Peugeot 207 CC – Otevřené svádění

Peugeot 207 CC – Otevřené svádění

 
 

Na území kupé-kabrioletů je v poslední době těsno. Peugeot má však se stavbou vozů s pevnou sklápěcí střechou příliš mnoho zkušeností na to, aby mohla konkurence v klidu spát.

Zmáčknete tlačítko sklápění střechy a za 25 vteřin se změníte z anonymního účastníka silničního provozu na terč kolemjdoucích. Neznámí lidé budou hodnotit váš hudební vkus, budou se posmívat vaší postupující pleši a vezmou si do úst váš vkus oblékání. Svezte kamaráda v příliš pastelové košilí a vsaďte se nevím o co, že budou hádat, jestli je váš vztah registrovaný.

Život s kabrioletem není jednoduchý, pokud ve vašem šatníku nepřevládají tanga nebo podprsenky. A s malým kupé-kabrioletem od Peugeotu už vůbec ne. Znáte nějakého normálního chlapa, kterému se někdy nechce holit, občas mu smrdí ponožky a jezdí v Peugeotu 206 CC? Já osobně žádného a myslím si, že mezi 370 000 majiteli tohoto modelu jich moc nebude. A když, tak jen omylem.

obrázek [555 x 258]
 

Ani černá barva nového Peugeotu 207 CC, v kombinaci se 17palcovými litými koly, vás neodradí od toho, abyste při hodnocení jeho vzhledu nepoužívali výrazy jako hezký nebo pěkný, místo brutální či drsný. Zamračená přední světla a „uřvaná“ maska chladiče poskytují kupé-kabrioletu bojovnější výraz, ale stejně se kolem vás prožene se soustředěným výrazem v tváři spíše půvabná dívka než chlap s pochybnou hygienou.

S přeplňovanou šestnáctistovkou THP, vybavenou přímým vstřikováním benzinu, variabilním časováním i zdvihem ventilů a výkonem 110 kW (150 k), je nejnovější kabriolet s pevnou sklápěcí střechou celkem rychlý. Kvůli pohotovostní hmotnosti 1420 kg byste nikdy neřekli, že je utržený z řetězu, ale 240 Nm nastupujících kousek nad volnoběžnými otáčkami (1400 ot./min. – pro ty, kteří nesledují tabulky) má motor výbornou pružnost. A turbo vás bude celou dobu nadšeně doprovázet svým svistem. Jen škoda, že té radosti z akcelerace nesekunduje i 5stupňová manuální převodovka, které schází přesnost a hladkost a přebývají centimetry v dráhách řazení.

obrázek [555 x 234]
 

Jen málo otevřených automobilů vám poskytne skutečné řidičské zážitky, a pokud to některé dokážou, většina z nich vznikala od počátku jako otevřený vůz. Každá přestavba uzavřeného modelu na kabriolet je pouze kompromisem mezi potřebným obnovením ztracené torzní tuhosti a akceptovatelnou hmotností výztuh. Jak už víme, u Peugeotu 206 CC zřejmě zůstal výsledek metody výpočtu konečných prvků zapomenutý v počítači, protože byl těžký a vůči kroucení jen o prsa odolnější než makový závin.

Abychom si rozuměli, nejsilnější Peugeot 207 CC není sportovní auto, přestože má na výfukovém potrubí namontované turbodmychadlo. Kroucení ovšem odolává podstatně lépe než předchůdce. Na hladké silnici vám bude o nežádoucích pohybech karoserie říkat pouze lehké a přesné řízení a budete mile překvapeni, jak dlouho vzdoruje přední náprava nedotáčivému smyku.

obrázek [555 x 314]
 

Na dálnici Peugeot zůstává příjemně tichý a kultivovaný, najeďte však na špatný povrch a chvějící se sloupek řízení i rám předního okna vás donutí polevit v rychlém tempu. Nebo máte druhou možnost – vytáhněte střechu (207 CC vypadá velmi dobře i s ní) a tuhost v krutu poskočí o takový kus nahoru, že výrazně poklesnou vibrace a citelně se zlepší komunikace s volantem.

Jedno z pravidel pro malé kabriolety říká, že vaším nejdůležitějším zavazadlem by měla být dobře nabitá kreditní karta. V případě Peugeotu 207 CC to platí taky, ale jen do chvíle, kdy zaprší, vy vytáhnete střechu a zjistíte, že do kufru vám vejde dětský kočárek i s víkendovým nákupem. S těmi dětmi to však nebude jednoduché. Uspořádání sedadel 2+2 berte jako morbidní vtip, protože i vaše pětileté ratolesti by museli před usednutím nejdříve podstoupit amputaci dolních končetin, nemluvě o faktu, že nemáte kam uložit dětskou sedačku. Mluvme proto raději o konfiguraci 2+zavazadlový prostor. Dvoudílná střecha zabere v kufru většinu volného místa a to co zůstane, je velice obtížně přístupné, takže budete vděčný za každý litr volného místa v kabině.

Naopak, skoro nic se nedá vytýkat předním výškově stavitelným sedadlům. Široký rozsah seřízení dovoluje i nadprůměrně vysokým osobám najít si správnou pozici za volantem, trochu těsno bude jen nad hlavami. Lepší to nebude ani po sklopení střechy. Výrazně skloněné přední okno budete mít pořád velmi blízko očí a tlusté sloupky vám budou silně omezovat výhled šikmo vpřed. Kabina je však dobře zpracovaná, ani ze spojů tvrdších plastů se neozývají pazvuky a imitace hliníkových panelů působí celkem důvěryhodně.

Zřejmě i kvůli faktu, že Peugeot prodal čtyřnásobně více modelů 206 CC, než se původně čekalo, mohla jít cena nového modelu níž, přestože je po všech stránkách nesrovnatelně lépe vyrobený. Bez příplatku máte v modelu 1.6 THP bohatou výbavu včetně automatické klimatizace, stabilizačního programu ESP nebo čtyř airbagů.

Závěr

Pokud ve vás dřímají závodnické touhy a nechcete zažít zklamání, měli byste Peugeot 207 CC přenechat lidem vyznávajícím poklidnou jízdu. Turbomotor je „jen“ vítaným bonusem, který vás dokáže vždycky pošťouchnout natolik, abyste nikdy nepocítili vítězství gravitace nad dynamikou hmoty.

První cena vozu569.900,- Kč (1.4 16V Sport)
První cena vozu s testovanou motorizací644.900,- Kč (1.6 THP Sport Pack)
Základní cena testovaného vozu644.900,- Kč (1.6 THP Sport Pack)
Cena testovaného vozu vč. příplatků644.900,- Kč (1.6 THP Sport Pack)

Plusy

  • zátah motoru v celém spektru otáček
  • na CC nevídaná vyváženost tvarů
  • nižší cena než u předchůdce

Minusy

  • příliš účinný posilovač řízení
  • konfiguraci 2+2 berte jako vtip
  • nepřesné řazení
  • vibrace na nekvalitním asfaltu
Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 207 CC

Cena v základní výbavě: 644 900 Kč Cena v testované výbavě: 644 900 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, ABS a elektronický rozdělovač brzdných sil EVA + samočinná aktivace výstražných světel, stabilizační program ESP + ASR, přídavné osvětlení do zatáčky, posilovač řízení, tónovaná skla + zatmavěné zadní sklo, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání předních a zadních oken, 17palcová kola, elektrické ovládání střechy, přední mlhová světla, kůží čalouněný volant, výškově stavitelná přední sedadla, rádio s CD přehrávačem (+MP3) a ovládání u volantu,

Výbava testovaného vozu:základní

Termínový kontrakt na bitcoin stoupl při svém debutu o více než dvacet procent Termínový kontrakt na bitcoin stoupl při svém debutu o více než dvacet procent

Termínový kontrakt na internetovou měnu bitcoin při svém…

Čína chtěla pomocí sítě LinkedIn rekrutovat německé politiky, zjistila civilní kontrarozvědka Čína chtěla pomocí sítě LinkedIn rekrutovat německé politiky, zjistila civilní kontrarozvědka

Čína užívá falešné účty na profesní síti LinkedIn ke…

Nové solární elektrárny prolomí příští rok hranici sta gigawattů Nové solární elektrárny prolomí příští rok hranici sta gigawattů

Stavbu elektráren žene vzhůru už zase Čína, k níž se…

 
Technické údaje
Motor Peugeot 207 CC
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.6 / 5.8 / 7.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 187 / 449
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1420 / 340
Rozměr pneu:205/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4037
b) šířka (mm): 1750
c) výška (mm): 1393
d) rozvor (mm): 2540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 390 / 640
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):620
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1300
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 390
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Peugeot 207 CC
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 2
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 3
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 5
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,30
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Firmy, které se zabývají distribucí baterií jak pro…

 



Ojetý Peugeot 207 CC: Prodlužte si levně léto! Ojetý Peugeot 207 CC: Prodlužte si levně léto!

S Peugeotem 207 CC si můžete vítr ve vlasech užívat už za…

Ojetý Peugeot 207: Potěší, ale i zklame Ojetý Peugeot 207: Potěší, ale i zklame

S dvěstěsedmičkou navázal Peugeot na předchozí řadu 206,…

 



 
To nejlepší od mrtvých značek: Monteverdi – Automobilka, která zastínila Ferrari i Rolls-Royce

To nejlepší od mrtvých značek: Monteverdi – Automobilka, která zastínila Ferrari i Rolls-Royce

Dnes 08:00

Švýcarská automobilka Monteverdi v dobách své největší slávy patřila k výrobcům těch nejluxusnějších automobilů.




Blesk.cz

Kocián z Luneticu o drogách: Utekl z detoxu a léčit se chce sám!

Kocián z Luneticu o drogách: Utekl z detoxu a léčit…

Zažil vyprodané koncerty a davy fanynek. Pak ale propadl drogám a jeho někdejší sláva už je v nedohlednu.…

České Budějovice zasypaly meteority. Astronomové vyhlašují pátrání

České Budějovice zasypaly meteority. Astronomové…

Astronomové prosí veřejnost o spolupráci. Hledají meteority, které měly minulý týden dopadnout poblíž Českých…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: City vyhrálo derby a má rekord, Arsenal zachránil bod v závěru

SESTŘIHY: City vyhrálo derby a má rekord, Arsenal…

Vítězné derby, náskok 11 bodů na čele a nový rekord anglické Premier League mají fotbalisté Manchesteru City po…

Laštůvka na odstřel. Pavlenku nenahradil, vystřídat ho může Kolář

Laštůvka na odstřel. Pavlenku nenahradil, vystřídat…

Jan Laštůvka měl adekvátně nahradit Jiřího Pavlenku, brankářskou jedničku Slavie z mistrovské sezony. Nepovedlo…

 

Reflex.cz

Zakážeme kradnutí konečně v Ústavě, anebo se bude v Česku krást vesele dále?

Zakážeme kradnutí konečně v Ústavě, anebo se bude v…

Firemní právníci hnutí ANO připravili další novelizaci naší normy norem, tedy Ústavy ČR. Poté, co se nepodařilo…

Femme fatale Hedy Lamarr: Vynálezkyně a sexbomba, která se nebála svléknout před kamerou

Femme fatale Hedy Lamarr: Vynálezkyně a sexbomba,…

Za jednu z nejúchvatnějších brunet vděčil Hollywood režiséru Gustavu Machatému. V jeho Extasi ukázala Rakušanka…