Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Peugeot 208: Technická data nových motorů (aktualizováno)

S blížícím se zahájením prodeje modelu 208 zveřejnila francouzská automobilka jeho technické údaje. V létě bude nový Peugeot 208 dostupný i s novými tříválci 1,0 VTi (50 kW) a 1,2 VTi (60 kW).
Zpět na článek
20. 1. 2012 10:27
20. 1. 2012 12:36
20. 1. 2012 20:23
21. 1. 2012 09:21
21. 1. 2012 11:30
21. 1. 2012 12:27
21. 1. 2012 19:55
20. 1. 2012 18:52
20. 1. 2012 20:24
Avatar - 3_diamanty
20. 1. 2012 08:54
pekne auto, mne sa paci
vyzera to tak ze uplne najpredavanejsou motorizaciou sa stane nova 1.2 VTi nakolko ma slusny vykon apritom o liter mensiu spotrebu ako 1.4ka, dostatocny kroutak aj maximalku a navyse kroutak je v nizsich otackach ako u 1.4ky cize v tych vyuzitelnych takze bude so slapat isto slusne, auto je s tymto motorom takmer 100 kil lahsie ako pazrava 1.4ka. vcelu to vyzera ze to bude vydareny motor ta nova 1.2ka a na auto vaziace pod tonu to je dostatocny zaklad.
1.0VTi mi uz pride slabe a 1.4 nema oproti 1.2 o nic lepsie parametre navyse je auto uz relativne tazke a zerie podstatne viac. Rozdiel 1,7 s v zrychleni a 13km v maximalke je v podstatne smiesnych a pritom 1,4 zerie o liter viac a kroutak ma polozeny stejne vysoko, auto je k tomu aj tazsie takze o c oje silnejsie o to je tazsie a vysledok nie je ziadna bomba. Kto uz chce sportovat kupi si 1.6 alebo THP.
Rozbalit vlákno
14
20. 1. 2012 09:11
Re: pekne auto, mne sa paci
Taky se mi líbí, uvítal bych další informace, zda se bude vyrábět prodloužená verze SW
[odkaz]

či ji skutečně nahradí 2008

a jak to bude s kupátkem
[odkaz]
20. 1. 2012 10:04
Re: pekne auto, mne sa paci
SW bude, ale nie klasicke kombi ale nieco smerom MPV/SUV
k trojvalcom - som zvedavy ako ich budu predajcovia predavat kedze je to motor urceny do mesta a do 100 000km >:D
20. 1. 2012 11:15
Re: pekne auto, mne sa paci
Slyšeli jsme slovo boží.
Ó díky.
Spamere,pracuješ vůbec někdy, nebo celý den píšeš k*okotiny? ;-)
btw: tohle je F nebo SK auto?
Avatar - 3_diamanty
20. 1. 2012 13:35
Re: pekne auto, mne sa paci
pozeram ze ty spamujes, ja slusne diskutujem ;-)

nauc sa pisat k veci, tvoj spam nezaujima nikoho
20. 1. 2012 12:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 3_diamanty
20. 1. 2012 13:37
Re: pekne auto, mne sa paci
pisem o spotrebe liter mensej ako ma 1.4ka co sa ti na tom nezda?

nepisem ze spotreba je presne ako udava vyrobca je jasne ze bude vyssia ale takisto bude vyssia aj u 1.4ky cize ten liter rozdiel bude, bud si ma nepochopil alebo nechces pochopit alebo si dalsi z tych co si jednoducho potrebuju rypnut lebo nemaju co k veci napisat. ;-)

tvojmu prispevku kazdopadne nerozumiem
20. 1. 2012 16:20
Re: pekne auto, mne sa paci
1.4 má ale tři trumfy. Zaprvé je to léty osvědčený motor. Zadruhé tomu nechybí válec. A zadtřetí je to asi jediný motor v nabídce s nepřímým vstřikováním a tudíž snadnou přestavbou na LPG.
A navíc ten rozdíl hmotnosti je podezřelý. Ta 1.4ka může odhadem vážit 100-150 kg. Přitom auto s 1.2 je o 95 kg lehčí. Reálně to vidím tak, že do těch slabších motorů nelze doobjednat veškerou příplatkovou výbavu, zatímco do 1.4ky ano.
Avatar - Ronault.
20. 1. 2012 20:15
Re: pekne auto, mne sa paci
Vialle už začalo prodávat systém LPG i pro přímovstřikové motory TSI, dokonce je to prý o hodně lepší než současné sekvenční vstřikování, takže je dost možné, že brzy bude i verze pro VTi.
21. 1. 2012 08:41
Re: pekne auto, mne sa paci
Já vím, někteří výrobci LPG už to mají. Ale stojí to o dost víc a v určitých režimech zatížení to stejně jede na benzín. Takže návratnost investice asi bude nic moc.
Avatar - Ronault.
21. 1. 2012 11:31
Re: pekne auto, mne sa paci
Nene, tak to není. Ano, ty první systémy, které jsou pořád k mání, vlastně zatím u nás jen tyto, opravdu v některých režimech potřebují benzín. Ale nový systém Vialle LPi nepotřebuje benzín ani ke startu ani nikdy jindy.
21. 1. 2012 12:31
Re: pekne auto, mne sa paci
To je zajímavé. Doufejme, že to bude v praxi dobře fungovat a cena nebude závratná. Protože za pár let asi nic jiného než přímé vstřikování u nových aut nebude.
Avatar - del42sa
20. 1. 2012 22:47
Re: pekne auto, mne sa paci
ono to ale vypadá, že ty dva motory budou používat nepřímé vstřikování. Možná až 1,2 THP to bude mít jinak...

Designed by the PSA Peugeot Citroën Group and produced at the Trémery production facility in France, the 1.0 l and 1.2 l VTi versions will allow the 208 to offer petrol versions at 99g/km and 104g/km of CO2. These normally aspirated, indirect injection engines have maximum power outputs of 50 and 60kW (68 and 82bhp) at 6,000rpm and a maximum torque of 95 and 118Nm at 3,000 and 2,750rpm respectively.

[odkaz]
21. 1. 2012 08:45
Re: pekne auto, mne sa paci
Aha, dosavadní informace mluvili o přímém vstřikování. Aby to nakonec nebyla ta nejhorší varinata - kombinace přímého a nepřímého vstřikování, jak to zavádí Lexus a Audi.
Avatar - del42sa
21. 1. 2012 10:39
Re: pekne auto, mne sa paci
no dosavadní informace o tom spíše jen spekulovaly, protože se předpokládalo, že nové tříválce vznikly jako odvozenina od 1,6 VTi/THP vzniklé ze spolupráce s BMW v podstatě odebráním jednoho válce.
Toto se ale nepotvrdilo a tyto tříválcovové motory jsou vyvinuty zcela samostatně (bez účasti BMW) jako kompletně od základu nové benzínové agregáty, čili žádné deriváty čtyřválců. Nepřímé vstřikování je tedy potvrzeno, agregáty ale budou disponovat variabilním časováním ventilů VVT (vlastní konstrukce), zřejmě tedy nebudou umět variabilní zdvih jako systém od BMW (Valvetronic), ale u tak malých pohonných jednotek popravdě na co ? ;-) Jen by to zbytečně zvyšovalo cenu. I tak budou ty pohonné jednotky využívat spoustu uplně nových patentů. Rozhodně to budou zajímavé motůrky :-!

S BMW budou ale dál pracovat na nástupci současné 1,6l a přibude i 1,8l :-)
Avatar - iudex
20. 1. 2012 10:27
Dizajn
Nakoľko po Trnave sa preháňajú testovacie flotily z neďalekého závodu, obzrel som si 208 detailnejšie. Moje dojmy sú vcelku pozitívne: auto pôsobí kompaktne, pritom obstavaný priestor sa javí byť efektívnejšie využitý ako v 207. Dizajn prednej masky, na ofiko snímkoch javiaci sa ako trošku prekombinovaný, je v realite pekný a nepôsobí vôbec preplácane. Sklon zadnej časti mu dodáva vizuálnu mrštnosť. V celkovom pontóne karosérie sa dajú vypozorovať prvky Yarisu, nie je to ale na škodu. Celkovo dizajn určite zostane silným tromfom malého leva a predajným argumentom č. 1.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Dinar
20. 1. 2012 12:36
Re: Dizajn
Ano, yaris, nová 208 mi designově přijde jako levoboček yarisu s dvěstěsedmičkou. Narozdíl od tebe na tom ovšem neshledávám nic pozivitního, a myslím, že jak byl design trumfem 206 i 207ky, tak tohle jej řadí spolehlivě do designově jednotvárné řady současných minivozů. Další věcí je interier, jak byl peugeot oproti citroenu značkou programově se varující samoúčelných designových manýr jdoucích na úkor funkčnosti či ergonomie, tenhle vnitřek je vyjádřením křeče, udělejme něco jinak, jen proto, abychom se odlišili. Přístrojům nad volantem prorokuju stejný "úspěch" jako pevnému volantu u citroenu. Celkově, beru-li v potaz i techniku, je u mě 208 maximálně dobrá, a to jak známo znamená za tři. ;-)
Avatar - Ronault.
20. 1. 2012 20:23
Re: Dizajn
Design ponechme hodnecen těm, kteří jej budou kupovat a hlavně až na moment živého seznámení.

To čemu ty říkáš "samoúčelná designová manýra", tomu se v odborném světě ergonomie. Je trochu naivní myslet si, že to co udělá koncern nebo D3 je každopádně správně a za každou cenu. Čili rozhodně není manýrou mít navigaci a rádio co nejblíže zornému úhlu a co nejblíže volantu, je to logický krok oproti tomu mít navigaci u kolena, jak v Polu nebo nedebože ještě níže ve Fabii. A že to začínají chápat i v koncernu a D3 je taky jasné. Audi A6 má vysunovací navigaci, nové B má navigaci taky nahoře, BMW razí dlouhá léta HUD.
Totéž platí o budících, pokud budou v zorném poli lépe než je obecně příjmaný model německa, tak proč ne?

Konzervatismus není roven pravdě.

Co se týče techniky? CO si pod tím představuješ? Máš tam přímovstřikové benzínové motory v mnoha verzích, včetně 115 kW, chybí snad jen dvouspojka.
21. 1. 2012 09:21
Re: Dizajn
Nejde o to, kde ta navigace je, ale jak je tam zakomponovaná. Prostě to tam vypadá "divně". Připomíná mi to starší korejská auta, jejichž "originální" autorádia působila v interiéru jako pěst na oko.
Co se týče budíků nad volantem, těžko soudit, jak to z hlediska ergonomie je. To ukáže až reálná zkušenost dvoumetrových dlouhánů a metr padesát vysokých žen. :-)
Avatar - Ronault.
21. 1. 2012 11:30
Re: Dizajn
To nemáš pravdu, v první řadě jde o to, kde ta navigace je. Když řídím a mám k tomu používat navigaci, čili věc využívající k podávání informací oko, tak ji mám mít co nejblíže zornému poli.
Jestli se to podaří zakomponovat dobře není otázkou ergonomie, ale tvého přesvědčení, že děláš něco správně, protože to děláš odjakživa.
21. 1. 2012 12:27
Re: Dizajn
Asi jsme se špatně pochopili. Chtěl jsem říct, že nemám nic proti umístění navigace, ale mám hodně proti tomu, jak je tam zakomponována.
Avatar - Ronault.
21. 1. 2012 19:55
Re: Dizajn
Tak ono to asi moc jinak nepůjde, kdyby byla vysouvací, tak by asi byl problém s její pevností. V Audi a jinde není dotyková, tady ano...
20. 1. 2012 14:03
Re: Dizajn
Prijde mi to dobry. Sympaticka je snaha o lepsi vyuziti prostoru a snizeni hmotnosti. Vypada to vcelku dobre i kvalitne.
20. 1. 2012 18:52
Re: Dizajn
Podobne...som si vsimol...ze na fotkach sa mi ale paci viac ako v reále...
Avatar - Ronault.
20. 1. 2012 20:24
Převodovky
Motorová nabídka vypadá lákavě, vybrat si bude moci každý :yes:
Co mě však zaráží, tak jestli tomu dobře rozumím - 1,6 HDI 68 nebude k dostání s manuálem? To by byla škoda.

A pokud už bude tolik pětikvaltů, tak doufám, že nových, protože opravdu velkou slabostí 207 bylo řazení.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Snaphands
21. 1. 2012 06:48
Nech sa nikto nehneva, ale,
Nech sa na mna nikto nehneva, ale design interieru je jednym slovom priserny. Budiky umiestnene nad volantom, odporne tvary stredovej konzoly skratka hnus. Je skoda ze takúto historicku automobilku dnes v pohode strci do vacku Hyundai i30 alebo nova KIA Ceed. :no:
Rozbalit vlákno
7
21. 1. 2012 09:11
Re: Nech sa nikto nehneva, ale,
Souhlas. Tomu, kdo měl na starosti design interiéru, by měli odebrat krev, jestli nebere nějaké halucinogenní drogy.
Avatar - Ronault.
21. 1. 2012 11:36
Re: Nech sa nikto nehneva, ale,
Píšeš "sprostosti".
Design automobilů, obzvláš těch, které se dělají v milionových sériích a jsou na každodenní ježdění má být nejen zajímavý, ale i funkční, to platí pro exteriér, tak pro interiér.
To, že jsi zvyklý na budíky za volantem a připadá ti to hezké vůbec neznamená, že je to tak správně. Já osobně mám v mnoha mnoha autech problém, že když si nastavím ideálně při své výšce volant a sedadla tak nevidím na budíky za volantem... a ty tam jsou proto, že to bylo kdysi pro někoho snažší na výrobu a ne ergonomické.
Ta navigace je ve správném místě. Jestli ty velebíš navigaci u kolen a la Fabia nebo Leon, tak bych tě v provozu potkat nechtěl, když místo na cestu se díváš někam k řadící páce kudy máš jet 8-s
Avatar - Snaphands
21. 1. 2012 19:08
Re: Nech sa nikto nehneva, ale,
Náročnosť výroby prístrojovky s klasickými budíkmi za volantom a týmito tu je úplne rovnaká, preto tu nediskutuj o tom, že to kedysi bolo pre niekoho jednoduchšie. Skôr sa tu jedná o to, zaujať niečím novým čo iné autá nemajú. Aj Toyota Yaris prvá a druhá generácia mala akože inovátorsky riešené budíky v strede cocpitu a ejhle tretia generácia ich už má za volantom.

Alebo Citroen C4: volant s pevným stredom, to už je len čo za idiotina??? mal som ho ako firemné auto a poviem ti je to čistý nezmysel. Len chceli byť v niečom iný. A prišla nová generácia a pevný stred zmizol ako jarný sneh.

Takýchto príkladov by sa dalo nájsť omnoho viac. Uvidíme či aj pri ďalšej generácii zostanú pri tomto riešení. Som presvedčený že nie.
Avatar - Ronault.
21. 1. 2012 19:55
Re: Nech sa nikto nehneva, ale,
Bavím se o minulosti delší než 10 let, to se ještě nekonstruovalo vše tak ergonomicky jako dnes, ne o autu před 5 lety.

V tomto případě se opravdu nemusí jednat o to, co má zaujmout něčím novým, ale o čistou ergonomii a užtečnost. Yaris je dokonalým příkladem toho, jak tradicionalismus a netvárnost lidí vyhrála nad logikou a vědou.

Volant C4 je dost sporný, to ano, ale ti, co s ním jezdili pořád a ne jen jako firemním či jako novináři, ti si na něj zvykli a jeho přednosti oceňovali. A opět, doba krize a raději se sází na to, co lidi po staletí dělají špatně. Je to asi jako nekvalitní kancelářské židle...
21. 1. 2012 20:55
Re: Nech sa nikto nehneva, ale,
Neviem,ale práve v tomto aute som nijakým spôsobom nevedel nastaviť, aby mi veniec volantu neclonil budíky. Teda vedel, ale to už sa s tým nedalo šoférovať. Aby sa malým volantom dobre točilo, tak je preposilovaný. Možno je to len otázka zvyku, ale ja som z toho nadšený nebol.Celé to podľa mňa nemá s ergonomiou veľa spoločného, je to len snaha zaujať.
Avatar - Ronault.
21. 1. 2012 21:12
Re: Nech sa nikto nehneva, ale,
Mluvíš o ještě neprodávané 208?
Avatar - Snaphands
22. 1. 2012 15:16
Re: Nech sa nikto nehneva, ale,
...veď to hovorím, a to som v tom ani nemusel sedieť, bolo mi to jasné z fotiek.
26. 6. 2012 22:25
Předváděcí jízda bez odpovědí.
Na převáděcí jízdě 208 5D ACTIVE 1.4 mi prodejci neodpověděli na pár dotazů.
Jaká specifika má motor této verze, že má nižsí hmotnost a spotrébu?
Proč byl zvolen menší průměr kol, když větší je logicky na otočení větší dojezd?
Líbí se mi místo klasické palubní desky displej. Tak mě napadlo, když výrobce propaguje nízkou hmotnost, kolik kabelů nebo vodičů auto v sobě má?
Nepochopil jsem z čeho je kostra karoserie vyrobena?
Děkuji za odpovědi.
Petr
Rozbalit vlákno
0