Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dlouhodobý test Peugeot 3008 2,0 HDI - Na cestách

Jarní období je na cestování ideální, a tak i náš dlouhodobý test pokročil o další 3.000 km, které jsme absolvovali převážně na cestách mimo města a na dálnicích.
Zpět na článek
21. 7. 2010 09:18
21. 7. 2010 09:22
21. 7. 2010 09:31
21. 7. 2010 14:01
21. 7. 2010 11:27
21. 7. 2010 11:46
21. 7. 2010 11:58
21. 7. 2010 12:10
21. 7. 2010 12:19
21. 7. 2010 14:54
21. 7. 2010 12:27
21. 7. 2010 14:50
21. 7. 2010 14:58
21. 7. 2010 15:19
21. 7. 2010 15:16
21. 7. 2010 15:26
21. 7. 2010 16:24
21. 7. 2010 17:01
neregistrovaný "soukon"
22. 7. 2010 07:44
22. 7. 2010 08:39
22. 7. 2010 08:46
22. 7. 2010 09:40
22. 7. 2010 13:07
22. 7. 2010 11:32
22. 7. 2010 13:05
22. 7. 2010 13:56
22. 7. 2010 16:35
21. 7. 2010 15:59
21. 7. 2010 16:19
22. 7. 2010 09:22
21. 7. 2010 21:25
21. 7. 2010 20:10
22. 7. 2010 09:20
22. 7. 2010 09:44
22. 7. 2010 10:44
21. 7. 2010 21:36
22. 7. 2010 09:33
22. 7. 2010 09:47
22. 7. 2010 10:52
22. 7. 2010 11:15
21. 7. 2010 13:35
neregistrovaný "ricardo.sergion"
21. 7. 2010 14:18
21. 7. 2010 14:29
21. 7. 2010 17:14
neregistrovaný "soukon"
21. 7. 2010 14:39
neregistrovaný "ricardo.sergion"
21. 7. 2010 15:32
21. 7. 2010 14:43
neregistrovaný "ricardo.sergion"
21. 7. 2010 15:37
21. 7. 2010 15:44
21. 7. 2010 18:29
22. 7. 2010 05:57
21. 7. 2010 23:28
21. 7. 2010 18:32
21. 7. 2010 22:24
neregistrovaný "ricardo.sergion"
21. 7. 2010 23:24
22. 7. 2010 00:32
22. 7. 2010 01:26
22. 7. 2010 08:49
22. 7. 2010 09:34
22. 7. 2010 10:01
22. 7. 2010 10:54
22. 7. 2010 12:06
22. 7. 2010 13:33
22. 7. 2010 11:00
22. 7. 2010 11:59
22. 7. 2010 13:29
Avatar - iudex
21. 7. 2010 08:59
USA nechávajú pozdravovat
Je pozoruhodné a v Európe minimálne nezvycajné, ked má auto obmedzenú rýchlost (nerátam teraz 250 km/h). V Státoch je to síce bezné s tým, ze v kazdom z nich je limitovaná maximálka, v EU je to minimálne (s ohladom na neobmezdenú rýchlost na vacsine dialnic v DE) zvlástne. Bud je za tým obava zo správania auta na limite maximálnej rýchlosti (teoreticky pri 150k cca. 210 km/h), alebo snaha o výchovu vodicov zo strany Peugeotu. Kazdopádne ani jedna alternatíva sympatie nevzbudzuje.
Rozbalit vlákno
3
21. 7. 2010 09:02
Re: USA nechávajú pozdravovat
Nevím sice, proč by mělo MPV jezdit přes 200 km/h, ale asi půjde o bezpečnost...
Avatar - iudex
21. 7. 2010 09:18
Re: USA nechávajú pozdravovat
Je otázne, ci 3008 je MPV. Tým je podla mna 5008. 3008 je len mierne vyssia ako 308, teda pre mna rovnaká kategória, ako Golf Plus.
Avatar - pocitac
21. 7. 2010 21:32
Re: USA nechávajú pozdravovat
Golf Plus spadá do kategorie, kterou vytváří Peugeot 308 SW, jen ten Peugeot je o dost prostornější a celkově lépe propracovaný pro rodinné cestování a navíc nabízí 7 cestovních míst. 3008 je cross-over s prvky MPV.
Avatar - Ada je zase tady
21. 7. 2010 09:13
Směšné
Mluvit o dlouhodobém testu po ujetí pouhých 3000km? Skutečné vlastnosti a charakter auta se naplno projeví až po ujetí 300 tis.km. Ale takovou porci tenhle francouzsky šuplík nikdy nenajede, zatímco pro VW a Škodu je to v provozu běžná porce.
Rozbalit vlákno
68
Avatar - iudex
21. 7. 2010 09:18
Re: Směšné
Tiez cakám, ze sa pri 10000 km rozpadne. ;-)
Avatar - ZoomZoom
21. 7. 2010 09:22
Re: Směšné
čekáš nebo víš? :no: :no: :no:
Avatar - iudex
21. 7. 2010 09:31
Re: Směšné
Pozri si, na koho som reagoval a pochopís váznost príspevku. ;-)
Avatar - ZoomZoom
21. 7. 2010 14:01
Re: Směšné
V tom případě velká omluva :-)
Avatar - kari.laz
21. 7. 2010 11:27
Re: Směšné
Mám na 2,2 HDI přes 200 000. Soused na 2,0 HDI 66KW přes 300 000. A kupodivu to pořád v pohodě jezdí.
Avatar - Plautus
21. 7. 2010 11:46
Re: Směšné
To len potvrdzuje skúsenosti iných, že HDI motory v súčasnosti patria ku špičke v oblasti spoľahlivosti, podobne ako motory JTD, či naftové držáky iných značiek...v tomto smere donedávna trochu zaostával práve tuná tak veľmi presadzovaný koncern VW, čo samozrejme súvisí s orientáciou na využívanie vlastnej technológie PD a neskorším prechodom na CR...muchy treba vychytať, to je jasné.
Avatar - kari.laz
21. 7. 2010 11:58
Re: Směšné
Tak s tím nemůžu zae úplně souhlasit. Sice to jezdí bez většich problémů, ale nějaké drobnější se tam vyskytly. Ta kvalita co se výdrže týče bude asi podbná. Ale jízdní projevy jsou nic moc. Sice je HDI hodně kultivovyný a poměrně tichý s plynulým zátahem, ale jízdně to moc nejede. Mám zkušenosti jak s 2,0 66 a 80 KW, tak s několik 2,2 HDI a s 2,7 HDI. Například s 2,2 HDI 98 KW stačím sotva držet tempo s octavia 1,9 TDI 77 KW. Dokonce mi ze začátku a ve středních rychlostech ujede. To samé pružné zrychlení. Když jedu po dálnici a zbrzdí nás nějaké auto, tak například z těch 90 km/h mám maximálně stejné zrychlení, jako 1,9 TDI 77 KW. Je sice pravda, že když jedu 140 tak mi motor točí 2500 a v autě je klid a více ruší, jak se valí pneumatiky. Ale i přes oslnivé parametry ty motory nejsou žádný závoďáci. Kromě 2,7 HDI tam to samozřejmě už jede pěkně.
Avatar - Plautus
21. 7. 2010 12:10
Re: Směšné
Ach jaj, asi škoda diskutovať, že? :-)
Kde sa nevyskytnú problémy? Zájdi skutočne do servisu, a čo som sa toho napočúval, že OII je spoľahlivosťou ďaleko za OI, hlavné ponosovanie sa (sťažnosti technikov) smerovalo práve k motorom...
Každý výrobca má svoje "naladenie", čomu zodpovedá i ladenie motorov...frantíci sú celkovo (podvozkovo, motormi, ...) skôr na jazdu "do pohody", mám skúsenosti i s nejakými francúzskymi benzínmi a tiež žiadny zázrak, konkurencia je "v záťahu" ďalej. I o tom je rozhodovanie sa pri kúpe vozidla... Ibaže tuná sme sa bavili o spoľahlivosti...
Avatar - kari.laz
21. 7. 2010 12:19
Re: Směšné
Vždyt jsem výše psal, že se spolehlivostí motorů je to podobné. nikde jsem nepasal, že by byly jedny z nich spolehlivější. Ale s tím zátahem a jízdním projevem se dost liší. Já jezdím převážně dálnici a první třídu, takže mi klidnější jízda vyhovuje. Nastavím tempomat (pokud to provoz dovoluje) a jedu si v klidu svou. Takže s tím zase takový problém nemám. Chtěl jsem jen napsat takové zkušenosti s těmi motory.
Avatar - iudex
21. 7. 2010 12:27
Re: Směšné
Dnes si nejaký nabrúsený...
A k pohodovým francúzskym benzínom: prejdi si akýkolvek nový Peugeot/Citroen s motormi VTi, notabene THP a uvidís, ze ich zátah a zivost je viac ako konkurencieschopná.
Avatar - Plautus
21. 7. 2010 14:50
Re: Směšné
Nie, nie som nabrúsený :-) Pravdou je, že s THP som ešte nemal tú česť, takže neviem porovnať do akej miery vie pozápasiť s T-Jet a TSI, ktoré v rámci daného segmentu považujem za súčasnú benzínovú špicu.
Avatar - iudex
21. 7. 2010 14:58
Re: Směšné
Súhlasím s Tebou, ze TSI je súcasná spicka (hovoríme o "bezných" motoroch, nie V8). T-Jet som nesiel, neviem posúdit. Francúzske (alebo skor bavorské?) nové benzíny sú ale skutocne vydarené (mimochodom aj VTi bez turba sú mimoriadne podarené); PSA nasleduje trend, ktorý zacal VW, teda ze po ére velkej dominancie dízlov sa opat venuje pozornost aj benzínom.
Avatar - Plautus
21. 7. 2010 15:19
Re: Směšné
Jasné, hovoríme o "bežných" motoroch. Osobne to veľmi vítam...i v motoroch sa striedajú obdobia, raz sa výrobcovia viacej venujú benzínom, potom dízlom, až znovu prídu na to, že v tých benzínoch by to chcelo znovu viacej pridať a prísť s niečím novým.
Je príjemné mať motor, ktorý pri bežnom jazdení potiahne z nádrže menej, a ak človek dostane chuť sa trošku vyblbnúť, tak má pod nohou na to dostatočný potenciál. Pri benzínových turbách je ten rozdiel v spotrebe medzi normálom a "blbnutím" dosť markantný, v čom má dízel stále výhodu, je viac účinný v premenách paliva na pohyb, i keď je pravdou, že je to furt na úkor kultúry chodu. U benzínu je tá vyššia spotreba vykúpená aspoň väčšou kultivovanosťou a príjemnejším - športovejším zvukom, keď noha oťažieva...
Avatar - Blue Sun
21. 7. 2010 15:16
Re: Směšné
To, co píšeš o držení tempa s Octavií, nebude jen věcí motoru, ale taky nastavení převodovky a hmotností auta, jeho profilem a aerodynamickým odporem. Motor má zřejmě výkonu dost, pokud pak tu Octavii dostihneš, jen je spolu s převodovkou sladěný na poklidnou jízdu. Asi jako dva závodníci na startu, jeden sprinter a druhý vytrvalostní typ. Sprinter rychleji vyrazi, ale neudrží takové tempo dlouho.
Avatar - Plautus
21. 7. 2010 15:26
Re: Směšné
Áno, určite sa nemýliš, je to o celkovom naladení auta, zladení motoru s prevodovkou a všetkých do hry vstupujúcich faktoroch. Ale stále tu vystupuje i taký možno subjektívny pocit, že niektoré motory sú pri rovnakom výkone (a podobnom sprevodovaní) svojím prejavom o niečo živšie...asi to bude dnes viac o spôsobe "dopovania" tých motorov a použitých technológiách jednotlivých výrobcov.
Avatar - pocitac
21. 7. 2010 16:24
Re: Směšné
taky jste chlapci zapomněli na celkové odladění auta, odhlučnění kabiny a podvozku, v precizně zpracovaném Francouzovi prostě vnímáš rychlost trochu jinak. Prostě když pojedu třeba v 308 od Peugeotu 120 tak si budu připadat jako v OII v 100 km... a o pocitu ve zrychlení je to stejné... ;-)
neregistrovaný "soukon"
21. 7. 2010 17:01
Re: Směšné
:yes:
Avatar - Blue Sun
22. 7. 2010 07:44
Re: Směšné
On není takový problém udělat i HDi, které tě nakopne do zad při každém podřazení a vystřelí ze zatáčky jako raketa... ale proč? Je vlastně nějaké francouzské auto (mimo toho nového jaxejmenuje sportovního Peugeotu), které by vyloženě vyžadovalo takový projev motoru? Možná malá DS3?
Avatar - pocitac
22. 7. 2010 08:39
Re: Směšné
Spíš je otázka, jestli je podobně naladěný motor vůbec dobrý do jakéhokoliv auta. Na začátku nic, v 1500 kopanec do zad a vše nad 2500 mrtvo.... posuď sám ;-)
22. 7. 2010 08:46
Re: Směšné
Presne. Ale kazdemu se libi neco jineho. Ja mam sice obycejnou 1,8 benzin, ale to auto je tak tiche a uvnitr prostorove dost velke a pohodlne na to, aby si clovek ani nevsiml, ze trosku prislapl a ma tam 130. Mam 140 koni, urcite tam jsou, ale subjektivne ma auto tak 90-100 :-)
Avatar - pocitac
22. 7. 2010 09:40
Re: Směšné
ona ta "obyčejná" atmosférická 1,8 je mnohdy ta nejlepší volba... dostatek výkonu, jednoduchý motor, přitom pořád přijatelná spotřeba ... Já mám asi nejlepší zkušenosti, v běžném provozu, s atmo dvoulitrem – spotřeba, výkon, náročnost na servis...
22. 7. 2010 13:07
Re: Směšné
Taky bych nemenil, spotreba ujde a auto jede vyborne, navic zadny turbo efekt, jen pekne vytaceni k cervenemu :-) Ten postupujici zatah proste nic neprekona, at si naftaci rikaji, co chteji :-)
Avatar - Ricardo
22. 7. 2010 11:32
Re: Směšné
A je obyčejná? Není to (podle výkonu) náhodou Civic? :-)
22. 7. 2010 13:05
Re: Směšné
Staci mi kouknout do profilu, je to opravdu obycejna atmo, nic vic
Avatar - Ricardo
22. 7. 2010 13:56
Re: Směšné
Tak to promiň. Nicméně od proklikávání profilů a získávání diskusních "argumentů" touto cestou tu jsou jiní >:D
22. 7. 2010 16:35
Re: Směšné
Tak to mi fakt nedoslo, nechtel jsem te urazit a uz vubec prirovnat k profilovemu Guru :-) No nezda se to, ale i takovy bambusovy motor, jak by rekli jini (opet nenarazim na tebe :-) )muze mit v sobe takovou velkou pardubickou
Avatar - kari.laz
21. 7. 2010 15:59
Re: Směšné
Tak každopádně v tom hraje svou roli naladění a velikost auta, ale zkrátka ty HDI motory nemají takový projev jako TDI
Avatar - pocitac
21. 7. 2010 16:19
Re: Směšné
ano, máš pravdu, koncernová HDI mají lepší projev než TDI :yes:
Avatar - kari.laz
22. 7. 2010 09:22
Re: Směšné
Nebo se dá říct, že nemají skoro žádný projev. Zkus to hodnotit objektivně a ne zaujatě proti jedné značce. Mě třeba klidný chod HDI vyhovuje a celkové pohodlné naladění mojeho Peugeotu je pro mě dobré. Jezdím tak 60-70t za rok z toho jsou tak 2/3 dálnice a většina zbytku silnice 1. třídy. Takže pohoda.
Avatar - Katikakus
21. 7. 2010 18:10
Re: Směšné
Diky bohu, nemaji.
Avatar - Blue Sun
21. 7. 2010 20:10
Re: Směšné
Ano, souhlasím s ostatními, díky Bohu, že takový nemají.
Avatar - kari.laz
22. 7. 2010 09:20
Re: Směšné
No tak jednoznačné to není, protože to je kolikrát k vzteku. Ideální motor by byl nějaký kompromis mezi HDI a TDI. Tichý,kultivovaný, ale přitom s dostatečným zátahem.
Avatar - pocitac
22. 7. 2010 09:44
Re: Směšné
Hodně se tomu blíží 1,6 HDi od koncernu PSA. :yes: ;-)
Avatar - kari.laz
22. 7. 2010 10:44
Re: Směšné
Je pravda, že nové dieslové motory se sobě dost přiblížily. Nohé HDi už nejsou tak mrtvé a noté TDI CR už taky mají tišší a kultivovaný běh bez výrazných turboefektů.
Avatar - pocitac
21. 7. 2010 21:36
Re: Směšné
Máš pravdu v tom, že TDI motory měly několik neustále se opakujících, chronických problémů a závad. Dunivý zvuk ve vyšších otáčkách, vadné váhy vzduchu, neštěstím jsou i suché filty pevných částic, atd... HDI motory ničím podobným (chronickým) nikdy netrpěly a netrpí :yes:
Avatar - kari.laz
22. 7. 2010 09:33
Re: Směšné
To je taky nesmysl a další neobjektivní hodnocení. Motory HDI měli svých much také dost. Přiznej si, že ty motory si nemají ve spolehlivosti co vyčítat.
Avatar - pocitac
22. 7. 2010 09:47
Re: Směšné
No myslím „chronické“ problémy. Něco jako u TDI vadné váhy vzduchu, žádnou tak častou a snad u každého TDI 1,9 se vyskytující závadou se HDi motory nesetkávají.
Avatar - kari.laz
22. 7. 2010 10:52
Re: Směšné
Ale jo, u všech tří motorů se mi pokazil regulační ventil, rozsvítila se mi diagnostika a jel jsem na nouzák. Na PC ti to přesně na diagnostice nenapíše, která to je část, protože to je součástí jednoho systému, kde jsou ty ventily tři za sebou plus dalších pár věcí, takže jsem to zkoušel pokus omyl. A ta váha vzduchu není 100% závada všech motorů. Prostě každý má něco
22. 7. 2010 11:15
Re: Směšné
"snad u každého TDI 1,9" >:D
Avatar - Plautus
21. 7. 2010 09:57
Re: Fakt "směšné"...
Až teraz som pochopil, že včera videná Fabia priviazaná na lane za Sorentom musela mať najazdených aspoň 301 tis. km...dík za vysvetlenie... :yes: Alebo sa kuciii iba hrali a Fabia plnila rolu saní (?!)...rebriňák je to dobrý... >:-[]
Avatar - Krispos
21. 7. 2010 10:07
Re: Fakt "směšné"...
Miluju tyhle nazory "Videl jsem jednu porouchanou Fabii tudiz jsou vsechny smejd".... Francouzi proste maji na poli spolehlivosti z minulosti co splacet a u nas maji lidi tendenci si pamatovat jakykoli nedostatek strasne dlouho. Proto se u nas rika, ze nejhorsi auta jsou na F: Ford, Fiat, Francouz.... ne ze bych se s timto nazorem ztotoznoval, ale holt maji francouzska auta pred sebou nelehky ukol, aby presvedcila cechy o sve kvalite. Kazdy radsi sahne po Skode, protoze to je velice spolehliva znacka...
21. 7. 2010 10:38
Re: Fakt "směšné"...
To je to same jak se divaji na skodu treba v UK ci ve Svycarsku parodie urazky...u nekterych mozku....Proste vybudovat si povest trva mnoho let ale image muzes ztratit do roka.
21. 7. 2010 11:01
Re: Fakt "směšné"...
Akorát že Škoda se z toho už od 90. let v UK velmi rychle zotavuje a v současnosti je už velmi oblíbena (a v CH patřila např. před dvěma roky do první pětky nejprodávanějších modelů!), Francouzi zatím pro nápravu pověsti neučinili nic, nebo začali velmi pozdě. Vzpomeňte na Lagunu ještě kolem 2001...
Avatar - Plautus
21. 7. 2010 12:03
Re: Fakt "směšné"...
O čom to tu píšeš? Chceš povedať, že hrdzavejúce Favority a Felicie z "90. let" sú ukážkou kvality spracovania a spoľahlivosti? :-) Škoda sa "uviedla" až (alebo hlavne) modelmi Octavia I a Fabia, ktoré zase o veľa rokov nepredčili letopočet 2001, takže ak toto má byť zásadný fakt pre porovnávanie a vnímanie kvality značky, tak to asi ako argument príliš neberiem. Škodu ťahá smerom na západ od našich hraníc hlavne VW, nakoľko je braná ako "takmerkvalita" VW za nižšiu cenu, čo jej samozrejme prospieva. U nás je to dané históriou, pocitom domácej značky, servisným zázemím a inými kladnými faktormi... Chápem, že pre mnohých Čechov i Slovákov je to krom iného hlavne srdcovka a "neskutočná" hodnota. Inde sa jedná o hodnotu za peniaze, teda hlavne o kúpu z rozumu, čo však neznamená, že to automobilke neprajem. Je dobré, že sa jej darí a na naše pomery "prekvitá" (nie už tak ako spomínané Favority a Felicie), a želám to minimálne celej európskej produkcii, pre nás všetkých to bude len a len dobre. ;-)
Avatar - iudex
21. 7. 2010 12:24
Re: Fakt "směšné"...
Zase trochu súdnosti, Plautus. Píses, akoby jediné spolahlivé Skodovky boli Octavia I a Fabia I, predtým ani potom nic. Okrem toho velitel píse, ze Skodovky si od 90. rokov získali v UK podstatne lepsie renomé, co síce so spolahlivostou súvisí, ale nie je to len tým. BTW podla mojich osobných skúseností kvalita Skodoviek zacala novú éru s Feliciami, ktoré okrem typickej hrzde nestretávali závazné vady. Fabia I i O I je, ako píses, bezproblémové auto. A i Octavia II nemáva ziadne typické a casté závady (mozno TDIcka, ja som jazdil na 1,6ke a ziaden problém). A i ked som pocul tiez, ze na F II sa v niektorých ohladoch setrilo, nemám vedomost, ze by to nejak výrazne zrazilo ich kvalitu.
Avatar - Plautus
21. 7. 2010 14:17
Re: Fakt "směšné"...
Nemám rád, ak mi niekto do úst vkladá niečo, čo som nepovedal alebo to aspoň mierne prekrúca a pod. Všetko je vždy o vnímaní vecí, s čím tuná problém niekedy býva a som zvyknutý. Treba sa pozrieť na čo a ako som reagoval. Škodovky si v UK získali možno rešpekt, len je potrebné dodať, že sa jedná práve o OI a mierne FI z konca 90-tych rokov, nakoľko Felicií sa tam také "kvantá" nevozili. Ja som napísal, že ak má byť porovnávacím kritériom zvyšovanie kvality z roku cca 1996 alebo 1999 vs. z roku 2001, po súčasnosť, tak "náskok" 2 až 5 rokov dopredu (oproti tomu r. 2001) ako zásadné obdobie na tiež zásadné zlepšenie vnímania kvality asi príliš veľkému počtu zákazníkov nepomôže. Tak ako som napísal, Škodovke smerom na západ od českých hraníc napomáha hlavne to, že patrí do skupiny VW a zároveň nikde nepopieram, že na sebe zapracovali v nemalej miere, ale zároveň tvrdím, že je mnoho iných automobiliek, ktoré zaznamenali i väčší progres a napriek tomu sa im taký imidž nepodarilo vybudovať, lebo nemajú tú "správnu" vlastnícku štruktúru... Nemám rád, ak sa tu vedú príliš tendenčné debaty, v ktorých mnohí presadzujú, že iba to alebo nanajvýš ono je najlepšie, a iba ich názor je najlepší a najsvätejší, ale deje sa to tu stále a iný názor nie je braný v úvahu, to sa potom ťažko diskutuje, pretože ten druhý sa na to buď vykašle, a myslí si svoje, alebo dôjde k hádke... Škodovku nevlastním (napriek tomu OI a OII poznám relatívne dôverne), a keďže je to v našich končinách (myslené v celej SR a ČR) i veľmi preferovaná značka, tak vo väčšine servisov majú s nimi nemalé skúsenosti. Nemám dôvod vyvracať reči ľudí, ktorí s nimi pracujú dennodenne a najlepšie poznajú muchy tých áut. Tú Tebou spomínanú 1.6-ku poznám z Golfu IV a zhruba pri nájazde 180 tis. km to žralo na ceste z BA do BB, čo je cca 210 km, 0,5 litra oleja, ktorý bolo potrebné po absolvovaní tej trasy vždy skontrolovať a dolievať. Je už v šrote, pretože by to asi nikto nekúpil ani ako lacnú jazdenku (a tiež sa to v istom čase oplatilo viac využiť na šrotovné ako predať na náhradné diely), ak by sme mu povedali pravdu, resp. by to po týždni reklamoval. Ten motor sa jednoducho opotreboval skôr ako sa nám tu snaží podsúvať Áda, že len VW a Škodovky bez problémov najazdia 300 tis., jeho však beriem s veľkou rezervou. Len vravím, tie silne tendenčné keci tuná mi prekážajú, a ak si myslíš, že môjmu príspevku chýba súdnosť, tak Ti to neberiem, napísal som to tak, ako to vnímam ja a iný to môže inak, no tiež mám právo napísať, že mu chýba súdnosť, inak to nebude diskusia, ale monológ jedného diskutujúceho. Škoda je na západe hlavne "value for money" = v preklade hodnota techniky od VW za prijateľnejší peniaz. Nič viac, nič menej, z mosta do prosta, nikto si tam Škodu nekupuje z dôvodu, z akého si ju kúpi niekto od Mosta...
P.S. Ak niekto zase napíše, že na základe jedného Golfu "odsudzujem" nejaký motor, tak napíšem len toľko, že mám veľa známych jazdiacich Passaty (väčšinou 2.0 TDI, 103 kW) a na spotrebu oleja sa tiež dosť často sťažujú, o iných vadách by vedeli viacej práve tí servismeni, ktorí do toho vidia oveľa viac ako ja... ;-)
Avatar - iudex
21. 7. 2010 14:53
Re: Fakt "směšné"...
Ja nie som z tých, co sofisticky prekrúcajú zmysel príspevkov iných, aby si vytvorili lepsí predpoklad pre reakciu. Písal som, ze z Tvojho príspevku siel dojem, akoby si uznával spolahlivost iba O I a F I a ostatné Skodovky boli na tom biedne. Verím, ze más kopec hodnoverných informácií o vadách Skodoviek, objektívne (ak sa za také dajú oznacit statistiky ADAC, TUV a pod.) sa vsak spolahlivost Skodoviek skutocne od spomínaného obdobia výrazne zlepsila.
P.S. Ja Skodovku nevlastním, takze nejde o prístup "co je moje, je najlepsie", ako naznacujes.
Avatar - Plautus
21. 7. 2010 15:07
Re: Fakt "směšné"...
A zase :-) Nič také som sa naznačiť nesnažil...teda to, že Škodovku vlastníš. Inak povedané, nešiel, alebo nechcel som "ísť na telo", skôr som to vnímal tak, že u nás má všeobecne Škodovka lepšiu pozíciu z pohľadu domácej značky, ktorú čiastočne zneužíva alebo zneužívala v pretavení do cenovej politiky. Nič iné, len to, že Čechom a Slovákom je táto značka bližšie k srdcu, vnímali a vnímajú ju ako niečo lepšie, a sú ochotní si za ňu trebárs i priplatiť...sú to dôvody, ja ich nikomu neberiem a snáď najväčším je rozvinuté servisné zázemie. Len tvrdím, že na západe k tej značke nemajú zákazníci takýto "srdcový" vzťah (čo nie je, môže byť), pre nich je to skutočne o tom, čo dostanú za svoj peniaz a za tým stojaca "záruka" v podobe techniky od VW, čo samozrejme pomáha, lebo paleta možností poskytnutých Škodovke je v súčasnosti dostatočne široká i hlboká, takže má z čoho ťažiť, a tak ako som už napísal, prajem to každej európskej značke, bude to pre nás všetkých lepšie. Európa nesmie zaspať na vavrínoch, lebo Aziati sú dostatočne draví, o čom svedčí i Tvoje včerajšie zamyslenie, či Hyundai môže byť lowend, ak má v portfóliu techniku, akú má... ;-)
P.S. Ten Most som myslel, že pochopíš inak, to bola snáď jediná vec v mojom príspevku, ktorá mierila priamo niekomu "na telo", možno priamo na srdcovú (koncernovú) záležitosť/komoru >:D ;-)
Avatar - iudex
21. 7. 2010 15:21
Re: Fakt "směšné"...
Práveze ten Most ako bydlisko nemenovaného obdivovatela koncernu som pochopil. ;-)
Avatar - Plautus
21. 7. 2010 15:28
Re: Fakt "směšné"...
Potom je i to v poriadku :-)
21. 7. 2010 21:14
Re: Fakt "směšné"...
Plaute, Plaute, tolik slov a nadarmo. Opravím jednu z elementárních chyb v tvém textu. Když jsem připomínal Lagunu z r. 2001, nemyslel jsem tím, že si snad v tom roce Renault začal skokově napravovat pověst, ale pravý opak. Reputace Škody šla už v 90. letech rychle nahoru (to nemůže popřít ani ty), zatímco Renault ještě v roce 2001 utrpěl další ohromnou ránu na imagi kvůli legendárně kazivé sérií Lagun. Takže časový rozdíl rozhodně není pět let, jak píšeš, naopak po pěti letech se propast ještě zvětšovala. A o tom jsem od začátku psal - že obě značky s sebou vláčí negativní břemeno z minulosti, ale Škoda ho prostě odkládá mnohem úspěšněji. To je, prosím, FAKT. Jinak proti Renaultu nic nemám, přeju jim vše nejlepší, L III je podle mě dobré auto za tu cenu, ale pověst má značka bohužel špatnou.
Avatar - Krispos
21. 7. 2010 12:46
Re: Fakt "směšné"...
Ja bych spise rekl ze Skoda usla veliky kus cesty a v UK si toho vsimli.... kdyz jsem byl na Malte, tak muj ucitel anglictiny taky rikal, ze by si v 90. letech Skodu nekoupil, ale ted (2007) ji ma, protoze udelala velky pokrok. A co se Felicii tyce, tak ta moje funguje neskutecne spolehlive i po 246tkm... ano, rez sice nezastavis, ale jinak je to skvele auto.
Avatar - Plautus
21. 7. 2010 13:22
Re: Fakt "směšné"...
Môj text myslím nijako neprotirečí tomu Tvojmu ;-) To, že Felicie ešte fungujú je mi známe, ešte jazdia, i keď na tachometre im nevidím, ale akýkoľvek nájazd nie je nereálny, ak sa človek o auto dotatočne stará ;-) No a dostatočná antikorózna ochrana jednoducho chýbala zase nielen Škode v tých časoch, ale i iným značkám... Felde jednoducho prospieva suchá garáž a nech Ti ešte dlho slúži k spokojnosti ;-)
Avatar - Krispos
21. 7. 2010 13:57
Re: Fakt "směšné"...
Já doufám že ji brzo vystřídá Nové VW Scirocco, ale dekuji :-) Zajemcu o ridicak mame v sirsim pribuzenstvu nekolik a tak se Felda nudit nebude...
Avatar - Plautus
21. 7. 2010 14:36
Re: Fakt "směšné"...
Aj v Sciroccu pôjdeš do diesela? Inak tie staré "SDi-čkové" motory mali asi niečo do seba, známy ho mal tiež vo Felicii kombi a to auto vyslovene zodral, pričom o šetrnom zaobchádzaní nemohlo byť ani reči...je už zošrotované, ale svoj účel mu bezpochyby splnilo, pri jeho používaní to bolo o dosť viacej rozkvitnuté auto ako Tvoja Felícia a musel pomeniť hlavne karosárske diely (zadné veko, blatníky), lebo by mu vypadávali veci z batožinového priestoru, ale motor ťahal až "do smrti" už spomenutým zošrotovaním :-)
Avatar - iudex
21. 7. 2010 15:01
Re: Fakt "směšné"...
Ano, hladký dízel sa dal zodrat a nic sa nekazilo. Akurát ked som nastartoval Feliciu 1,9D v zime, starsí susedia vykúkali z okien v obave pred dalsou vojenskou inváziou. >:D
Avatar - Plautus
21. 7. 2010 15:38
Re: Fakt "směšné"...
A čo mal robiť, keď mu bolo chudákovi zima a ťažšie i dlhšie sa mu samému ohrievalo >:D >:D Ale naproti tomu premieňal efektívnejšie palivo na pohybovú energiu, i keď ste sa v zime drncali obaja trošku dlhšie ako by sa patrilo >:D
Avatar - Krispos
21. 7. 2010 22:53
Re: Fakt "směšné"...
Scirocco bude s motorem roku, 1.4 TSI twincharging.... pri nakupu si dam stranou penize na nove turbo a kompresor rovnou a ono to pak nejaky cas vydrzi >:D
Avatar - Plautus
21. 7. 2010 11:34
Re: Fakt "směšné"...
"tyhle nazory", ktoré "milujes" sú vyslovene odpoveďou na konkrétneho užívateľa a jeho názor o nájazde 300tis. km, ktorý dokážu presiahnuť iba modely značiek VW a Škoda. Pre upresnenie hlavne tie, ktoré sú osadené najmodernejšími motormi typu TDI PD...druhýkrát si treba všímať "špetku" nadsázky daného príspevku ;-)
Tvoj text tiež vychádza z tendenčných názorov zaužívaných (nielen) v našej geografickej polohe. Osobne tvrdím, že v súčasnosti si značky, čo do spoľahlivosti, nemajú príliš čo vyčítať a Škoda netvorí výnimku. Možno sa neustále zlepšuje kvalita spracovania (ale na tom tiež nepracuje len Škoda a VW), ale čo sa spoľahlivosti týka, tak Škoda mierne nabrala skôr iný smer, trebárs v priamom porovnaní jej dvoch modelov Octavia I vs. Octavia II, kde Ti nejeden servisman potvrdí, že II je oproti I dosti "ošudená", čo sa spoľahlivosti týka...
21. 7. 2010 20:34
Re: Fakt "směšné"...
Mas nejaky seriozni podklad o srovnani spolehlivosti O1 a O2 nebo vychazis pouze z infa "nejednoho servismana"? :-)
Avatar - Plautus
21. 7. 2010 10:04
Re: Fakt "směšné"...
A hlavne by to chcelo čítať (a možno i chápať) text:
"...i náš dlouhodobý test POKROČIL O DALŠÍ 3.000 km..."
"Za DESET DNÍ najezdil francouzský crossover téměř 3.000 km po dálnicích, hlavních silničních tazích a okreskách. Takto intenzivní porce již odhalí mnohé."
Avatar - positivemind
21. 7. 2010 11:44
Re: Fakt "směšné"...
On je mírně tupý. První část testu je na mojeauto - [odkaz]
21. 7. 2010 10:07
Re: Fakt "směšné"...
"...náš dlouhodobý test pokročil o další 3.000 km..."

Z tej vety usudzujem, ze zrejme najazdili viac nez tych spominanych 3000km. Okrem toho, kazdy dlhodoby test musi niekedy zacat, a prejst aj cez tu hodnotu 3000km. Preco by sa teda nemohlo informovat o priebehu dlhodobeho testu, aj ked je este na zaciatku?
21. 7. 2010 10:41
Re: Fakt "směšné"...
Mozna jeto objednana neprimo reklama... to nikdo znas nevi!?
Avatar - Plautus
21. 7. 2010 11:53
Re: Fakt "směšné"...
Automobilky vždy zapožičiavajú do testov autá i za účelom reklamy, nemyslíš? ;-)
Čo môže byť lepšia reklama pre zákazníka (?), ako skúsenosti s automobilom, k tomu ešte počas testu, ktorý nemá nájazd cca 1 tis. km. Dlhodobý test predsa najviac poukáže na "pre" a "proti" čohokoľvek...pokým sa ovšem neskresľuje a tendenčne neupravuje text na základe povedzme "priateľskejších" vzťahov k značke, čo sa v niektorých prípadoch tiež stáva. Objektivita je veľmi vzácna záležitosť...
21. 7. 2010 13:27
Re: Fakt "směšné"...
Tam naprosto souhlasim!

Ja osobne uprednostnuju, kdyz najedou 100 000km pote rozeberou auto do sroubku a ukazou na kvalitu a a opotrebovanost hlavnich casti vozu. Takove 3000km projizdky mi toho moc nereknou o opravdove kvalite vozu.
neregistrovaný "ricardo.sergion"
21. 7. 2010 13:35
TEST?
PSAT O DLOUHODOBEM TESTU PO 3 TISICICH UZ HNED NECO POPISOVAT spis vychvalovat MI PRIPADA TROCHU DIVNE ..POCKEJTE RADSI ASPON DO 30 000km
Rozbalit vlákno
3
Avatar - kari.laz
21. 7. 2010 14:18
Re: TEST?
věta "po dalších třech tísících" Znamemá, že ujeli další tři tisíce a ne že ujeli jenom tři tisíce. Možná by to chtělo přečíst a i z nadpisu je jasné, že to neni po třech tisících.
Avatar - iudex
21. 7. 2010 14:29
Re: TEST?
Ja mám niekedy pocit, ze ludia si len letmo preletia nadpis (o precítaní celého clánku ani nehovoriac) a uz klikajú na komentáre. Potom to tak vyzerá... 8-s
neregistrovaný "soukon"
21. 7. 2010 17:14
Re: TEST?
Problém bude v tom, že to nebude jen pocit, ale skutečnst.
neregistrovaný "ricardo.sergion"
21. 7. 2010 14:39
TEST?
jako prvni test meli u tohoto auta po 2 tisicich ted ujely 3 tisice dalsich tak TAM MAJI NAPSAT DLOUHODOBY TEST PO 5TIS.KM ZKUSENOSTI ATD ..NEBO SE BUDE PSAT PO DASICH 10, 2, DAlSICH 1 TISIC najeto za tyden??KOLIK SAKRA BUDE CLOVEK VEDET ZE SE UJELO DOHROMADY ???
POKUD VIM TAK V CLANKU NENI ANI SLOVO KOLIK UJELI UZ DOHROMADY !
HM HEZKY ZE NALITALI 3 TISICE ZA 10 DNI ALE MNE JAKO CTENARE BY ZAJIMALO KOLIK JE UJETO DOHROMADY SNAD NE NA AUTE??
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Plautus
21. 7. 2010 15:32
Re: TEST?
Ale áno, aj to by bola zaujímavá informácia, koľko na tom doposiaľ najazdili. No zároveň si myslím, že v tomto momente chcel autor textu vyjadriť pocity z používania a jazdenia v priebehu 10 dní, kedy autíčku naložili vcelku slušnú porciu 3tis. km. Určite sa dočkáme i resumé po XY tis. km.
neregistrovaný "ricardo.sergion"
21. 7. 2010 14:43
reklama
jinak to zavani slusnym protezovanim tehle francouzske znacky to kdyz budou psat komentar po kazdej 3oookm........ :no:
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Plautus
21. 7. 2010 15:37
Re: reklama
Ale no tak, keď pôjdeš na dovolenku na 2 týždne a dáš niekomu do opatery svojho psa, tak Ťa bude zrejme zaujímať, ako zvládol prvý deň, a tiež ako sa má po týždni, nie? :-) A tí Tvoji známi, ktorí sa o neho postarajú sa možno pochvália susedom, že si takého obstarajú, lebo je to veľmi dobre cvičiteľné a poslušné plemeno... >:D Hlavne to chce kľud, reklama je dnes už všade okolo nás, a tiež mi častokrát lezie na nervy, ale podeliť sa o skúsenosti nie je zlá vec, ak sa zakladajú na pravde...
Avatar - Ada je zase tady
21. 7. 2010 16:00
Re: reklama
Je to nejen placena reklama (poskytnuti auta zdarma i s CCS kartou na obdobi dovolenych), ale navic i spinava reklama. Asi nejvetsi spinavosti je slovni spojeni "Dlouhodoby test" a skutecnost ujeti nejakych smesnych 3000km. Samozrejme, ze jedine, co se u noveho auta (nove auto povazuji auto do 50 tis km, tedy auto do 1 roku stari) da zkritizovat, je kozene calouneni, na kterem se v horku lepi pr**l... Na mem japonskem aute se pro zajimavost prvni zavada napriklad projevila po ujeti 90 tis km (praskla obrysova zarovka). Presto k tomu autu mam plno vyhrad (viz "moje auto"). Nicmene mohu zkonstatovat, ze dilenske zpracovani je dobre a ani po STREDNEDOBEM TESTU jsem na voze neobjevil zadne vazne problemy. Psat o dlouhodobem testu a spokojenosti po pouhych 3000km je jen spinava reklama. Nic vic a nic mene. Nicmene alespon pro nektere rychlokvasky, kteri v zivote najeli uz prvnich par desitek tisic km s velkohubym pezotem, asi prijemna, protoze jim zlepsuje sebevedomi...;-)

PS: ad Octavia - zavada, kdy jsem kdysi (cca 12 let tomu nazad) znovu zustal viset na silnici s nepojizdnym autem (slo o Octavii I. - predtim jsem vsak tuto zkusenost absolvoval nekolikrat s rendlikem) byla zpusobena vadnym rele, ktere oteviralo palivovy ventil a bylo "made in France". Sice nahoda, ale pro mne po tech bohatych zkusenostech s elektrikou v R19, nahoda docela humorna...

PPS: kdyz letim, tak se v Boeingu take vzdy citim mnohem lepe, nez v Airbusu...
21. 7. 2010 18:29
Re: reklama
jo a kdyby tady psali každý 2000 km o golfu nebo oktavce tak je to tady vychvaluješ co? >:D
Avatar - Ada je zase tady
21. 7. 2010 23:07
Re: reklama
Proč myslíš? Každý, kdo si koupí německé (ale platí to i o Škodovce), nebo japonske vozy (s vyjimkou hnissanu) dobře ví, že si kupuje slušnou kvalitu a ne nejaky francouzsky krap! A proto nepotřebuje od nikoho dokazovat, že ten vuz je schopen ujet celych 3000km :-!
22. 7. 2010 05:57
Re: reklama
ty jsi mi taky chytrý človíček co? >:D >:D 8-s
21. 7. 2010 23:28
Re: reklama
Dej jim tvojí plechovku, třeba se budeme smát každých 100km.
Avatar - pocitac
21. 7. 2010 18:32
PEUGEOT 3008
Děkuji redakci za pěkný, dlouhodobý test 3008 a těším se na další informace. 3008 je poctivě zpracované auto, ostatně jako každý Peugeot vždycky byl a je. Přesto bych vám rád doporučil, soustředit se také na jiné věci než na jízdní vlastnosti. Devizou podobně laděného Peugeotu je především zaměření na cestovní komfort celé posádky, dostatek prostoru, příjemné materiály, skvělou výbavu, zpracování a v neposlední řadě originální a hravý francouzský design. Chápu, že někteří místní „závodníci“ prahnou po sportovních hodnotách tak urputně, že je hledají třeba i u malého MPV, až budou mít rodinu, určitě i oni zjistí, že sportovní schopnosti u rodinného auta jsou opravdu až na posledním místě – tak proč jimi začínat dlouhodobý test? Dále bych jen doplnil, že kožené čalounění je samozřejmě věc efektu, ale praktické rozhodně není – nikdy, i když bude jemné jako hedvábí. Co se odemykání víčka nádrže týče, je to čistě rozhodnutí Peugeotu, používat tento systém otvírání nádrže, nikoli jeho neschopnost, tak jak naznačujete v článku. Někomu prostě tento způsob otvírání víčka nádrže může vyhovovat. Třeba v P 306 již z roku 1993 používal dálkové otvírání z kabiny. Jinak Peugeto 3008 2,0HDI je velmi úsporné auto, kombinovaná spotřeba se v běžném provozu pohybuje na 4,8 l / 100km (dlouhodobě měřeno). V testu ECO CUP PEUGEOT, dosáhl Peugeot 3008 1,6 HDI spotřebu 3,5 L na 100 Km na trase z Paříže do Ženevy. :yes:
Rozbalit vlákno
3
21. 7. 2010 20:14
Re: PEUGEOT 3008
Z tvych prispevku objektivita jen odkapava...
Avatar - pocitac
22. 7. 2010 00:33
Re: PEUGEOT 3008
tak díky, snažil jsem se :yes:
22. 7. 2010 01:28
Re: PEUGEOT 3008
Snaz se dal, mas co dohanet :-!
neregistrovaný "ricardo.sergion"
21. 7. 2010 22:24
presne
ale jo krasna spotreba ale nejsme v zeneve parkrat natanknujes cinknutou naftu i u renovovanych pump aniz bys to zjistil uz se vezes ,,,cerpadlo trysky ... pujdes zanarikat do servisu a ohanet se zarukou tam ti reknou bohuzel pane musi te si davat pozor na palivo co tankujete NA TOTO SE ZARUKA NEVZTAHUJE. 3.5 litru spotreba ma v cechach sve uskali..nafta se od roku 1990 nezlepsila kvalitou kdezto motory urazily obrovskou cestu a stava se cim dal casteji ze si s ceskou pajcovackou nerozumi..bohuzel toto se delo driv jen v zemich na vychod od cech..ale jo zni to hezky 3.5 prumer na sto u rodinneho vozu.A jak se dociluje vydelek na ukor druhych?Pridanim benzinu nebo vody..snizena mazivost zarucena..snad to nepotka i tento test(snad dlouhodoby) >:D
Rozbalit vlákno
12
21. 7. 2010 23:24
Re: presne
Prostě napiš, že tě to se.re a je to, ne?
Avatar - pocitac
22. 7. 2010 00:32
Re: presne
tak, napiš to stručně a jasně, stejně ti všichni rozumíme, jen to musíme celé číst. ;-)
22. 7. 2010 01:26
Re: presne
Za 3.5 jeli po dalnici ukrutnou rychlosti 60kmh se sklopenyma zrcatkama a vypnutou klimou (takze hezky spareni a vonavi), o vytvareni zacpy na dalnici kdyz je porad predjizdely kamiony ani nemluve, takze to ber s rezervou :-!
Avatar - pocitac
22. 7. 2010 08:49
Re: presne
Rezerva tam určitá je, to máš pravdu, každopádně je to skvělý výsledek 3,5 L na 100 Km... při běžném provozu pak není problém držet spotřebu pod 5 litrů s 3008 :yes: Peugeot hodně sází na úsporné a ekologické motory. Navíc zrovna motor 1,6 HDI je nejprodávanější a nejrozšířenější dieselový motor na světě. Každopádně je 3008 skvělá volba i s benzínovým turbem 1,6 THP – skvělé spřevodování a velmi kutivovaný běh motoru, který není v kabině prakticky slyšet. :yes:
22. 7. 2010 09:34
Re: presne
Nerikam ze to jsou spatne motory, jen mi pripadaji ty ECO rally nesmyslne. Kdyz tohle delali s A4 tak to zajeli taky za stejnou spotrebu, ale kdo by takhle chtel jet na dovolenou, ze? Kdyz uz to chteji srovnavat, pak povinne s klima a nastavit nejakou solidni min. rychlost (jeli porad po dalnici, tak dejme tomu min. 110kmh-120kmh). Me by vubec nevadilo kdyby se opet udavala spotreba i pri ustalene rychlosti jako kdysi, treba pri 130kmh by to mohlo byt zajimave srovnani.
Avatar - pocitac
22. 7. 2010 10:01
Re: presne
Myslím, že se na to taky díváš dost jednostranně. Eco závod může být pro někoho, koho zajímá ekonomika provozu auta víc než jeho sportovní jízdní vlastnosti, zajímavější než třeba klasická rally. Navíc je to velmi dobrý způsob jak poukázat na to, že automobilce na spotřebě a emisích záleží a přilákat tak ty správné zákazníky. Ve smyslu srovnání spotřeby mezi jednotlivými automobilkami jsou tady dlouhodobé srovnávací testy spotřeby. Nedávno jsem něco podobného četl. Na prvním místě byl tuším Fiat 500 s 1,3 JTD hned na druhém pak Ford Focus s koncernovým 1,6 HDi. Podobné testy se provádějí v různých jízdních režimech, takže se nejedná o ekojízdu ale o simulaci reálného provozu – každému je měřeno stejně.
22. 7. 2010 10:54
Re: presne
Ja se divam jednostranne? To jsi me pobavil. K cemu je udaj z nejakeho Eco zavodu? K nicemu, zaprve v realu tak nikdo jezdit nebude a za druhe kdyz si vezmes jakekoliv jine auto podobnne velikosti, typu motoru a vykonu to dopadne stejne. Nevim jake zakazniky chce Peugeot takhle nalakat, ale pochybuju ze typicky peugeot klient jezdi po dalnici 60 s vypnutou klima a sparenym zadkem.
Avatar - pocitac
22. 7. 2010 12:06
Re: presne
Mám osobní zkušenost s Peugeotem 307 SW 1,6 HDI 80 KW... jednorázová trasa odněkud někam, nebyl problém jet za 3,8 - 3,9 l / 100 km... průměrná, dlouhodobá pak 4,5 - 5 l / 100 km. Takže mě to sedí naprosto přesně a se sklopenými zrcátky, apod. jsem rozhodně nejezdil. ;-) A to SWčko, i přes to, že používá hliník kde se dá, vážilo cca 1450 Kg., 7 míst a prostoru, že by s za to nemuselo stydět ani o dvě třídy větší auto. V tomhle směru je prostě Peugeot mistr. :yes:
22. 7. 2010 13:33
Re: presne
To jsou zase "zazraky"... [odkaz]
Avatar - kari.laz
22. 7. 2010 11:00
Re: presne
Ekozávod je jenom blbost. Účastníci závodu skoro nedělají přestávky, aby mohli jet pomalu a stihli to v limitu. Někteří jezdí se sklopenými zrcátky. Klima je vypnutá. Nemají zapnutou žádnou elektorniku. Světla, radio prostě nic, aby ušetřili každý mililitr. Jezdí poměrně nebezpečně přilepení za kamiony ve vzduchovém pytli. Prostě kdyby jel každý takovýmhle stylem, tak dokáže udělat dobrou spotřebu snad na všem. Pokud to nebude mít vymezená přesnější pravidla. Jako že se nesmí sklopit zrcátka, musí se svítit a podobně, plus by se pomocí GPS kontrolovala jejich rychlost a museli by doashovat na určitých úsecích nějaké průměrné rychlosti a museli by povině dodržovat přestávky, tak by se dalo objektivně hodnotit, jak kdo měl lehkou nohu a jak to auto dokáže být úsporné v normálním provozu.
Můžeš sem prosím hodit link na ty srovnání spotřeby? Docela by jsem se podíval, jak na tom jednotlivá auta jsou.
Avatar - pocitac
22. 7. 2010 11:59
Re: presne
tady to je, zdroj je tipcars
1. místo Fiat 1,3 JTD - 4,0 l/100 km
2. místo Focus 1,6 HDI - 4,5 l/100km
2. místo Peugeot 308 1,6 HDI - 4,5 l/100km

Jak jsem psal, eko závod, tak jak ho prezentoval Peugeot je reklamní akce, srovnávací test už má vypovídající hodnotu :yes:
22. 7. 2010 13:29
Re: presne
Ty za dlouhodoby test povazujes jeden 50km okruh? :-)