Peugeot 307 WRC - první fotografie
První oficiální fotografie nového Peugeotu 307 WRC byly před okamžikem zveřejněny...
Frankfurtský autosalon bude místem premiéry třetího důležitého modelu v novodobé sportovní historii značky Peugeot. Prvním byl v únoru 1983 Peugeot 205 Turbo 16, poté v červnu 1998 model 206 WRC a letos v září přibude nový 307 WRC.
Nové WRC není kupodivu postaveno na bázi 3 nebo 5dveřového hatchbacku 307, ale na otevřené karosérii verze 307 Coupé-Cabriolet. Poprvé se kola nástupce dvěstěšestky WRC protočila na konci minulého roku a od té doby probíhají intenzivní testy jak v terénu tak v laboratořích. Vrcholná verze 307CC se stala základem nové zbraně v mistrovství světa v rallye na žádost marketingového oddělení francouzské automobilky. Karosérie byla samozřejmě dále zesílena a dříve skládací střecha je nyní fixována. Vyšší hmotnost základu 307CC také lépe odpovídá novým předpisům, které nově stanovily minimální hmotnost karosérie na 320 kg.
Novinky jsou i na podvozku a hnacím ústrojí. 5stupňová převodovka Hewland je umístěna příčně za motorem, když u 206 WRC byla uložena podélně. Přední, zadní i mezinápravový diferenciál jsou elektronicky řízeny. Motor vznikl úpravou z agregátu XU7JP4 s hliníkovým blokem (dříve u 206 WRC XU9J4), který je například v modelu 406 s motorem o objemu 1.8 l, ale v 307 WRC bude mít motor zvětšený zdvihový objem na 2.0 l. Očekává se výkon kolem 300 koní při 5000 ot/min a největší točivý moment 580 Nm při 3500 ot./min.
307 WRC měří na délku 4344 mm (pro srovnání 206 WRC měří 4005 mm), šířka činí 1770 mm (shodná s 206 WRC) a nové WRC má větší rozvor 2610 mm (oproti 2468 mm u 206 WRC). Hmotnost novinky je shodná s 206 WRC. Homologace soutěžního vozu proběhne na počátku roku 2004.