reklama


Peugeot 307 CC Hybride HDi: první hybridní kupé-kabrio

Peugeot 307 CC Hybride HDi: první hybridní kupé-kabrio

 
 

Nedávno představený hybridní projekt koncernu PSA Peugeot Citroën se dostane také do otevřené karosérie Peugeotu 307 CC. Jde o automobil, který má prvky kupé, je také trochu kabrioletem, pod kapotou má turbodiesel a přitom umí jezdit i na elektřinu.

Nedávno představený hybridní projekt koncernu PSA Peugeot Citroën se dostane také do otevřené karosérie Peugeotu 307 CC. Jde o automobil, který má prvky kupé, je také trochu kabrioletem, pod kapotou má turbodiesel a přitom umí jezdit i na elektřinu. Přívlastek "hybridní" má v případě tohoto vozu nový rozměr.

Peugeot jako první výrobce zkombinoval moderní turbodiesel s filtrem pevných částic FAP s elektromotorem, novým startérem/alternátorem a elektronikou, která slaďuje funkce všech částí do jediného celku. Cílem je snížit ještě více spotřebu vznětového motoru, v krajním případě dočasně (5 km) až na nulovou hodnotu. Stává se tak v situaci, kdy elektronika nebo řidič rozhodne, že činnost spalovacího motoru není pro daný jízdní režim potřebná a samočinně jej vypíná. Dynamika jízdy přitom nemá být omezena. při akceleraci se s výhodou uplatní vlastnosti za spalovacím motorem umístěného elektromotoru s velkým točivým momentem již od velmi nízkých otáček.

Peugeot slibuje, že motor 1.6 HDI (80 kW) se v kombinaci s elektromotorem projevuje stejně jako 2.0 HDI (100 kW), přičemž spotřeba paliva zůstává velmi nízká (4,1 l/100 km). V určitých situacích pomáhá elektromotor svým výkonem až 31 kW. Hospodaření s energií je také u tohoto hybridu v centru pozornosti. Při brzdění je pohybová energie mařena současným brzděním hydraulickou a elektrickou soustavou. Vhodné rozdělení brzdného účinku tak, aby při zachování jízdní bezpečnosti byla značná část energie rekuperována, řídí palubní elektronika.

Vznětový motor 1.6 HDi FAP (80 kW) je poprvé kombinován se systémem Stop & Start (2,5 kW), který do rychlosti 60 km/h umožňuje snadné vypínání a opětovné startování vznětového spalovacího motoru bez zásahu řidiče.

Synchronní elektromotor o výkonu 22 kW a největším točivém momentu 110 Nm může krátkodobě poskytnout ještě lepší parametry (31 kW a 180 Nm). Měnič nastavuje točivý moment motoru regulací odebíraného proudu a upravuje nominální napětí 288 V Ni-MH akumulátorů (kapacita 6,5 Ah) na pracovní napětí elektromotoru 210 až 380 V.

Za elektromotorem je zařazena elektromechanicky ovládaná manuální převodovka. Pohotovostní hmotnost Peugeotu 307 CC Hybride HDi je 1690 kg, samotné hybridní hnací ústrojí váží 110 kg.

O konkrétním termínu zahájení sériové výroby hybridního kupé-kabrioletu tisková zpráva bohužel nic neuvádí.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D

Pražský dopravní podnik (DPP) zadal firmě Metroprojekt…

Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo! Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo!

Realita přináší našemu národu příležitost, jak se zbavit…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

 




Ojetý Peugeot 307 CC: Spousta malých bolestí Ojetý Peugeot 307 CC: Spousta malých bolestí

Chcete stůj co stůj kabriolet? Jednou z možností je…

Peugeot 307 CC přišel na český trh s cenou 692.000 Kč Peugeot 307 CC přišel na český trh s cenou 692.000 Kč

Tři motory, dvě úrovně výbavy a hlavně čtyři plnohodnotná…

 



 
Expanze Lady? Zveřejňuje české ceníky Kaliny, Granty i Vesty!

Expanze Lady? Zveřejňuje české ceníky Kaliny, Granty i Vesty!

Dnes 17:51

Pozici nejlevnější značky na českém trhu léta úspěšně drží Dacia, která se však dočká staronového konkurenta. Větší roli by u nás opět ráda hrála i ruská Lada.




Blesk.cz

EXIT, Spiderman, Facebook? Zapomeňte. Komunisté chtějí zakázat cizí názvy

EXIT, Spiderman, Facebook? Zapomeňte. Komunisté…

Podle skupinky komunistických poslanců jsme v Česku a budeme prostě mluvit česky. A ani na Spidermana už se…

Mayová si přeje „tvrdý brexit“. Británie se kompletně odtrhne od EU

Mayová si přeje „tvrdý brexit“. Británie se…

Británie upřednostní úplné oddělení země od Evropské unie, tzv. tvrdý brexit. Nepřeje si ani částečně setrvat. V…

 

iSport.cz

Kalamita českých tenistů. Z Davis Cupu se omluvili Rosol i Pavlásek

Kalamita českých tenistů. Z Davis Cupu se omluvili…

Adam Pavlásek ani Lukáš Rosol nebudou k dispozici pro první kolo Davisova poháru, které čeští tenisté odehrají…

Tři esa a odchod. Končil jsem jak bombarďák, zářil Štěpánek

Tři esa a odchod. Končil jsem jak bombarďák, zářil Štěpánek

PŘÍMO Z MELBOURNE | Jízda osmatřicetiletého barda Radka Štěpánka se z kvalifikace přelila už do 2. kola…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama