Snad to má taky tak výborný řazení jako je u RCZ. :-)
Jinak to může být zajímavá alternativa pro toho, kdo nechce "tuctový" VW/Seat ( Cupru290 vídám spolu s GTI v podstatě denně), CTR je pro něj moc extravagantní a MRS "tvrdé" a nepotřebuje/nechce v první řadě okruhový hot-hatch.
Je to jediná "jednašestka" , tak snad to se spolehlivostí v peugeotu vychytali.
Totozny zaklad ma (melo) RCZ, resp. RCZ R, takze obavy asi na miste nejsou. Tou zajimavou alternativou HH-um bylo prave tohle pohledne kupatko, ktere ale kvuli nizkemu zajmu kupujicich konci. Ted se tahle technika presune do ridicsky tupejsiho, zato vseobecne mnohem prijatelnejsiho a praktictejsiho hatchbacku. Moc alternativy na nem zatim nevidim, dalsi v rade. Tentokrat ale prvni v soutezi "na foukanou" malych motoru ve tride HH. Aspon mozna nebude mensi motor tolik zatezovat predni napravu, to uz je urcite pozitivum.
Ako už písal kolega Bully, nič alternatívneho na 308GTi nie je, ďalší typický hotheč, ktorý vyniká iba tým, že má najmenší objem motora (a to nie je zrovna highlight, ktorým odláka od konkurencie, viď nevalná povesť slabšej 1,6THP). Tiež nezdieľam názor, že to bude oproti MRS mäkšie, torzka vzadu v kombinácii so sériovými 19kami moc komfortu nesľubujú. Keď k tomu prirátam cenu najvyššiu spomedzi konkurencie, na predajný trhák to rozhodne nevyzerá.
Spomedzi konkurencie uvedenej v článku by bol poslednou voľbou.
Áno, vzhľadovo je OK a celkom sa mi páči, len okrem vymenovaného by som neprekúsol ten interiér s prístrojmi nad volantom, ani čisto ovládanie cez dotykáč (zrovna v športovej verzii neveľmi bezpečná vec). Okrem vonkajšieho dizajnu oceňujem na GTi len 2 veci: samosvor a obrovské brzdy.
Mas pravdu. Krome designu (subjektivni zalezitost) a "netridni" uhlazenosti nenabizi prakticky vubec nic, cim by konkurovala dnesnim HH a pritom stoji jako ty nejdrazsi z nich. Takze at nezapomeneme- na konci je v rade konkurence Giulietta QV, 308 GTi bude vetsi divocina.
Coz vubec neznamena, ze by slo o spatne auto! Jenom stoji proste mimo "Hot" proud.
Já bych to neviděl tak černě. 308 GTI by mohla být řešením pro ty, kteří chtějí Megane RS, ale potřebují 5 dveří. Pokud přenese vlastnosti RCZ-R do karoserie kompaktu, bude to výborný hot hatch.
Astra je končiaci model, onedlho je tu nástupca. Focus takí Briti stále považujú za jeden z najlepších hothečov, je hrubý, zábavný, s charakterným motorom so špičkovým zvukom (o tom sa prefúknutej 1,6ke môže len snívať) a myslím, že napriek svojmu veku s výkonovo zhodnou 308 neprehrá porovnávačky. 200 kW verzia so samosvorom je samozrejme inde, tá sa musí merať s MRS či Cuprou a tam jej moc šancí tiež nedávam.
Ale v RCZ-R fungovalo THP velice dobře. Krom zvuku ktery nebyl hoden vzhledu auta byl motor pro mě velmi milym překvapenim. Rychla reakce plynu , poměrně mala turbodira což by člověk vzhledem k objemu 1.6 nečekal. Navic charakterni motor kde vykon měl pěkny a citelny narust jako nějaka atmosfera. Měl jsem možnost chvili jet s Cuprou a tam mě sice 2.0 TSI ohromilo tim jak rychle nastoupilo ale to bylo vše a nahoře už jen uvadnuti. Prostě klasicke bezcharakterni TSI.
Ja som žiaľ RCZ-R neskúsil, len RCZ s 200k THP a síce som k motoru nemal výhrady, súčasne ma ani extra nenadchol, taký štandard v danej výkonovej kategórii. Dosť veľa dojmu spravilo ale samotné kupé, nízke, široké s nízkym ťažiskom a slušnou stabilitou, to v konvenčnom hatchi asi nebude rovnaké. Verím ale, že 200 kW v kombinácii s ľahkou 308 pôjde slušne.
Ono to bude podle mě hodně o naladěni. U nesportovnich Peugeotu je to pravy opak alespoň u 308. U RCZ-R jsou dokonce nakratko poskladane převody na turbomotor takže mu vykon nechyběl v žadne situaci a motor byl pružny až až. No jizda to je samotna kapitola ale už jen rozměry a hmotnost + diferak davaji tušit že to zle nebude.
RCZ 200 ale jelo hezky, plus přesně jak říkáš - dojem z nízkého kupátka a reálná cena v pohodě začínala šestkou. Hmm, hmm - myslím, že těch OD 799t za 308 GTi je jen zbožné přání. Zabychařím si a řeknu, že v rámci dané konkurence (C-TR, M-RS, Cupra) by 308 GTi u mě neskončilo ani na "bedně".
..vyzera ,ze aj ich 500 konova verzia pojde do predaja co by bol pre mna maly zazrak,ale o to vacsia rodost keby to dotiahli do uplneho konca a vznikla by 308R ako pisu u konkurencie..500 koni by z 308 spravilo raketu na kolach :yes: (aj ked budem zvedavy ako sa popasuju s rozlozenim vahy a jazdnymi vlastnostami) [odkaz]
Jestli vubec neco takoveho vznikne, tak neco na zpusob Nissanu Juke R Nismo, nebo jak se ta priserka s motorem z GT-R jmenuje: straslive drahy "seriovy" prototyp, co si sice az na par kusu nikdy nikdo nekoupi, zato bude demonstrovat uroven technologie u uplne nevhodne tridy vozu. Vyrobit jde skoro vsechno, ale snad zadny z techhle uletu nema jiny, nez marketingovy vyznam.
podla mna adekvatna.... ale predsa len ak si pozrieme co dostaneme od seatu a za aku cenu tak skutocne leon cupra nema konkurenciu .....
ale inak o 200 tacov nizsia cena ako RCZ R s rovnakym motorom je ferova ponuka uznavam :yes:
ovsem RCZtka bude podla mna skoda ... je fakt podarene ... a sikovne ..... velka skoda ze prave taketo auta musia ustupit ( mozno aj kvoli presne takymto hatchom, ktore sa snazia hrat na sportiaky a zda sa ze sa im v tom dari )
mame RCZ 200PS, v servisu auto stravilo skoro stejne casu jako na silnici, kdyz to trochu prezenu... Poruchovost motoru THP je uz povestna, takze jestli se konstrukcne neco nezmenilo, vyhozeny penize a hodne kratkodoba zabava :-(
Mám 308 GT (205 koní), teď tomu bude půl roku a zatím si na motor nemůžu stěžovat. Samozřejmě je to asi krátká doba na to, aby se něco pokazilo, takže až čas ukáže :-)
Tohle auto vůbec nemusí být špatné, ovšem montáží el. parkovací brzdy ho řidičsky zcela znehodnotili... ;-\ :'-(8-s:no::no::no: A co je na tom ovšem vůbec to nejstupidnější je fakt, že Peugeot třistaosmičku vyrábí i s mechanickou parkovací brzdou, takže se jedná čistě o stupiditu marketingu!!!
El. parkovací brzda patří maximálně do drezíny, ale ne do aut! 8-s8-s8-s8-s
1600 ccm. To možná stačí Berniemu u F1, ale v reálu na vrcholný model je to málo. Méně než můj motocykl. Tomu bych skutečně nevěřil. Proč to není aspoň dvoulitr! Kolik takový vyhoněný motůrek vydrží... to je asi ve hvězdách. A za 800 000... 8-s
Peugeot motor o objemu 2 litrů (krom dieselu) ani nemá, spíše jde směrem k ubírání viz. PureTech motory.
Pokud se vám zdá 270 koní na 1.6 moc velká zátěž, co teprve [odkaz] >:D Jinak se dá polemizovat, jak dlouho ty turba a motor u 270ti koňové verze vydrží - zvlášť, pokud bude jezdit pod větší zátěží.
Cenu u této verze v podstatě navýšil torsen + větší brzdy - pro představu se 250ti koňová verze nabízí za 660 000,- .
Samozřejmě, aby cena byla více odůvodnitelná, 270ti koňová verze je nabízena se skoro komplet výbavou, ale tak to je v podstatě s celou rodinou 308 (viz. GT, kde je také skoro vše).
V čem ale shledávám mínus, je že neudělali alespoň nějaký software upgrade pro tuto verzi do infotainmentu, kde by se zobrazovalo víc informací, jako je teplota oleje a podobně (což by šlo ruku v ruce s nutností dodělat čidla).
Ano, Peugeot už pořádné motory ani v nabídce nemá, za to má pověst asi nejhorší evropské automobilky (snad s výjimkou Dacie). Přitom kdysi byli v oblasti hot hatchů průkopníci. Myslím si, že s touto cenovkou jich u nás bude jezdit asi tolik jako RCZ. ;-\
Já bych řekl, že si pověst už trochu zlepšují díky posledním řadám (208 a 308), jen si je potřeba uvědomit, že politika Peugeotu se ubrala cestou nižší střední (+ stření v podobě 508, ale ta se už moc nedá počítat, dokud nevyjde nový model, protože bude válcovaná Renaultem v podobě Talismanu) a snižování modelové řady. Také jsou pravověrnými uctívači EURO boha, kdy tomu přizpůsobují motorovou řadu. Nikde jsem ale zatím nečetl, že by THP v nových modelech měly extra problémy s poruchovostí, možná jen nehledám dost urputně :-) .
Mě by se třeba 308GTi líbila - mám GT, takže v podstatě jen upgrade turba, koncovek (což je na GT docela zklamání, že původně pravé koncovky zredukovali do GT Line ozdobných), větších kol, torsena a brzd.
Samozřejmě na okruhy bych to moc trápit nejezdil (drift už vůbec ne, což by ale šlo těžko, když je to předokolka + elektrobrzda), takže se asi liším od proudu, co tu na 308 GTi spílá. Můj názor je takový, že je to auto pro lidi, co mají rádi dravější jízdu a neotřelý design (s možností to i potrápit v zatáčkách a i na okruhu, když na to přijde), takže nic pro pravověrné závodníky. Otázkou je, jestli za to budou ochotni zaplatit, i když si myslím, že zaváděcí cena bude trochu nižší. :-)
Měl jsem možnost dost důkladně vyzkoušet 208 GTI a vůbec to nebylo špatné! Foukaná šestnáctistovka ji naprosto stačí a není ani zamořená el. P brzdou! :-):yes::yes::yes: