Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 207 GT 1,6 Turbo (110kW) na českém trhu za 530.900,-Kč

Ondřej Láník
Diskuze (25)
To co bude mít pod kapotou výkonné Mini, můžete mít za částku lehce nad půlmilion korun již nyní v Peugeotu. Zajímavá technika se v tomto případě snoubí se slušnými výkony a dobrou spotřebou.

Dvěstěsedmička se u nás začala prodávat s novým přeplňovaným čtyřválcem, který PSA vyvinulo spolu s BMW. To co bude mít pod kapotou výkonné Mini, můžete mít za částku lehce nad půlmilion korun již nyní v Peugeotu. Zajímavá technika se v tomto případě snoubí se slušnými výkony a dobrou spotřebou.

Přeplňování se stává stále běžnější cestou jak získat vysoký výkon z malých objemů. Nejde však vždy jen o sportovní výkony, jak ostatně dokazuje Smart se svými miniaturními tříválci ve ForTwo nebo řada výrobců vznětových motorů, které jsou uzpůsobeny zejména pro dlouhodobé setrvávání v minimálních možných provozních otáčkách.

Nový motor 1.6 THP 16V, vyvinutý ve spolupráci PSA a BMW, kombinuje oba výše uvedené cíle. V prvé řadě jde o výkon 110 kW získaný z relativně malého zdvihového objemu 1598 cm3 při 5800 ot./min. Točivý moment s vysokým maximem 240 Nm je k dispozici již při 1400 ot./min. Tentokrát však není zásluha na straně páru turbodmychadel. Nový motor je obsluhován jedním turbem, které však využívá techniku Twin Scroll, jejíž podstatou je rozdělení kanálů na dvě poloviny. Jednou polovinou přichází výfukové plyny od 1. a 4. válce, druhou pak od 2. a 3. válce. Reakce točivého stroje je tím pádem rychlejší a tzv. turboefekt má být minimální.

Na českém trhu je nyní s tímto motorem nabízen třídveřový Peugeot 207 GT za 530.900,-Kč. Pětidveřová varianta by ji mohla následovat v příštím roce. Taková 207 dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 8,1 s, nejvyšší rychlost činí 210 km/h a kombinovaná spotřeba se drží na - v této kubatuře obvyklých - 7 litrech na 100 km jízdy (mj. je shodná jako u motoru 1,6 16V 80 kW ve stejném voze).

Bohatá výbava GT obsahuje 6 airbagů, ABS, TCS, ESP, kontrolu tlaku v pneumatikách, alarm + superzamykání, automatické stěrače, kompletní elektrickou výbavu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, reflexní čelní sklo, autorádio s CD+MP3 přehrávačem a ovládáním na volantu, sportovní sedadla s polokoženým čalouněním, kola z lehké slitiny s pneumatikami 205/45 R17 a panoramatickou střechu. Peugeot 207 GT je od ostatních modelů odlišen také chromovanou mřížkou chladiče a několika dalšími detaily.

Ondřej Láník
Diskuze (25)
Avatar - Ghostyx
24. 10. 2006 12:13
207 GT
Idealni kara za neskutecny prachy... Cenou prekvapili. Pokud u teto verze doladili i ty prevodovky, tak neni co resit, ale i kdyby ne, tak za ty prachy nic lepsiho nesezenes. :yes: :yes: :yes:
Avatar - Ghostyx
24. 10. 2006 12:09
Re: idealni darecek
:yes: :yes: :yes:
Avatar - mustafa
24. 10. 2006 09:56
Chyba
Označení motoru nemá být1,6 THP ale 1,6 HTP. Je vyvinutý se škodovkou a ne s BMW >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
24. 10. 2006 09:22
Mini
... akorat, ze v MINI bude mit 128 kW! Ale alternativa to neni uplne spatna ... hlavne cenou!