Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 308 GTi vstupuje na český trh, stojí nejméně 799.500 Kč

Jan Mička
Diskuze (32)

Vůz se nabízí ve variantách s výkony 184 a 200 kW, v Česku však pořídíte pouze tu silnější. Cena začíná těsně pod osmi sty tisíci korunami.

Nejsilnější Peugeot 308 všech dob si odbyl premiéru už na červnovém Festivalu rychlosti v Goodwoodu, na český trh ale přichází až nyní za nejméně 799.500 Kč. Vůz bude možno objednávat od 1. listopadu, a přestože se pod taktovkou divize Peugeot Sport vyrábí ve dvou výkonových variantách o výkonech 184 a 200 kW, u nás pořídíte pouze tu silnější. Nabídka je přitom velice jednoduchá: jedna karoserie, jedna převodovka a maximum výbavy už v samotném základu.

Standardní výbava zahrnuje šest airbagů, sportovní podvozek snížený o 11 milimetrů, litá 19“ kola Carbone s pneumatikami Michelin Pilot Sport, přední a zadní parkovací senzory, diodová přední a zadní světla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, bezklíčové odemykání a startování, infotainment s dotykovou obrazovkou, skořepinová sportovní sedadla, samosvorný diferenciál Torsen nebo posílené brzdy s kotouči o průměru 380 milimetrů vpředu a 268 milimetrů vzadu. Připlatit si můžete třeba za couvací kameru (4.000 Kč), audio Denon (12.000 Kč), vyhřívání předních sedadel nebo dvoubarevné provedení karoserie (40.000 Kč).

Pod kapotou Peugeotu 308 GTi pracuje osvědčená šestnáctistovka THP se zmíněným výkonem 200 kW a točivým momentem 330 N.m. Oproti standardní verzi se zvětšil rozchod kol (1554 mm vpředu a 1570 mm vzadu), zvýšila tuhost zadní torzní příčky, tlumičů a uložení náprav, a v neposlední řadě byl upraven také odklon kol (z původních -0,6° na -1,67°). Převodovka je šestistupňová manuální, automat bychom ale osobně ani nechtěli. Více o vozidle se dozvíte v jednom z předchozích článků.

Peugeot 308 GTi 270 - srovnání s konkurencí
Model Peugeot 308 GTI Honda Civic Type R Seat Leon Cupra 290 SC Renault Mégane RS 275
Motor 1.6 Turbo 2.0 VTEC Turbo 2.0 TSI 2.0T RS 275
Zdvihový objem [cm3] 1598 1996 1984 1998
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 200/6000 228/6500 213/5600-6500 201/5500
Točivý moment [N.m/min] 330/1900 400/2500-4500 350/1750-5600 360/3000-5000
Převodovka 6M 6M 6M 6M
Maximální rychlost [km/h] 250 270 250 254
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6.0 5.7 5.8 6.0
Kombinovaná spotřeba[l/100 km] 6.0 7.3 6.5 7.5
Cena [Kč] 799.500 859.900 724.900* 740.900
*platí pro pětidveřovou verzi
Jan Mička
Diskuze (32)
30. 10. 2015 22:51
Re: málo
Měl jsem možnost dost důkladně vyzkoušet 208 GTI a vůbec to nebylo špatné! Foukaná šestnáctistovka ji naprosto stačí a není ani zamořená el. P brzdou! :-) :yes: :yes: :yes:
30. 10. 2015 16:52
Re: málo
Já bych řekl, že si pověst už trochu zlepšují díky posledním řadám (208 a 308), jen si je potřeba uvědomit, že politika Peugeotu se ubrala cestou nižší střední (+ stření v podobě 508, ale ta se už moc nedá počítat, dokud nevyjde nový model, protože bude válcovaná Renaultem v podobě Talismanu) a snižování modelové řady. Také jsou pravověrnými uctívači EURO boha, kdy tomu přizpůsobují motorovou řadu. Nikde jsem ale zatím nečetl, že by THP v nových modelech měly extra problémy s poruchovostí, možná jen nehledám dost urputně :-) .

Mě by se třeba 308GTi líbila - mám GT, takže v podstatě jen upgrade turba, koncovek (což je na GT docela zklamání, že původně pravé koncovky zredukovali do GT Line ozdobných), větších kol, torsena a brzd.
Samozřejmě na okruhy bych to moc trápit nejezdil (drift už vůbec ne, což by ale šlo těžko, když je to předokolka + elektrobrzda), takže se asi liším od proudu, co tu na 308 GTi spílá. Můj názor je takový, že je to auto pro lidi, co mají rádi dravější jízdu a neotřelý design (s možností to i potrápit v zatáčkách a i na okruhu, když na to přijde), takže nic pro pravověrné závodníky. Otázkou je, jestli za to budou ochotni zaplatit, i když si myslím, že zaváděcí cena bude trochu nižší. :-)
Avatar - CHerokee
30. 10. 2015 15:25
Re: málo
Ano, Peugeot už pořádné motory ani v nabídce nemá, za to má pověst asi nejhorší evropské automobilky (snad s výjimkou Dacie). Přitom kdysi byli v oblasti hot hatchů průkopníci. Myslím si, že s touto cenovkou jich u nás bude jezdit asi tolik jako RCZ. ;-\
30. 10. 2015 13:19
Re: málo
Peugeot motor o objemu 2 litrů (krom dieselu) ani nemá, spíše jde směrem k ubírání viz. PureTech motory.
Pokud se vám zdá 270 koní na 1.6 moc velká zátěž, co teprve [odkaz] >:D Jinak se dá polemizovat, jak dlouho ty turba a motor u 270ti koňové verze vydrží - zvlášť, pokud bude jezdit pod větší zátěží.

Cenu u této verze v podstatě navýšil torsen + větší brzdy - pro představu se 250ti koňová verze nabízí za 660 000,- .
Samozřejmě, aby cena byla více odůvodnitelná, 270ti koňová verze je nabízena se skoro komplet výbavou, ale tak to je v podstatě s celou rodinou 308 (viz. GT, kde je také skoro vše).
V čem ale shledávám mínus, je že neudělali alespoň nějaký software upgrade pro tuto verzi do infotainmentu, kde by se zobrazovalo víc informací, jako je teplota oleje a podobně (což by šlo ruku v ruce s nutností dodělat čidla).

30. 10. 2015 13:07
Re: cena nie je zla
Mám 308 GT (205 koní), teď tomu bude půl roku a zatím si na motor nemůžu stěžovat. Samozřejmě je to asi krátká doba na to, aby se něco pokazilo, takže až čas ukáže :-)