro každého, nejen pro důchodce?
      Hádám, že s nástupem Škody do tohoto segmentu prodeje asi klesnou, navíc s očekávaným růstem přijde i zdražení a to 2008 na našem trhu pohřbí.
      • 42 Reagovat !

        foto Ronault-

        Ronault. 10.02.  21:41

        « Re: Re: Důvody

        Tak logicky si asi tohle auto asi nebudou kupovat ti, co ho nechtějí... >:D Nemusí to být důchodce na důchodu, ale 50+.

        Opět není nutné vše brát ad absurdum. Samozřejmě bude jinak důležité lepší nastupování po člověka s problémem s pohybem a jiné pro mladého sportovce, ten má výběr širší.
        • 24 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 11.02.  07:32

          « Re: Re: Re: Důvody

          Já jsem jen alergický na trapné škatulkování a vymýšlení "zájmových skupin" pro auta. Připadá mi to jako snaha se vůči někomu vymezit, případně rovnou takového člověka ponížit jen proto, že si koupí něco jiného..
      • 36 Reagovat !

        foto Ada-je-zase-tady

        Ada je zase tady 11.02.  02:38

        « Re: Re: Důvody

        Pohrbil ho uz interier. Btw - k cemu jsou ty laloky na prednich svetlech? :no:
    • 24 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 10.02.  20:12

      « Re: Důvody

      TVOJÍ LOGIKOU TEDY VŠECHNA SUV KUPUJÍ DŮCHODCI?
      Naši důchodci jsou tedy asi za vodou, ti si panečku žijí ! >:D Za vyšší posez si RÁDI připlatí !!!

      (svým rodičům jsem kupoval auto já, ti tedy 320 000 neměli ani náhodou a jejich vrstevníci - přátelé, známí taky ne)
      • 34 Reagovat !

        foto Ronault-

        Ronault. 10.02.  21:35

        « Re: Re: Důvody

        Není důchodce jako důchodce, není nutné je házet do jednoho pytle, že tví rodiče nemají neznamená, že mí nemají. Nebo chceš říci, že malé SUV je auto pro rodinu s třemi dětmi, pro obchodního zástupce, dodávka na rozvoz pizzy? Asi těžko...
        • 25 Reagovat !

          foto WinDiesel

          WinDiesel 10.02.  22:24

          « Re: Re: Re: Důvody

          Ty mluvíš o tisících důchodců a to je za vlasy přitažené. Tisíce penzistů by si to možná rády koupily, ale ve skutečnosti se nediv pokud to kupují mladé rodiny s dětmi, ted pravý opak penzistů.
          • 16 Reagovat !

            foto Ronault-

            Ronault. 11.02.  05:58

            « Re: Re: Re: Re: Důvody

            Nesmysl. Mladou rodinu v tomhle? Že důchodci nemají na nové auto? Někteří ne, ale velká část ano. Můj strýc teď koupil Konu za půl míče, otec Fabku a ještě jim hodně zůstalo, další strýc koupil novou i20... stejně jako není pracující jako pracující, protože jinou mzdu má uklízečka a jinou ředitel ČEZu, tak i jiné důchody mají různí duchodci.
            • 26 Reagovat !

              foto Blue-Sun

              Blue Sun 11.02.  07:33

              « Re: Re: Re: Re: Re: Důvody

              A proč by mladá rodina nemohla jezdit ve 2008? Kufr je dost velký, dvě děti se dozadu vejdou s přehledem... Ne každý potřebuje pro rodinu stěhovací auto.
              • 22 Reagovat !

                foto Ronault-

                Ronault. 11.02.  11:24

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důvody

                Podívej, já jako dítě jezdil s rodiči ve Favoritu k moři a dojeli jsme. Touhle optikou můžeš nazírat na cokoliv, ale to, že ty škatulkování nemáš rád neznamená, že tomu tak není.

                Nevím kolik ty máš dětí, já docela dost a P2008 určitě jako rozvoz do školky nebo na kroužky stačí, ale na aktivní dovolenou s dětmi nebo napříč republikou za tchýni s třemi dětmi to je malé. I ti důchodci vozí vnoučata vzadu, proto jim ta CX-3 nebude stačit
                • 03 Reagovat !

                  foto Blue-Sun

                  Blue Sun 11.02.  12:41

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důvody

                  Aha, takže klasika. "mně to nestačí, tak nemůže nikomu". Fajn, dál neřeším.
                  • 02 Reagovat !

                    foto Ronault-

                    Ronault. 11.02.  17:36

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důvody

                    Tak podívej milej zlatej. Mám doma Picasso, sedmimístné a opravdu si dneska nedokážu představit, že svým třem nejmenším dětem řeknu: "na dovolenou dnes v roce 2019 pojedem v P2008, protože Blue Sun na diskuzi na auto.cz říkal, že to jde". Stejně tak bych tě chtěl vidět, jak tam budeš s radostí rvát třeba dvě dětské sedačky proti směru jízdy dle nových norem a ještě do kufru prdneš kočárek, golfky a ještě něco sebou. Ano, psal jsem níže, jeli jsme před lety i Favoritem, ale teď je rok 2019 a to, že jsme kdysi jezdili Favoritem k moři nebo Trabantem nedává tvému názoru, že hlavní klientela malých crossooveru jsou rodiny s dětmi. Až jednou třeba budeš mít nějakou rodinu a nebudeš je chtít týrat pro svou zarputilost, můžeme se o tom pobavit.
                    • 01 Reagovat !

                      foto Blue-Sun

                      Blue Sun 12.02.  07:41

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důvody

                      Nepřekvapil jsi. Opět mluvíš jen a pouze o sobě. Jenže ne všichni mají tři děti a potřebují stěhovat půl domácnosti...
                      No, jestli se s dětmi takhle degeneruje, pak jsem docela rád, že je nemůžu mít...
            • 42 Reagovat !

              foto traveldrive

              traveldrive 11.02.  07:41

              « Re: Re: Re: Re: Re: Důvody

              Ale áno, bežne v tom vídam mladých ľudí, baby s deťmi.
              • 04 Reagovat !

                foto Ronault-

                Ronault. 11.02.  11:18

                « Re: Re: Re: Re: Re: Důvody

                A já píšu něco jiného snad? Druhé auto do rodiny přece stále slouží jako auto pro manželky na rozvoz dětí, ne?
                • 30 Reagovat !

                  foto TT

                  TT 11.02.  11:30

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důvody

                  Ale pokojne aj pre rodinu, ako jediné auto doma. Ešte nedávno sa rodiny rozvážali na Feldách, mnohí si vystačia aj s týmto. Príliš to kategorizuješ, podľa mňa má o tieto autá záujem dosť široká paleta zákazníkov, čo píšeš ty, je stav skôr niekde na Západe.
                  • 02 Reagovat !

                    foto Ronault-

                    Ronault. 11.02.  17:29

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důvody

                    A P2008 má snad hlavní prodeje tady? Připadám si tady jak u blbečků na dvorku. Napíšu, žw hlavní klientela je taková, druhý zmíní, že u nich na vesnici se tím i rozváží pizzu, druhý, že jsme kdysi jezdili ve Feldách.
                    Pánové, tohle není hospodská diskuze o vaší pizzerce ani o tom, že jste před 25 lety jeli do Jugošky stodvaciáškem, ale o tom, kdo má peníze na nové auto v roce 2019
                    • 00 Reagovat !

                      foto TT

                      TT 11.02.  19:20

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důvody

                      Hlavne že máš pravdu.
        • 40 Reagovat !

          foto kari-laz

          kari.laz 11.02.  08:56

          « Re: Re: Re: Důvody

          U nás jedna pizzerie zrovna používá na rozvoz 2008 >:D
          • 14 Reagovat !

            foto Ronault-

            Ronault. 11.02.  11:19

            « Re: Re: Re: Re: Důvody

            A u nás je pizzérie, co rozváží pizzu starou Vectrou a co má být? ;-)
            • 12 Reagovat !

              foto Mig-35

              Mig_35 11.02.  11:28

              « Re: Re: Re: Re: Re: Důvody

              a u nás je pizzerie:)
              • 12 Reagovat !

                foto Ronault-

                Ronault. 11.02.  11:30

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důvody

                Vidí a mě mobil píše automaticky pizzérie >:D
                • 21 Reagovat !

                  foto Mig-35

                  Mig_35 11.02.  12:36

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důvody

                  nenarážel jsem na pravopis:)
    • 40 Reagovat !

      foto Bobanus

      Bobanus 11.02.  10:31

      « Re: Důvody

      Ahoj, kolem mě se to novými 2008 jen hemží a vlastně máš pravdu. Nejvíce to jsou rodiče mých kamarádů, kteří hledájí něco hezkého na důchod, vyššího a ne za půl miliónu, takže Karoq je fakt mimo mísu s cenami. Přitom na nákupy a návšetěvy bohatě stačí přávě ta atmosféra 1.2 60kw, která rozhodně není tak špatná, jako HTP, připadá mi o kus živejší. (Měl jsem Fábii I HTP 40kw i Fa II HTP 51kw, a 2008 60kw jsem řídil...)
      Co mě ale dostalo je interiér, prostě je po všech stránkách přátelštější, milejší, než chladný geometr v bakelitu ve Fábii 3. Dále je to i zatím spolehlivost těchto agregátů. Odolnost vůči krátkým jízdám a docela příznívá spotřeba. Když si k tomu přičtu, že skladovka v akci vyjde na 300tis.kč v metalíze s vyhř. sedačkami, tak sám bych 2008 bral 100x raději, než Fábii 3 kombi s 1.0 MPI.
      Jinak s motorem 1.2 Puretech turbo se 2008 mění v docela živelný crossover, kde motor mírně překračuje možnosti podvozku, tak je třeba dávat pozor, když to člověk bude chtít natřít Rapidu 1.0 TSI 70kw :-) Na rovince se mu to podaří, jen pozor na ostré rychlé zatáčky :-)
      Druhý pohled je můj kamarád, jenž pracuje v Hyundai a má dvě malé děti. Původně chtěl koupit novu i30 1.4i, protože jako zaměstnanec má nárok na slevu. Jenže: za stejnou cenu sehnal opět v akci 2008 s turbem a krásnou výbabou a manželka na rovinu řekla, že děti se ji budou lépe vozit právě v corssoveru, což souhlasím...
      Inu Peugeot udělal husarský kousek, našel díru na trhu a trefil ji. Ono Captur je stejně dobrý, ale motor 0,9Tce je už trochu složitější, má turbodíru, vzadu Captru nemá okenní airbagy a hlavně, jen trochu lepší výbava už posouvá cenu na úroveň 2008 s mnohem silnějším turbo 1.2Puretech, kde rozdíl výkonu a zátahu je propastný :-)
      • 32 Reagovat !

        foto Ronault-

        Ronault. 11.02.  11:17

        « Re: Re: Důvody

        Dvě malé, resp. ve věku mezi vajíčkem proti směru jízdy se vzpěrou nebo nedej bože dnes dle norem i větší do 18 kg, a do věku třeba 10 let, dle velikosti dětí, se P2008 dá, proti 207 SW se to pro tuto rodinu da, ale opět za předpokladu, že člověk nechystá klasické kombikove klání do Chorvatska bez stravy nebo má 3 děti.
        O tom, že se něco nedá tahle diskuze není, bavíme se o tom, kdo je hlavní EVROPSKÁ klientela a tu P2008 nebo Captur trefili
        • 04 Reagovat !

          foto xxc

          xxc 11.02.  11:57

          « Re: Re: Re: Důvody

          Neviem ako 2008, ale 208 som predal preto, ze tam autosedacky nevosli. Do starej Fabie sa dali objednat 3 isofixy, ale v 208 ani 2008 nie su. A hovorim o protismernych sedackach presne podla noriem.
  • 09 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 10.02.  20:35

    P2008

    ma to vizaz SUV... zaroven aj vizaz chlapskeho vozu... k tomu dokonaly "podorys" proste je to pekne obldznikove relativne aj stihle nic vyslovene vajcoidne ako nejeden jeho obezny konkurent ... vravel som ze po facelifte je to razom "nove auto" a predaje vravia jasne .. ale ono obecne aj vajicka ako captur aj C3 aircross a aj dalsi konkrenti v tomto segmente ( ppvedzme arona ) netru biedu a trhaju rekordy... ludia proste dnes chcu presne nieco taketo.. povedal by som ze casy ked frcalo nejake to bezne punto su prote uz fuc.... asi tak .... ludia dnes uz chcu aj male auta coraz menej ... a napak coraz viac chcu crossy a SUV... ale chapem ich... sam by som si totiz radsej kupil vitaru ako nejaky ceed ( za podobne peniaze ) dnes ak by som bol v tejto financnej pozicii ... tak je to no ... ono aj klasicke male auta raz zmiznu... ostanu len arony a captury... a pod..
    • 35 Reagovat !

      foto xxc

      xxc 10.02.  21:23

      « Re: P2008

      Tak preco asi to kupuju, lebo sa v tom da normalne sediet, a nemusi sa lezat. Inac je to stara platforma s hrbom vzadu. Nikdy to nebol leader, este aj Captur vyzera lepsi (viac sa predaval). Som zvedavy, ci je to rovnako citlive na bocny vietor a rovnako slabo odhlucnene, ako 208ka.
      • 44 Reagovat !

        foto Meky

        Meky 10.02.  22:08

        « Re: Re: P2008

        Je to este horšie. Uz 208 je nalesteny prd, jedna nula navyse je vhodný názov. A záruka 2 roky v dnešnej dobe.. výsmech zákazníkovi do kdichtu
        • 26 Reagovat !

          foto xxc

          xxc 10.02.  22:26

          « Re: Re: Re: P2008

          Nehovorim, ze 208 bola nejaka hroza, ale par krat som stal na kraji cesty a kontroloval, ci nemam defekt (hadzalo autom hore dole) a to len fukal vietor :-) A ta zaruka, zjavne tomu neveria :-) 2 roky nic, ale trufaju si len na 60 000 km. Aj ked novsie modely uz maju zaruky lepsie.
          • 44 Reagovat !

            foto traveldrive

            traveldrive 11.02.  07:27

            « Re: Re: Re: Re: P2008

            Ty nepatríš za volant.
            • 64 Reagovat !

              foto kyklop

              kyklop 11.02.  07:44

              « Re: Re: Re: Re: P2008

              Najhoršie je, že má prístup na internet :-!
            • 05 Reagovat !

              foto xxc

              xxc 11.02.  08:41

              « Re: Re: Re: Re: Re: P2008

              Preco by som nepatril za volant? Este to nemalo kontrolu tlaku v pneumatikach, bol to myslim januar 2013 vyroba. Mate s tym autom ine skusenosti? Ci viete len urazat?
              • 50 Reagovat !

                foto traveldrive

                traveldrive 11.02.  09:08

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: P2008

                Pri bočnom vetre opakovane pozerať, či nemáš defekt, môžeš fakt iba ty.
                • 05 Reagovat !

                  foto xxc

                  xxc 11.02.  10:07

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P2008

                  Asi to auto je citlive na bocny vietor, ako ziadne ine, tak preto. Mam aj viac veselych zazitkov, ale uvadzam len tie najhlavnejsie.
                  • 30 Reagovat !

                    foto traveldrive

                    traveldrive 11.02.  10:37

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P2008

                    Jasne, a keď sa to auto kýve od vetra, môže to byť aj defekt. >:D
                    • 15 Reagovat !

                      foto xxc

                      xxc 11.02.  11:59

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P2008

                      Potom som si uz zvykol pozerat, ci sa nehybu stromy a veril som pneumatikam. Ale co, hlupak nepochopi a bude len urazat :-)
                      • 20 Reagovat !

                        foto traveldrive

                        traveldrive 11.02.  14:34

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P2008

                        Dostaneš to na podnose, a aj tak nepochopíš...
                        • 04 Reagovat !

                          foto xxc

                          xxc 11.02.  16:13

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P2008

                          Koncim diskusiu s hlupakmi, aj tak som sa viac nedozvedel a tato vlastnost sa nikde nespomina. Ale to neznamena, ze 2008 nie je rovnako citliva na vietor.
                          • 20 Reagovat !

                            foto traveldrive

                            traveldrive 11.02.  16:43

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P2008

                            Povedz volovi, že je vôl, urazí sa. >:D
          • 50 Reagovat !

            foto kyklop

            kyklop 11.02.  07:43

            « Re: Re: Re: P2008

            S tou zárukou ti neviem, na stránkach pežótu na mňa skáče záruka 4 roky....
            • 04 Reagovat !

              foto xxc

              xxc 11.02.  08:43

              « Re: Re: Re: Re: P2008

              Kedysi davali 2 roky a 60 000 km, ked auta mali bezne aspon 100 000 km zaruku. Teraz uz to maju lepsie, co som vyssie aj uviedol. Uz posledny rok tak nesledujem :-)
              • 04 Reagovat !

                foto Reco

                Reco 11.02.  08:59

                « Re: Re: Re: Re: P2008

                Zakladnu zaruku 2 roky ti predaju pri nejakych obmedzeniach. Standardne davaju 4r/80k km a moznost predlzenia na 8r/200k km. Predlzit mozes aj viackrat - jedina podmienka je, ze auto nezsmie presiahnut vek alebo km v danom case.
          • 00 Reagovat !

            foto Ada-je-zase-tady

            Ada je zase tady 13.02.  17:17

            « Re: Re: Re: Re: P2008

            je to hrůza. Zejména uvnitř.
  • 35 Reagovat !

    foto twistedTSD

    twistedTSD 10.02.  21:39

    2008

    Upřímně, nechápu to. Nehezký gazík zvenku i uvnitř, předokolka...jako jo, je to hodně prostoru za rozumné peníze, ale tím pro mě důvody ke koupi končí.
  • 46 Reagovat !

    foto Beefcake

    Beefcake 10.02.  22:45

    P

    Tento Pezot je priekopnikom SUV, co nie su SUV... Co pok.rvilo statistky, ktore teraz ukazuju nezmyselne cisla pri predajoch "SUV".
    Ale inak ho chvalim za Grip control, pretoze nechapem, preco toto nema kazde auto. Jednoduche na implementaciu, cisto SW vec.
    A Vitara si naozaj nezasluzi byt v jednej spolocnosti s tymito autami.
    • 48 Reagovat !

      foto dr-Remorey

      dr.Remorey 10.02.  23:48

      « Re: P

      Presne... pezot, kterej se chlubi, ze ma nejprodavanejsi suv. Pritom neprodava ani jedno suv >:D
      • 57 Reagovat !

        foto praptak

        praptak 11.02.  00:08

        « Re: Re: P

        Také si myslíte, že SUV znamená offroad a ne sportovně užitkové auto. ;-)
        • 83 Reagovat !

          foto traveldrive

          traveldrive 11.02.  07:32

          « Re: Re: Re: P

          Off-road je auto do terénu, obvykle s podvozkovým rámom a poriadnym pohonom 4x4. SUV naproti tomu obvykle disponuje samonosnou karosériou a pripojiteľným pohonom druhej nápravy cez viskospojku. Auto do mesta, s mierne zvýšeným podvozkom a technikou bežného auta s predným náhonom sa zväčša nazýva crossover. Aspoň tak nejak to vnímam ja. P2008 nie je SUV ani omylom.
          • 19 Reagovat !

            foto Blue-Sun

            Blue Sun 11.02.  07:36

            « Re: Re: Re: Re: P

            Takže vlastně většina výrobců neprodává SUV, protože nejvíce se prodávají předokolky s mírně zvýšeným podvozkem a technikou běžného auta. I většina těch "SUV" s pohonem 4x4 má jen techniku běžného auta a mírně zvýšený podvozek.
            • 63 Reagovat !

              foto traveldrive

              traveldrive 11.02.  07:44

              « Re: Re: Re: Re: Re: P

              Technikou bežného auta myslím pohon jednej, zväčša prednej nápravy. Príde ti na tom niečo nezrozumiteľné?
              • 37 Reagovat !

                foto Blue-Sun

                Blue Sun 11.02.  08:22

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: P

                Nadpoloviční většina toho, co se dnes označuje za SUV má pohon přední nápravy, bez ohledu na značku. Takže vlastně má každá značka dva různé modely - jeden jako SUV a jeden jako crossover, ačkoli navenek jsou úplně stejné.
                Zkus to líp, tohle rozlišení opravdu nefunguje.
                • 61 Reagovat !

                  foto traveldrive

                  traveldrive 11.02.  09:05

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P

                  A? So štvorkolkou to môže byť SUV, bez nej crossover. Aký s tým máš problém? Píšeš, že nerád škatuľkuješ a ideš sa o tých škatuľkách hádať... :-!
                  • 18 Reagovat !

                    foto Blue-Sun

                    Blue Sun 11.02.  09:32

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P

                    Protože škatulkovat jsi začal ty. "Nemá to a to, nemůže to být SUV". Já tvrdím, že může, protože je samozřejmě nesmysl omezovat SUV jen na nezbytnost pohonu všech kol, ještě ke všemu psát striktně o viskospojce...
                    Snažím se naznačit třeba i to, že Karoq bez 4x4 je cross, zatímco Karoq 4x4 je SUV? To je nesmyslné, co? Ale dle tvé definice vzato...
                    • 63 Reagovat !

                      foto traveldrive

                      traveldrive 11.02.  09:45

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P

                      Aký máš problém? Prečo by to bolo nezmyselné? Ja môžem považovať za nezmysel tvoj pohľad. A pokiaľ som si všimol, nepíšem o striktne o viskospojke, písal som, že SUV obvykle disponuje viskospojkou, tak si nevymýšľaj, čo píšem. Mám pocit, že musíš mať pravdu za každú cenu. Musí byť veľmi ťažké brať aj iný názor ako svoj.
                      • 45 Reagovat !

                        foto KANKUNEN

                        KANKUNEN 11.02.  11:17

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P

                        No ty musíš být aparát, ten tvůj iný názor je ozajstnáKokotina.
                        • 41 Reagovat !

                          foto TT

                          TT 11.02.  11:19

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P

                          Podľa seba súdim teba? >:D
                          • 02 Reagovat !

                            foto KANKUNEN

                            KANKUNEN 11.02.  12:53

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P

                            Dobře, co je teda 2008?
                            • 21 Reagovat !

                              foto traveldrive

                              traveldrive 11.02.  13:20

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P

                              Že by mestský crossover? ;-)
                              • 02 Reagovat !

                                foto KANKUNEN

                                KANKUNEN 11.02.  13:32

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P

                                Máš to těžké když tě netrkne ani nadpis.
                                • 21 Reagovat !

                                  foto traveldrive

                                  traveldrive 11.02.  14:35

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P

                                  Však pôvodne ide o to, že už ten nadpis je mimo... priekopník malých SUV, ktorý vlastne SUV ani nie je.
                                  • 14 Reagovat !

                                    foto KANKUNEN

                                    KANKUNEN 11.02.  15:18

                                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P

                                    Tradičně jsi mimo ty, opravdu vše co není ani bagr ani formule není crossover. Co vede člověka typické SUV motat mezi jiné.
                                    • 00 Reagovat !

                                      foto Beefcake

                                      Beefcake 11.02.  22:14

                                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P

                                      Ak je nieco crossover, tak je to prave tato kategoria aut ako P2008,3008.
            • 00 Reagovat !

              foto Ada-je-zase-tady

              Ada je zase tady 13.02.  17:22

              « Re: Re: Re: Re: Re: P

              Co to pleteš za kraviny? Jaký mírně zvýšený podvozek? Ten podvozek je zcela normální, jako u každého slušného osobního auta. Pouze u mládeže to vyvolává klamné pocity zvýšeného podvozku, protože většina mainstreamových aut má podvozek snížený :no:
    • 44 Reagovat !

      foto praptak

      praptak 11.02.  00:05

      « Re: P

      Vitara tam je, protože je malá, jistě jste si všimnul rozvoru.
    • 26 Reagovat !

      foto Simpanz

      Šimpanz 11.02.  07:51

      « Re: P

      Grip control dnes prakticky mají všechna auta všech výrobců. Je to prachobyčejné ASR nebo TCS (anti slip regulation, traction control system), které dnes má každé auto stejně jako ABS a které funguje na suchu, na vodě i na sněhu. Peugeot aby se odlišil a především zakryl svou neschopnost dodávat 4x4, tak protiprokluzu vymyslel nový název a dělá z něj cosi "jiného" co dokáže nahradit 4x4 nicméně nic jiného to není než ASR nebo TCS a reálné 4x4 nahradit samozřejmě nedokáže.
      • 14 Reagovat !

        foto kari-laz

        kari.laz 11.02.  09:00

        « Re: Re: P

        Měl jsem menší výměnu názorů s dealrem Peugeot. Ptal jsem se ho, proč v reklamě uvádějí, že dojedou dál než ostatní. Bylo mi dvakrát vysvětleno, že mají speciální systém gripcontrol, který nahradí 4x4 >:D
        • 34 Reagovat !

          foto Simpanz

          Šimpanz 11.02.  11:12

          « Re: Re: Re: P

          Marketingové plky, předokolka s grip control dojede přesně tak daleko jako jiná předokolka s TCS/ASR, záležet bude jen na kvalitě pneu. Fyziku Peugeot neokecá a na 4x4 se nechytá. Dobře vědí, že u větších SUV se řada lidí po 4x4 ptá a protože jsou si dobře vědomí svého handicapu, tak se jej snaží okecat lhaním o grip control.
          • 50 Reagovat !

            foto kari-laz

            kari.laz 11.02.  11:47

            « Re: Re: Re: Re: P

            Peugeoty mám rád, mám na nich dost odjeto, ale bohužel to, že mají celkem pestrou řadu "SUV" kde nemají ani u toho největšího 4X4 je dost mizerný. A to například světlou výškou celkem překvapily a se 4X4 by to mohlo být i schopné.
            • 13 Reagovat !

              foto Simpanz

              Šimpanz 11.02.  12:12

              « Re: Re: Re: Re: Re: P

              Souhlas, taková 5008 by 4x4 potřebovala jak prase drbání, nikoliv povinně, ale volitelně určitě ano. Typicky rodinný dostavník, světlá výška dostatečná a pokud to někdo chce používat jako univerzál, tak 4x4 je pro řadu lidí určitě přijatelnější příplatek než kopec asistentů.
      • 41 Reagovat !

        foto Beefcake

        Beefcake 11.02.  12:40

        « Re: Re: P

        Tak to je ukazka uplneho nepochopenia.
        Tam ide hlavne o to, ze to simuluje uzavierku diferencialu.
        Plus k tomu moznost nastavenia rezimov, cize citlivosti na plyn, preklz atd.

        Ano, videl som, ako sedmickovy golf hrabal nozickami do kopca a nevedel sa rozbehnut, lebo open diff... A to je etalon triedy, ktory asi bude patrit do kategorie "kazde auto" :-)

        4x4 to nenahradi, ale vyznamne to pomoze.
        Vid [odkaz] .
        • 22 Reagovat !

          foto kari-laz

          kari.laz 11.02.  12:52

          « Re: Re: Re: P

          Takže se ukázalo, že je to prostě normální překokolka. Pokud to chtěli srovnat, měli s sebou vzít ještě SUV 4X4, aby byl vidět ten rozdíl. Paugeot tam těžil hlavně z velké světlé výšky, kdy se neposadil n abřicho, Sníh byl celkem tuhý, takže pokud měli dobré gumy, předokolka si nějak poradí. 4X4 to nenahradí a ať se to snaží, jak se to snaží, je to pořád přední náhon. Je to prostě jen malá elektronická berlička.
          • 24 Reagovat !

            foto sachs800

            sachs800 11.02.  13:15

            « Re: Re: Re: Re: P

            Je, ale svůj účel splní. Ségra měla problém vyjet v zimě z garáže do kopce na silnici. Pořizovat si jen kvůli toho 4x4 nemělo žádný ekonomický smysl. Jindy prostě čtyřkolku nepotřebuje. A právě Grip Control to vyřešil. Vyjede kdykoliv, pak to vypne.
          • 41 Reagovat !

            foto Beefcake

            Beefcake 11.02.  14:35

            « Re: Re: Re: P

            Nech si kazdy z toho videa - prve, co mi napadlo, isto su aj preukazatelnejsie - vezme, co chce.
            GC je aspon mala vyhoda voci klasike, nikto to neporovnava so 4x4, ako tu vkuse nejaki mudrlanti podsuvaju.
            Ak by sa v tom kopceku trochu viac pohrali s rozjazdami, asi by to bolo videt lepsie.
            Aj sami tam zdoraznili, ze v tych podmienkach rozdiel nebol velky.
            • 30 Reagovat !

              foto traveldrive

              traveldrive 11.02.  14:39

              « Re: Re: Re: Re: P

              Dobre napísané. Je to skrátka predokolka +. Aj to poteší. Pred časom som pozeral video od R.Chválu, mal tuším mikrobus Peugeot s touto vychytávkou a vcelku chválil.
        • 23 Reagovat !

          foto Gvick2

          Gvick2 11.02.  15:07

          « Re: Re: Re: P

          El. závěrku diferenciálu má dnes každý výrobce, někde se to jmenuje XDS, někde XDS+, někde EDS, někde BLD. V případě prokluzu přední nápravy reguluje výkon motoru a v případě prokluzu jednoho kola přibrzďuje kolo. Viz třeba podrobnější popis jak to funguje u Fordu.
          [odkaz]
          • 50 Reagovat !

            foto Beefcake

            Beefcake 11.02.  16:15

            « Re: Re: Re: Re: P

            Vyrobca mozno (aj ked polemizovat by sa tiez dalo), ale model auta kazdy nie.
            • 02 Reagovat !

              foto Gvick2

              Gvick2 11.02.  18:34

              « Re: Re: Re: Re: Re: P

              No koukl jsem jenom ke škodárně, kde se to jednoduše dá vyhledat a XDS+ má v základu od nejnižší výbavy Active fabka, octa, karoq, kodiaq, sup, takže pochybuji, že konkurence nějak zaostává zvláště pokud se bavíme o segmentu SUV, což jsou většinou trochu dražší a vybavenější auta.
              • 10 Reagovat !

                foto Beefcake

                Beefcake 11.02.  22:12

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: P

                Skodovka to zaviedla nie tak davno ako vychytavku pre RSko. Teraz uz to davaju asi ako default vybavu vsade (tiez som si z hlavy pamatal len Octavie a Superb, novodobe SUV, tam je to samozrejme). Akurat, ze vtedy to XDS(neskor aj s +) bolo myslene primarne ako pribrzdovanie kolies pocas sportovej jazdy v zakrutach. Tuto simulaciu uzavierky oznacuju zvlast ako EDL.
                I tak si myslim, ze Pezot to ma optimalizovane trochu inym sposobom a hlavne nastavitelne/ovplyvnitelne. Aj ked spravne urobeny pohon nepotrebuje dalsie cudliky na mackanie :-)
  • 45 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 11.02.  08:26

    Historicky by měl být v této kategorii Fiat

    Už deset let mělo jezdit Punto X.
    • 10 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 12.02.  13:37

      « Re: Historicky by měl být v této kategorii Fiat

      Ale vždyť už léta úspěšně nabízí krásnou 500 X, vč. verze 4x4. :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Masopustní hody: Pečené koleno, domácí jitrnička i vdolky s povidly!

Masopustní hody: Pečené koleno, domácí jitrnička i…

Fašank, ostatky či masopust už jsou v plném proudu a nezbytnou součástí  veselí je kromě průvodu masek i kopa…

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Unikátní službu v podobě pořízení auta přes internet spouští od února inovační laboratoř AuresLab pro prodejce…

 

iSport.cz

Jágr se chystá na led! Paradoxně proti týmu, který mu sezonu ukončil

Jágr se chystá na led! Paradoxně proti týmu, který…

Je to tady! Jaromír Jágr by se měl konečně dostat na led. Za Kladno by měl šéf klubu naskočit dnes v Havířově…

Němec Selke v českém dresu? Chtěl by hrát za nároďák, říká Darida

Němec Selke v českém dresu? Chtěl by hrát za…

Davie Selke měl cíl: hrát za německé áčko. Jenže ve svých čtyřiadvaceti letech začíná tento útočník Herty Berlín…

 

Reflex.cz

Čupr: Rohlík.cz změní život lidem v regionech, bez nich nebude co jíst, Třeštíková jen prvoplánově kritizuje

Čupr: Rohlík.cz změní život lidem v regionech, bez…

Podnikatel Tomáš Čupr tvrdí, že chce konat dobro. Založil Slevomat a Dáme jídlo, obě úspěšné firmy pak prodal.…

Zeman nedostal pozvánku na sněm ANO.  „Mažu si tě, kundo,“ vzkázal Babišovi

Zeman nedostal pozvánku na sněm ANO. „Mažu si tě,…

Po víkendovém sněmu hnutí ANO se stal Miloš Zeman jediným tuzemským politikem, který nemá číslo na Andreje…