to není posun, to je skok ;-)
Za mě teda pecka ze všech stran, jak se mi na nových peugeotech moc nelíbily zadní světla, tak tady je vyřešili parádně, interiér naprostá bomba.
Dobře tedy, skok. Z obtloustlého MPV, které bylo trochu jak šiška knedlíku se vyklubalo pěkné SUV. Interier se mi taky líbí, až na ten display. Jsem příznivcem klasických ručičkových ukazatelů. Přijde mi to elegantnější. Ale jak to tak vidím, za chvíli stejně nic jiného než display nebude, tak si na to asi časem zvyknu.
Asi to tak bude, ale do budoucna si myslím, že to bude standard u většiny aut. Výrobní cena display jde dolů a bude to výhodnější, než klasické budíky.
Tento typ aut nie je moja zaujmova skupina (btw nechapem preco si vacsina ludi mysli ze sportove auto = suv, pocuvam to velmi casto), ale treba uznat ze pezotu sa nova 3008 podarila, konkurentom v segmente urcite podkuri. Celkovo pezot za posledne roky vstava z mrtvych, na rozdiel od jeho brata citroenu, ktory sa potaca nad vlastnym hrobom.
EHM ... fakt si to myslia, alebo to je ln tvoja projekcia?. Ináč, SUV znamená Sport Utility Vehicle - aj keď je pravdou, že to je auto nie na šport ako taký (športová jazda), ale na prepravu na športové aktivity, ktoré sa niekedy odohrávajú mimo cesty.
To jako jiná auta nedokážou projet rozbláceným parkovištěm ? Bordel tu sice je, ale takovýto, to je neuvěřitelné ! A co švýcarské, či rakouské sjezdovky, taky bláto na parkovištích ?
Nová 3008-ka vyzerá super, ale najviac ma zaujala tá kolobežka. Pre Peugeot ju bude vyrábať Micro, teda spoločnosť, ktorá pracuje aj na elektrickej Isette. :yes:
Niekto dostane k autu škrabku či dáždnik, niekto namakanú kolobežku. :-)
[odkaz]
Priznám sa, čakal som niečo iné, ale na tomto aute poznať rastúce sebavedomie Peugeotu. Za mňa teda áno.
Myslím si že sa toto časom menej "okúka" ako dizajn Kadjaru - (ten sa mi v reálu vôbec nepáči
No a interiér - keďže som "odchovanec" interiéru starého Citroenu (moje druhé auto, ešte v deväťdesiatych rokoch) - asi by som to rozchodil a asi by som bol aj nadšený :-)
Pane redaktore, jaká je zadní náprava? Bude u ní, tak jako u současné generace, propojení tlumičů? Jmenovalo se to tuším Dynamic rolling control nebo tak nějak ...
Tiguan zaspal dobu, Peugeot do toho šlape na plno. Takhle má vypadat SUV roku 2016. Peugeot se opět našel a dokonale kombinuje tvarovou čistotu a originalitu s šarmem a elegancí.
Originální :yes:
Moderní :yes:
Šarmantní :yes:
Bude se mi sice stýskat po té MPV krabici, ale musím uznat, že tohle má úplně jiné drápy :yes::yes::yes:
tigi sa mi paci ale pravdupovediac vyzera uz kusok archaicky a sterilne vedla vozov ako P3008 alebo sportage .. to je fakt ... akoby uz bol kusok mimo oproti tomu co sa dnes uz "nosi"
P3008 ma moderne a masivne tvary... pripomina mi trosku tu bielu studiu volva ktoru sme tu nedavno videli .... ma tiez take akoby do kamena vytesane tvary z jedneho "kusu" podobne ako volvo ... ale zrejme aj nadalej nebude mat 4kolku :-| .... skoda... a aj vzhladom na svetlost by 4x4 bola pecka
Tigi si ani neškrtne. A tvé Mazdí osrdí se zřejmě taky sevře úzkostí, neboť s tím sice ještě nikdo nejel, ale už se ví, že to jezdí nejlépe. ;-)
[odkaz]
Tak to má Mazda po ptákách, když už i Peugeot jezdí líp... a ještě ta koloběžka, to je poslední hřebík do rakve :'-( , tím fakticky padá i argument spolehlivosti... Ford se svým vlakem bledne závistí.
Upřímně, po té nehezké, podivné škatuli se mi teda stýskat nebude. Nástupce není bez chyb, ale vypadá zajímavě, moderně a nápaditě. Od Pažouta pěkný počin. :yes:
Exteriér je OK, jenže to nikomu tady nevadí ten volant a kaplička přístrojů? Trochu sem doufal, že nové generace Peugeotů se vrátí zpět ke konvenčnímu řešení... to mi kazí dojem z jinak zajímavého modelu.. a že bude vítězně tahnout Evropou, tak o tom není pochyb, když se to říká v diskuzi >:D
tak to jsi asi v jiném autě neseděl, a nebo jsi přesedlal rovnou z nějaké motokáry. Ta má totiž asi jako jediná ještě menší volant. Pak už jsou jen elektrická autíčka na pouti. tady ten "slavný" i-kokpit dosáhli téměř k dokonalosti tím 2x zploštělým volantem. Příští generace po vzoru Gilette ho bude mít už 4x zploštělý a pak přejdou rovnou letecký knipl. To vše jen proto aby bylo aspoň trošku vidět na budíky. A k Tiguanu, tak to si dovolím tvrdit že 3008 se bude pohybovat tak někde mezi 10-20% jeho prodejů. >:D
nevím možná máš pravdu, měním auto 2x až třikrát za rok po najetí 15 - 20 tisíc kilometrů, za posledních 10 let jsem takhle odjezdil cca 25 aut + nepočítaně aut se kterými jsem najel jen pár tisíc. Kolik kilometrů jsi najel s tím malým volentem?
asi před rokem jsem měl 308 v rámci promo akce půjčenou na víkend. Už si přesně nepamatuju kolik jsem najel asi tak 400Km a ten i-kokpit mě rozčiloval natolik že jinak výborně poskládané auto pro mě prostě bylo nekoupitelné. Jinak recenzi mám pověšenou tady na mojeauto.cz
400 km je málo , to se neustále vkrádá srovnání s tím na co byl člověk zvyklý, já plně přivykl po cca 2000 km, a nedám na i-cockpit teď dopustit. Před 14 dny jsem jezdil s původní 308, která i přesto, že měla sportovní volant z příslušenství ( o cca 2 cm menší průměr) tak jsem si připadal, že řídím zaoceánský parník. Koukání na budíky skrz volant jsem už vůbec nerozuměl. Osobně považuji za výhodu když je zobrazení informací pro řidiče co nejdále od očí, zrychluje mi to přeostření mezi vozovkou a přístrojovou deskou (asi už nejsem úplně nejmladší). V předchozí 5008 a 508 jsem měl klasický head up displej, i-cockpit považuji za srovnatelnou alternativu, která naopak zobrazuje veškeré údaje. Mám teď najeto s novou 308 cca 15.000 km (včetně trasy Praha/Paříž/Praha) a k tomu ještě cca 2.500 km s 308 GTi, včetně pár kol na okruhu v Mostě. Nenašel jsem nic, proč by měl být i-cockpit horší než standardní řešení, naopak. Pokud budu reagovat ještě na původní příspěvek zda jsem seděl někdy v jiném autě, tak je to v poměru ujetých cca 700.000 km (standard) k cca 17.500 km (i-cockpit). Takže se zopakuji, mě to vyhovuje a jsem rád že to bude v budoucnu i v jiných modelech.
"Někomu to vadí, někomu ne" Co konkrétně jsi na tom mém vyjádření nepochopil ? Já na rozdíl od homata1 nesoudím ostatní podle sebe. Pokrok, který mi brání seřídit posez a volant podle svého zvyku a zároveň bez problémů vidět budíky, osobně ovšem zrovna nadšeně vítat nebudu.
Nevím, co je pokrokového na volantu v klíně. To není žádný pokrok, pokrok přináší nějaké zlepšení. Tohle se dá nazvat alternativou, ale určitě ne pokrokem.Pokud to je pokrok, pak je super, že ostatní automobilky zůstávají zpátečnické. Jinak designově je to pecka a byl bych snad ochoten v tomto konkrétním případě i uvažovat o SUV, ale volant v klíně je pro mě zcela zásadní problém.
To jako stavba lidskeho těla prodělala za posledni desetileti nějake změny ? Peugeot je ergonomicky prostě mimo , žadna trefa do černeho , ale jak je u něj zvykem tak miři mimo.
zda sa ze sa peugeot v dizajne pri SUV nasiel.. uz facelift mensej 2008 ukazal ze tadial by mohla ist cesta smerom k SUV a peugeot si je toho vedomy ;-) a vyuziva tento potencial naplno..... nova 3008 ma krasny bocny profil.... s masivnymi hranatymi tvarmi na velkych kolach a s uchvatnou svetlostou posobi ozaj dojmom seriozneho SUV.... jedine co mi vsak vadi je chybajuca 4kolka.... takto to nikdy nebude "dokonale" SUV .. a su trhy kde 4x4 su skratka moc ziadane a peugeot 3008 by si 4kolku rozhodne zasluzil... auto sa mi paci... kokpit sice tiez nesadne kazdemu ale ten je pre mna ovela skusnutelnejsi ako fakt ze auto nema 4kolku... v tomto som cakal prave ten posun vpred voci predchodcovi ... ocakavalo sa totiz uz seriozne SUV a tak nejak som s 4x4 uz ratal ... takze na jednej strane auticko krasne paci sa mi... na druhej strane velke sklamanie z chybajucej 4kolky.... vo vysledku ale velky krok vpred a o uspechu tohto auta nemam pochyb
oni to definuju ako SUV ale som tiez toho nazoru ze seriozne SUV skratka 4x4 pohon v ponuke musi mat aspon pre nejaku tu jednu dve motorizacie ... skoda... lebo vzhladom na tu velkorysu svetlost.. kratke previsy a silne motory by si 3008 tu 4x4 zasluzila v tomto segmente ako malokto ... je to nakoniec aj paradox ze auto s dost mozno najvacsou svetlostou v triede bude len pouhou dvojkolkou ... pritom ak sa nemylim uz predchodca P3008 isty cas v hybridnej variante ponukal to auto ako hybridnu 4kolku...... skoda ze nezopakoval tento tah aj teraz lebo ako hybridna stvorkolka by to mohla byt cerecnicka na torte .. ved touto cestou dnes uz ide aj RAVka ... skoda... aj ked je mi jasne ze dve tretiny zakaznikov stejne pofrcia na dvojkolke ... no co .. ale je to kazdopadne velky krok vpred.... peugeot sa ozaj pochlapil .... a vytvoril zrejme novy bestseller v triede :yes:
kdesi som ale definiciu vozov SUV uz neraz cital... musim to omrknut ale tusim sa tam tvrdilo ze SUV ponukaju aj 4x4 kdezto crossovery 4x4 mozu ale nemusia vobec ani ponukat.... ale dnes uz asi moze byt aj SUV uplne bez moznosti 4kolky.. v podstate je to len hra slov a pojmov .... v principe je to asi jedno ci cross alebo SUV ... v tomto si nejdem trhat vlasy ... nech to bude akokolvek dnes uz ma to neprekvapi :-) .. pre peugeot su stejne podstatne realne predaje nie to ci je to na papieri cross alebo terenak.... a toto auto skutocne uz moze prekvapit... kazdopadne tu 4kolku to mat mohlo bez ohladu na to ci to je oznacovane za suv alebo cross ;-\
jednak to odvezie nejaký ten bicykel a ešte ťa s ním aj dovezie pod kopec (vyšší podvozok, občas 4x4), má to celkom zmysel, nevolá sa to SV, ale SUV a to je trochu rozdiel. Ale aj tak na esúvéčka prdím.
4x4 to môže byť iba ak Hybird, zadné kolesá by boli na elektrinu. Inak to nepôjde, podvozok resp. kabína nemá "tunel" na kardaň čím získali priestor v kabíne... Ale ak tak, drvivá väčšina pseudo SUV ktoré aj majú v ponuke 4x4 predáva hlavne predkolky... ;-\
ved prave... predchodca ponukal hybridny 3008 v 4kolke... aj tu by to hadam slo.... preco to tak nie je neviem... vzhladom na svetlost 22centi je otazne kam s tou dvojkolkou ma majitel jazdit... zrejme po jamach v meste ale ok ;-) ... chapem ze predaje robia hlavne dvojkolky ... auticko je moc pekne... konecne peugeot naskocil na vlak... doslova za jazdy v hodine 12tej... to je tak ked mas spozdeni tak uz nemozes cakat ze kvoli tebe vlak zastavi :-) ale peugeot to zvladol aj za jazdy a za to mu patri pochvala ... :yes:
Hybrida bych ještě nezatracoval. Teďkon Peugeot pracuje na hybridním řešení pro 308R, takže lze předpokládat, že by něco podobného mohli nabídnout napříč modelovou řadou (i když asi jen v benzínu, když od nafta/baterka upustili).
4x4 to podle mne dostane časem s hybridem, pak to bude mít i nějakej smysl, 350 dní z roku se budeš vozit po městě s hybridem, co pojede na elektrický pohon a na těch 15 co bude sníh ti pomůže elektromotor na zadní nápravě k 4x4
Předek á la další variace na poslední modely (které nejsou ošklivé), ale hrozně se mi líbí hlavně ta záď. Originální, moderní, nápadité. :yes: Černá střecha mu taky sluší. Interiér se od těch předchozích neforemných podivností posunul dobrým směrem....Zkrátka yep, tak nějak si představuji SUV v roce 2016.
Teda...až na malý detail. Jestli bude 4x4 zase suplovat ESP, tak se o typickém SUV mluvit nedá.
Asi ne, PSA snad žádnou svoji 4kolku nemá. Stejně nechápu, proč automobilka, tvrdě a stále celkem úspěšně bojující ve WRC nebo na Dakaru nenabízí žádnou svoji plnohodnotnou 4kolku, maximálně přemalovanýho japonce.
Ale oni musím mít plnohodnotné 4x4. Dlouhá léta kralovali ve WRC i na Dakaru a i v současnosti patří ke špičce. Proto mi přijde nepochopitelné, že komerčně nabídnou pseudo 4x4 hovadinu, zaberou půl kufru baterkama... No jenže pak by vzadu nemohla být traverza a celý by se to asi prodražilo konstrukčně... Aneb v první řadě jsou peníze.
vzhladom na pouzitu platformu je takmer iste ze 4x4 nebude... co je pre mna velke sklamanie .... tajne som dufal ze prave pohon 4x4 bude to cim sa konecne prehupne nova 3008 k serioznym SUV... ale akosi ostala visiet na lane kdesi na pol ceste k autam ako sportage tucson tigi a podobne... a ako preruckuje na druhu stranu neviem... uvidime... ale snad sa nepusti ... lebo pad si uz nemoze dovolit ... ono budme uprimni... dve tretiny zaujemcov si aj tak kupi dvojkolky ci uz benzinove alebo dizlove ... kazdopadne 4x4 verzia by nielen dvihla imidz a aktivnu bezpecnost tych ktori na nu maju ... ale zaroven by ponukla ozaj v spojeni s tou vysokou svetlostou krasny prejazd terenom... boze to snad ani nie je mozne... do minipodvozkov s pidimotormi CRV tlacia 4x4 a do auta s paradnymi motormi a skutocnym terennym podvozkom uz 4x4 ani neplanuju.... je to pech... logika opat raz dostala za ucho... stejne ale 3008 fandim ;-):yes:
ked sa na to tak pozeram tak podobne hranate tvary dnes uz vyznava nejedno SUV .... zrovna pozeram na Q2 a ten cierny stlpik a akasi celkova hranatost.... mozno to bude zniet divne ale ja tu vidim akusi vzdialenu podobu.... zda sa ze trend najblizsej doby je v triede SUV jasny... ponuknut hranate masivne tvary... masivne zadne slpiky.. a co mozno najtmavsie pripadne v inej farbe ako zvysok karoserie ... a vsimnime si aj svetlomety... tie predne uz netuzia byt co najvacsie .. naopak zmensuju sa .. uvidime s cim pride ta studia SUV od volva ktora tu bola nedavno ... ale aj ta uz mozno bude zapadat do tejto vizualnej "schemy" dnesnych modernych SUV... :-) uvidime
suhlas.. bez 4x4 je to skor radoby SUV ako skutocnym SUV.. ale budme radi aj za tento pokrok.... lebp peugeot uz vazne taketo auto potreboval ako sol... :-)
podla mna sa kadjar prave vdaka tomu kusok akoby barokovemu stylu rychlo okuka a vizualne bude starnut rychlejsie ako hranatejsia konkurencia ... naopak taka vitara bude krasna aj za 10 rokov... ale uvidime.. je to len moj nazor :-) .. v dizajne je to hodne o subjektivite pohladu
kazdopadne vzdy sa mi u SUV pacili hranatejsie kasne... a aj dnes mam blizsie k sportagu ako k tucsonu a takisto k renegade ako k 500X :-) ale niekto iny to moze vidiet zase naopak
Proč to není 4x4??? To nechtějí konkurovat např. Renaultu atd.? Pěkné auto, ale tak trochu Japonec. A otáčkoměr opět chodí zprava doleva... Snad zde budou lépe řešené určité nedostatky z 2008 např. denní svícení nemá kontrolku (když máte vypnuto a nebo auto, poznáte to pouze na voliči páčky ukryté za věncem volantu), přepnutí denního režimu u navigace je automatické (tak bohužel třeba za snížené viditelnosti musíte v navigaci vyhledat předvolbu, aby mohl člověk svítit a přitom nemít noční režim), mnoho ovladačů nemá podsvícení např. sklon světel, vyhřívání sedaček atd...). A co to příšerné zadní plato bez provázků, co si sklopíte a po zavření kufru ho zapomenete vrátit a pak nic nevidíte a zevnitř to sklopit nelze..., tak hybaj na dálnici k dalšímu odpočívadlu... Dobré je, že víčko nádrže je vpravo, tak u stojanu si nebude překážet s 2008 (víčko nádrže vlevo). Naštěstí to má područky, to 2008 je díky designové ruční brzdě velký problém..., tady zase v zimě s tím knoflíkem toho moc v zatáčkách nepředvedeme... Prostě asi v konkurenci Suzuki, Renaultu atd. to nebude mít lehké...
On je problém v tom, že když ti druhý řidič a nebo ty sám vypneš světla, tak nepoznáš bez kontrolky to, že jsou vypnutá a nebo v poloze "auto". Tudíž ve dne ti buď svítí denní světla a nebo jedeš zhasnutý... (protože kroužek ovladače na páčce je přesně za věncem volantu a není vidět...).
ta foto zboku a akoby kusok zhora dost klame.... a vytvara pocit akejsi tmy a tienov pod kolesami kde sa zle odhaduje svetlost
toto je podla mna uz lepsie a citatelnejsie aj na pohlad [odkaz] a podla mna vyrobca nema v umysle v tychto udajoch zavadzat zakaznika ;-) takze ja by som tomu cislu veril.. uz na pohlad masivna svetlost
A prave tie prezentacne fotky podla mna klamu. Casto SUVcka nadvihnu pre fotografovanie, alebo autosalon. Len pre ilustraciu - svetlu vysku 22 cm maju auta ako Dacia Duster, ci Subaru XV. Tam na prvy pohlad vidis, ze su vyrazne vyssie nad zemou. Auta kategorie tohto Peugeota (Vitara, Yeti,...) mavaju svetlu vysku do 20 cm.
pozri sa na duster zboku .. najdi si takuto fotku fotenu zblizka zboku kdesi na bielom podklade kde nevidno zachytne body a s tienmi pod podbehmi a uvidis ze tiez bude posobit rovnako "nizko" .. ono to foto je fotene as tak ze os roviny fotenia smeruje kdesi na klucky dveri.... cize mas pocit podvozok je nizsi kedze smerom dole sa zmnensuje uhol viditelnosti "pod auto"
ozaj si myslis ze vyrobca udava 219mm len zo srandy a v reale to bude inak? preco? ... :-)
To sa pytas zo zrandy, nie? Preto, preco aj vyrobcovia mobilov sa radi pochvalia jadrami na procikoch a megapixelmi vo fotakoch. ;)
Na uplne primitivne porovnanie velkosti svetlej vysky si natiahni priamku prelinajucu sa s podvozkom/podbehom a pozeraj kde pretne koleso. Ak to bude vyrazne pod nabojom, tak svetla vyska nebude vyssia ako 20 cm. Schvalne si takto zmeraj napr. Duster a tento Peugeot. Je to primitivna metoda, ale relativne spolahliva na orientacnu hodnotu.
pockam si na lepsie foto ale ta foto zblizka dost klame... a neukazuje skutocny priestor pod autom kedze je zamerana viac na stred auta... a spodok je "skryty"..... ale nemam dovod si mysliet zeby to 22 centi nemalo byt.... verim ze coskoro pridu vhodnejsie fotky z lepsich uhlov kde nedojde k akemusi zakrytiu toho ktoreho priestoru... fakt v tomto si pockajme na lepsie zabery ;-) ... snad uz coskoro budu
Proč je volant dole zploštělý bych ještě pochopil, ale proč je placatý i nahoře? Ač jinak frantíkům docela fandím, tak tyhle inovace za každou cenu jsou občas na pár facek.
Aby nezavadzal displayu na palubovke. A preco by nemal byt placaty zhora aj zdola? A vobec - preco by mal byt volant okruhly? Formula 1 ho tiez nema okruhly.
Ale má dva nedostatky. Ten nový pežoťácky interiér mi nesedí. A hlavne chýba mne vyhovujúci motor. naftu a trojvalec nechcem a 1,6 THP má zlú povesť, naviac tu je len s automatom.
Hm, tak jsem si našel statistiky prodejů a 4008 se prakticky neprodává. Bez přehánění, víc se prodá i takové exotiky jako Infiniti Q50. Takže nevím, o jakém úspěchu je řeč.
No zvenku bych to možná ještě nějak zkousnul, ale ten interiér, to je naprostý úlet! Hranatý volant dokonce i na horní půllce, to je něuvěřitelná šílenost a vůbec se mi nelíbí ani ten přístrojový štít a design řadicí páky... Je to taková křečovitá "moderna" za každou cenu a zvenku to zase nevypadá jako Peugeot, ale spíš jako nějaký nový Ssang-Yong či co. 2008 je prostě pro mě nesrovnatelně líbivější auto. A že u nové 3008 vůbec nenabízí verzi 4x4, to už raději ani nebudu komentovat. Podtrženo a sečteno - nový Tiguan mi připadá mnohem smysluplnější po designové i po technické stránce! :-!
No... Asi mám nějaký pokřivený vkus, ale rozhodně se nad tím autem nerozplývám, jako většina zdejších diskutérů.... Kdyby to nemělo znaky Peugeot a neznal bych ta přední světla, vůbec bych se nebál říct, že to je SsangYong... Vůbec se mi to nelíbí. Po velmi pěkné faceliftované 2008 velké zklamání