Peugeot 207CC - Dva světy

Peugeot 207CC - Dva světy

 
 

Evropě chybí výhoda jižnějších kontinentů – sluníčko několik set dní v roce. Evropané jsou místo koupelí ve slunečních loučích začasté sprchováni vydatnými přeháňkami a trápeni rozmary Heliovými.

Ovšem kouzlo vlajících vlasů obluzuje i obyvatele starého kontinentu; ti ovšem jen neradi utrácejí za drahý kabriolet, když je většinu roku k nepotřebě.

Již v třicátých letech 20. století představil Peugeot revoluční novinku – k modelům 401, 601 a 402 zkonstruoval sklápěcí kovovou střechu, která se celá pohroužila do zavazadlového prostoru, a vznikl koncept Eclipse, který se bohužel sériové výroby nedočkal. Tu zrealizoval až Ford u svého modelu Galaxie Skyliner z roku 1959, ovšem díky střeše, vyplnivší ve sklopeném stavu téměř celý mamutí zavazadelník, se velkého úspěchu nedočkal, a nejen, že byl po třech letech stažen z výroby, ještě k tomu na dlouho odradil další výrobce.

Teprve v roce 1995 vyřešilo Mitsubishi největší problém daného řešení a uvedlo do výroby – byť na jediný rok – svůj model 3000GT Spyder Mk.2 se skládací pevnou střechou. Za dva roky následoval slavnější a početnější roadster Mercedes-Benz SLK. Ovšem až Peugeot se rozhodl nabídnout dvouúčelový automobil lidovějším vrstvám a na pařížském autosalonu v roce 1998 představil elegantní studii 2♥6 s jednoduchou a levnou technikou z modelu 206. Za nadšených ovací rychle připravil sériovou výrobu a již v posledním roce starého milénia se představil první Peugeot 206CC, tedy coupé-cabrio. Ono dvojslovné označení bylo taktéž novinkou a přejala jej řada konkurenčních výrobců.

Lavina byla odpálena, kupé-kabriolety se zabydlely ve výrobních programech většiny euroasijských a amerických výrobců a prodejní počty stále strmě stoupají. Proto ani sám trendsetter, jenž mezi tím přidal ještě větší 307CC, nemohl usnout na vavřínech a opět jako první uvádí již druhou pravidelnou generaci malého CC. Není divu, když dvěstěšestek CC se prodalo závratných 150 tisíc kusů. Novinka logicky vychází z nástupce 206, proto se zrodil Peugeot 207CC.

Nový kupé-kabriolet

obrázek [300 x 194] se především – podobně jako mateřský hatchback – pořádně protáhl. Díky přidaným 202 mm nyní těsně přesáhl čtyři metry (4037 mm) a přibyl i do šířky – o 77 mm (1750 mm) a výšky (+ 24 = 1397 mm). Za zmínku stojí i o 98 mm delší rozvor (2540 mm). Nezměnila se ani základní, 2+2místná koncepce, podobné jsou i designové rysy, ač hranatější dvěstěsedmička působí dospěleji. Nové jsou však proporce – protažené oba konce vůči podobně dimenzované kabině nyní působí dynamičtěji. Centimetry navíc si připsala zejména záď, skrývající poněkud překvapivě menší prostor pro zavazadla. Již od počátku se počítalo s nejvyšší unifikací, proto se nejen kompletní příď, ale i zadní světlomety i nárazník shodují s hatchbackem.

Skládací střecha

je dvoudílná a Peugeot si ji zkonstruoval výhradně ve vlastní režii; žádné dodávky od externích výrobců. Konstrukčně vychází z 206CC, ve stavu „kabriolet“ je tedy nutné pro přístup k zavazadlům zdvihnout celou složenou střechu. Novinkou je ovšem její plně automatizované elektrohydraulické ovládání – již není nutné manuální odjišťování. Celá operace je otázkou stisknutého tlačítka, trvá cca 25 s a zahrnuje i samočinné otvírání/zavírání bočních oken. Při natažené střeše se pak okna ve dveřích automaticky dovírají.

obrázek [300 x 168] Zatímco hatchback je nabízen ve dvou mírně designově odlišných podobách, pro CC je vyhrazena jen dynamičtější z nich. Šest známých barevných odstínů – červenou Flamenco, hliník, černou Obsidien, modré Montebello a Neysha a žlutou Lacerta – doplní čtyři exkluzivní barvy pro CC: Bílá Parthenon, šedé Thorium a Hermitage a červená Asmara.

Uvnitř

se podařilo topologům vykouzlit 1501 mm dlouhý prostor pro posádku. Většina interiéru odpovídá hatchbacku, přesněji jeho exkluzivnějším verzím. Přední sportovní sedadla jsou níže, než v hatchbacku, na zadních nouzových si najde pohodlí nejvýš útlý teenager, avšak díky snadno odklopným sedačkám se na ně nastupuje bez potíží. Geometrický prostor pro zavazadla, do něhož lze naložit 370 l, resp. 145 l zavazadel podle VDA, má i přes nárůst hmoty na zádi menší objem proti předchůdci. Jako obvykle je místo pro bagáž odděleno přepážkou od prostoru, nutného k uložení střechy. Pokud by ani to nestačilo, lze dokoupit stylový nosič na víko kufru, které lze z bezpečnostních důvodů odjistit pouze klíčem. Vnitřní výbava bude zkombinována do tří úrovní – Sport, Sport pack a Griffe, standardní látkové čalounění lze nahradit kůží na sedadlech a palubní desce ve čtyřech barevných a materiálových kombinacích. Luxus může zvýšit i dvouzónová automatická klimatizace, Hi-Fi JBL se speciálním zabezpečením, či parfémování výdechů ventilace se sedmi volitelnými vůněmi.

Technika

obrázek [300 x 210] znovu odpovídá hatchbacku, od nějž se kupé-kabrio liší prakticky jen přidanými výztuhami podlahy karoserie. Přední náprava typu McPherson a zadní zkrutná tyč je tím nejjednodušším, ale dostatečně účinným řešením. Základní naladění podvozku je alternováno tužším pro nejsilnější motorizaci. Charakteristicky degresivního elektromechanického posilovače řízení jsou přizpůsobeny jednotlivým verzím. Základní 16“ litá kola lze zaměnit za sedmnáctky, ESP je standardem pouze pro vybrané trhy. Brzdy používají kotouče o rozměrech 283 x 26/249 x 9 mm.

Motory

jsou tři různé šestnáctiventilové čtyřválce o objemu 1,6 l; s dvoulitrem, známým z dvěstěšestky, se tedy již nesetkáme. Ze tří jednotek jsou dvě zážehové a dvě přeplňované s přímým vstřikem paliva. Pětistupňová mechanická převodovka je pro slabší benzinový motor alternována čtyřstupňovým automatem se sekvenčním řazením tiptronic.

1.6 16v

Motor EP6, který slaví v modelu 207CC koncernovou premiéru, je plodem spolupráce s BMW. Celohliníkový dvouvačkový čtyřválec 1598 cm³, známý ve své starší vývojové verzi již z BMW 1, sdílí dvěstěsedmička s novým MINI. Mezi konzumní vozy segmentu B přináší několik technologických novinek, především systém, u BMW nazývaný Valvetronic, tedy plynule variabilní časování sacích i výfukových ventilů a především plynule nastavitelný zdvih sacích ventilů, závislý na poloze plynového pedálu. Díky pokročilé technice nabízí šestnáctistovka poměrně vysoký výkon 88 kW (120 k)/6000 ot., ovšem především kroutící moment 160 Nm/4250 ot., z nichž plných 140 je k mání již při 2000 ot./min.. Motor vyniká nízkou spotřebou a produkcí CO2 a především pružnou reakcí na sešlápnutí plynového pedálu. Základní motorizace stačí k dosažení 200 (195) km/h a stovky za 10,7 (12,6) s při průměrné spotřebě 6,5 (7,2) l/100 km. Údaje v závorce platí pro samočinnou převodovku.

1.6 THP 16v

Agregát EP6DT je verzí nové šestnáctistovky, doplněnou o vysokotlaké přeplňování turbodmychadlem twin scroll a především přímé vstřikování benzinu. Slabší ze dvou výkonových verzí tohoto motoru vyvíjí 110 kW (150 k)/5800 ot. a zejména znamenitých 240 Nm, dostupných od 1400 otáček, čímž překonává i alternativní turbodiesel. Vrcholná motorizace pro 207CC umí prchat až 210 km/h, rozjede se na 100 km/h za 8,6 s a žádá za to průměrně 7,2 l/100 km.

1.6 HDi 16v DPFS

Univerzální celohliníkový šestnáctiventilový turbodiesel common rail II s variabilní geometrií lopatek statoru turbodmychadla, známý z mnoha koncernových modelů od 206 po C5, ale i z menších modelů evropského Fordu, se přestěhoval zpod kapoty 206CC v prakticky nezměněné podobě i do dvěstěsedmičky. Zde je nabízen se standardně montovaným údržbovým filtrem pevných částic DPFS a vyvíjí 80 kW (108 k) při 4000 otáček a 240 Nm při 1750 ot.. Cécéčko dokáže rozjet na 193 km/h, stovka s pevným startem mu zabere 10,9 s a topless cestování dokáže osladit nízkou spotřebou – průměrně 5,2 l/100 km. Je pravděpodobné, že díky cenové politice Peugeotu bude nejméně výkonná jednotka zároveň i tou nejdražší. Ceny ovšem dosud stanovené nejsou, více se dozvíme po jarní Ženevě, kde se odehraje oficiální premiéra Peugeotu 207CC.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Iráčtí Kurdové hlasovali o nezávislosti, Turecko hrozí intervencí Iráčtí Kurdové hlasovali o nezávislosti, Turecko hrozí intervencí

V severním Iráku se dnes konalo referendum o nezávislosti…

Volvo si chce udržet pověst. Podívejte se, na tovární crashtest XC40 Volvo si chce udržet pověst. Podívejte se, na tovární crashtest XC40

Volvo si na bezpečnosti svých vozů zakládá. Své…

Šéf Uberu nabízí Londýnu ústupky, chce odvrátit rozhodnutí o odebrání licence Šéf Uberu nabízí Londýnu ústupky, chce odvrátit rozhodnutí o odebrání licence

Šéf alternativní taxislužby Uber Dara Khosrowshahi se…

Penta přeskupí realitní byznys. Škatulata čekají projekty za desítky miliard Penta přeskupí realitní byznys. Škatulata čekají projekty za desítky miliard

Investiční skupina Penta mění nastavení svého realitního…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Donald Trump vlastnil nespočet aut. Tady je desítka nejzajímavějších Donald Trump vlastnil nespočet aut. Tady je desítka nejzajímavějších

Donald Trump na svých autech nikdy nešetřil.

Obdivovaná šestsettrojka z Expa v Montrealu je už zase v plné kráse Obdivovaná šestsettrojka z Expa v Montrealu je už zase v plné kráse

Z exponátu propagujícího um českých rukou na Světové…

 



Ojetý Peugeot 207 CC: Prodlužte si levně léto! Ojetý Peugeot 207 CC: Prodlužte si levně léto!

S Peugeotem 207 CC si můžete vítr ve vlasech užívat už za…

Ojetý Peugeot 207: Potěší, ale i zklame Ojetý Peugeot 207: Potěší, ale i zklame

S dvěstěsedmičkou navázal Peugeot na předchozí řadu 206,…

 



 
Že je z SUV dobře vidět? Švýcarský test potvrdil opak

Že je z SUV dobře vidět? Švýcarský test potvrdil opak

Dnes 18:50

Často vyzdvihovaná výhoda SUV v podobě dobrého výhledu v praxi moc neplatí. Ve švýcarském testu výhledu z aut skončili zástupci SUV vůbec nejhůře.




Blesk.cz

Komiksoví superhrdinové se rvou s postavami z videoher. Marvel vs. Capcom Infinite je šílená bojovka

Komiksoví superhrdinové se rvou s postavami z…

Crossovery jsou v komiksovém světě na denním pořádku. Díky expanzi Marvelu již nejsou ničím výjimečným ani na…

Polští záchranáři, kteří skočili pro Jana Třísku (†80): Posádka lodi nám bránila

Polští záchranáři, kteří skočili pro Jana Třísku…

Dva polští turisté Jarosław Jasita (40) a Jarosław Ruda (39) si výletní plavbu po Vltavě představovali trochu…

 

iSport.cz

Karlovy Vary rozdrtily Kladno a jdou do čela ligy! Bez bodu je Kadaň

Karlovy Vary rozdrtily Kladno a jdou do čela ligy!…

Hokejisté Karlových Varů porazili ve šlágru 6. kola první ligy Kladno 6:2 a dostali se na první místo tabulky,…

Zlepšení živočicha Krmenčíka! Pod Vrbou vylétl, vypiloval i techniku

Zlepšení živočicha Krmenčíka! Pod Vrbou vylétl,…

Jeden, dva, tři… osm! Obdivuhodná série Viktorie nekončí, v Mladé Boleslavi jen napsala další kapitolu. S prstem…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na zesnulého Jana Třísku: Líbám ve fofru, Honza!

Vzpomínka na zesnulého Jana Třísku: Líbám ve fofru, Honza!

„Root beer“ není pivo v českém slova smyslu, ačkoliv se občas jako kořenové pivo překládá. Je to limonáda, co…

Soos u Františkových Lázní: Unikátní přírodní rezervace, kterou jinde v Evropě nenajdete

Soos u Františkových Lázní: Unikátní přírodní…

Když uvidíte na mapě naší republiky nápis Soos, nepropadejte panice - nikdo nevysílá signál volající o pomoc.…