Peugeot 301: Levný sedan na oficiálním videu
Peugeot 301 stylisticky navazuje na větší sedan 408, maskou připomíná zejména menší hatchbacky 208, je prost extravagancí, prostě usedlá klasika. Pod kapotami najdeme zážehový tříválec 1,2 VTi s výkonem 52 kW. Tento motor může spolupracovat s manuální nebo robotizovanou pětistupňovou převodovkou. Druhým benzinovým agregátem v nabídce je atmosférický čtyřválec 1,6 VTi s výkonem 88 kW, který je spřažen s přímo řazenou či samočinnou transmisí. Třetí pohonnou jednotku představuje turbodiesel 1,6 HDi naladěný na 68 kW, který bude dostupný pouze s manuálním ústrojím.
Vůz je 4,44 m dlouhý a je postaven na platformě s rozvorem 2,65 m. Komfortně naladěný podvozek odolá i nástrahám cest se špatným povrchem, má totiž zvýšenou světlost. Peugeot se to v docela vtipném propagačním videu nezdráhá zdůraznit. Zavazadelník nabídne objem 506 l, otevírání tlačítkem vlevo od volantu, ale bohužel nepravidelný tvar. Víko z vnitřní strany postrádá čalounění, ale ve vyšších verzích je ovládané elektricky, což automobilka se lvem ve znaku rovněž připomíná obrazem. Nevýhodu představuje i samotné karosářské provedení, vždyť Rapid i Toledo jsou praktičtější liftbacky.
Nový Peugeot 301 se bude vyrábět v továrně ve španělském Vigu. Na místní trh se ovšem překvapivě nedostane, pro západní Evropu není vůbec určen. Od 1. listopadu 2012 bude zahájen jeho prodej v Turecku a poté v řadě dalších zemí: ve střední a východní Evropě, Rusku, na Ukrajině, v Řecku, na Blízkém východě, státech Perského zálivu, v severozápadní Africe a na některých trzích Latinské Ameriky.