Peugeot 208 Like: Lvíček pro digitální generaci

 

Peugeot 208 okupuje stabilně první desítku evropských prodejů nových aut, i když jeho počty klesají. Podpořit odbyt lze několika způsoby, jedním z nich je omezená série.

Jak si Peugeot 208 aktuálně vede? V dubnu 2014 se prodalo v zemích EU a EFTA (Evropského sdružení volného obchodu) 19.485 dvěstěosmiček. Hezké číslo, že? Znamenalo to pro druhé nejmenší lvíče osmé místo v absolutním modelovém žebříčku. Jenže před rokem si jich zákazníci koupili těsně nad 24 tisíc. A to znamená výrazný pád o skoro devatenáct procent. V evropské Top 10 nemá nikdo horší výsledek, což není pro stěžejní řadu Peugeotu zrovna moc lichotivé.

Není tedy divu, že se v Sochaux určitě trochu bilo na poplach a máme tu limitovanou edici 208 Like. Pro název se nemuselo chodit daleko, sociální sítě hýbou světem internetu a na Facebooku „lajkujeme“ kdeco. Navíc dvěstěosmičkami jezdí hlavně mladí lidé, zejména pak slečny, na které je ostatně cílen i marketing. A vlastně i tvar vyvýšené přístrojové desky a malý volant. Jen v ostrém GTi potkáte spíše muže.

Edice Like se liší od ostatních sourozenců už zvenčí. Dominantním dekorativním prvkem je bílá barva, která obzvláště vynikne na modrém autě na firemních fotkách. Na tom bílém pochopitelně nikoliv, takže dostalo stejné části lakovány pro změnu opačně, tedy modře. Logické. Těmito zmíněnými barvami jsou pokryty rámeček masky chladiče a vnější zpětná zrcátka. Bílou najdeme i v interiéru na dveřích a kolem ovládání ventilace. Tady na exteriéru vůbec nezáleží, stejně jako v případě osmipaprskových kol. Bezpečnostní pásy jsou pro změnu zase vždy modré. Facebook přece používá stejnou kombinaci, byť tu modrou má světlejší. O spolupráci Peugeotu s americkou firmou se nikde nedočtete. Prostě jen inspirace. A vadí to někomu? Auta s tří- a pětidveřovou karoserií zdobí i patřičná loga, dokonce i uvnitř na stranách předních sedadel. Like je zkrátka pro mladé. Určitě i duchem!

Pod předními kapotami mohou vrčet dva motory: zážehový tříválec 1.0 VTI/50 kW a vznětový čtyřválec 1.4 HDI s totožným výkonem. Obě pohonné jednotky jsou spřaženy s pětistupňovými přímo řazenými převodovkami. Posádka si užije čistý vzduch díky standardní klimatizaci, pochopitelně nemůže chybět ani audio, které má šest reproduktorů, USB zdířku i Bluetooth a nese logo japonského Pioneeru. Tlak v pneumatikách hlídají senzory, konstantní rychlost zase udržuje tempomat. To vše už v základu.

Peugeot 208 Like se zatím ukázal pouze v domovské Francii, dodávky na další evropské trhy začnou během několika dalších týdnů. Zda mezi nimi bude i Česká republika, v tuto chvíli není jisté. Ale sluší mu to, že? Ceník v zemi galského kohouta mimochodem začíná na 10.490 eurech (287.700 Kč).

JAKE.AUTO.CZ: Peugeot 208 (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Zákon o zpravodajských službách se vrací zpět do sněmovny Zákon o zpravodajských službách se vrací zpět do sněmovny

Horní komora parlamentu vrátila poslancům novelu zákona…

Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů

Kvůli úternímu zadržení bojovníků za lidská práva v…

Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů

O koupi italského výrobce motocyklů Ducati od německé…

 
Zdroj: Autoblog Espaňol, JATO

Štítky Peugeot Evropský trh Malé vozy

 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 208 Like: Lvíček pro digitální generaci







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových…

 






 
Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Včera

Návrat Aston Martinu do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů nepřinesl žádné vítězství, nicméně úplný propadák to nebyl. Jenže Ford koupil Jaguar a přišel rychlý konec...




Blesk.cz

Blesk testoval marinovaná masa: Ruská ruleta na talíři!

Blesk testoval marinovaná masa: Ruská ruleta na talíři!

O balených marinovaných masech se traduje leccos. Náš test sice ukázal, že zdravotně závadné nejsou, ale…

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku: „Ženské do expedic patří,“ říkají

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku:…

Že ženské do expedice nepatří? Omyl! O tom vás přesvědčí pětice dobrodružek z Česka, které se rozhodly projet…

 

iSport.cz

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní žlutý dres, tvrdí Froome

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní…

Stačí, aby žlutý trikot udržel ještě dvě etapy a může slavit zisk hattriku. Chris Froome od začátku letošního…

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé půli, trefil se Šural

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé…

Fotbalisté Sparty remizovali v generálce na start nové sezony s Arnhemem 1:1. Pátý tým uplynulé sezony…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…