Ten kilowatt zrejme lieta hore dole s ohľadom na prepočet a zaokrúhľovanie, ak vychádzam z hodnoty 270 koní a 1,36k/kW, je to presne 198,5 kW (a naopak ak vychádzam z hodnoty 200 kW, bolo by to 272 koní).
Ale to je len detail.
Ešte ma zaujala tá ultranízka pohotovostná hmotnosť, nejak sa mi nechce veriť, že GTi je o 170 kíl ľahšie, ako Cupra (sama osebe dosť ľahká) a až o 260 kíl ľahšie, ako M RS.
Myslim, ze to bude tym, ze Megan postaveny na starej kastli, podobne ako Focus ST/RS. Golf platforma a PSA platforma su nove, ked uz sa zacalo zostihlovat.
inak vobec vam nie je divne z tej porovnavacej tabulky, ze Peugeot je musia vaha oproti ostatnym? 308-cku udavate ako jedinu bez sofera, hmotnosti vsetkych ostatnych so soferom. Opravte to prosim, staci ked Peugeotu napisete 1280kg
I tak je ale 1280kg pěkná hodnota, když ani leon není nějak vykrmený a tohle je ještě o 100Kg lehčí....k tomu zkušenosti z RCZ-R (nejspíš použijí i plozávodní brzdy Alcon které nevadnou a neutavil je ani Rosto Chvala [odkaz]
Ono to skor vypada tak, ze frantici nevedia pocitat - treba kliknut "show / hide press release" a tam je to komplet - aj s chybami priamo od Peugeota. :-!
[odkaz]
Dobrá práca Peugeot, GTi vyzerá fakt zaujímavo a konkurencieschopne. Rozdelenie na dve výkonové verzie, pričom silnejšia má samosvor a väčšie brzdy sa evidentne inšpirovalo u G GTI. Tiež sa javí, že tie kone nie sú žiadne papierové, lebo dynamické parametre sú na úrovni dvojlitrovej konkurencie. Síce sa mi ten motor zdá už dosť vyšpičkovaný a mal by som trochu obavy o životnosť, ale to je predčasná a možno čas ukáže, že zbytočná obava.
Takto za jediný problém GTi považujem nešportový interiér s pre mňa neskúsnuteľnou konfiguráciou palubky (ručičky nad volantom) a stredovej konzoly (plne dotykové ovládanie).
Každopádne ďalší vítaný prírastok do triedy hothečov. :yes:
Souhlas a mozna to posunu jeste dal. Vypada uplne famozne, zvlast v te dvoubarevne kombinaci (super napad :yes: ). Hmotnost vypada super, a jestli se jim povedlo inkarnovat neco z RCZ do tohoto auta dost mozna tu mame noveho krale. Jeste jej postavit cenove konkurenceschopne (cena golfu GTI performance) a muze to byt sakra zajimava koupe.
nesnivaj ... noveho krala hatch ? >:D Pri vsetkej ucte si myslim, ze na to nema ani len predpoklady MRS a CTR su ultimativnejsie masiny ako zbytok kam bude patrit i 308gti
inak ta cervenocierna kombinacia ma iritovala, je to auto pre mladich, ale zas kolotoce snad nie 8-s
Kdo je pro tebe kral, ten kdo zajede s upravenym autem nejrychlejsi cas na NR? Takze nekdo z trojice Seat/Megane/Honda? Pro me jim je auto ktere bude rychle, ne nutne nejrychlejsi, za na hatchback rozumne penize, davajici emoce a pritom pouzitelny jako jedine auto na kazdy den bez ultimatnich ustupku. Tim kralem pro me klidne muze byt Golf GTI, nebo i tento peugeot.
Nelubi sa mi predok, moc jednoduche a okukane... zbytok auta je fajn, predok je ako z 15r auta po tuningu alebo facelifte.
Nejak neverim, jednak zrychleniu, ako v pripade 208GTI vyrobca 6,8s a real nad 7 v priemere autorevue.cz/…t-208-gti--zdari… />a tiez bude pravdepodobne slabsi vo vyssich rychlostiach a pruznosti ako 2,0 podobneho vykonu... to kazdpoadne by nebola vada, rychly bude tak ci tak uspokojujuco, no nejak tomu autu neverim... postavit sa medzi megana rs a ostatnych, kazdopadne s tou hmotnostou ma velku vyhodu.. tesim sa na testiky
pri tvorbe "sportovej verzie" by tomuto peugeotu neuskodilo.... z tohto by clovek tipol autu maximalne tak 80 konikov v 1,2ke [odkaz] .... pride mi to nieco po vzore golfu ... ktoreho heslo znie: hlavne robit vsetko nenapadne a to kazdych okolnosti ;-)
Nevidím do hlavy designérů, ale tipnul bych si, že ten Golf-style (co se týká nenápadnosti) má svůj důvod. Zřejmě není dostatečný počet mladých, solventních a po extravaganci toužících zákazníků. A ti co už solventní jsou, zase nejspíš nechtějí působit jako uhrovití mládenci. ;-)
Megane RS rozhodně nepovažuju za prototyp nápadného auta. Do "tajpáru" má tedy hóódně daleko.
Megane RS je v normalni barve naprosto stejne "napadny" jako Megane Coupe s 1,6 dieselem pod kapotou, klidne i mene.
Golf se spis ridi heslem "Chytremu napovez...", ale napovidat tobe je v tomto ohledu asi zbytecne, vid? :-)
Nerad bych byl špatným prorokem, ale myslím, že právě sledujeme návrat Peugeotu na hot hatchovský olymp.
Teď jen aby šestikvalt neměl mega-dlouhé ekopřevody, jinak to zatím působí jako přeskládané RCZ-R do karoserie HH a to by mělo být dobré... moc dobré...
Súhlas, RCZ R bol všade dobre hodnotený a preniesť tieto kvality do praktickejšej karosérie hatchu je logický krok. Akurát mohli preniesť aj ten klasický interiér RCZ, na tú extravaganciu v 308 si neviem zvyknúť.
Sedačky vypadají dobře, hlavně v oblasti ramen.
Ale to dvoubarevn provedení s ostrým přechodem je tuzerské a žádný "nový nápad" na tom nevidím. Aspoň budou mít garážoví le*** folií kšeft s polepováním zadních partií 308iček, myslím u běžných verzí bazarových kšiltovkářů.
Toť otázka, před několika dny jsem projel 308 GT (200k) a z interiéru dva postřehy:
1) vůbec to není špatné z pohledu ergonomie, docela jsem se na to zaměřil a vypadá to moc hezky i s tím pohledem přes volant, tam bych problém neviděl.
2) Viděl bych problém ve volantu. Na tak silné auto mi přijde dost malý. Možná je to jen o zvyku, ale v tom fofru, dost slušně jsem mu nakládal, co ta okreska snesla a pocit byl podobný, jako kdyby mě posadili do motokáry a vystřelili rychlostí 150Km/h na klikatou silnici. Po loňské zkušenosti s RCZ R vím, co 200kW na přední náhon dokáže udělat s normálním (větším) volantem. Při prudších rozjezdech na křižovatce a následném odbočování jsem při stylu: "pravá ruka na šaltrpáce, levá na volantu" musel volant držet fakt pevně, aby sebou neškubal. Co pak bude dělat s tímhle. Ale snad kluci francouzský vědí co dělají :-! .
Jinak auto nádherný, zvláště pak ta půlená barva. Uvidíme, jak se pochlapí s cenou. Vidím to na nějaký základ 800k.
To by tedy byla. A velmi demonstrativní. Když vezmu ceníky, tak GT je za 598t, ovšem krutou laťku nastavuje Cupra za 683t. Takže mi to vychází tak, že pokud u Peugeotů nedostanou základ na hranici 700t, spíš lehce pod ní, tak se tady prodá jenom pár novinářských (a řádně zlevněných) předváděček.
Hm uvidíme, Peugeot je v tomto v poslední době dost nerozumný/nabubřelý/hloupý/arogantní ... zkrátka ceny 308 jsou po získání auta roku tak trochu nadnesené (dle mého názoru) a když vidím cenu RCZ R .... no uvidíme.
dlhe prevody ocakavam, no taky optimista ze rcz preniest do hatch je nemozne... rcz tazi hlavne z hmotnosti, taziska, proporcii... siroke a nizke, v tomto smere sa nema 308 o co opriet... proporcie, tazisko smola... nie ze by som jej nedoprial, no nesnival by som o prezlecenom rcz to je ulet, tipujem ze sa to bude chciet priblizit hlavne GTI/Leonu...
Jo, jo, jo. Malá váha, Peugeot sport, mechanický diferák, závodní brzdy, kovanej motor, nerezové svody a výfuk. Co více si přát. jestli to bude lítat jako RCZ-R, tak má Renault Sport vrásky na čele. Jen doufám, že tam nedaj nějaké falešné šidítko zvuku z repro. :yes:
Žiaľ zvukové šidítko podľa autoexpressu bude: Press it and the previously white dials glow red, throttle response is sharpened and extra (synthetic) exhaust noise is pumped through the speakers. ;-\
uz len ten podvozok chyba :-) rcz ma ine zbrane aj jednoducha technika podvozku vdaka hmotnosti tazisku a sirke/vyske funguje dobre 308 na to nema proporcie a nebude pochadzat z Magna Steyr Austria kde sa RCZ vyraba... takze take velke oci by som zas nemal
Je to tak, nejen tenhle Peugeot, ale cela ta smecka nabouchanych hatchbacku, at uz z nizsi stredni, nebo o patro niz, jsou jasnym dukazem, ze se porad najde dost lidi, pro ktere je prioritou auto ridit, a ne jen byt vezen.
A vsem temhle prastenym lidem, pro ktere jsou vykon a jizdni vlastnosti az na prvnim miste, a kteri kaslou na ekohvezdicky a vysledky ze zmanipulovanych crashtestu, stejne jako na vylhanou spotrebu, zvedam palce! :yes::yes::yes:
Fajn, potom ale nechápu, proč těm řidičským labužníkům Peugeot u 308 GTI cpe elektrickou parkovací brzdu! To je zločin a hnus (stejně jako u současného Golfu GTI)!!! (Nebo lze dostat 308 GTI alespoň na přání s poctivou mechanickou P brzdou?)
Jakou "hydraulickou"? Nemluvíme tady přece o nějakém rallyovém speciálu! A proč bych si ji "nechával dodělat"? Já samozřejmě požaduju od automobilky, aby mi nechala právo volby. A pokud tak neučiní a cpe mi direktivně to co nechci (el. P brzdu), tak pak takové auto u mě prostě nemá šanci. (Nějaká nákladná přestavba je pro mě samozřejmě nepřijatelná a absurdní a ani nevím, kdo by se jí ujal.) Já jenom nevycházím z údivu, že některé značky takto elementární věc nechápou a zbytečně si tak u zákazníků škodí. Prostě nadšení řidiči, kteří si chtějí spojení s autem maximálně užít budou vždy dávat přednost poctivé mechanické brzdě, ať už z racionálních, nebojen emocionálních důvodů a automobilky by to měly respektovat a když už ten elektrický krám mermomocí v autě chtějí nabízet, tak pouze jako ALTERNATIVU!!! :-! Volant, tři pedály, řadicí páka manuálně řazené převodovky na podlaze a páka mechanické parkovací brzdy mezi předními sedadly jsou pro mě jako řidiče POSVÁTNÉ ovládací prvky a v žádném případě se o ně nenechám připravit!!!
Velmi spravne to pises - jde o PARKOVACI brzdu. Takze slouzi k zabrzdeni zaparkovaneho auta. K nicemu jinemu urcena neni a ja jsem rad, ze mi na stredovem panelu nebude strasit bazmek, ale jen tlacitko.
Já ti tvoje tlačítko neberu, když chceš mít u svého hot-hatche ovládací prvek jak u drezíny, nikdo ti ho nebere. Ale zrovna tak já mám mít právo mít v autě svoji pořádnou páku!
Já vím, že si dětinsky libuješ v chytání za slovíčka, takže pro tebe ještě jednou a přesněji - běžnou páku parkovací brzdy, která je přes lanovody spojena s brzdami zadních kol. Spokojen? :-!
Tak přesně ta je (zvlášť na suchém asfaltu) dobrá tak akorát k tomu parkování, a i tak se obvykle vytahá. Takže pokud to s ní myslíš vážně i při ježdění, ber raději rovnou pořádnou/poctivou hydrauliku. ;-)
Já jsem přece neříkal, že bych tu brzdu soustavně používal k vyvolávání přetáčivosti. Ale třeba v zimě se k překonání nedotáčivosti může velice hodit. A úplně na to stačí ta klasika, jejíž páka je se zadními koly spojena lanovody. Prostě nestojím o to, aby moje auto mělo někde vespod další zbytečný elektromotor, který neumí dávkovat míru účinku ani jeho rychlost, který vydává příšerné zvuky a ze kterého časem vzniká potenciální zdroj drahých závad. Proto od automobilky vyžaduji, aby dala zákazníkovi alespoň na výběr. Opravdu nevím, co je na tom tak nepochopitelného :-)
Proč by měl něco dávkovat? Když ji aktivuješ za jízdy, tak ten elektromotor ke slovu stejně nepřijde, brzdí se hydraulicky. Protože hydraulické brzdy jsou určené k použití za jízdy, elektromotor je tam jen k udržení auta na místě, když je zaparkované. Stejně jako ta tvá milovaná ruční parkovací brzda. Nevím, jaké řešení používá zrovna 308. Uvažuji "plnohodnotný" systém.
Nevim, co ma uvnitr drezina, nejsem ajznbonak, ale vim, ze rucni brzda je v aute oficialne brzdou parkovaci, na nic jineho, nez na zajisteni stojiciho vozu neni urcena. Tak je dimenzovana a pro to je stvorena a odladena. Takze ten brek po rucni rucce mi pripada detinsky smesny. Stjne tak HH je urcena jako daily car, ktery vetsinu zivota stravi na asfaltu, opravdu nechapu, jak by ho mohla paka rucni brzdy zasadne vylepsit, nebo v tvem pripade shodit...
Já ti to tvoje "nechápání" neberu, i když si myslím, že "fajnšmekrovskému řidiči" prostě el. P brzda určitě radost nedělá, byť se jedná třeba jen o subjekvitní pocit. Ale i to se počítá. Prostě ať automobilky zákazníkům tento velmi kontroverzní "vynález" necpou povinně, ale jen volitelně. Vždyť i bez něj je v autě elektroniky až až. Tož vše! :-!
Pocit z toho, ze ve voze chybi prvek, ktery nema slouzit k jeho ovladani, mi k fajnsmekrovemu ridici moc nesedi, ale budiz. El. parkovaci brzda je v autech z nekolika duvodu: Umi spolupracovat s automatickymi prevodovkami, ktere jsou v soucasne dobe stale vice zadane, stejne tak umi spolupracovat se startovacim systemem auta (napriklad se po vypnuti motoru ridicem aktivuje, po nastartovani zase odblokuje = ridic se tak o zabrzdeni vozu nemusi starat, umi funkci hill-hold (zabrzdi auto v kopci a ridic se tak muze rozjizdet jen pomoci plynu a spojky, pripadne jen plynu u automatu), tlacitko zabira mene mista a je mozne ho umistit kamkoliv v interieru atd... Zkratka pokud se nebavime o hydraulicke rucce v nejakem sportovnim ci zavodnim aute, tak ma el. parkovaci brzda jen vyhody. Ano, muze byt zdrojem zavad, to beru, ale to je proste v modernich vozech normalni. Na vyber ti automobilka neda, pokud je platforma, vcetne designu a ergonomie interieru, navrzena pro elektriku, tak tam s rucni alternativou nepocitaji a dobre cini ;-)
mariachi
I když s tebou většinou souhlasím, tak i ruční brzda jde zkombinovat s funkci hill-hold ;-) ...viz leon
A přiznám se, že pokud odněkud přijedu a pokaždé se mi nepodaří brzdy opravdu dochladit, tak ručku hned nezatahuju, tzn pokud to dělá elektrická ručka sama při vypnutí klíčku, jsem pořád rád za manuální :-)
Ja prece nepisu, ze s rucni ruckou to zkombinovat nejde, jde mi o to, ze kdyz tu brzdu kontroluje ridici elektronika, tak je to pro kombinaci ruznych funkci lepsi.
Autohold se da i vypnout, ne? Samozrejme chapu, ze ne vzdy si na to vzpomenes. Kazdopadne tomuto argumentu rozumim vic, nez tomu, co uvadeji ostatni, kteri chteji ruckou rozhazovat zadek auta...
Tak v tom se rozhodně neschodnem! Jako zákazník si chci vybrat, zda-li si koupím auto s manuální či samočinnou převodovkou a s mechanickou či el. parkovací brzodu. Je to prosté... ;-)
Jak který, takový Opel Insignia či Astra ti na výběr dá. Ale tyhle auta já bych stejně nevolil, u mě přichází v úvahu Octavia, Leon, Focus, Mazda 3 nebo Giulietta, a v budoucnu ještě Aegea a u těchto aut je vše v pořádku! :-):yes:
Psal jsi poctivou, ne? Jinou poctivou ruční brzdu neznám. Počkat, ty jsi vlastně napsal parkovací, ne ruční. To to vysvětluje. :-) Tak elektromechanická ti auto udrží v kopci také dobře.
A když si k tomu připočteš, jak jsou dnes cenově dostupný takový řidičský lahůdky jako je Porsche Cayman, nebo AR 4C, tak z pohledu ČR teď opravdu žijeme v bezprecedentním autoráji.