Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 3008: První fotografie, informace a technická data

Ondřej Láník
Diskuze (120)
Třetím Peugeotem se dvěma nulami v názvu je crossover 3008. Třídní mix kategorií SUV a MPV bude na domácím trhu chtít oslabit na pozice Renaultu a Citroenu mezi MPV. Na český trh novinka příjde v červnu 2009.

Nový model 3008 není zase tak překvapivou novinkou, jak by se podle názvu mohlo zdát. Setkali jsme se s ním totiž už loni na podzim v Paříži, tehdy ale ještě nesl experimentální nálepku PROLOGUE HYmotion4. Sériové provedení se tvarově liší pouze v drobných detailech, podobně jako tomu bylo u jiných nových Peugeotů poslední doby.

Syntéza kategorií SUV a MPV se prostorově řadí někam mezi 308 a 308 SW. Vnější rozměry 4365 x 1837 x 1639 mm jsou o něco větší než u hatchbacku 308, uvnitř ale bude zřejmě více místa, díky o 14 cm vyšší karoserii. Uvnitř se bude sedět pravděpodobně vzpřímeněji a výše než v obou konvenčních příbuzných řady 308.

Peugeot 308, 3008 a 308 SW - Srovnání vnějších rozměrů
Rozměr3083008308 SW
Délka [mm]427643654500
Šířka [mm]181518371815
Výška [mm]149816391555
Rozvor [mm]260826132708
Objem zav. prostoru [l]348/1201432/1241573/1736

To, že je 3008 jiný, je zřejmé na první pohled. Je to sice stále Peugeot, ale zdá se, že designéři dostali svolení opustit zaběhnutý vzorec pro modelování tvarů nových vozů. Nový model se chlubí mohutně působící karoserií, v níž příliš nevynikají u Peugeotu tradičně dlouhé převisy (0,92 m vpředu, 0,84 m vzadu), ale ani dnes již celkem běžná kola o průměru 16, 17 nebo 18 palců. Nejméně obvyklé řešení má záď, kde se potkávají netradičně tvarované koncové světlomety, dvojdílné výklopné víko a offroadově navržený nárazník.

Snad nikoho nepřekvapí složení nabídky motorů. K preferovaným budou patřit motory HDI, zde ve dvou kubaturách. Menší 1,6 HDI je nabízen ve známé konfiguraci s 80 kW a šestistupňovými převodovkami (ručně řazená/automatizovaná). Dvoulitrové HDI je dodáváno se šestistupňovou převodovkou ve výkonové verzi 110 kW a s automatickou šestistupňovou s výkonem 120 kW.

Zážehové portfolio čítá dvě známé jedna-šestky, vzešlé ze spolupráce s BMW.

Peugeot 3008 - Přehled modelové řady
Motor1,6 VTi1,6 THP1,6 HDI2,0 HDI (A)
Zdvihový objem [cm3]1598159815601997
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]88/6000110/580080/4000110/3750 (120/3750)
Nejvyšší toč. moment [Nm/ot/min]160/4250240/1400240 (260)/1750340/2000
Max. rychlost [km/h]185201180 (180)195
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,88,912,2 (12,2)9,7
Pohotovostní hmotnost [kg]132413841350 (1350)1454 (1464)
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]9,810,66,5 (5,9)7,1

Rodinný crossover je uvnitř vybaven variabilním systémem Multiflex, který nabízí tři pozice podlahy zavazadlového prostoru a sklopná opěradla zadních sedadel, která lze přestavovat podle aktuální potřeby. Se sklopenými zadními sedadly i opěradlem sedadla spolujezdce poskytuje Peugeot 3008 od víka zavazadlového prostoru až po palubní desku vpředu zcela rovnou ložnou plochu. Přepravní kapacitu 432 l pod krytem je možné zvětšit na 1241 l VDA) za přední sedadla.

Mimořádnou roli nového modelu 3008 naznačuje Peugeot možností instalace systémů, které dosud vozy této značky nenabízely. Jedná se mj. o head-up-displej - zobrazení údajů palubních systémů do zorného pole řidiče, automatickou parkovací brzdu nebo systém varující řidiče před nebezpečně krátkou vzdáleností od pomaleji jedoucího vozidla před ním.

Úplnou novinkou je systém omezující náklony karoserie, instalovaný na zadní vlečené nápravě. Pasivní hydraulický člen s pracovním tlakem 20 MPa propojuje pravý a levý tlumič na zadní nápravě a funguje jako třetí tlumič. Při jízdě v zatáčce eliminuje náklon karoserie, ale současně neovlivňuje vlastnosti odpružení ve vertikálním směru (na rozdíl od klasických stabilizátorů).

Peugeot 3008 bude od roku 2011 prvním vozem skupiny PSA Peugeot Citroën, který bude poháněn hybridním hnacím ústrojím HYbrid4 představeným na pařížském autosalonu u konceptu Prologue HYbrid4. Novinka bude přínosem jak z pohledu spotřeby paliva (nižší řádově o 35 %), tak z pohledu terénního využití. Teprve s ní dostane Peugeot 3008 pohon všech kol – přední kola pak budou poháněna spalovacím motorem HDI FAP a zadní elektrickým motorem. Díky elektropohonu bude schopen vůz jezdit i v plně elektrickém režimu. Uvedení na trh by se mělo uskutečnit nejpozději v roce 2011.

Ondřej Láník
Diskuze (120)
16. 1. 2009 20:07
Re: Ani koza ani rak...
to je pravda, v reáli to môže byť iné, ale v tomto prípade to nepredpokladám...na P3008 sa mi nepáčia už základné rysy, takže to veľká sláva nemôže byť ani v reáli
Avatar - Plautus
16. 1. 2009 13:31
Re: Ani koza ani rak...
to je vecou vkusu a názoru...interiér bude isto krajší v Peugeote a exteriér posúdim, keď ich uvidím stáť vedľa seba ;-)
Avatar - Hammunasakra
16. 1. 2009 10:20
Re: Nový motor DW10C - 2,0 HDI (TDCI, D)
...PPS: "ja viem" "ja rozumiem" (ale jestli jsem to teraz správně napsala, veru neviem) ;-)
16. 1. 2009 10:18
Re: Nový motor DW10C - 2,0 HDI (TDCI, D)
Nepíšem česky. :-)
Avatar - Hammunasakra
15. 1. 2009 22:21
Re: Nový motor DW10C - 2,0 HDI (TDCI, D)
NO problem ;-)
PS: Vaše čeština má také jakési "chytáky/originality", zdá se mi ;-)
PPS: Já vím (rozumím) ... :-)