Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 307 CC - další lev CC

Jiří Štacha
Hlavní hvězdou automobilky Peugeot na jarním ženevském autosalonu byl nový model 307 CC. Přibližné proporce nové třistasedmičky CC byly sice již známy z konceptu 307 CC představeného na podzimním autosalonu v Paříži, ale přesto se bylo na co dívat.

Modelová řada 307 je po modelu 206 další řadou této automobilky se lvem ve znaku, která je i ve verzi CC čili Coupé-Cabrio. Případní zákazníci o tento typ vozu si tak u Peugeotu mohou vybrat již ze dvou modelů – menší 206 CC a větší, luxusnější 307 CC. Do budoucna bude také zajímavé sledovat zda se v očekávané nové generaci modelu 406 (407) opět objeví kupé nebo další kupé-kabriolet.

Model 307 CC je postaven na platformě řady 307. Její struktura je ovšem přizpůsobena požadavkům pro tento typ vozu. Čtyřsedadlové 307 CC tak má podobné rozměry jako hatchback (délka 4340 mm, rozvor 2610 mm), ale podstatně se změnila výška vozu na 1420 mm, což je o 9 cm méně.

Modelová řada 307 je známá svým elegantním vzhledem. U modelu 307 CC je ovšem tato elegance ještě umocněna a to ve verzi kupé i v případě přetvoření cécéčka na kabriolet. U verze 307 CC je patrný větší sklon kapoty a předního skla. Na to dále navazuje střecha se zakulaceným zakončením a táhlá záď.

Na proměnu z kupé na kabriolet stačí pouhý stisk tlačítka a elektro-hydraulický mechanismus se během 25 sekund postará nejen o sklápění a skládání střechy, ale i o zajištění v krajních polohách. Jestliže je vůz ve verzi kabriolet, kdy je střecha uschována v zavazadelníku, naskýtá se otázka, co se zavazadly. Nemusíte se však bát zavazadlový prostor zůstane částečně i v tomto případě zachován. Jeho objem ve verzi kabriolet – tedy se složenou střechou je 204 l a ve verzi kupé 350 l. Zajímavým prvkem při ručním otevírání zavazadelníku je umístění tlačítka odjištění do „0“ ve znaku 307. Tento prvek pochází z nejvyšší modelové řady 607.

Čtyřmístný interiér 307 CC je proti hatchbacku náležitě přepracován. Výše uložená sedadla u hatchbacku jsou u cécéčka snížena o 40 mm vzhledem ke sportovnějším ambicím tohoto vozu. Sportovnější styl navozují i kožená sedadla v dynamických barvách (kombinace barev černá, červená a modrá), kožený volant, palubní přístroje s bílým pozadím a chromovým olemováním. Sportovní vzezření vylepšuje i použití hliníku na pedálech, řadicí páce a monogramu na prahu dveří.

O komfort ve voze se starají moderní systémy jako samočinná aktivace stěračů a světlometů, parkovací asistent a systém samočinného nahnutí vnějších zrcátek při couvání, tak aby bylo vidět na obrubník. 307 CC bude na přání možné vybavit i satelitní navigací, automobilovým telefonem a také systémem samočinného přivolání pomoci v případě nehody. Informace jsou ve voze zobrazovány na sedmipalcové monochromatické nebo barevné obrazovce.

K bezpečnosti pasažérů byla přizpůsobena struktura cécéčka podle požadavků Euro NCAP a to samozřejmě jak ve verzi kupé tak i kabrioletu. Proti hatchbacku tak došlo k vyztužení čelních, středových sloupků a dveří k rozložení nárazové síly při nehodě a došlo také k instalaci výsuvného ochranného rámu pro případ převrácení. Tento systém je aktivován současně s předpínači bezpečnostních pásů. Speciálně pro 307 CC jsou také navrženy boční airbagy chránící hlavu i hrudník cestujících. Mezi dalšími bezpečnostními prvky najdeme dvoufázové čelní airbagy, aktivní opěrky hlavy u předních sedadel, čtyři tříbodové bezpečnostní pásy s omezovači napínací síly a upevňovací body ISOFIX na zadních místech. Aktivní bezpečnostní vybavení zahrnuje ABS, brzdový asistent EBA, ESP a samočinné zapnutí výstražných světel při prudkém zabrzdění. Zajímavým bezpečnostním prvkem jsou také koncová a třetí brzdové světlo tvořené celkem 112 diodami, které zajišťují rychlejší rozsvícení než klasické žárovky.

K pohonu Peugeotu 307 CC si bude možné vybrat jeden ze dvou zážehových dvoulitrových motorů. Slabší má výkon 100 kW, točivý moment 190 Nm a bude k mání v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou nebo sekvenční převodovkou systému Porsche Tiptronic. S tímto motorem a manuální převodovkou dosahuje 307 CC rychlosti až 207 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,3 s. Kombinovaná spotřeba činí 8,2 l/100 km. Silnější dvoulitr má výkon 130 kW a nejvyšší točivý moment 202 Nm. Maximální rychlost 307 CC s tímto motorem je 220 km/h a zrychlení z0 na 100 km/h zvládne za 9,5 s. Méně výkonná verze bude standardně postavena na 16palcových a silnější na 17palcových kolech.

Jiří Štacha