Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 206 SW – další dravé lvíče

Ondřej Láník
Diskuze (0)
Automobilka Peugeot pokračuje v ofenzívě na českém automobilovém trhu a již 2. září 2002 uvede na náš trh dalšího zástupce řady 206. Kombi s označením 206 SW doplňuje řadu 206 o vůz se sportovním stylem a variabilním zavazadlovým prostorem.

Tak jako dvěstěšestka i její mladší kolegyně 206 SW opět vyniká krásnými a originálními tvary karoserie, kterými si tato řada již dříve získala velké množství zákazníků jak v Čechách (dosud prodáno 12.659 ks modelu 206), tak v celé Evropě.

Model 206 SW má ambice stát se automobilem s výrazným image, originálním a nevšedním designem, kterým útočí zejména na automobilová srdce mladých zákazníků. Elegantní linie oken původní dvěstěšestky byla u SW protáhnuta citlivým zabudováním třetích bočních oken s tmavými bočními sloupky. Tmavé je také rozměrné zadní sklo s černým aerodynamickým spoilerem. Větší druhý pár dveří usnadňuje nastupování pasažérům na zadní sedadla, kteří mají k dispozici větší prostor v oblasti loktů, ramen i hlavy, to vše při zachování původního rozvoru 2442 mm. Celková délka karoserie narostla mírně přes 4 m (přesně 4028 mm), ale kombi přesto působí velmi dynamickým a vyváženým dojmem.

Výrazným prvkem tohoto kombi jsou zadní světla ve tvaru bumerangu, která kryjí zadní sloupky karoserie a zasahují 40 cm do boku automobilu.

Karoserie skrývá zavazadlový prostor o objemu 313 l, který je rozšiřitelný až na 1136 l po sklopení zadních sedadel (po střechu). Snížená hrana zavazadlového prostoru (53 cm nad zemí) usnadňuje nakládání zavazadel. Zadní nárazník s plastovými částmi v rozích chrání karoserii před drobnými oděrkami a obsahuje, podobně jako ostatní dvěstěšestky, elegantní, uprostřed umístěnou mlhovou svítilnu.

Zajímavé řešení realizovali konstruktéři u zadní výklopné stěny malého kombi. Přistup do zavazadlového prostoru je možný klasicky, otevřením celých dveří, nebo jen vyklopením zadního skla.

Dvěstěšetka SW bude dodávána se známými benzínovými motory 1,1 l (44 kW), 1,4 l (55 kW) a 1,6 l (80 kW). Nabízeny budou také diesely HDI 1,4 l (50 kW od října 2002) a HDI 2,0 (66 kW).

Malé kombi se sportovním duchem nemá v současnosti mnoho konkurentů. Tím největším je Škoda Fabia Combi a tak o úspěchu na trhu rozhodne zejména cena, které má být, dle vyjádření zástupců automobilky, velmi konkurenceschopná. Ceny dosud nebyly stanoveny, ale cenový rozdíl oproti 5ti dveřovému hatchbacku 206 by měl činit u základního provedení přibližně 30.000 korun.. Naopak plně vybavená, nejdražší 206 SW, nebude stát více než 500.000 Kč.

Ondřej Láník
Diskuze (0)