Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Peugeot 208 se blíží. Vyroste, nabídne více luxusu a vyrábět se bude v Maroku

David Bureš
Diskuze (10)

Peugeot 208 v nadcházející generaci využije novou lehčí platformu CMP, která umožní zástavbu elektrického pohonu. Na ten vsadí i nový hot hatch GTi.

Francouzské automobilky v příštím roce čeká důležitá mezigenerační obměna. Renault i Peugeot obmění své zástupce v třídě malých aut, Clio, respektive 208, což jsou jejich nejprodávanější modely na domácím trhu. Ukázat se podle prvotních zpráv měly už letos v Paříži, nakonec ale mají debutovat až na jaře, v Ženevě. O druhém zmíněném už známe množství informací.

V první řadě jde o vzhled, který se připodobní větším modelům. Ubude oblých křivek, naopak přibude agresivity. Konkrétně se auto inspiruje konceptem Fractal z roku 2015, který vznikal ve stejné době jako přípravné práce na nové 208. Diodové světlomety u vyšších verzí využijí motiv drápů, zatímco protažený diodový pás připomene 508.

Uvnitř se samozřejmě můžeme těšit na řešení i-Cockpit s vysoko usazeným přístrojovým štítem a maličkým volantem, kterému francouzská značka nadále věří. Šišatý volant bude podobný jako ve větších modelech, dotyková obrazovka multimediálního systému se oproti dnešní generaci 208 posune výše a bude lehce natočena k řidiči. Dotykové ovládání pak doplní i konvenční tlačítka.

Těšit se pak můžeme na bohatou výbavu podle nejnovějších trendů. Novou 208 tak bude prý možné odemknout prostřednictvím telefonu, což mladí zákazníci jistě ocení. Chybět nebude ani automatický parkovací asistent, asistent pro jízdu v dopravní zácpě nebo automaticky brzdový asistent s rozpoznáváním chodců a cyklistů.

Délka přesáhne čtyři metry, jak je dnes v segmentu zvykem, v tomto ohledu bude 208 následovat trend Pola a dalších konkurentů. Naopak rozvor zůstane okolo 2,54 metru.

Základem bude nová platforma CMP, prvně prezentovaná v DS3 Crossback. Oproti stávající architektuře PF1 je lehčí asi o 30 kilogramů, a to i díky využití hliníkových a kompozitových prvků. Určena je pro vozy segmentů B a C, v budoucnu ji využije třeba Opel Corsa.

Důležitým detailem nové architektury je její přizpůsobení se zástavbě elektrického pohonu. S elektrickou verzí 208 se opravdu počítá. Představena bude na konci roku 2019, když v jejích útrobách máme najít elektromotor o výkonu 100 kW a baterie s kapacitou 50 kWh, které autu umožní podle cyklu WLTP ujet až 300 kilometrů bez nutnosti dobíjení. Elektrický pohon má využít dokonce i nástupce hot hatche 208 GTi.

Gros nabídky ale samozřejmě budou hrát spalovací motory, konkrétně benzinové tříválce 1.2 PureTech v několika verzích. Prý se ale dočkáme také turbodieselu 1.5 BlueHDi, takové agregáty jsou na některých trzích v malých autech pořád hodně žádané, a tak se jich 208 nemůže zbavit. Dočkáme se také hybridní verze s 48V palubní sítí, do budoucna se počítá s nasazením nové sedmistupňové dvouspojkové převodovky vyvinuté s firmou Punch.

Změny se odehrají i ve výrobě. Jestliže dnes se Peugeot 208 vyrábí ve Francii (továrna Poissy) a na Slovensku (Trnava), nová generace bude produkována na Slovensku a v Maroku, v nově vybudovaném závodu Kenitra. Odtamtud budou jezdit levnější varianty vozu, zatímco ty luxusnější budou vznikat u našich východních sousedů. Přesun produkce 208 z Francie je nepochybně snahou o snížení výrobních nákladů, které jsou u tak malého auta klíčové.

David Bureš
Diskuze (10)
Avatar - praděda7
25. 10. 2018 16:48
Re: Maroko a tak dal
Nemám nic proti kvalitě a tomu jak sedí. Jen jsem byl překvapen, že jsou zrovna z Maroka...cena byla totiž německá... ;-)
Avatar - _Karel_
25. 10. 2018 16:16
Re: Maroko a tak dal
>:D
Avatar - fOE
25. 10. 2018 16:05
Re: Maroko a tak dal
Bugatti je znacka nemeckych turku, oplivajici k nim pasnouci kvalitou a designem.
Za me tedy misto produkce zcela v poradku. >:-[]
Avatar - miromen
25. 10. 2018 15:53
Re: Maroko a tak dal
Jako lehči platforma rovna se lepši ? Taky zaleži jake ma možnosti a jak funguje. A zrovna francouzke podvozky nemaji dobrou trvanlivost a to vzadu nepouživaji multilink. Takže se mi libi jak občas nějakej fr fanda vyzdvyhuje trvanlivost a nenaročnou udržbu u traverzy.
Avatar - Emel
25. 10. 2018 14:47
Re: Maroko a tak dal
Až na to, že Peugeot s tou platformou neumí ani víceprvek ani 4x4... vlastně je to taková platforma pro Scalu ;-)