Peugeot 208 Like: Lvíček pro digitální generaci

 

Peugeot 208 okupuje stabilně první desítku evropských prodejů nových aut, i když jeho počty klesají. Podpořit odbyt lze několika způsoby, jedním z nich je omezená série.

Jak si Peugeot 208 aktuálně vede? V dubnu 2014 se prodalo v zemích EU a EFTA (Evropského sdružení volného obchodu) 19.485 dvěstěosmiček. Hezké číslo, že? Znamenalo to pro druhé nejmenší lvíče osmé místo v absolutním modelovém žebříčku. Jenže před rokem si jich zákazníci koupili těsně nad 24 tisíc. A to znamená výrazný pád o skoro devatenáct procent. V evropské Top 10 nemá nikdo horší výsledek, což není pro stěžejní řadu Peugeotu zrovna moc lichotivé.

Není tedy divu, že se v Sochaux určitě trochu bilo na poplach a máme tu limitovanou edici 208 Like. Pro název se nemuselo chodit daleko, sociální sítě hýbou světem internetu a na Facebooku „lajkujeme“ kdeco. Navíc dvěstěosmičkami jezdí hlavně mladí lidé, zejména pak slečny, na které je ostatně cílen i marketing. A vlastně i tvar vyvýšené přístrojové desky a malý volant. Jen v ostrém GTi potkáte spíše muže.

Edice Like se liší od ostatních sourozenců už zvenčí. Dominantním dekorativním prvkem je bílá barva, která obzvláště vynikne na modrém autě na firemních fotkách. Na tom bílém pochopitelně nikoliv, takže dostalo stejné části lakovány pro změnu opačně, tedy modře. Logické. Těmito zmíněnými barvami jsou pokryty rámeček masky chladiče a vnější zpětná zrcátka. Bílou najdeme i v interiéru na dveřích a kolem ovládání ventilace. Tady na exteriéru vůbec nezáleží, stejně jako v případě osmipaprskových kol. Bezpečnostní pásy jsou pro změnu zase vždy modré. Facebook přece používá stejnou kombinaci, byť tu modrou má světlejší. O spolupráci Peugeotu s americkou firmou se nikde nedočtete. Prostě jen inspirace. A vadí to někomu? Auta s tří- a pětidveřovou karoserií zdobí i patřičná loga, dokonce i uvnitř na stranách předních sedadel. Like je zkrátka pro mladé. Určitě i duchem!

Pod předními kapotami mohou vrčet dva motory: zážehový tříválec 1.0 VTI/50 kW a vznětový čtyřválec 1.4 HDI s totožným výkonem. Obě pohonné jednotky jsou spřaženy s pětistupňovými přímo řazenými převodovkami. Posádka si užije čistý vzduch díky standardní klimatizaci, pochopitelně nemůže chybět ani audio, které má šest reproduktorů, USB zdířku i Bluetooth a nese logo japonského Pioneeru. Tlak v pneumatikách hlídají senzory, konstantní rychlost zase udržuje tempomat. To vše už v základu.

Peugeot 208 Like se zatím ukázal pouze v domovské Francii, dodávky na další evropské trhy začnou během několika dalších týdnů. Zda mezi nimi bude i Česká republika, v tuto chvíli není jisté. Ale sluší mu to, že? Ceník v zemi galského kohouta mimochodem začíná na 10.490 eurech (287.700 Kč).

JAKE.AUTO.CZ: Peugeot 208 (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan je na cestě k prezidentské obhajobě Erdogan je na cestě k prezidentské obhajobě

Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan je na cestě k…

Praha jako vzorové město. Má jednu z nejvyspělejších dopravních sítí, říká studie Praha jako vzorové město. Má jednu z nejvyspělejších dopravních sítí, říká studie

O šest příček si polepšilo hlavní město České republiky v…

Zeman změnil plány. Babiš a Hamáček míří do Lán Zeman změnil plány. Babiš a Hamáček míří do Lán

Prezidentovo prohlášení v rozhovoru pro blesk.cz, že…

Část Britů se nechce smířit s odchodem z Evropské unie Část Britů se nechce smířit s odchodem z Evropské unie

Devět měsíců před předpokládaným termínem brexitu stále…

 
Zdroj: Autoblog Espaňol, JATO

Štítky Peugeot Evropský trh Malé vozy

 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 208 Like: Lvíček pro digitální generaci







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace

V 70. letech vznikla v ČSSR studie tunelu z okolí Českých…

Mark Zuckerberg a jeho auta: Má miliardy, přesto jezdí Golfem Mark Zuckerberg a jeho auta: Má miliardy, přesto jezdí Golfem

Pokud očekáváte garáže přeplněné sportovními a luxusními…

 






 
GP Francie 2018 vyhrál Hamilton, Bottas a Vettel kolidovali

GP Francie 2018 vyhrál Hamilton, Bottas a Vettel kolidovali

Dnes 18:12

Velkou cenu Francie na okruhu Paula Ricarda vyhrál Lewis Hamilton před Maxem Verstappenem a Kimim Räikkönenem.




Blesk.cz

Xiaomi Black Shark zkusí zaujmout podruhé. Tentokrát jako modrý žralok

Xiaomi Black Shark zkusí zaujmout podruhé. Tentokrát…

Herní smartphone Black Shark od Xiaomi byl představen v dubnu, ovšem již zítra bude chtít zařízení své…

Past na turisty: Hotel lákal na obří kulečník, stůl byl spíš pro trpaslíky!

Past na turisty: Hotel lákal na obří kulečník, stůl…

Vychytralost některých lidí je občas natolik fascinující, že se člověk ani nemůže zlobit. V některých případech…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Proč nám cpou roury, divily se zlaté Češky poháru. Potlačily démony

Proč nám cpou roury, divily se zlaté Češky poháru.…

Padly do písku, objaly se a užívaly si neskutečnou energii z ostravských ochozů. Barbora Hermannová s Markétou…

 

Reflex.cz

Volby v Turecku sledujeme online: Stane se Erdoan tureckým prezidentem i předsedou vlády?

Volby v Turecku sledujeme online: Stane se Erdoan…

Už 16 let je u moci šéf islamistické strany AKP Recep Tayyip Erdoan. Byl už premiérem, prezidentem a teď chce…

Až čtvrtina japonských pracujících uvažovala o tom, že by zabila svého šéfa

Až čtvrtina japonských pracujících uvažovala o tom,…

Podmínky na japonském pracovním trhu jsou tradičně velmi tvrdé a mnoho společností „ždíme“ své zaměstnance…