Dlouhodobý test: Peugeot 3008 2,0 HDI – Dítě a kočárek

Dlouhodobý test: Peugeot 3008 2,0 HDI – Dítě a kočárek

 
 

V rámci našeho dlouhodobého užívání crossoveru Peugeot 3008 jsme vyzkoušeli nejen jeho cestovatelské schopnosti, ale také to, jak si poradí s rodinou, malým dítětem a jeho zavazadly.

Pětidveřová karoserie Peugeotu 3008 svou vyšší stavbou a rozměrným čelním sklem na první pohled připomíná MPV, ale interiér nabízí klasické uspořádání s dvěma předními sedadly a dělenou zadní lavicí namísto samostatných a vyjímatelných sedadel. Pro cestovaní dvou dospělých s miminkem ve vajíčku je to naprosto dostačující uspořádání interiéru, který navíc hýří množstvím prostoru a vtipných odkládacích schránek.

Druhá řada na prvním místě

Za sedadlo řidiče nebo předního spolujezdce se vajíčko nebo dětská sedačka instaluje velmi snadno i díky vysoké karoserii a vstupnímu otvoru s dveřmi otevíranými v širokém úhlu. I když je zřejmě, že pro manipulaci s dětskou sedačkou by byly ještě vhodnější posuvné boční dveře, které uvolní velký vstupní otvor i v úzkých prostorách.

Zadní sedadlo nabízí na šířku dostatek místa pro usazení dvou dětských sedaček, ale tři už se na něj nevejdou. V případě, že máte jen jedno malé dítě cestující ještě v sedačce otočené proti směru jízdy, pak s ním většinou zadní sedadlo sdílí maminka, jíž Peugeot 3008 nabízí dostatek prostoru nad hlavou i pro nohy. V oblasti nohou je příjemným prvkem zcela rovná podlaha bez vyčnívajícího středového tunelu, na jehož místo si může maminka položit tašku bez toho, aby jí překážela v přístupu k dítěti, nebo jí omezovala v oblasti nohou.

K prvkům, zpříjemňujícím pobyt na zadním sedadle testovaného Peugetou 3008 v nejvyšším stupni výbavy Premium Pack, patřila standardně dodávaná panoramatická střecha Cielo s elektricky ovládanou clonou. Ta díky zasklené ploše dlouhé 1340 mm a široké 1100 mm nabízí cestujícím nádherný výhled směrem nahoru a zároveň zajišťuje příjemně prosvětlenou atmosféru uvnitř vozu.

Na druhou stranu právě díky prosklené střeše a rozměrnému čelnímu sklu vysokému 1220 mm a širokému 1420 mm se interiér crossoveru při vysokých teplotách první poloviny letošního července extrémně zahříval.

Automatická duální klimatizace je naštěstí schopna srazit teplotu v interiéru na 25 nebo až 21 stupňů Celsia i při vedrech, kdy rtuť teploměru ve stínu šplhá vesele nad 30 stupňů Celsia. Bohužel to má háček v podobě ventilátoru klimatizace, který i při delších cestách stále běží na 80 % svého maximálního výkonu. To znamená, že namísto komfortního cestování v dobře odhlučněném interiéru si posádka užívá jeho nepříjemný a hlasitý hukot.

Pro výbavu Premium je panoramatická střecha Cielo za příplatek 14.000,- Kč a pro ještě levnější Confort Pack není k dispozici vůbec. Podobné je to i s výsuvnými slunečními clonami ve druhém páru dveří, které jsou standardem pro Premium Pack, zatímco pro Premium jsou za příplatek 2500,- Kč a pro Confort Pack je není možné objednat. Tyto výsuvné sluneční clony přijdou vhod během slunečných dnů, kdy zamezí oslnění cestujících na zadním sedadle.

Zavazadlový prostor versus kočárek

Asi každý, kdo má nebo měl děti, moc dobře ví, že ve většině běžných rodinných automobilů není problém s místem pro děti na zadním sedadle. Řada majitelů klasických pětidveřových hatchbacků ovšem po narození potomka zjistila, že jejich do té doby univerzální a praktický automobil má drobnou vadu na kráse. Jeho zavazadlový prostor není schopen pojmout všechny části klasického hlubokého kočárku a na řadu přichází nouzová řešení. Jedni namontují střešní nosič a jiní využijí pro převoz části kočárku interiér.

Peugeot 3008 je svou velikostí někde mezi klasickým hatchbackem nižší střední třídy a kompaktním MPV, čemuž plně odpovídá jeho zavazadlový prostor o základním objemu 432 litrů, který lze samozřejmě sklopení zadních sedadel zvětšit až na 1241 litrů. Nás ovšem zajímá praktický test jeho základní uspořádání, protože na zadním sedadle máme přeci jedno nebo dokonce více dětí.

Zavazadlový prostor v základním uspořádání má u dna na délku 820 mm, na výšku od nejnižší polohy stavitelné podlahy po kryt nabízí 610 mm a na šířku 1000 mm. Tyto míry pouze naznačují to, co jsme vyzkoušeli v praxi s dětským kočárkem, který se v rozloženém stavu celý vejde do zavazadelníku Peugeotu 3008. Kolem kočárku a do něj pak lze ještě umístit několik menších tašek s nezbytnou výbavou malých členů rodiny.

V pětidveřovém Citroënu C4 nebo Volkswagenu Golf šesté generace jsme do kufru naskládali pouze podvozek kočárku, zatímco korbička musela za cestujícími do interiéru. To je ovšem řešení pouze pro rodiny s jedním dítětem, protože korbička blokuje sedadlo předního spolujezdce, zatímco maminka s miminkem jsou na zadním sedadle. Ligu samu pro sebe v nižší střední třídě představuje liftback Škoda Octavia, který namísto hloubky hýří délkou zavazadelníku, díky níž si poradí se všemi částmi hlubokého kočárku.

Peugeot 3008 tedy získává významné plus za to, že je schopen ve svém zavazadelníku ukrýt kompletně celý dětský kočárek. Malé mínus si vyslouží pouze za nákladovou hranu 720 mm nad zemí a dělené víko. Horní část se zámkem při otevření zmizí ve výšce 1915 mm, ale ta spodní právě při nakládání kočárku překáží, protože i s pomocným plastovým krytem vytváří převis dlouhý 505 mm, přes nějž se musíme do kufru naklánět.

Postřehy z běžného života

Při pohledu na fotografie zádě Peugeotu 3008 se sklopenou spodní části zadního víka a zaklopenou horní části si nyní odskočíme od rodiny. Nejednoho domácího kutila totiž může napadnout, že toto řešení by se mohlo hodit pro občasný převoz delších předmětu.

Bohužel pro kutily toho nelze využít a to hned z několika důvodů. Prvním je skutečnost, že horní víko drží v zavřené poloze jen svou vahou (nemá vlastní zámek) a stačí přejezd příčného prahu a samo se vydá směrem vzhůru. Zdatný český kutil si samozřejmě pomůže kusem provazu. Druhý důvod proč je toto řešení převozu delších předmětu nepřijatelné, představuje zakrytá registrační značka, což považuje za přestupek nejen naše legislativa.

Při dlouhodobém využívání Peugeotu 3008 jsme narazili na jednu skutečnost, na níž již určitě přišla řada majitelů automobilů s automatickou elektrickou parkovací brzdou. Úskalím je návštěva průjezdní mycí linky: při vypnutí motoru se totiž automatická parkovací brzda aktivuje a zabrání tomu, aby pás táhnoucí vůz mycí linkou za přední kolo prováděl svou činnost. Před vjezdem do průjezdní mycí linky je tedy nutné na toto myslet a v menu palubního počítače funkci automatické parkovací brzdy vypnout (rozsvítí se varovná kontrolka na přístrojovém štítu) nebo absolvovat průjezd myčkou se zapnutým motorem.

Spolupracujeme s TipCars.com
Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů

Kvůli úternímu zadržení bojovníků za lidská práva v…

Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů

O koupi italského výrobce motocyklů Ducati od německé…

Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu

Chester Bennington, zpěvák americké rockové kapely Linkin…

 
 

Přidat názorDiskuse: Dlouhodobý test: Peugeot 3008 2,0 HDI –…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací

Během novinářské prezentace vozu na severu Španělska jsme…

Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových…

 



Peugeot má novou zbraň pro Dakar. Co je na 3008 DKR Maxi nového? Peugeot má novou zbraň pro Dakar. Co je na 3008 DKR Maxi nového?

Speciál Peugeotu pro Dakar 2018 dostal přídomek Maxi, což…

Evropské Auto roku 2017: Jak probíhalo slavnostní vyhlášení? (video a rozhovory) Evropské Auto roku 2017: Jak probíhalo slavnostní vyhlášení? (video a rozhovory)

V rámci slavnostního vyhlášení evropského Auta roku jsme…

 



 
Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Včera

Návrat Aston Martinu do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů nepřinesl žádné vítězství, nicméně úplný propadák to nebyl. Jenže Ford koupil Jaguar a přišel rychlý konec...




Blesk.cz

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Zpěvačce Lucii Vondráčkové (37) se v Kanadě, kde žije s manželem Tomášem Plekancem (34) a dvěma syny, daří čím…

Brambor bude letos méně. Úrodu poškodila jarní sucha

Brambor bude letos méně. Úrodu poškodila jarní sucha

Letošní úroda brambor nebude oproti loňsku příliš dobrá, způsobila to jarní sucha. Největší propad čeká rané…

 

iSport.cz

Monako bude žalovat. Kdo nelegálně jednal s Mbappém o přestupu?

Monako bude žalovat. Kdo nelegálně jednal s Mbappém…

Ajajaj, tady bude mít někdo průšvih. AS Monako vydalo prohlášení, ve kterém odsuzuje velké evropské týmy za to,…

Sparta hlásí devátou posilu. Přichází kamerunský záložník Mandjeck

Sparta hlásí devátou posilu. Přichází kamerunský…

Fotbalová Sparta hlásí svou devátou letní posilu, z francouzských Mét přichází střední záložník Georges…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…