Peugeot 3008: První fotografie, informace a technická data

Peugeot 3008: První fotografie, informace a technická data

 
 

Třetím Peugeotem se dvěma nulami v názvu je crossover 3008. Třídní mix kategorií SUV a MPV bude na domácím trhu chtít oslabit na pozice Renaultu a Citroenu mezi MPV. Na český trh novinka příjde v červnu 2009.

Nový model 3008 není zase tak překvapivou novinkou, jak by se podle názvu mohlo zdát. Setkali jsme se s ním totiž už loni na podzim v Paříži, tehdy ale ještě nesl experimentální nálepku PROLOGUE HYmotion4. Sériové provedení se tvarově liší pouze v drobných detailech, podobně jako tomu bylo u jiných nových Peugeotů poslední doby.

Syntéza kategorií SUV a MPV se prostorově řadí někam mezi 308 a 308 SW. Vnější rozměry 4365 x 1837 x 1639 mm jsou o něco větší než u hatchbacku 308, uvnitř ale bude zřejmě více místa, díky o 14 cm vyšší karoserii. Uvnitř se bude sedět pravděpodobně vzpřímeněji a výše než v obou konvenčních příbuzných řady 308.

Peugeot 308, 3008 a 308 SW - Srovnání vnějších rozměrů
Rozměr3083008308 SW
Délka [mm]427643654500
Šířka [mm]181518371815
Výška [mm]149816391555
Rozvor [mm]260826132708
Objem zav. prostoru [l]348/1201432/1241573/1736

To, že je 3008 jiný, je zřejmé na první pohled. Je to sice stále Peugeot, ale zdá se, že designéři dostali svolení opustit zaběhnutý vzorec pro modelování tvarů nových vozů. Nový model se chlubí mohutně působící karoserií, v níž příliš nevynikají u Peugeotu tradičně dlouhé převisy (0,92 m vpředu, 0,84 m vzadu), ale ani dnes již celkem běžná kola o průměru 16, 17 nebo 18 palců. Nejméně obvyklé řešení má záď, kde se potkávají netradičně tvarované koncové světlomety, dvojdílné výklopné víko a offroadově navržený nárazník.

Snad nikoho nepřekvapí složení nabídky motorů. K preferovaným budou patřit motory HDI, zde ve dvou kubaturách. Menší 1,6 HDI je nabízen ve známé konfiguraci s 80 kW a šestistupňovými převodovkami (ručně řazená/automatizovaná). Dvoulitrové HDI je dodáváno se šestistupňovou převodovkou ve výkonové verzi 110 kW a s automatickou šestistupňovou s výkonem 120 kW.

Zážehové portfolio čítá dvě známé jedna-šestky, vzešlé ze spolupráce s BMW.

Peugeot 3008 - Přehled modelové řady
Motor1,6 VTi1,6 THP1,6 HDI2,0 HDI (A)
Zdvihový objem [cm3]1598159815601997
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]88/6000110/580080/4000110/3750 (120/3750)
Nejvyšší toč. moment [Nm/ot/min]160/4250240/1400240 (260)/1750340/2000
Max. rychlost [km/h]185201180 (180)195
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,88,912,2 (12,2)9,7
Pohotovostní hmotnost [kg]132413841350 (1350)1454 (1464)
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]9,810,66,5 (5,9)7,1

Rodinný crossover je uvnitř vybaven variabilním systémem Multiflex, který nabízí tři pozice podlahy zavazadlového prostoru a sklopná opěradla zadních sedadel, která lze přestavovat podle aktuální potřeby. Se sklopenými zadními sedadly i opěradlem sedadla spolujezdce poskytuje Peugeot 3008 od víka zavazadlového prostoru až po palubní desku vpředu zcela rovnou ložnou plochu. Přepravní kapacitu 432 l pod krytem je možné zvětšit na 1241 l VDA) za přední sedadla.

Mimořádnou roli nového modelu 3008 naznačuje Peugeot možností instalace systémů, které dosud vozy této značky nenabízely. Jedná se mj. o head-up-displej - zobrazení údajů palubních systémů do zorného pole řidiče, automatickou parkovací brzdu nebo systém varující řidiče před nebezpečně krátkou vzdáleností od pomaleji jedoucího vozidla před ním.

Úplnou novinkou je systém omezující náklony karoserie, instalovaný na zadní vlečené nápravě. Pasivní hydraulický člen s pracovním tlakem 20 MPa propojuje pravý a levý tlumič na zadní nápravě a funguje jako třetí tlumič. Při jízdě v zatáčce eliminuje náklon karoserie, ale současně neovlivňuje vlastnosti odpružení ve vertikálním směru (na rozdíl od klasických stabilizátorů).

Peugeot 3008 bude od roku 2011 prvním vozem skupiny PSA Peugeot Citroën, který bude poháněn hybridním hnacím ústrojím HYbrid4 představeným na pařížském autosalonu u konceptu Prologue HYbrid4. Novinka bude přínosem jak z pohledu spotřeby paliva (nižší řádově o 35 %), tak z pohledu terénního využití. Teprve s ní dostane Peugeot 3008 pohon všech kol – přední kola pak budou poháněna spalovacím motorem HDI FAP a zadní elektrickým motorem. Díky elektropohonu bude schopen vůz jezdit i v plně elektrickém režimu. Uvedení na trh by se mělo uskutečnit nejpozději v roce 2011.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Do deseti let předstihneme McDonald’s, říká šéf KFC pro Česko Hubík Do deseti let předstihneme McDonald’s, říká šéf KFC pro Česko Hubík

Souboj o zákazníka na českém trhu rychlého občerstvení…

Opata: Útok v Afghánistánu nemířil cíleně na české vojáky Opata: Útok v Afghánistánu nemířil cíleně na české vojáky

Pumový útok v Afghánistánu nemířil cíleně na české…

Glosa Martina Čabana: Obrázky z české diplomacie Glosa Martina Čabana: Obrázky z české diplomacie

Nejprve se vrátil předseda sněmovny Vondráček z Ruska,…

Singapur brojí proti malým bytům, developery nutí stavět větší jednotky Singapur brojí proti malým bytům, developery nutí stavět větší jednotky

Městský stát se rozhodl zakročit proti rozmachu výstavby…

 
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 3008: První fotografie, informace…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

 






 
Šéf VW se bojí, že německý automobilový průmysl dopadne jak Detroit. Kvůli emisím

Šéf VW se bojí, že německý autoprůmysl dopadne jak Detroit. Kvůli emisím

Dnes 12:55

Herbertu Diessovi se nelíbí, jak se v Evropě bojuje proti individuální dopravě.




Blesk.cz

Soudkyně zametla s Kramného advokátkou: 6 kroků, které mu zlomily vaz

Soudkyně zametla s Kramného advokátkou: 6 kroků,…

V druhé polovině září se rozhodovalo o podjatosti soudkyně Renáty Gilové a jejího senátu v případu Petra…

Sdílená vozítka mají pravidla jen na odkliknutí: Koloběžky ohrožují Pražany!

Sdílená vozítka mají pravidla jen na odkliknutí:…

Neslyšně profrčí kolem vás po chodníku, stačí krok a může dojít k neštěstí. Nemluvě o leknutí, když se vyřítí…

 

iSport.cz

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

Kritika od kouče, pak dva góly a obří respekt: Nikdo nedře víc než Frolík!

Kritika od kouče, pak dva góly a obří respekt: Nikdo…

Víkendovou výhru 3:2 v prodloužení nad Coloradem sledoval Michael Frolík jen z tribuny Pepsi Center. Smolík, být…

 

Reflex.cz

Nový celoevropský průzkum: Mezi největší euroskeptiky patří Češi, nejvíce odmítáme euro

Nový celoevropský průzkum: Mezi největší…

Evropský parlament, do kterého se bude opět volit příští rok v květnu, si nechal zpracovat ve všech zemích EU…

Hlavně žádné „tatíčkování“, brání se Hovory s TGM státotvornému patosu

Hlavně žádné „tatíčkování“, brání se Hovory s TGM…

Filmové Hovory s TGM jsou zábavnou spekulací nad součástí četby k maturitě. Tomáš Garrigue Masaryk a Karel Čapek…