Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Peugeot 208 1.2/60 kW Urban Soul – Motor je moje největší chlouba

David Šprincl
Diskuze (13)

Dlouhodobě testovaný Peugeot 208 pokořil 30 000 kilometrů a s jarem mocně spěchá k cíli své služby. V jaké kondici?

Je to někdy paradox. Když loni Peugeot 208 nastoupil do Světa motorů na roční službu zvanou dlouhodobý test, mnozí měli nejvíc výhrad k volbě benzinového tříválce.

Dnes má auto za sebou přes 30 000 ujetých kilometrů a my se shodujeme: vždyť tahle část je nakonec největší chloubou vozu.

Svižně se mnou…

Slibné parametry z tabulek dokazuje na silnicích, ba i dálnicích.

Vyhovuje mu klidně svižnější, ale ustálené tempo, pružné zrychlení je navzdory točivé povaze ospalé. Dvojnásob to pak platí v nižších otáčkách.

Jasně, tu a tam někomu může vadit, jak se motor při akceleraci rozeřve. Známe pár aut, která umějí své tříválce tlumit lépe.

S charakteristikou ladí odstupňování pětistupňové manuální převodovky. Ta je proti našim dřívějším zkušenostem s 208 z běžných testů lepší, k dokonalosti jí však přece jen něco chybí – zejména dráha mezi čtyřkou a pětkou je na náš vkus příliš dlouhá.

… za šest litrů

I když uplynulé měsíce, jimž měl vládnout led a sníh, nebyly v Česku kruté jako jindy, jízda na zimních pneumatikách se projevila vyšší spotřebou než na začátku testu. Teď na jaře se opět vracíme v průměru mezi 6,0-6,3 litru v kombinaci. Přestože jsme se občas snažili přiblížit v praxi číslu 4,5 l z technických údajů, tak nízko jsme to nedokázali. Rekord na nejlepších sto kilometrů zaznamenaných v našem palubním deníku zatím máme 5,3. Ale zkusíme jej ještě překonat!

Duch se vytratil

Tak jako většina aut letos i Peugeot zdražuje. Nejprve se na počátku roku verze s pěti dveřmi posunula se startovací cenou na 225 000 Kč, dlouhodobý test přitom začínal na 217 000 Kč. Dnes už je to 227 500 korun. Obecně model zdražil o 2500-6500 Kč podle verzí, pouze ta s litrovým motorem a prostřední výbavou Active zůstala na 247 500 Kč. Ve stejném stupni hledejte i testovaný vůz, s nímž je to ale krapet složitější.

Náš tmavě modrý kousek totiž pochází ze speciální řady Městská duše (Urban Soul). S tou se Peugeot 208 loni prodával za 285 500 Kč. Šlo ale o časově omezenou akci, kterou už dnes v ceníku nenajdete. Abychom se k podobně nakonfigurovanému vozu dostali dnes, museli bychom vzít střední výbavu Active (262 700 Kč) a přikoupit zadní parkovací asistent (7000 Kč) či kožený volant (1500 Kč). Sečteno: 271 200 Kč. Urban Soul ale přidává ještě designové prvky: proužkované čalounění sedadel, kliky a další díly v barvě mědi nebo kryty zrcátek v lesklém chromu.

Ceník pětidveřového Peugeotu 208 v korunách
  Access Active Allure
1.0/50 kW 227 500 247 500 -
1.2/60 kW 245 500 262 700* 288 700*
1.6 VTi/88 kW - - 323 700
1.4 HDI/50 kW 276 500 298 700* -
1.6 e-HDI/68 kW - 328 700 349 700*
1.6 e-HDI/84 kW - - 369 700
* Může být také s převodovkou 2-Tronic za příplatek 20 000-30 000 Kč podle verzí

Plusy

  • Místo na zadních sedadlech
  • Tvar zavazadelníku a přístup
  • Živý a úsporný motor

Minusy

  • Věnec volantu zakrývající přístroje
  • Dlouhé řazení
  • Absence madel nad dveřmi

peugeot testy svetmotoru peugeot testy svetmotoru

Základní údaje
Motor Řadový zážehový tříválec uložený vpředu napříč
Zdvihový objem 1199 cm3
Rozvod DOHC, 4 ventily na válec
Výkon 60 kW při 5750 ot./min
Točivý moment 118 N.m při 2750 ot./min
Pohon předních kol
Převodovka Pětistupňová manuální
Nejvyšší rychlost 175 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 12,2 s
Emise CO2 104 g/km
Spotřeba město/mimo město 5,5/3,9 l/100 km
Kombinovaná spotřeba 4,5 l/100 km
Rozvor náprav 2538 mm
Délka x šířka x výška 3962 x 1739 x 1471 mm
Pohotovostní/užitečná hmotnost 1088/442 kg
Objem palivové nádrže 50 l
Pneu 185/65 R 15
Objem kufru 285/1076 l
Záruky a ceny Celková záruka 3 roky, 3 roky na vadu laku a 12 let na neprorezavění karoserie
Cena testovaného provedení 323 500 Kč (dotyková obrazovka, USB, bluetooth, navigace, CD a ovládání na volantu 12 000 Kč, metalický lak 11 000 Kč, vyhřívaná sedadla 8000 Kč, elektrické ovládání zadních oken a elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka 7000 Kč)
Základní cena 285 500 Kč

 

David Šprincl
Diskuze (13)
21. 5. 2014 16:42
Re: Spotreba
Ono taky neni mesto jako mesto.. nehlede na trasu a provoz v dobu, kdy se meri...kdyz pojedu po mestskym okruhu, tak bude spotreba mensi, nez kdyz to protahnu pres magistralu :-)

Nicmene k papirovym hodnotam se dostat je orisek, zvlast to nastve v priade proplaceni kilometru zamestnavatelem...

Napriklad ja mam v papirech 4,7 kombinovanou, da se relativne sviznou, plynulou jizdou dlouhodobe jezdit cca za 5,5, ale jakmile prijde zima - pneu, nebo naopak leto a desna vedra- klima, tak nezalezi na jizdnim stylu a leti to nahoru...
Avatar - Auto CZ
19. 5. 2014 21:31
Re: Spotreba
Makovnik ty musis mat v hlave vela maku. Jazdit s Fabiou 8 alebo 6,5 je riadny pruser k ponukanemu komfortu jazdy. Niekto tu pred chvilkou nacrtol myslienku, ze tolko berie aj desatvalec s lechtanim plynu.. A zensky casopis nech je to zivot, alebo chlapsky SM, alebo aj zdejsi psychiatrie ACZ, dnes ma asi kazdy patent na rozum a presadzuje len svoje ideologie aj cez mrtvoly (najmä tie koncernove kecy). Vypovedna hodnota testov aut je na urovni rychlosti stlacenia plynoveho pedala dotycnym testovacom, a jeho poziciou, ci je po obede, alebo ho uz volali vsetky slapky na kavu. Uverit tomu co kto napise by bola dobra samovrazda. Treba si auta vyskusat sam, podla svojich kriterii, a byt trosku kriticky. Vti je v 208 velmi dobra volba a je to spolahlivy a bezproblemovy motor, ktory oproti vojej Fabii zozerie o 2 litre benzinu menej ( dokonca na 100 km ) :-!
19. 5. 2014 19:28
Re: Spotreba
Vidis to, ja som svojho casu nechapal, ako moze kolega na rovnakej fabii spravit rovnaku trasu za 8.3-8.4L/100, kym ja za 6.4-6.5/100 a to spravil na 330km trasu len asi o 20min lepsi cas. Rozdiel v spotrebe neadekvatny ziskanemu casu.
19. 5. 2014 19:22
Re: Spotreba
1,70 l/100km priemer 6,19 max 12,91 l/100km. toto je nicnehovoriaci nezmysel.
Ked chces mat priemer, musis data ocistit od toho 1.7 a podobnych cifier, co je evidentny blud a 12.91 a dalsich extremov, ktore aj pri 2944 zaznamoch spocitas pomaly na jednej ruke. Zvysok su relevantne cisla.

Kde porovnavas ecooboost a 1.2vti, tou jednou vetou? >:D a preto si skopiroval test 208ky z velmi serioznej automobilovej stranky zivot.azet.sk? >:D
1.2 atmo prekona vykonom 1.0turbo? to si nejaky bajkar? >:D a to nespominam keci o zivotnosti, obohrana pesnicka.
19. 5. 2014 10:26
Re: Spotreba
No ja jazdim na 208 1,2 VTi bez problemov do 6 litrov. dlhodoby priemer mam 5,4 l. Po dialnici to berie okolo 6 a mimo mesto ustalenou 90 na tempomate okolo 4,2. Po meste okolo 5,8. Takze neviem ako s tym jazdia za 6,3. Bud stoja na krizovatkach polovicu casu, alebo tomu velmi vytinaju. Zavisi aj od toho, kto akym stylom jazdi.