Peugeot 207 CC – Otevřené svádění

Peugeot 207 CC – Otevřené svádění

 
 

Na území kupé-kabrioletů je v poslední době těsno. Peugeot má však se stavbou vozů s pevnou sklápěcí střechou příliš mnoho zkušeností na to, aby mohla konkurence v klidu spát.

Zmáčknete tlačítko sklápění střechy a za 25 vteřin se změníte z anonymního účastníka silničního provozu na terč kolemjdoucích. Neznámí lidé budou hodnotit váš hudební vkus, budou se posmívat vaší postupující pleši a vezmou si do úst váš vkus oblékání. Svezte kamaráda v příliš pastelové košilí a vsaďte se nevím o co, že budou hádat, jestli je váš vztah registrovaný.

Život s kabrioletem není jednoduchý, pokud ve vašem šatníku nepřevládají tanga nebo podprsenky. A s malým kupé-kabrioletem od Peugeotu už vůbec ne. Znáte nějakého normálního chlapa, kterému se někdy nechce holit, občas mu smrdí ponožky a jezdí v Peugeotu 206 CC? Já osobně žádného a myslím si, že mezi 370 000 majiteli tohoto modelu jich moc nebude. A když, tak jen omylem.

obrázek [555 x 258]
 

Ani černá barva nového Peugeotu 207 CC, v kombinaci se 17palcovými litými koly, vás neodradí od toho, abyste při hodnocení jeho vzhledu nepoužívali výrazy jako hezký nebo pěkný, místo brutální či drsný. Zamračená přední světla a „uřvaná“ maska chladiče poskytují kupé-kabrioletu bojovnější výraz, ale stejně se kolem vás prožene se soustředěným výrazem v tváři spíše půvabná dívka než chlap s pochybnou hygienou.

S přeplňovanou šestnáctistovkou THP, vybavenou přímým vstřikováním benzinu, variabilním časováním i zdvihem ventilů a výkonem 110 kW (150 k), je nejnovější kabriolet s pevnou sklápěcí střechou celkem rychlý. Kvůli pohotovostní hmotnosti 1420 kg byste nikdy neřekli, že je utržený z řetězu, ale 240 Nm nastupujících kousek nad volnoběžnými otáčkami (1400 ot./min. – pro ty, kteří nesledují tabulky) má motor výbornou pružnost. A turbo vás bude celou dobu nadšeně doprovázet svým svistem. Jen škoda, že té radosti z akcelerace nesekunduje i 5stupňová manuální převodovka, které schází přesnost a hladkost a přebývají centimetry v dráhách řazení.

obrázek [555 x 234]
 

Jen málo otevřených automobilů vám poskytne skutečné řidičské zážitky, a pokud to některé dokážou, většina z nich vznikala od počátku jako otevřený vůz. Každá přestavba uzavřeného modelu na kabriolet je pouze kompromisem mezi potřebným obnovením ztracené torzní tuhosti a akceptovatelnou hmotností výztuh. Jak už víme, u Peugeotu 206 CC zřejmě zůstal výsledek metody výpočtu konečných prvků zapomenutý v počítači, protože byl těžký a vůči kroucení jen o prsa odolnější než makový závin.

Abychom si rozuměli, nejsilnější Peugeot 207 CC není sportovní auto, přestože má na výfukovém potrubí namontované turbodmychadlo. Kroucení ovšem odolává podstatně lépe než předchůdce. Na hladké silnici vám bude o nežádoucích pohybech karoserie říkat pouze lehké a přesné řízení a budete mile překvapeni, jak dlouho vzdoruje přední náprava nedotáčivému smyku.

obrázek [555 x 314]
 

Na dálnici Peugeot zůstává příjemně tichý a kultivovaný, najeďte však na špatný povrch a chvějící se sloupek řízení i rám předního okna vás donutí polevit v rychlém tempu. Nebo máte druhou možnost – vytáhněte střechu (207 CC vypadá velmi dobře i s ní) a tuhost v krutu poskočí o takový kus nahoru, že výrazně poklesnou vibrace a citelně se zlepší komunikace s volantem.

Jedno z pravidel pro malé kabriolety říká, že vaším nejdůležitějším zavazadlem by měla být dobře nabitá kreditní karta. V případě Peugeotu 207 CC to platí taky, ale jen do chvíle, kdy zaprší, vy vytáhnete střechu a zjistíte, že do kufru vám vejde dětský kočárek i s víkendovým nákupem. S těmi dětmi to však nebude jednoduché. Uspořádání sedadel 2+2 berte jako morbidní vtip, protože i vaše pětileté ratolesti by museli před usednutím nejdříve podstoupit amputaci dolních končetin, nemluvě o faktu, že nemáte kam uložit dětskou sedačku. Mluvme proto raději o konfiguraci 2+zavazadlový prostor. Dvoudílná střecha zabere v kufru většinu volného místa a to co zůstane, je velice obtížně přístupné, takže budete vděčný za každý litr volného místa v kabině.

Naopak, skoro nic se nedá vytýkat předním výškově stavitelným sedadlům. Široký rozsah seřízení dovoluje i nadprůměrně vysokým osobám najít si správnou pozici za volantem, trochu těsno bude jen nad hlavami. Lepší to nebude ani po sklopení střechy. Výrazně skloněné přední okno budete mít pořád velmi blízko očí a tlusté sloupky vám budou silně omezovat výhled šikmo vpřed. Kabina je však dobře zpracovaná, ani ze spojů tvrdších plastů se neozývají pazvuky a imitace hliníkových panelů působí celkem důvěryhodně.

Zřejmě i kvůli faktu, že Peugeot prodal čtyřnásobně více modelů 206 CC, než se původně čekalo, mohla jít cena nového modelu níž, přestože je po všech stránkách nesrovnatelně lépe vyrobený. Bez příplatku máte v modelu 1.6 THP bohatou výbavu včetně automatické klimatizace, stabilizačního programu ESP nebo čtyř airbagů.

Závěr

Pokud ve vás dřímají závodnické touhy a nechcete zažít zklamání, měli byste Peugeot 207 CC přenechat lidem vyznávajícím poklidnou jízdu. Turbomotor je „jen“ vítaným bonusem, který vás dokáže vždycky pošťouchnout natolik, abyste nikdy nepocítili vítězství gravitace nad dynamikou hmoty.

První cena vozu569.900,- Kč (1.4 16V Sport)
První cena vozu s testovanou motorizací644.900,- Kč (1.6 THP Sport Pack)
Základní cena testovaného vozu644.900,- Kč (1.6 THP Sport Pack)
Cena testovaného vozu vč. příplatků644.900,- Kč (1.6 THP Sport Pack)

Plusy

  • zátah motoru v celém spektru otáček
  • na CC nevídaná vyváženost tvarů
  • nižší cena než u předchůdce

Minusy

  • příliš účinný posilovač řízení
  • konfiguraci 2+2 berte jako vtip
  • nepřesné řazení
  • vibrace na nekvalitním asfaltu
Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 207 CC

Cena v základní výbavě: 644 900 Kč Cena v testované výbavě: 644 900 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, ABS a elektronický rozdělovač brzdných sil EVA + samočinná aktivace výstražných světel, stabilizační program ESP + ASR, přídavné osvětlení do zatáčky, posilovač řízení, tónovaná skla + zatmavěné zadní sklo, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání předních a zadních oken, 17palcová kola, elektrické ovládání střechy, přední mlhová světla, kůží čalouněný volant, výškově stavitelná přední sedadla, rádio s CD přehrávačem (+MP3) a ovládání u volantu,

Výbava testovaného vozu:základní

Evropská bankovní agentura by mohla mít v Praze moderní kanceláře blízko centra Evropská bankovní agentura by mohla mít v Praze moderní kanceláře blízko centra

Česká republika má vhodnou budovu v blízkosti centra…

Zákon o hazardu ovlivnila lobby, tvrdí analýza Zákon o hazardu ovlivnila lobby, tvrdí analýza

Zákon o hazardních hrách, který platí od letoška, doznal…

Krása rozkladu. Smíchovské nádraží skrývá pozapomenutý protiatomový kryt, podívejte se Krása rozkladu. Smíchovské nádraží skrývá pozapomenutý protiatomový kryt, podívejte se

Deník E15.cz dostal od železničářů ojedinělou možnost…

Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu

Horní komora polského parlamentu, Senát, dnes v noci…

 
Technické údaje
Motor Peugeot 207 CC
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.6 / 5.8 / 7.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 187 / 449
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1420 / 340
Rozměr pneu:205/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4037
b) šířka (mm): 1750
c) výška (mm): 1393
d) rozvor (mm): 2540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 390 / 640
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):620
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1300
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 390
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Peugeot 207 CC
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 2
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 3
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 5
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,30
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 



Ojetý Peugeot 207: Potěší, ale i zklame Ojetý Peugeot 207: Potěší, ale i zklame

S dvěstěsedmičkou navázal Peugeot na předchozí řadu 206,…

Ojetý Peugeot 207 SW 1.4i: Žádná velká sláva Ojetý Peugeot 207 SW 1.4i: Žádná velká sláva

Peugeot 207 se jako ojetina prodává zejména s menšími…

 



 
Velký test filtrů pevných částic pro Škodu Octavia 1.6 TDI. Levný, levnější a žádný

Velký test filtrů pevných částic pro Škodu Octavia 1.6 TDI. Levný, levnější a žádný

Dnes 08:00

Škoda radikálně zlevnila filtry pevných částic. Zároveň však zavedla dvě řady: vedle originální ještě ekonomickou. Už za 10.000 Kč pak pořídíte filtr z Polska. Důkladně jsme jej prověřili.




Blesk.cz

Hogo fogo mejdan očima Františky: Boháči se neshodli

Hogo fogo mejdan očima Františky: Boháči se neshodli

Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary, jenž na počátku prázdnin atraktivně uzavřel společenskou sezónu,…

Řepka o synu Markusovi: Od září jsem ho neviděl, nechci ho vystavit peklu

Řepka o synu Markusovi: Od září jsem ho neviděl,…

Slavný český fotbalista Tomáš Řepka (43) byl ženatý s modelkou Vlaďkou Erbovou (36). Jejich vztah ale…

 

iSport.cz

Froome si jede pro triumf na Tour. Jak zastavit favorita v časovce?

Froome si jede pro triumf na Tour. Jak zastavit…

PŘÍMO Z FRANCIE | Kolem půl šesté odpoledne pozná cyklistická Tour de France svého letošního vítěze. Tehdy…

Kučera po debaklu Baníku: Katastrofa! Případné otazníky mám vyřešené

Kučera po debaklu Baníku: Katastrofa! Případné…

Pětigólový ranec si odnesl ostravský Baník z generálky proti druholigovému Třinci. Soupeři, s nímž v minulé…

 

Reflex.cz

Kuchyňský freestyle aneb muži improvizují a ženy čtou recepty? Nesmysl!

Kuchyňský freestyle aneb muži improvizují a ženy…

Jedno z celkem běžných genderových klišé praví, že vaření podle receptů je především doménou žen, zatímco muži v…

Den třetí objektivem Martina Straky na ostravském festivalu

Den třetí objektivem Martina Straky na ostravském festivalu

I včera fotografoval Martin Straka na Colours of Ostrava, a i včera vznikla z jeho snímků unikátní série.…