Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Peugeot 308 GTi: 200 koní za 488.900,- Kč

Peugeot zlevnil model 308 GTi o 100 tisíc korun. 200koňový hatchback nyní stojí 488.900,- Kč.
Zpět na článek
3. 11. 2010 09:43
3. 11. 2010 09:56
3. 11. 2010 15:23
3. 11. 2010 19:00
3. 11. 2010 22:12
3. 11. 2010 23:00
4. 11. 2010 08:12
4. 11. 2010 09:52
4. 11. 2010 11:00
4. 11. 2010 10:05
3. 11. 2010 10:01
3. 11. 2010 13:56
neregistrovaný "ClioRS2009"
3. 11. 2010 15:58
neregistrovaný "ClioRS2009"
3. 11. 2010 16:07
3. 11. 2010 14:35
4. 11. 2010 07:49
4. 11. 2010 08:22
4. 11. 2010 13:14
4. 11. 2010 10:54
4. 11. 2010 16:55
24. 5. 2011 21:20
Avatar - Perun
3. 11. 2010 09:01
Raketou tam a zpět ani ne za pět...
Kdo chce PSA být, ten si prý hůl vždycky najde.. obávám se ale, že v případě 308 GTi jaksi nebude čím.

Za necelých pět set tisíc je tu špičkově vybavená stylová raketa na dvou stovkách přeplňovaných koní s přátelským nastavením na každodenní použití..

Mírný věkový a technický odstup je při pohledu na cenu, motor a interiér zapomenut, protože jiná taková nabídka na trhu není.. včetně menší a slabší Fabie RS.

A v té bílé jí to moc sluší :yes:

P.S. Asi před dvěma měsíci jsem měl půjčené oranžové RCZ se stejným motorem. A to mi můžete věřit, že těch dvě stě koní tam je ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
18
3. 11. 2010 09:44
Re: Raketou tam a zpět ani ne za pět...
Ty chceš psa bít nebo jim chceš být? ;-)
Avatar - Perun
3. 11. 2010 13:19
Re: Raketou tam a zpět ani ne za pět...
Hrůza... úplně jsem zezelenal... Stane se :*) >:D
3. 11. 2010 15:22
Re: Raketou tam a zpět ani ne za pět...
tešíš se předčasně - tipnul bych si, že to má gumové a nepřesné řazení, přeposilované řízení, rozhozenou ergonomii, měkký podvozek a málo sportovní výraz :-!
Avatar - Glaukos
3. 11. 2010 16:04
Re: Raketou tam a zpět ani ne za pět...
Rozhozená ergonomie? - viděl jsi vnitřek 308?, asi ne, když napíšeš tohle. Ještě že si napsal "tipnul", jinak bych tě poslal do ...
4. 11. 2010 10:05
Re: Raketou tam a zpět ani ne za pět...
o co se stavíme, že všechny ty věci co jsem popsal výše, budou v testu Pažouta (nebo Renaulta, nebo Citroena)?

z mé strany je to ironie a poukázání na zažité stereotypy na rozhodujícím trhu Evropy, v ČR! >:-[]

vnitřek 308 jsem jinak samozřejmě viděl a hodně se mi líbí. Ale škoda těch kruhových výdechů ventilace, já radši hranaté. Něco jako v 3008/5008. A hodně čudliků :yes:
3. 11. 2010 18:18
Re: Raketou tam a zpět ani ne za pět...
jakožto každodenní uživatel 308 s 18palcovými koly mohu potrvrdit, že ani normální verze nemá nijak zvlášť měkký podvozek ;-)
Avatar - Perun
3. 11. 2010 18:43
Re: Raketou tam a zpět ani ne za pět...
... a turbodíru jako Macocha ;-) A to už vůbec nemluvím o tom, že si za chvíli začneš tykat s přijímacím technikem ;-)

Já osobně vidím 308 GTi jako jednu z daleko nejatraktivnějších nabídek na našem trhu :yes:
Avatar - Andromeda
3. 11. 2010 19:12
Re: Raketou tam a zpět ani ne za pět...
>:D Ba že,souhlas :yes:
Avatar - Perun
3. 11. 2010 19:21
Re: Raketou tam a zpět ani ne za pět...
;-) :yes:
Avatar - Ondore
3. 11. 2010 22:01
Re: Raketou tam a zpět ani ne za pět...
Priznám sa, článok o tristoosmičke som najprv preskočil, nič proti nej, ale táto trieda ma míňa. Teraz som si prečítal nadpis ešte raz a v momente mi docvaklo, že toto nie je článok o nižšej strednej, ale o absolútnej pecke, ponuke na ktorú môže existovať jediná odpoveď: SANTA EXISTUJE a najlepší darček pre motoristu tento rok prichádza z Francúzska! ;-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - white label
3. 11. 2010 22:35
Re: Raketou tam a zpět ani ne za pět...
No, uvidíme kolik se u nás najde aktivních zájemců o tento "najlepší darček pre motoristu"... ;-)
Avatar - Ondore
3. 11. 2010 23:03
Re: Raketou tam a zpět ani ne za pět...
Hlásili, že fronta bude súbežne s frontou na Golfíky, nie je dosť diaľnic, kde by mohli vytvoriť štvorstup ;-)
Avatar - white label
3. 11. 2010 23:34
Re: Raketou tam a zpět ani ne za pět...
Spíš se obávám, že i přes hodně zajímavou cenu, větší fronty na 308GTi nebudou... ;-)
Avatar - Perun
4. 11. 2010 08:04
Re: Raketou tam a zpět ani ne za pět...
Bingo ;-) Ale jak píše dole white label, přes výtečnou cenu (a já dodávám nejen cenu) to dost možná skončí jen u pár prodaných kusů... Přeci jen, tohle je spíše okrajový segment a pokud nebude 308 GTi kvalitně podchycená i marketingem, tak se Peugeot větších prodejů nedočká.

Snad leda Santovi do jeho vozového parku místo sobů. Tedy pokud už tam nebude nějaká zelená Fabia...
Avatar - Ondore
4. 11. 2010 09:43
Re: Raketou tam a zpět ani ne za pět...
V tejto triede sa mesačne v CZ predá tuším okolo 4-5tis. kúskov mesačne, z toho väčšina s najslabšími motormi, prip. holátka aj výbavou, takže veriť na fronty na diaľnici môže "len-on" :-) Cena je až neuveriteľná a som presvedčený, že kto využije túto superponuku, tak si bude značiť do kalendára: "2010 - rok odkedy verím na Ježíška" >:D
Avatar - Perun
4. 11. 2010 09:50
Re: Raketou tam a zpět ani ne za pět...
:-) :yes:
Ovšem "Len-on", to je hukot >:D
Avatar - Ondore
4. 11. 2010 10:00
Re: Raketou tam a zpět ani ne za pět...
My sme tu jedného Lenona už mali: [odkaz] Určite nepoznáš, tento rok sa do vlády nedostal ;-)
Avatar - Perun
4. 11. 2010 13:00
Re: Raketou tam a zpět ani ne za pět...
Do frasa, taků tým Čehůnům trapněm cez papuľu! >:-[] :yes:
3. 11. 2010 09:43
Nabídka roku
Naprostý souhlas s předřečníkem, motor BMW s 200 koníky, pěkný interiér a cenovka 488tis. - asi nejlepší nabídka letošního roku (samozřejmě podle mého názoru) - každopádně :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - kari.laz
3. 11. 2010 09:56
Dobrá cena
Na konkurenci toho nemá moc co nabídnout. Jiné HH mají většinou vyšší výkon. Ale na druhou stranu je tam oprvadu výborná cena, která toto naprosto kompenzuje.
Rozbalit vlákno
13
3. 11. 2010 15:23
Re: Dobrá cena
tak ono to zas není úplně čistokrevný HH, spíš rychlý a pohodlný hatch se sportovním nádechem ;-)
Avatar - Perun
3. 11. 2010 19:00
Re: Dobrá cena
Myslíš tím o 7 kW víc u 2,0 TSI? Nebo snad stejných 147 kW u Type R?
Tak to potom ano...

Dynamiku mnohem více ovlivní hmotnost, zpřevodování a schopnost přenést výkon na silnici. Vyšší maximální rychlost 308 proti např. G6 a současně horší zrychlení na 100 km/h u Peugeotu hovoří za vše.

P.S. V případě těchto aut už hraje roli spíš ten element mezi volantem a sedadlem. Výkonově jsou na tom totiž velmi podobně a přestože jde jen o teoretizování, o nějakých meřitelných hodnotách nakonec rozhoduje... překvapivě... řidič.

P.S. Na zkušební trati v testu Fifth Gearu dosáhl podceňovaný Peugeot RCZ stejného času jako Scirroco se silnějším motorem ( [odkaz] ).
Také neměl Peugeot co nabídnout? Mimo stylu, výbavy, ovladatelnosti a zábavy...
Avatar - white label
3. 11. 2010 20:08
Re: Dobrá cena
Souhlasím s tím, že poměr cena-výkon(vPS) je (zvlášť teď) u 308 GTI vynikající, jen nerozumím té poznámce "Vyšší maximální rychlost 308 proti G6..."? Pokud srovnáváš verze GTI/GTi, tak tam je naopak tato hodnota mírně ve prospěch GGTI (u zrychlení je rozdíl ve prospěch GGTI ještě výraznější).

P.S. A ještě detail - rozdíl k TSI (v G6GTI) není 7, ale 8kW...
Avatar - Ondore
3. 11. 2010 22:12
Re: Dobrá cena
Hovoríš nie sedem, ale celých 8 kW? Tak to je iná vec, to úplne mení situáciu ;-)
Avatar - white label
3. 11. 2010 22:29
Re: Dobrá cena
Proto jsem to taky nazval detailem, viz text mé reakce... :-)
Avatar - Ondore
3. 11. 2010 23:00
Re: Dobrá cena
Ja som Ti chcel naopak nahrať na smeč, lebo týmto sa dá elegantne vysvetliť, prečo by mali zostať majitelia G6GTI v pohode a nevykúpiť pred svatkami všetky konopné povrazy ;-)

(neboj, súhlasím s tebou, Tvoj text som si prečítal, ale nedalo mi nerypnúť si, tento Pežó je fakt super ponuka!)
Avatar - Perun
4. 11. 2010 08:12
Re: Dobrá cena
Sakryš, zřejmě šilhám.. 308 je rychlejší než Leon, Guru má ale pár kilometrů náskok ;-) :yes:
Rozdíl ve zrychlení je ovšem sedm desetinek, což opravdu není málo... zřejmě to nebude jen o 8 kW, ale o 8 MW
Avatar - white label
4. 11. 2010 09:44
Re: Dobrá cena
Že ty mě zase jen tak zkoušíš z počtů... >:-[]
Nebo si jen rád "pleteš" sedmičku s osmičkou? (Rozdíl v udávaném zrychlení není 0,7s, ale 0,8s , podobně jako u těch kW) ;-)

P.S. Ale jinak s tím ostatním souhlasím, včetně určitého pesimismu ohledně větších prodejů i přes velmi příznivou cenu...
Avatar - Perun
4. 11. 2010 09:52
Re: Dobrá cena
Škoda že tu není smajlík s vyplazeným jazykem :-P
Avatar - white label
4. 11. 2010 09:58
Re: Dobrá cena
;-) :-)

...tak aspoň něco místo toho smajlíka s vyplazeným jazykem:
[odkaz]
Avatar - twistedTSD
3. 11. 2010 09:57
vánoce jsou tady...
tak to je bezpochyby úžasná cena, ani výbava nebyla ošizena .bravo peugeot :-) :yes:
Rozbalit vlákno
0
3. 11. 2010 10:01
307-308
308 GT je urcite vydareny model s vybornym motorom, ale po skusenostiach s 307 by som ziadne auto z PSA nekupil. Mozno sa uz Peugeot zlepsil a dava si na kvalitu vacsi pozor, ale nedovera ostava...
Rozbalit vlákno
0
3. 11. 2010 10:37
na papíře dobrý
Na papíře to vypadá, jako super nabídka. Ale zajímal by mě test? jak to opravdu jede. silný motor nedělá z auta ještě HH. Správný HH by měl excelovat hlavně jízdníma vlastnostma na okrskách...jinak je to jen rychlé auto na dálnici....
Rozbalit vlákno
4
Avatar - miromen
3. 11. 2010 10:42
Re: na papíře dobrý
A ona 308 je považovana za HH ? Jinak kde koupiš 200 koni za ty prachy ?
Avatar - kari.laz
3. 11. 2010 11:43
Re: na papíře dobrý
Je to GTI, takže předpokládám, že v Peugeotu to pasovali mezi HH a bude se to tak i brát. To že to výkonově na většinu z HH nestačí je věc druhá. Ale je pravda, že na druhou stranu to podpořili vynikající cenou.
3. 11. 2010 12:14
Re: na papíře dobrý
mě nejde o výkon ale o "sportovnost auta". jako takového. 200koní už je skvělej výkon. na předokolku. Mám rád auto, které je podle mě předvídavé...a cítím co se pod ním děje a proto mam Focuse:) předpokládám, že novej Focus bude za podobné peníze...1,6 Ecoboost.

Ale vůbec neříkám, že tahle 308 musí být špatná...proto by mě zajímal test, jak to jede...
3. 11. 2010 14:00
Re: na papíře dobrý
Tak o HH se určitě nejedná, motor je v této kategorii jen část skládačky. On to ale Peugeot jako HH nikde neprezentuje. Tím pádem také pokulhává porovnání s Cuprou a GTI, to je v článku hodně zavádějící. Asi to mělo vyzdvihnout výhodnou cenu 308, nicméně ani s jedním uvedeným autem není možné 308 srovnávat (hlavně jízdními vlastnostmi).
Jinak ale cena velmi dobrá, ale výbava zase tak skvělá není (viz příplatky). Na 308 to vypadá velmi zajímavě.
Avatar - iudex
3. 11. 2010 11:58
CHYBA V PRÍSTUPE
Možno je chybou nazerať na 308 GTI ako na hothatch. A ako už bolo naznačené vyššie, ani samotný Peugeot to ako HH neoznačuje a netvrdí, že je to konkurencia pre (dvaapollitrový) Focus ST a spol.
Ako už naznačuje cena a samotné meno Peugeotu, je to skrátka dosť rýchle auto, vrchol ponuky, avšak zároveň žiadny vymetač zákrut. Ja by som ho (bez snahy o znižovanie image) radil skôr vedľa takých rýchlych hatchov, ako je Mégane GT 2,0T, Focus 3 1,6EcoBoost či Astra 1,6T.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - white label
3. 11. 2010 15:54
Re: CHYBA V PRÍSTUPE
Ano a tomu odpovídá i zajímavá cena, téměř 200tis pod G6GTI.

P.S. K té "chybe v prístupe" možná svádí i ta "nepůvodní" zkratka... ;-)
Avatar - Glaukos
3. 11. 2010 16:05
Re: CHYBA V PRÍSTUPE
jiný přístup, jiná cena
Avatar - white label
3. 11. 2010 16:11
Re: CHYBA V PRÍSTUPE
Ano a současná cena to vystihuje podstatně lépe...
3. 11. 2010 13:41
není co dodat....
.... ta cena je naprosto fantastická ..... :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "ClioRS2009"
3. 11. 2010 13:56
konkurence
Tak hlavní konkurencí co do jízdních vlastností, výbavou a cenou je Octavia RS. Srovnání s golfem, focusem nebo civicem je úplně mimo mísu.
Rozbalit vlákno
7
3. 11. 2010 15:32
Re: konkurence
No tak hlavní konkurent cenou určitě není Octavia RS, ale Fabia RS - teda docela by mě zajímalo, jestli se vůbec najde někdo, kdo by dal té Fabii přednost....
Avatar - white label
3. 11. 2010 15:57
Re: konkurence
Tak minimálně u nás se najdou určitě (zvlášť po té nové reklamě na FIIRS)... ;-)
3. 11. 2010 16:12
Re: konkurence
Já taky obecně dávám přednost německým vozům, ale tahle nabídka je prostě tak dobrá, že koupit místo peugeota fabii mi přijde jako čirý nesmysl. Jinak s Tebou naprosto souhlasím, jsme v Čechách, takže fabií rs se prodá víc >:-[]
Avatar - white label
3. 11. 2010 16:30
Re: konkurence
Já teda nejsem zákazník ani pro 308, ani pro Fabii, ale FIIRS má v sobě (při vhodné barevné konfiguraci) "něco", co z běžných verzí FII "nevyzařuje" a tento rozdíl (proti běžným verzím) mi u 308 GTI schází víc.
neregistrovaný "ClioRS2009"
3. 11. 2010 15:58
Re: konkurence
Sorry, ale rozměrově i výkonově je to Octavia, tak nevím proč sem řadáš fabii, která je konkurencí 207. Tady je aspoň vidět jak jsou škodovky nesmyslně předražené. 308 a octavia je nižší střední třída, 207 a fabie jsou malé vozy.
Avatar - white label
3. 11. 2010 16:08
Re: konkurence
Napsal přece jasně: "hlavní konkurent CENOU" , nikoli velikostí/třídou, kW...
Avatar - Glaukos
3. 11. 2010 16:07
Re: konkurence
Srovnání s Civikem? - nepřestal se Civic Type-R vyrábět?
Avatar - pocitac
3. 11. 2010 14:35
pěkné video
Tady je pěkné video, je na co koukat ... lepší něž těch pár fotek tady...
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - euro89
3. 11. 2010 19:22
rychlý možná, hot hatch nikoli
Nevím, kam tohle auto zařadit. Písmenka GTi se snaží vytvořit dojem ostrého hothatche, ale na to tohle auto prostě nemá. Vzhledem, výkonem a protože je to francouz, tak asi ani podvozkem. Ale na běžný rodinný kompakt nižší střední je to zase výkonný dost. Přesto myslim, že jich moc neprodají. Pro typickýho člověka jezdícího vozem nižší střední třídy bude toho výkonu zbytečně moc a radši koupí levnější s nějakym slabšim motor. Ale milovník nadupanejch hatchbacků si určitě radši koupí Focus RS, Astru OPC (za chvilku bude nová), BMW 130i nebo 135i, Imprezu STI, příp. Megane Sport (to jen pokud bude chtít frantíka). Pro tohle auto se rozhodnou jen ti, kteří nemají na výše jmenované a nechtějí třeba dva roky strarou Imprezu, nebo 1er. Ale takovejch lidí bude hodně málo.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Perun
3. 11. 2010 19:52
Re: rychlý možná, hot hatch nikoli
To byl ale mohutný intelektuální rozmach... zkus si, pro sichr, ještě jednou přečíst článek - možná tě jen hrubě podceňuji a přitom ti "jen" unikl smysl sdělení.

A když jsme u těch francouzských podvozků.. Saxo VTS, Xsara VTS, 205 GTi, 309 GTi, současná produkce Renault Sport.. a koneckonců i současný Peugeot RCZ (osobně potvrzuji, že je řidičsky výtečný a velmi sympatický)...

Ve tvém věku jsem ale taky snil o BMW :-)
Avatar - Rysguf.
3. 11. 2010 23:36
Re: rychlý možná, hot hatch nikoli
S tym vekom pravda, v 18 som snival len akekolvek BMW, MB...
V 21 to boli najma luxusne SUV - Q7, X5, ML....
No a teraz, cerstvo 24, to je novy Sharan, Alhambra, P 5008 ci nejake kombiky... uplne zbytocne uvazujem ci sa mi tam zmestia kociky a podobne >:D

vek je strasny :-)

A 308 GTI, kto hlada najnizsiu cenu, aspon magickych 200 koni a chce nove auto, ktore moze zaroven plnohodnotne plnit funkciu rodinneho auta (Fabia je auto, ale ta trieda malych aut vznikla kedysi pre zeny, kvoli cene, pre socialne slabych a na rozvoz pizze po europskych mestach, to ze to je u nas brane ako HLAVNE rodinne auto, je ...smutne...) vlastne nema na vyber :-)
Avatar - white label
4. 11. 2010 00:20
Re: rychlý možná, hot hatch nikoli
18, 21, 24... to ty velké změny bereš fakt hopem, nedovedu si předsavit, co budeš chtít v šedesáti, když jsi už ve čtyřiadvaceti skončil u větších MPV...
4. 11. 2010 07:33
Re: rychlý možná, hot hatch nikoli
To je zajímavý, mě v 18, 21, ale ještě i ve 24 byly auta naprosto ukradený.

Ježišmarja, to bylo pro toho nad tebou. ;-)
Avatar - euro89
4. 11. 2010 00:02
Re: rychlý možná, hot hatch nikoli
Já jsem ale nikdy o BMW nesnil, ani o něm nesním teď ;-) Jestli sis nevšiml, jako "auto snů" mám uvedeno něco jiného :-)
4. 11. 2010 07:49
GTI x GTi
Ještě k tomu cenovému srovnání s Golfem GTI, který stojí 671 tis., jenže je třeba ještě připočíst další výbavu, kterou má 308 GTi navíc jako jsou kola 18´, automat. klima, park. asist, loket. operka, čalounění v kůži... a pak už Golf stojí přes 750 tis., což je proti 488 tis. za 308 už docela značný rozdíl.
Rozbalit vlákno
4
4. 11. 2010 08:12
Re: GTI x GTi
a ty si myslíš, že image supermainstreamového, přidrzlého, semi-platinového kovboje ti někdo dá jen tak? ;-)
4. 11. 2010 08:22
Re: GTI x GTi
Image je na nic, následuj instinkt :-)
Avatar - white label
4. 11. 2010 10:20
Re: GTI x GTi
Jasně, souhlasím....
I když třeba zrovna u té signalizace vzdálenosti při parkování bys měl připočítat jen část, protože u 308 se taky částečně připlácí (i když jen předek) a v Golfu máš za jedny prachy zadek i předek. A 18" kola u 308GTi jsou sice v základu (stejně jako u GT), ale proti příplatkovým 18" GTI vypadají mnohem laciněji/obyčejně..., ale samozřejmě, že to pro někoho nemusí být podstatné.

Jinak na českých stránkách Peugeotu není v konfigurátoru u 308ičky verze GTi vůbec a v ceníku je její "stará" (vyšší cena). Takže "marketing" českého zastoupení Peugeotu zatím dělá spíš vše proto, aby se jich prodalo co nejméně... ;-\
4. 11. 2010 13:14
Re: GTI x GTi
Souhlas, proto jsem tam napsal raději kolem 750, protože 308 má třeba polokožené (ale pěkné) čalounění a Golf buď látku nebo plnou kůži. S těmi koly máš samozřejmě taky pravdu.
Na druhou stranu cenový rozdíl mezi oběma auty už je takový, že nabídku Peugeotu nelze označit jinak než za vynikající: 200 koňové auto s předním pohonem, plnou výbavou (chybí snad jen xenony), motorem roku ve své objemové kategorii (stejný motor používá BMW pro COOPER S s nevýznamnou softwarovou odchylkou) a v barvě white i pěkně vypadající... co dodat :yes:
4. 11. 2010 10:54
Paráda
Za tuhle cenu je bez konkurence a v té bílé je to pěkný kousek :-!
Já si ale počkám až někdo olítá RCZ a pak si ho pořídím jen tak pro radost k normálnímu autu pro všední den,páč se mi moc líbí >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - miromen
4. 11. 2010 16:55
GOLF vs 308
Za tuhle cenu opravdu parada. 308 je dokonce pružnějši než Golf a lepe brzdi.
[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
5. 11. 2010 08:01
Re: GOLF vs 308
Díky za ty údaje, hlavně ta výrazně lepší pružnost peugeotu je až zarážející. To, že 308 bude lépe brzdit je jasné hned když se člověk podívá na velikost brzdových kotoučů, přesto ale číslo 34,8 m ze 100 km/h je hodně dobré...