reklama


Peugeot 206 SW 2,0 HDI - Francouz vyzývá Fabii (11/2002)

Peugeot 206 SW 2,0 HDI - Francouz vyzývá Fabii (11/2002)

 
 

Pokud souhlasíte s názorem, že nejlepší auto do rodiny je kombík a auta střední a vyšší třídy vám připadají zbytečně velká nebo drahá, nemáte mnoho možností, čím jezdit. V podstatě můžete sáhnout jen po Škodě Fabia Combi nebo nově po vozu Kia Rio.

Podobně chudá nabídka panuje i na trzích na západ od nás. To se rozhodla změnit francouzská automobilka Peugeot, když uvedla na trh větší sestru velmi úspěšného modelu 206 pod označením SW. Po týdenním testu musíme konstatovat, že Fabii vyrostl velmi zdatný konkurent.

Nejpovedenější je v každém případě vzhled, který je myslím ještě elegantnější než velmi povedený design "krátké" dvěstěšestky. Změny začínají hned za předními dveřmi. Designéři se rozhodli nenarušovat boční linii vozu klasickými klikami u zadních dveří a zakomponovali je do jejich rámu, podobně jako u Alfy Romeo. Vozu ovšem výrazně dominuje záď s vysokými svítilnami ve tvaru otočeného písmene L, která plynule spojují zadní postranní okna se zadním oknem.

Co do délky se "esvéčko" prodloužilo o symbolických 206 mm oproti hatchbacku při zachování stejného rozvoru. Celková délka tak o 28 milimetrů přesahuje čtyři metry. Škoda Fabia je ovšem o téměř 200 milimetrů delší a má tím pádem co do objemu větší zavazadlový prostor - 426 litrů oproti 313 litrům u 206 SW, což hovoří jednoznačně ve prospěch Fabie. Po sklopení zadních sedadel již není tento rozdíl tak markantní - 1.225 l u Fabie oproti 1.136 l u Peugeotu. Francouz má ovšem zavazadlový prostor lépe promyšlen. Samotný přístup do něj je ještě lepší než u Fabie a hrana zav. prostoru je navíc příjemně nízko. Nakládání zejména těžších předmětů je tak velmi pohodlné, protože hrana je jen 53 centimetrů nad vozovkou. Navíc není nutné překonávat hranu zavazadlového prostoru jako u Fabie. K dispozici je síť k přichycení volně ložených předmětů, dva úložné prostory se síťkou za podběhy kol a dva boční háčky k zavěšení tašek. Namontována je i zásuvka 12V.

Unikátní v této třídě automobilů je možnost otevřít pouze zadní sklo pro vkládání nebo vytahování drobnějších předmětů. Otevírá se zvláštním tlačítkem pod hranou nad SPZ, napravo od tlačítka, které otevírá celé zadní dveře.

Nákladový prostor je téměř rovný a zadní podběhy do něj zasahují jen nepatrně. Celá zadní strana vozu není příliš zešikmena, takže se dovnitř mohou nakládat velké hranaté předměty. Daní za to ovšem je, že se zadní sklo velmi rychle zašpiní.

O interiéru shodném s hatchbackem 206 jsme již na AUTO. CZ psali, takže jen stručně. Použité materiály odpovídají této třídě automobilů. Použity jsou tvrdé plasty, které ovšem u testovaného vozu vlivem horšího dílenského zpracování na nerovnostech a při vyšších rychlostech občas drnčely. Co do vzhledu je ale interiér velmi útulný. Volant padne velmi dobře do ruky, jeho nevýhodou ovšem je, že je nastavitelný pouze v jednom směru - do výšky. Se svými 185 centimetry jsem měl problém najít vhodnou polohu pro řízení. Buď jsem měl nohy příliš zastrčené pod volantem nebo jsem musel mít nepohodlně natažené ruce. Myslím, že by můj problém vyřešila možnost nastavování volantu ve směru od sebe a k sobě.

Pro odkládání drobných předmětů slouží nejen schránky ve dveřích a schránka před spolujezdcem. Dvě menší odkládací plochy jsou i nad středovým panelem a nad schránkou a airbagem spolujezdce.

Řidič a spolujezdec mají k dispozici pohodlná sedadla s dobrým bočním vedením, ale pro osoby většího vzrůstu by opět mohla být o něco větší. Cestující na zadních sedadlech mají dostatek místa, oproti hatchbacku dostali s prodlouženou střechou i více místa nad hlavou.

Testovanou novinku poháněl nám známý turbodiselový dvoulitr HDIo výkonu 66 kW a točivým momentem 205 Nm. Jelikož se montuje i do větších a těžších modelů 307 a 406, nepřekvapí, že si s malým kombíkem bez problémů poradí. Jezdit se s ním dá velmi rychle a slušně akceleruje už při nízkých otáčkách přibližně od 1500 ot/min. Vůz má velmi dobré odhlučnění a i při předjíždění a vytáčení motoru do vyšších otáček je v kabině přijatelný hluk. Z 0 na 100 km/h zrychluje SW za 12,3 sekundy a výrobcem udávaná maximální rychlost je 179 km/h. Testovaná spotřeba se blížila té udávané výrobcem. Při městském provozu okolo sedmi litrů na 100 kilometrů, při ekonomické jízdě mimo město okolo pěti litrů. Vozu ovšem zůstala slabina jeho starší sestry - ABS není k žádnému motoru dodáváno standardně, ale pouze za příplatek.

Vzhledem k tomu, že 206 SW má být přímým konkurentem Fabie Combi, nemůžeme se vyhnout přímému srovnání. Výsledek je podle nás však nerozhodný. Pro Fabii hovoří větší zavazadlový prostor zejména v základním uspořádání sedadel o něco lepší spotřeba a výkonnější motor (1,9 TDI má průměrnou spotřebu 4,9 oproti 5,3 u 206 SW a z 0 na 100 km/h zrychluje o sedm desetin sekundy rychleji). Pro francouzskou značku zase hovoří elegantnější vzhled, lépe vyřešený zavazadlový prostor a nižší cena (motorem i výbavou porovnatelná verze Fabie stojí přibližně o 50.000 korun víc).

Počkejme si ještě, co udělá listopadový příchod Fiatu Palio Weekend do této třídy vozů. Bude mít nejen nižší cenu, ale i větší zavazadlový prostor než oba konkurenti.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 499 900 Kč Cena v testované výbavě: 527 700 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, elektrické ovládání předních oken, centrální zamykání + radiové dálkové ovládání, posilovač řízení, otáčkoměr, tónovaná skla, výškově nastavitelný volant, výškově a osově nastavitelné přední opěrky hlavy, tři výškově nastavitelné zadní opěrky hlavy, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, sportovní přední sedadla, dělené zadní sedadlo 1/3-2/3, imobilizér, plnohodnotné rezervní kolo, nárazník, kliky dveří a zrcátka v barvě karosérie, podélné střešní nosiče, síť k uchycení zavazadel, přední a zadní mlhové světlomety, elektrická a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, hliníková kola, automatická klimatizace, rádio + CD přehrávač + 2 výškové a 2 zadní reproduktory + ovládání u volantu, elektrické ovládání předních oken, palubní počítač

Výbava testovaného vozu:základní + ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil (+18.000 Kč), automatické stěrače + samočinná aktivace světlometů (+6.300 Kč), metalický lak (+8.500 Kč)

Zemědělec Rada protestoval proti Babišovi, přivezl si mrtvé prase Zemědělec Rada protestoval proti Babišovi, přivezl si mrtvé prase

Zemědělec Bohumír Rada dnes před ministerstvem financí a…

Turečtí důstojníci žádají o azyl, bojí se Erdogana Turečtí důstojníci žádají o azyl, bojí se Erdogana

Několik tureckých armádních důstojníků požádalo o azyl v…

Průměrná mzda výrazně vzrostla, nahoru ale půjdou i ceny Průměrná mzda výrazně vzrostla, nahoru ale půjdou i ceny

Průměrná mzda v Česku ve třetím čtvrtletí meziročně…

Označil oponenty za lůzu a prohrál. Renzi zopakoval chybu Clintonové Označil oponenty za lůzu a prohrál. Renzi zopakoval chybu Clintonové

Je to jako podle kopíráku. Vzpoura voličů v…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 205 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 178
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 5.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 313 / 1136
Objem nádrže (l):50
Rozměr pneu:195/55 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4028
b) šířka (mm): 1652
c) výška (mm): 1428
d) rozvor (mm): 2442
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 780
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,15
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety

Už před padesáti lety měla Škoda svoje SUV. Jezdilo ovšem…

Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav

Nejnovější Mazda 3 se dočkala drobných kosmetických…

 




Peugeot 206 SW již s možností odpočtu DPH Peugeot 206 SW již s možností odpočtu DPH

Celkem šest vozů značky Peugeot lze nyní nakupovat i v…

Peugeot 206 SW – další dravé lvíče Peugeot 206 SW – další dravé lvíče

Automobilka Peugeot pokračuje v ofenzívě na českém…

 



 
Tatra chce opět stavět osobní auta. Prý už do konce desetiletí...

Tatra chce opět stavět osobní auta. Prý už do konce desetiletí...

Dnes 13:15

Kopřivnická automobilka po letech opět slaví úspěchy, a tak zvažuje návrat mezi osobní auta. Čekejte kombinaci moderní techniky s retro vzhledem.




Blesk.cz

Šok na pódiu: Tereza Černochová začala krvácet během vystoupení

Šok na pódiu: Tereza Černochová začala krvácet během…

Stála na pódiu, zpívala do mikrofonu a najednou krev! Tereza Černochová (33) byla v šoku, když se jí během…

Ježíšku, panáčku, to je ale masakr! Recenze vánoční zombie akce Dead Rising 4

Ježíšku, panáčku, to je ale masakr! Recenze vánoční…

Vánoce jsou časem klidu a pohody. Ne však v coloradském městečku Willamette, ve kterém propukla další zombie…

 

iSport.cz

Kloppa dostalo Csaplárovo pravidlo. Vést 2:0 je nebezpečné, slyšel i Lineker

Kloppa dostalo Csaplárovo pravidlo. Vést 2:0 je…

Tahle stará česká „pravda“ v drtivé většině případů neplatí, ale když už, každý si jí všimne. Teď i Jürgen Klopp…

Holoubek: Návrat k dorostu? Spíš to vidím na ligu. Rád by dál vedl Spartu

Holoubek: Návrat k dorostu? Spíš to vidím na ligu.…

Je mu teprve šestatřicet, ale za dva měsíce toho stihl strašně moc. Změnil hru Sparty, uřídil tým s početnou…

 

Reflex.cz

Apple natočil vánoční reklamu v Česku. Z možných měst si nakonec vybral Žatec

Apple natočil vánoční reklamu v Česku. Z možných…

Apple před dvěma týdny vypustil do světa svoji vánoční reklamu pro posílení značky Frankie’s Holiday. Spot přímo…

Neuvěřitelné: V Ghaně působila přes 10 let falešná americká ambasáda

Neuvěřitelné: V Ghaně působila přes 10 let falešná…

Těžko uvěřitelný příběh o falešné ambasádě, která leta bez povšimnutí čehokoliv nekalého působila v africké…

 
 
reklama