11.3. 2013 Michal Fokt

Peugeot 2008 a Renault Captur chtějí lákat mladší zákazníky

Peugeot 2008 a Renault Captur chtějí lákat mladší zákazníky

Malá SUV z Francie by mohla ke značkám Peugeot a Renault přilákat nové zákazníky. Zejména pak ty mladé, kteří jsou základem úspěšnosti každé automobilky.

Evropa z nějakého nepochopitelného důvodu stále více a více tíhne k SUV. Jejich obrovský boom před lety vyvolal příchod modelů Honda CR-V a Toyota RAV4 a to zejména proto, že sice vypadaly jako off-roady, nejlépe se však cítily na normálních silnicích. Nyní už byste jen těžko hledali automobilku, která by vůz podobného ražení neměla v portfoliu a jako teréňáky už nevypadají ani náhodou, přesto je po nich obrovský hlad.

Tím to ale teprve začalo. V roce 1999 se díky Hondě posunul tento trend ještě o kategorii níž s modelem HR-V a přestože nesmyslná cenová politika z tohoto vozu učinila neúspěšné auto, kostky byly vrženy. Vloni se v Evropě prodalo 335.480 malých SUV a považte - žádné z nich nebylo francouzské. To představuje obrovské množství aut, takže není divu, že se už letos dojde ke změně a to s příchodem dvojice stylových crossoverů Renault Captur a Peugeot 2008.

Zejména ekonomickou krizí sužovaný Peugeot si od modelu 2008 hodně slibuje. Podle šéfa PSA Frederica Saint-Geours je pro značku lepší vstoupit do nového rozvíjejícího se trhu, než se pokoušet obstát na trhu se stávajícími modely, prodávanými za stále nižší ceny. Peugeot 2008 bude stát kolem 15.000 euro, tedy o 3000 více, než výchozí 208, přičemž výrobní náklady budou víceméně stejné. V roce 2015 už jich chtějí prodávat 200.000 kusů, z toho polovinu v Evropě. Zákazníky by měla být zejména mladší klientela, takže cílem 2008čky je také vybudovat značce novou loajální klientelu, která bude produktům se lvem ve znaku věrná a postupem času bude kupovat i větší a dražší vozy.

Zatímco pro konzervativní Peugeot je malé SUV relativně výstřelek, pro francouzského experimentátora Renault už je vznik crossoveru Captur víceméně rutinou, tím spíš, že na autech mezi kategoriemi si vybudoval svou pozici koncernový Nissan. Teď by mělo být zapomenuti, že předchozí pokusy o prosazení se v segmentu SUV skončily pokaždé fiaskem. V tomto případě zatím cenová politika ani prodejní čísla zveřejněna nebyla, jisté ovšem je, že Renault smýšlí podobně jako Peugeot - nelze nevidět, že líbivý Opel Mokka ukousl z koláče malých SUV vloni více než čtvrtinu a jako rajská hudba musí marketingovým expertům znít analýzy expertů, předpokládající, že v roce 2016 tento segment vzroste až někam ke hranici 800.000 vozů ročně.

To ovšem současně znamená, že i zde dramaticky vzroste konkurenční boj. Do této třídy se chystá v nejbližších měsících i Fiat 500X, nová, větší generace Suzuki SX4 a po nepochopitelné osmileté pauze se sem vrací i Honda se svým Urban SUV. Vzhledem k tomu, že dnes už dávno neplatí, že náskok mají ti, kteří daný segment obsadí jako první, smát se nakonec bude ten, kdo nabídne nejlepší kombinaci vlastností, designu a ceny. Budou to tentokráte Francouzi nebo budou zase tahat za kratší konec? Jak tvrdí experti, je lepší pozdě, než nikdy, ale takováhle auta už měli mít před pěti lety.

Spolupracujeme s TipCars.com
Le Penová prý europarlament poškodila o pět milionů eur Le Penová prý europarlament poškodila o pět milionů eur

Evropský parlament vyhodnotil na pět milionů eur (135…

Jihočeský hejtman Zimola rezignoval na svou funkci Jihočeský hejtman Zimola rezignoval na svou funkci

Jihočeský hejtman Jiří Zimola (ČSSD) rezignoval na…

Na trať Posázavského pacifiku se vrátí lokomotiva Bardotka Na trať Posázavského pacifiku se vrátí lokomotiva Bardotka

Výletníky na trati Posázavského pacifiku začne od soboty…

Z parketu Jany Steckerové: Euro pookřálo Z parketu Jany Steckerové: Euro pookřálo

Po vítězství Emmanuela Macrona v prvním kole…

 
 






Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely

Lidem cestujícím do Velké Británie lze doporučit, aby…

Jsou SUV vážně pomalejší? Porovnání jejich dynamiky s příbuznými kombi Jsou SUV vážně pomalejší? Porovnání jejich dynamiky s příbuznými kombi

Potřetí srovnáváme příbuzná kombi s SUV a zjišťujeme,…

 






 
Motory 1.4 a 1.6 VTi/1.6 THP: Největší francouzsko-německý motorový průšvih!

Motory 1.4 a 1.6 VTi/1.6 THP: Francouzsko-německý motorový průšvih!

Dnes 08:00

V roce 2006 uvedl Citroën modernizovanou první generaci C4. Největší její novinkou byla úplně první aplikace zcela nových motorů. Počáteční nadšení ale po čase vystřídaly rozpaky.




Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Vyprošťování z kolejí a oživování ve vagónu: Drsné záběry z pádu ženy pod metro na I. P. Pavlova

Vyprošťování z kolejí a oživování ve vagónu: Drsné…

Ve středu odpoledne spadla třicetiletá žena pod metro ve stanici I. P. Pavlova, utrpěla těžké zranění hlavy.…

 

iSport.cz

Slovensko se před MS bojí! Všichni z NHL odmítli přijet, hrozí blamáž

Slovensko se před MS bojí! Všichni z NHL odmítli…

Obavy jsou na místě. Slovenští fanoušci se před hokejovým šampionátem v Německu a Francii strachují o udržení…

SESTŘIHY: Real vyhrál 6:2 v La Coruni, Barcelona smetla Osasunu 7:1

SESTŘIHY: Real vyhrál 6:2 v La Coruni, Barcelona…

Fotbalisté Realu Madrid a Barcelony se ve 34. kole La Ligy činili. „Bílý balet“ vyhrál na půdě La Coruni jasně…

 

Reflex.cz

Revoluční krok v Zimbabwe: Nemáte na školné pro děti? Můžete platit živou kozou či ovcí

Revoluční krok v Zimbabwe: Nemáte na školné pro…

V roce 1980 se obyvatelé někdejší britské kolonie Rhodesie dočkali vytoužené nezávislosti. Ovšem od roku 1987…

Nová šílenost v Tádžikistánu: Prezidentovi se musí říkat „zakladatel míru a národní jednoty, vůdce národa...

Nová šílenost v Tádžikistánu: Prezidentovi se musí…

Autoritářští vládcové světa si zakládají i na svých nejrůznějších titulech, která pak používají především…