Peugeot 208 se chce víc líbit ženám
Jedním z cílů při vývoji Peugeotu 208 bylo získat zpět ženy-řidičky. Automobilka sama uznala, že to s tvary předchozí 207 poněkud přehnala.
Peugeot 208 je pochopitelně spolu s větší řadou 308 jedním ze stěžejních modelů značky. Na rozdíl od ní je ale zcela nový. Výrobce se lvem ve znaku chce oslovit hlavně ženy, které malé vozy používají velmi často. Gaetan Demoulin, manažer marketingu, produktů a strategie Peugeotu, řekl na novinářské prezentaci v portugalském Cascais serveru Automotive News Europe: „Dvěstěsedmička je leckdy považována za příliš maskulinní a pro některé je i moc drahá.“ Ano, její design se líbil spíše mužům.
U novinky tomu má být naopak a všichni věří, že naváže na slavnou 206, která je ovšem stále v nabídce, byť se doprodává. Obchodně nejúspěšnější model značky všech dob vedl evropský segment malých vozů po celých pět let, v období 2001-2005. Jeho nástupce (byť souběžně vyráběný) tak úspěšný nebyl, této třídě na starém kontinentu vévodil pouhé dva roky (2007-2008). Loni byl dle dat organizace JATO nejoblíbenější Ford Fiesta, zástupce Peugeotu skončil až pátý.
Ženám se určitě bude líbit měkký „kočičí design“ novinky a malý volant, který ale nemusí vyhovovat pánům tvorstva. Palubní přístroje a kontrolky jsou ovšem lépe vidět a to i přesto, že jsou umístěny dále než je obvyklé. Budou si slečny a dámy vybírat stylovější třídveřové nebo praktičtější pětidveřové provedení? Gaetan Demoulin doufá, že třídveřová verze se bude prodávat lépe, než tomu bylo u 207. Tam se její podíl dle slov marketingového šéfa značky pohyboval mezi 10-30 % podle konkrétního trhu. "To je také důvod, proč jsme tvary obou variant v případě modelu 208 výrazněji odlišili“, dodal nakonec.
Peugeot uznává, že získat zpět první místo bude těžší než v minulosti. Subkompaktní auta jsou v Evropě nejprodávanější a je zde opravdu nabito. Před jedenácti lety se o vavříny pralo 16 výrobců, v současnosti jich je více než 25. Obzvláště asijští soupeři jsou velmi agilní. Zejména Kia Rio zabodovala svými tvary i mnohem kvalitnějším interiérem. Těch, které neoslovuje, je menšina.
Základní cena Peugeotu 208 byla ve Francii stanovena na konkurenceschopných 11.950 eur (294.300,- Kč). Na tamním trhu se objeví ještě tento měsíc, zbylá Evropa se dočká postupně během následujícího půlroku. Kromě automobilu pro sličnější pohlaví má sloužit i jako druhý vůz do rodiny. Je postaven na platformě PF1 a váží o 173 kg méně než hatchback 207. Je také o 60 mm kratší. Měl by být tedy zejména v městském provozu obratnější a verze s turbodieselem 1,4 l/68 kW se chlubí nízkou kombinovanou spotřebou nafty 3,3 l/100 km.
Peugeot 208 nabídne nové prvky výbavy: sedmipalcový dotykový displej pro ovládání navigace a kompletní podporu multimédií včetně přehrávání hudby ze smartphonů přes Bluetooth, nechybí ani USB port. Automatický parkovací asistent umí vozidlo sám umístit do řady. Dotyková obrazovka však nemá tak citlivé ovládání jako u současných chytrých telefonů.
V současnosti druhé nejmenší lvíče vzniká ve francouzských továrnách v Poissy a alsaském Mulhouse, slovenské Trnavě a pro Latinskou Ameriku také v brazilském Porto Real. Příští rok by francouzská automobilka chtěla jen v Evropě prodat 420 tisíc aut, celkově pak 550 tisíc.
Víte, že trojčíslí 208 se v historii značky, která vyrábí auta celých 123 let, už jednou objevilo?Polopásový 208 A Chainrail vznikl v roce 1934. Jeden ze čtyř postavených exemplářů je dnes součástí depozitáře značkového muzea L’Aventure Peugeot v Sochaux. Více jich postaveno nebylo, francouzská armáda, pro kterou byl určen, bohužel neměla zájem.
Registrace malých automobilů v Evropě – Pořadí modelů 2011 | ||||
Pořadí | Model | 2011 | Tržní podíl | |
1. | Ford FIESTA | 374 686 | 11,14% | |
2. | Volkswagen POLO | 373 230 | 11,09% | |
3. | Opel CORSA | 329 675 | 9,80% | |
4. | Renault CLIO | 304 611 | 9,05% | |
5. | Peugeot 207 | 227 578 | 6,76% | |
- | CELKEM | 3 364 219 | 100,00% |