Peugeot 307 SW a 307 Break - Není kombi jako kombi

Peugeot 307 SW a 307 Break - Není kombi jako kombi

 
 

Dají se pod jednou karoserií udělat dva úplně odlišné modely, jako to tvrdí Peugeot v případě automobilů 307 Break a SW, které považuje za rozdílné vozy? A nebo je jeden z nich pouze pečlivě vypiplanou a vymazlenou luxusní verzí toho druhého? Obrázek už si udělejte sami...

Z názvu modelů Break a SW vyplývá, že vznikly z automobilu, který se stal letos vítězem ankety Vůz roku (COTY), tedy z Peugeotu 307. Obě novinky s tímto oslavencem sdílejí přední partii, přístrojovou desku a přední sedadla, tím ale podobnost končí, nepočítáme-li tedy stejný technický základ včetně pohonných jednotek. Dvojice novinek má karoserii typu kombi, která šla vlastním designérským vývojem, nejde tedy o prosté "naroubování" velkého zavazadlového prostoru ke stávajícímu automobilu. Z profilu a zezadu se tedy Break i SW od svého původce tvarově odlišují. Větší prostor pro zavazadla si žádal prodloužení vozu o 120 mm na současných 4419 mm, ovšem překvapivě se o 100 mm zvětšil také rozvor, který má u breaku i SW délku 2708 mm. Nyní se však dostáváme k jádru pudla. Od tohoto okamžiku se budeme věnovat oběma automobilům zvlášť, a protože je model SW zřetelnou evolucí typu Break, začneme právě posledně jmenovaným, přičemž u SW zmíníme pouze odlišnosti od breaku.

Peugeot 307 Break je koncepčně klasickým kombíkem nižší střední třídy, pochopitelně s ohledem na současné poněkud vyšší poměry. Interiér poskytne prostor pěti pasažérům, zadní lavice je přitom dělená v poměru 3: 2. Dostatek prostoru pro cestující vzadu není i přes delší rozvor na úkor zavazadlového prostoru, který v základním uspořádání pojme velmi solidních 594 l nákladu, dále jej pochpitelně lze zvětšit sklopením zadních sedadel na 1952 l, po jejich vyjmutí lze zaplnit prostor až na objem 2032 l. Kromě toho jsou ještě k dispozici kapsy o objemu 2,5 l v prostoru mezi podběhy zadních kol a opěradly sedadel, a také schránka v podlaze, nabízející dalších 19 l. Interiér je možné objednat v modročerné kombinaci Cobalt, nebo černošedé Diamant, která se u XR Présence nazývá Titan.

Základem nabídky je u 307 Break provedení XR, které zahrnuje dva airbagy, ABS s EBD (elektronicky řízený rozdělovač brzdné síly mezi kola přední a zadní nápravy v závislosti na jejich aktuálním zatížení, u Peugeotu jej však nazývají REF), posilovač řízení, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, reflexní čelní sklo, dvouose nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a podélné střešní nosiče a nárazníky. Tato verze se dodává se všemi nabízenými motory, kterými jsou dva zážehové a dva přeplňované vznětové. Základ nabídky těch benzinových tvoří jednotka o objemu 1,4 l o výkonu 55 kW při 5500/min a točivém momentu 120 N. m při 2800/min, její alternativou je pak šestnáctistovka s 80 kW při 5800/min a točivým momentem 147 N. m při 4000/min.

Základním naftovým motorem je 1,4 HDI s výkonem 50 kW při 4000/min a točivým momentem 160 N. m při 2000/min. Druhou jednotkou je dvoulitr HDI s parametry 66 kW při 4000/min a 205 N. m při 1900/min.

Luxusnější výbava XR Présence je k dispozici pouze v kombinaci s dvojicí výkonnějších motorů a zahrnuje navíc mimo jiné boční a hlavové airbagy, el, ovládání předních oken a vyhřívaných vnějších zpětných zrcátek, přední mlhovky, samočinné stěrače a autorádio s ovládáním na volantu. K této verzi je také k dispozici širší nabídka příplatkových prvků.

A co tedy najdeme u vozu Peugeot 307 SW tak převratného, že jej jeho tvůrci považují za samostatný model, což však zároveň může být stejně dobře pouhý nadstandard breaku? První, co na SW zaujme, je použití leštěného hliníku na střešních ližinách, vnějších klikách dveří a liště nad rámečkem SPZ. Pokud náhodou přehlédnete nejvýznamnější odlišnost, docela určitě vám neunikne poté, co do vozu nastoupíte. 307 SW je totiž mezi současnými automobily nižší střední třídy unikátní svou tuhou panoramatickou střechou, která navazuje na rám čelního skla a pokračuje až nad zadní sedadla. Díky tomu je interiér výborně prosvětlen, a zejména cestující vzadu se mohou neustále kochat výhledem vzhůru, ochranu před slunečními paprsky může poskytnout clona. Na předních sedadlech se Break a SW neliší, nepočítáme-li jinou potahovou látku, rozdíl ale nalezneme za nimi. Tam jsou zadní sedadla a zavazadlový prostor, díky nimž lze 307 SW považovat za kompaktní MPV a zároveň vůz pro aktivní trávení volného času, byť ne s možností výletů mimo zpevněné cesty (což ale může brzy vynahradit jeho SUV verze...). Zadní řadu totiž tvoří tři samostatná sedadla, přičemž to prostřední je o něco užší. Všechna se dají posouvat vpřed a vzad a měnit tak variabilně délku zavazadlového prostoru. Tím ale vymoženosti nekončí - krajní sedadla lze vyjmout a upevnit v úchytech, které se nacházejí v zavazadlovém prostoru a vytvořit tak třetí řadu sedadel. Ta nemá mezi konkurenčními kombíky obdoby a mezi kompaktními MPV, po nichž 307SW pokukuje, pouze Honda Stream, Opel Zafira a Kia Joice. Vzniklý prostor přitom pojme i takové předměty, jako surfové prkno, v případě potřeby lze další dvě sedadla dokoupit a jezdit v sedmimístném uspořádání.

Pro 307 SW byla určena pouze silnější polovina palety motorů vozu 307 Break, a to jednotky 1,6 16V a 2,0 HDI. SW má k dispozici dále 100 kW dvoulitr s maximem při 6000/min a točivým momentem 190 N. m při 4100/min, vrcholnou nabídkou pro milovníky turbodieselů je pak dvoulitr HDI s výkonem 79 kW při 4000/min a točivým momentem 250 N. m při 1750/min. Tyto dva motory se dodávají v kombinaci s pneumatikami 205/55 R16, všechny ostatní včetně těch u 307 Break jsou k dispozici s plášti 195/65 R15. Všechny pohonné jednotky obou vozů se dodávají standardně s pětistupňovou převodovkou s přímým řazením, motory 1,6 16V a 2,0 16V lze však koupit i se samočinným čtyřstupňovým ústrojím systému Porsche Tiptronic. To umožňuje sekvenční řazení vychylováním voliče vpřed a vzad, v samočinném režimu pak lze ještě zvolit mód "Sport" pro ostřejší jízdu, nebo "Snow" pro lepší přilnavost kol a omezení jejich prokluzu při akceleraci.

Nejlacinější vůz Peugeot 307 Break stojí rovných 450.000 korun a jde o verzi XR s motorem 1,4 l/55 kW, malé "hádéíčko" přijde na 500.000 Kč. Základní provedení 307 SW 1,6 16V stojí pak 580.000 korun, verze 307 SW 2,0 HDI/79 kW tvoří cenový strop se základní cenou 680.000 korun, kterou lze dále zvýšit řadou příplatkových prvků. Vůz 307 SW se dodává v jediné výbavě označené právě SW. Ta se shoduje s XR Présence, má však navíc například elektrické ovládání zadních oken, samočinnou klimatizaci, audiosoupravu s CD přehrávačem a palubní počítač.

Japonský gigant NTT ulovil obří zakázku. Bude spolupracovat s Toyotou Japonský gigant NTT ulovil obří zakázku. Bude spolupracovat s Toyotou

Japonská telekomunikační firma NTT expanduje do…

Velcí průmysloví hráči v Německu nasmlouvali nejméně zakázek za 12 let Velcí průmysloví hráči v Německu nasmlouvali nejméně zakázek za 12 let

Němečtí dodavatelé velkých průmyslových celků loni…

Lidl prudce zvýšil mzdy. Jak zareagují ostatní řetězce? Lidl prudce zvýšil mzdy. Jak zareagují ostatní řetězce?

Přesčasy, práce o víkendech a nízká mzda – tak vypadá…

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil tendr České pošty na datové schránky Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil tendr České pošty na datové schránky

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil zatím…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

 






 
Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898 a stalo se zakladatelem dodnes trvající tradice.




Blesk.cz

UniCredit Bank asi prodají: Co bude s jejími klienty?

UniCredit Bank asi prodají: Co bude s jejími klienty?

Italská skupina UniCredit prodává svoji slovenskou a českou divizi. O segmenty má údajně zájem Moneta Money Bank…

Dětské porno u Zemana v počítači překvapilo i policii. Prošetřuje ho

Dětské porno u Zemana v počítači překvapilo i…

Zpráva o dětské pornografii na počítači prezidenta Miloše Zemana byla překvapivá i pro orgány činné v trestním…

 

iSport.cz

TOP 10 příběhů play off: Marná Sparta, Štichův blikanec i flastry

TOP 10 příběhů play off: Marná Sparta, Štichův…

Play off není jen o výsledcích a gólech. V téhle fázi jsou hlavním tahákem i silné příběhy, které se prolínají…

170 korun vs. 450 korun. Fans Komety běsní kvůli dvojí ceně vstupenek

170 korun vs. 450 korun. Fans Komety běsní kvůli…

V hokejové extralize zbývá v Generali play off už jen čtveřice nejlepších, semifinále začne ve středu 29. března…

 

Reflex.cz

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují jeho nejupřímnější tvář

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují…

Fotograf Alexander Petrosyan strávil několik let objevováním a dokumentováním nekonečných zákoutí Petrohradu.…

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů, společnost ji u nás nebude nadále vyrábět

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů,…

Nápoje Coca-Cola, Fanta, Sprite a Kinley tonic se v Česku už nebudou prodávat ve dvoulitrovém balení. Před…