Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodej v Evropě za rok 2008: Třídu malých vozů vede Peugeot

Ondřej Láník
Diskuze (147)
Velmi důležitý segment malých vozů se loni v Evropě zmenšil o 10 %. Své zastoupení mají na nejvyšších pozicích především evropské značky. Jediným japonským modelem v TOP10 je Toyota Yaris.

Za 12 měsíců roku 2008 se v Evropě prodalo 3,889 milionu malých vozů, což je o 423 tisíc kusů méně než v roce 2007, což představuje pokles o 9,8 %. Z TOP10 ztráceli všichni velcí hráči s výjimkou Škody Fabia a SEATu Ibiza.

První místo patří opět Peugeotu 207, kterých se prodalo 413 tisíc kusů. Není to ale jediný Peugeot v žebříčku. Na 16.místě je ještě jeho starší sourozenec 206 s 66 tisíci prodaných vozů. Celkový podíl Peugeotu ve třídě tak činí 12,3 %.

Velmi silnou pozici má na trhu malých vozů také další francouzská značka - Renault. Jeho Clio je na třetím místě v pořadí, ale připočíst bychom měli i Thalii, která se prodává spíše v té části světa, kterou již tato statistika nepokrývá. I tak drží Renault tržní podíl 9,7 %.

K evropským bestsellerům patří také Opel Corsa na druhém místě se 374 tisíci vozů, nová Fiesta (loni na 4. místě v pořadí) by Corsu mohla v letošním roce předstihnout. Návrat k prodejním objemům přes 300 tisíc kusů očekává v Evropě jistě i Volkswagen od svého nového Pola.

Toyota je jedinou japonskou značkou, která se dokázala prosadit mezi 10 nejžádanější malých vozů Evropy a to s relativně menším vozem, který se zatím ještě nepřiblížil čtyřmetrové délce, tak jako jeho konkurenti.

Loňský rok byl úspěšný pro Fabii, která dokázala získat větší podíl na trhu a dokonce i zvýšit počet prodaných vozů. Podobné platí i pro SEATovu Ibizu, i když zcela nový model by měl být v optimálním případě přinejmenším prodejně vyrovnaným soupeřem Fabii. Zatím to tak není, uvidíme, jak se situace vyvine v roce 2009.

Za hranicí TOP10 je slušný výsledek obtížně zařaditelného Mini a celá plejáda asijských modelů. Za pozornost stojí vzestup Mazdy2 i pokračující úspěch malého Suzuki Swift.

Třída malých vozů - Prodej v Evropě
poř.Model20082007Rozdíl [ks]Rozdíl [%]Podíl na trhu [%]
1.Peugeot 207413 881445 232-31 351-7,0%10,6%
2.Opel Corsa374 355416 091-41 736-10,0%9,6%
3.Renault Clio367 211422 643-55 432-13,1%9,4%
4.Ford Fiesta342 027383 086-41 059-10,7%8,8%
5.Fiat Grande Punto/Punto286 935387 537-100 602-26,0%7,4%
6.Volkswagen Polo284 385300 973-16 588-5,5%7,3%
7.Toyota Yaris228 842259 651-30 809-11,9%5,9%
8.Škoda Fabia208 567206 1442 4231,2%5,4%
9.Citroen C3171 945203 411-31 466-15,5%4,4%
10.Seat Ibiza162 171155 3436 8284,4%4,2%
11.Mini144 608145 970-1 362-0,9%3,7%
12.Suzuki Swift100 011122 758-22 747-18,5%2,6%
13.Nissan Micra80 02584 164-4 139-4,9%2,1%
14.Mazda273 65134 89838 753111,0%1,9%
15.Ford Fusion70 32582 726-12 401-15,0%1,8%
16.Peugeot 20666 34592 020-25 675-27,9%1,7%
17.Hyundai Getz61 75474 254-12 500-16,8%1,6%
18.Lancia Ypsilon61 65580 047-18 392-23,0%1,6%
19.Honda Jazz61 25970 260-9 001-12,8%1,6%
20.Chevrolet Kalos/Aveo55 37955 37720,0%1,4%
21.Mitsubishi Colt53 84164 628-10 787-16,7%1,4%
22.Citroen C253 83168 732-14 901-21,7%1,4%
23.Dacia Sandero36 095---0,9%
24.Kia Rio21 19023 878-2 688-11,3%0,5%
25.Daihatsu Sirion18 79917 7551 0445,9%0,5%
26.Fiat Linea18 76914 6664 10328,0%0,5%
27.Seat Cordoba13 80623 112-9 306-40,3%0,4%
28.Alfa Romeo MiTo13 29627--0,3%
29.Renault Thalia10 89614 444-3 548-24,6%0,3%
30.Fiat Albea9 62018 229-8 609-47,2%0,2%
31.Suzuki Ignis7 45321 091-13 638-64,7%0,2%
32.Subaru Justy4 6781 0543 624343,8%0,1%
33.Honda City4 6156 415-1 800-28,1%0,1%
34.Subaru G3X Justy2 9764 020-1 044-26,0%0,1%
35.Fiat Palio2 2853 213-928-28,9%0,1%
36.Hyundai i20782---0,0%
37.Citroen C3 Pluriel3726 196-5 824-94,0%0,0%
38.Smart Forfour701 973-1 903-96,5%0,0%
-Celkem3 888 7054 312 018-423 313-9,8%100,0%

Údaje firmy JATO zahrnují výsledky trhů zemí Evropské unie, Švýcarska, Švédska a Turecka. Nezahrnují však Rusko a některé další země východní Evropy. Zahrnuta jsou pouze osobní auta, vozy zaregistrované jako užitkové nejsou započteny.

Ondřej Láník
Diskuze (147)
Avatar - Hammunasakra
20. 3. 2009 20:10
Re: Koukám že, ....
Ale to my, milý white label(e), DOBŘE víme, že vy ne PROTi ale PRO koncern "horujete" (dokonce i jeden z jeho NEJHORŠÍCH výrobků posledních let - minulou škoda superb jste "hájil" ... tedy jejího "obhájce" PODPOROVAL, že ;-)
Čiňte jak v TOMTO příspěvku píšete a "no problem" - KAŽDÝ dělá "mist(y)" a naopak "povedené" motory/modely ... (dnes již i korejci)
Pěkný den (a NEmám ráda 3válce 1.2 a 1.4 TDi a POCHVÁLím 2.0 T(F)Si - když vy "maličko" fanda koncernu, NEvíte PROČ najednou u vw to "eF" v názvu TFSi "vypouštějí"?) Je v tom nějaká "finta" o kterém nevím, které NErozumím?
Avatar - white label
20. 3. 2009 18:18
Re: Koukám že, ....
Každý má k něčemu blíž, to je logické a o tom jsem nepsal, ale (obecně) pokud něco kritizuji nemůže být hlavní motiv jen to, že to není koncernové, nebo napak. Navíc můj záběr toho "oblíbeného" je mnohem širší než jen samotný koncern! Kritika musí stát na úplně jiných argumenetech!
Tak zkus najít v nějakém mém příspěvku, že něco není dobré proto, že to není koncernové...?!
Nenajdeš nic, protože ty jsi přesně ten příklad antikoncernového partyzána, který se tu právě sám usvědčil mým zaškatulkováním, jen proto, že nejsem zásadně proti celému VW jako on...
Avatar - Hammunasakra
20. 3. 2009 13:51
Re: Sčítáni hejna
:-) :yes:
Avatar - gld
20. 3. 2009 13:03
Re: Koukám že, ....
keď ho miluješ nie je čo riešiť
Avatar - Hammunasakra
20. 3. 2009 09:53
Re: Koukám že, ....
S tím (bývalým) managementem VW máte pravdu ;-)
Pokud vím NIKDY NIKDO v autoprůmyslu NE"rozhýřil" a NE"promrhal" TOLIK miliard jako oni (ale je faktem, že současné vedení je LEPŠí a snaží se věci spíše "napravovat" :yes: )
Pěkný den (problematiku jste NEšpatně pojmenoval, milý white lebel(e), ale "kousíček/maličko" objektivity či nestranného pohledu vám tam chybí .. takže maličko "svítí" /prosvítá/, že vy zas naopak spíše "koncernofanda" - řekla bych že TAKÉ /vnímáte ten "popel na hlavu"?/ NEjste zcela objektivní ;-) )
Pěkný den