TEST Peugeot 208 1.2/60 kW Urban Soul – Motor je moje největší chlouba
Dlouhodobě testovaný Peugeot 208 pokořil 30 000 kilometrů a s jarem mocně spěchá k cíli své služby. V jaké kondici?
Je to někdy paradox. Když loni Peugeot 208 nastoupil do Světa motorů na roční službu zvanou dlouhodobý test, mnozí měli nejvíc výhrad k volbě benzinového tříválce.
Dnes má auto za sebou přes 30 000 ujetých kilometrů a my se shodujeme: vždyť tahle část je nakonec největší chloubou vozu.
Svižně se mnou…
Slibné parametry z tabulek dokazuje na silnicích, ba i dálnicích.
Vyhovuje mu klidně svižnější, ale ustálené tempo, pružné zrychlení je navzdory točivé povaze ospalé. Dvojnásob to pak platí v nižších otáčkách.
Jasně, tu a tam někomu může vadit, jak se motor při akceleraci rozeřve. Známe pár aut, která umějí své tříválce tlumit lépe.
S charakteristikou ladí odstupňování pětistupňové manuální převodovky. Ta je proti našim dřívějším zkušenostem s 208 z běžných testů lepší, k dokonalosti jí však přece jen něco chybí – zejména dráha mezi čtyřkou a pětkou je na náš vkus příliš dlouhá.
… za šest litrů
I když uplynulé měsíce, jimž měl vládnout led a sníh, nebyly v Česku kruté jako jindy, jízda na zimních pneumatikách se projevila vyšší spotřebou než na začátku testu. Teď na jaře se opět vracíme v průměru mezi 6,0-6,3 litru v kombinaci. Přestože jsme se občas snažili přiblížit v praxi číslu 4,5 l z technických údajů, tak nízko jsme to nedokázali. Rekord na nejlepších sto kilometrů zaznamenaných v našem palubním deníku zatím máme 5,3. Ale zkusíme jej ještě překonat!
Duch se vytratil
Tak jako většina aut letos i Peugeot zdražuje. Nejprve se na počátku roku verze s pěti dveřmi posunula se startovací cenou na 225 000 Kč, dlouhodobý test přitom začínal na 217 000 Kč. Dnes už je to 227 500 korun. Obecně model zdražil o 2500-6500 Kč podle verzí, pouze ta s litrovým motorem a prostřední výbavou Active zůstala na 247 500 Kč. Ve stejném stupni hledejte i testovaný vůz, s nímž je to ale krapet složitější.
Náš tmavě modrý kousek totiž pochází ze speciální řady Městská duše (Urban Soul). S tou se Peugeot 208 loni prodával za 285 500 Kč. Šlo ale o časově omezenou akci, kterou už dnes v ceníku nenajdete. Abychom se k podobně nakonfigurovanému vozu dostali dnes, museli bychom vzít střední výbavu Active (262 700 Kč) a přikoupit zadní parkovací asistent (7000 Kč) či kožený volant (1500 Kč). Sečteno: 271 200 Kč. Urban Soul ale přidává ještě designové prvky: proužkované čalounění sedadel, kliky a další díly v barvě mědi nebo kryty zrcátek v lesklém chromu.
Ceník pětidveřového Peugeotu 208 v korunách | |||
Access | Active | Allure | |
1.0/50 kW | 227 500 | 247 500 | - |
1.2/60 kW | 245 500 | 262 700* | 288 700* |
1.6 VTi/88 kW | - | - | 323 700 |
1.4 HDI/50 kW | 276 500 | 298 700* | - |
1.6 e-HDI/68 kW | - | 328 700 | 349 700* |
1.6 e-HDI/84 kW | - | - | 369 700 |
* Může být také s převodovkou 2-Tronic za příplatek 20 000-30 000 Kč podle verzí |
Plusy
- Místo na zadních sedadlech
- Tvar zavazadelníku a přístup
- Živý a úsporný motor
Minusy
- Věnec volantu zakrývající přístroje
- Dlouhé řazení
- Absence madel nad dveřmi
Základní údaje | |
Motor | Řadový zážehový tříválec uložený vpředu napříč |
Zdvihový objem | 1199 cm3 |
Rozvod | DOHC, 4 ventily na válec |
Výkon | 60 kW při 5750 ot./min |
Točivý moment | 118 N.m při 2750 ot./min |
Pohon | předních kol |
Převodovka | Pětistupňová manuální |
Nejvyšší rychlost | 175 km/h |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 12,2 s |
Emise CO2 | 104 g/km |
Spotřeba město/mimo město | 5,5/3,9 l/100 km |
Kombinovaná spotřeba | 4,5 l/100 km |
Rozvor náprav | 2538 mm |
Délka x šířka x výška | 3962 x 1739 x 1471 mm |
Pohotovostní/užitečná hmotnost | 1088/442 kg |
Objem palivové nádrže | 50 l |
Pneu | 185/65 R 15 |
Objem kufru | 285/1076 l |
Záruky a ceny | Celková záruka 3 roky, 3 roky na vadu laku a 12 let na neprorezavění karoserie |
Cena testovaného provedení | 323 500 Kč (dotyková obrazovka, USB, bluetooth, navigace, CD a ovládání na volantu 12 000 Kč, metalický lak 11 000 Kč, vyhřívaná sedadla 8000 Kč, elektrické ovládání zadních oken a elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka 7000 Kč) |
Základní cena | 285 500 Kč |