Hatchback nižší střední třídy se dá dnes pořídit za 230 tisíc korun. A není to žádný chudáček – jedná se o Peugeot 308, jedno z největších aut svého druhu, navíc se slušnou výbavou.
nema cenu hodnotit pripadne kvality/nekvality auta- ty se spíše nezmění. Nicmene za 230 litru takto vybavene auto s nekompromisni bezpečnosti (oproti treba dacii) Panejo, panejo. A porad se jim to vyplati prodavat. Vyrobni naklady na takove auto budou asi prekvapujici :-)
Cena 230 000 za takové auto a ještě dobře vybavené, by bylo ještě před pár lety nemyslitelné. Otázkou je kolik na tom ještě Peugeot vydělá. A pokud vydělá, tak jaká je potom výrobní cena takového vozu a jde to vůbec ještě levněji nebo už je tato cena maximum? A bude to stačit pro získání nových zákazníků?
Pro mě je tahle nabídka velmi zajímavá, a ten kdo chce kupovat nový vůz, má zase důvod popřemýšlet jestli nakonec nevzít přecejen ten Peugeot a neušetřit desetitisíce.
Za mě, jako potencionálního zákazníka, uděluji za cenu palec nahoru. :yes:
úžasná cena, případné reakce haterů francouzkých aut stačí ignorovat, jako že přijdou. Když vezmu, že v roce 1999 jsem za 292000 kupoval 1.6ku Feldu a kde jsou ceny dnes.... 8-s
Jojo, ty ceny šli strašlivě dolů (díky Kia, Hyundai). :-) My jsme kupovali Toyotu Yaris před lety za 315 000 a co bychom za to měli dnes. Holt jiná doba :-)
To se psal taky rok 1999 a o centrálním zamykání sis mohl nechat zdát a okna jenom se švihadlama. Jenom to rádio měl se 2 reproduktorama.
Zato ten motor, sice jenom 1,0, ale čtyřválec a ten vyjel všechno, zrychlení výborný. Jo kam se ty motory hrabou teď. To jsme jeli na hory všude kalamita, na silnici pod svahem uvízli BMW, Octávky ...všichni nazouvali řetězy jenom náš Yarísek to kolem nich mazal jako by se nechumelilo. Ale ta cena ta stála taky za to, to jo :-)
Tak ač se otevřeně přiznávám k antipatii k takřka všemu "žabožroutskému", tak takováto nabídka je opravdu solidní a řešit v současné době auto této kategorie, tak by člověk asi těžko hledal racionální důvody proč ne. :yes:
Zírám. C segment, 1,6 120 hp od BMW, auto klima, plná bezpečnostní, vše v elektrice, lité 16ky a navrch jeden z nejhodnotnějších interiérů v C segmentu, to vše za 265? Nabídka snů! Pokud má někdo na auto 250-300, není co řešit. A to i přes to, že už se jedná o výběhový model a např. jízdní vlastnosti jsou spíše na chvostu třídy.
Potvrzuje se to co jsem se kdysi dozvěděl ve škole - a sice že výrobní náklady auta B segmentu a auta C segmentu jsou téměř identické.
Lenze Peugeot by najprv musel dat tieto akcne ponuky do reklamy...
Zoberte si napriklad Kia-Hyundai - sama reklama v TV 24 hodin denne - polka aut je nekaly import z Juznej Korei/Indii a auta su drahsie a menej vybavene ako akcne modely od Peugoet...
na euro to za 1.4 access je cca 8990, skoda ze na slovensku v cenniku svieti cena 11890, inac by to bola cena bez debaty - kedze riesim teraz auto - jedno by som zobral, ved nova 301 bez klimy s 1,2 trojvalcom ide za 8490 euro
Veď máš možnosť si ho kúpiť v Čechách. Nie je najmenší problém... Skoč si do Hodonína ( neviem odkiaľ si, ale je to najbližší predajca Peugeot v ČR). Práve teraz som kúpil žene ix 20 v Břeclavi, vyšla o 2.000 € menej ako v BA. :yes:
Som nevedel, ze to nariadenie EU o prevodoch uz plati. Ked som ale kupoval ja, tak predajca bol taky ochotny, ze ked to len trochu pojde, tak vyriesit sa da vsetko.
Z pohledu ceny je to klenot nizsi stredni. Jizdni vlastnosti opravdu nejsou suprove, stejne jako prevodovka, ale to vetsina lidi ani neresi. Za tu cenu je to nejvyhodnejsi nabidka na trhu.
Je to kombi vypada strasidelne. Hatchback bez vetsich vyhrad.
Spolehlivost u 308 je dle statistik take velmi dobra.
Super cena, ale proč mě to netěší? Dal jsem za P308 1.6.VTi v roce 2009 s příplatky za panoramatickou střechu, 17" kola a dvouzónovou klimošku pěkných 369 000Kč. ;-\ Dneska bych si přidal 40 litrů a měl bych 200koňový GTi
Jinak auto doporučuji, vynikající na dlouhé cesty, kvalitní pohodlné velké sedačky ani měkké, ani tvrdé se sportovním vzhledem, protiskluzové. K tomu velký vnitřní prostor ve všech směrech, nádherný interier, za který by se nestydělo ani auto o segment výše. Tichý chod (1.6VTi), i při 160 - 170Km/h se můžete se spolujezdcem normálně bavit a auto jede jak beránek. Pokud uvažujete o nižší střední určitě zajděte do Peugeotu a prubněte ho. Za ty prachy je to super auto. Jinak "čekujte" moji recenzi na MACZ.
Souhlas, díky předchozích masáži motoristických magazínů budou za stejnou cenu kupovat rapida. Je to jejich chyba, ať si ho kupují.
308 je vždy víc, mám ji a dlouho. Bez jediné poruchy, nádherný interiér, prostor, komfort. A neni pravda, že kombi fuj ;-) Mimochodem srovnvat rapida a 308 :-) K smíchu.
Škodovak dokáže tak akorát 20 let dělat stejný auta.. u nový oktávky sem četl ódy, že bude mít panoramatickou střechu. 308 to má pomalu v základu už šest let...
A taky že s panorama střechou se kroutila jak žížala ;-\ Soused s 307SW vzal kolem obrubník a prdlo mu z toho čelní okno :*) Panorama hezká věc, ale nechtěl bych jí-190cm-ve většině aut bych se pohodlně neposadil :-(
To nevim, jestli kvůli obrubníku, kdoví, jak to bylo. Právě proto má 307, 308 výhodu, nejvyšší ve třídě. To pak jak sedíte v jiných autech stejné třídy? A je mýtus že panorama snižuje.
Že panorama snižuje není mýtus, ale smutná realita. Holt odsouvací dekl zabere nějaké to místo ;-\ S bouchnutím o obrubník to bylo prosté. Prostě na něj najel, až si štípnul plastovou puklici a okno mu od pravého dolního rohu puklo. S posazem nemám v žádném z aut co mi prošlo rukama trabl. Snad jen v současném MPV mám místo jen tak tak-holt ta roleta pod střešním oknem,jinak i v civicu OK a to i když jsou v něm sedačky poměrně vysoko. Jsem holt lehce disproporční a mám dlouhé nohy a krátké ruce, tedy musím sedět poměrně vzprímeně. A zcela upřímně, v panoramatické střeše nevidím přílišný přínos. Je to hezké to jo, ale to je asi tak vše ;-\ Zpravidla snižuje nosnost střechy a větrat se tím stejně nedá.
Jasně, ale nemůžu si pomoc, měl sem 307 bez panorama a 308 s panorama a jestli je rozdíl kvuli panorama pár nějaký milimetr, nevim, neměřil sem. Každopádně 308 je o píď nižší tak jako tak.. a mam pocit, že pokud je místo skla plech, stejně je tam tamecírunk a rozdíl vidim minimální. Poloha sedadla to případně doladí. Ne važné, kvůli panorama bych si auto nekupoval, ale bylo v ceně a je mi to příjemný, že teď za šedivých dnů je auto prosvětlený, pocitově i větší interiér, tolik subjektivně. Co se týká bezpečnosti, 308 jako taková má crash testy na velmi dobré úrovni, myslim že je zkeslující mluvit o tuhosti, plech nemusí být o nic pevnější!
Ale popisované prasnutí okna bylo na 307. O 308 ani nepípnu ;-) U panoramy je krom posuvného tapecírungu pod sklo ještě tapecírung kryjící posuvy a to je ten kámen úrazu.
A nevim, že by 308 měla špatné jízdní vlastnosti. Možná nejsem závodník, nejezdím s dvaceti auty, ale popravdě mě 308 v kritických situacích vždy podržela (skvělé brzdy), pevný volant i při 160, apod. Nevim, jak jednodušeji už auto ovládat, navíc pohodlí několik ++++ Zato pokud musim jet služebně se škůdkou, po 100 km mě bolí záda :-(
Super cena!! :yes::yes::yes:
Sice za výběhové ho frantíka,ale v této třídě je to bomba.
Za cenu Fabie??
Není co řešit.. ;-);-)
Peugeot už je asi fakt z té krize úplně mimo..!
Sice je dražší servis a kvalita taky není německá,ale za ty love.. :yes:
Spolehlivost osobně posoudit nemohu .
Peugeot jsem měl naposledy pře 10.lety.
Kvalitní byl jen ten dieslový motor..
Snad se zlepšili , jako téměř všechny automobilky..
Cena je tak dobrá,že bych to asi neřešil. ;-)
Jednoznačně dobrá nabídka a nejenom jako auto do města, myslím že v ČR se jednoznačně bude jednat o rodinný auto, na který se Fabie může dívat z uctivé vzdálenosti :-)
Taky si nemyslim že jen do města... na město bych viděl teda spíš menší auto. Srovnání s fabii neni na místě. S fabii lze (co do třídy) srovnat velikostí 208. Mimochodem, 308 je výběhová, blíží se nástupce 308, ale soudě dle prvních reportů už nepujde tolik o rodinné auto - má se zmenšovat, snižovat. Dnešní 308 byla z koncepce 307, kdy Peugeot neměl ještě 3008 ani 5008 a byla snaha o malé mpv. 307 byla ve své době fenomen (velikost, design). A tak výbehová 308 může být poslední šance na poměrně levné a prostorné auto. Filosofie automobilek je zase zmenšovat (v duchu ekologie).
Pro mě je 308 zkrátka vyladěná a vychytaná 307, která byla nádherná a prostorná, ovšem trošku zlobivá (poruchy). Ovšem motor 2,0 hdi taky držák, nebylo problém najet 350 000 km a jezdí doteď ;-)
Není týden, aby nějaká značka nepřišla s nějakou skvělou vábničkou pro potenciální zákazníky. Tentokrát je to Peugeot a myslím si, že do toho praštil opravdu s vervou a mnohé konkurenci přibudou vrásky na čele. To že jde o výběhový model bude vadit jen malému množství lidí, protože i přes svoje roky jde o velmi zajímavý model v mnoha ohledech.
Otázkou zůstává, jestli už jsme na cenovém dně a není už kam jít? Já si myslím, že ne. Vývoj je již zřejmě zaplacen, výrobní náklady nebudou extrémní a tak lze hatch nižší střední se solidní výbavou nabízet za cenu menší Fabie ;-) Jediným vážným konkurentem v boji o cenové dno nižší střední může být Renault Fluence.
Nezbývá než popřát Peugeotu prodejní úspěch na konci životního cyklu 308čky :yes:
Výborná nabídka vzhledem k ceně předchůdce před 11 lety.
V listopadu 2011 jsem zaplatil za P 307 celých 558 301,-Kč a to bylo se slevou 30 000,-Kč!
Byla to zážehová 1.6, výkon 80kW a výbava XT (aut. klimatizace, 6 x airbag, Al kola 205/55 R16, spoiler, imobilizér, posilovač řízení, uzamykání construct, alarm + superzamykání dálkové, el. zrcátka vyhřívaná a sklopná, 4 x el. okna, mlhová světla, senzor světel, dešťový senzor, výškově nastavitelná sedadla, dělená zadní sedadla, loketní opěrky, zásuvky pod sedadly, palubní počítač, originál autorádio s CD + CD měnič, ovládání PC a audia u volantu, nastavitelný volant ve dvou osách, emise EURO III, ABS + el. rozdělovač brzdných sil REF, podpora brždění v kritických situacích + samočinná aktivace výstražných světel EVA)
Těsně pozdě na tenhle článek. Včera byla 308ka v rámci akce 7 dní peugeot taky za 230 tisíc, ale prý všechny verze. Nekoupil někdo? Neví jak to funguje, jestli opravdu všechny skladovky (vyšší výbavy, HDI..) jsou za avizovaných 230 tisíc?
Kdesi psali, že to platí i pro nové vozy do objednávky, ale nejsem si tak jistý.
"Naštěstí" jsem na to přišel až pozdě odpoledne a tak už jsem se nešel zajít podívat k pežotům.
Dnes je tam za 265 tisíc 308SW [odkaz]
Možná se ještě krátká verze do neděle v rámci akce objeví.
Akože co? Takáto ponuka, tak to klubúčik dolu... Používam toto auto ako služobák, ročne cca. 60 000km, všetci zamestnanci našej firmy, cca. 50ludi v CR a SK. Konretne 1.6 HDicka, aj v 68kW aj v 80, resp. 82 kW variante. Čo sa týka spoľahlivosti, úplne bezproblémov, štandardne servisné prehliadky, nejaká ta vypálená žiarovka... Síce už má za sebou nejaký ten rok na krku viac proti konkurencii, ale jazdné vlastnosti nie sú určite na konci triedy, rázy od prednej nápravy sú hlučnejsie, ale to sa dá prežit. Interiér by sa naozaj dal označiť ako jeden z naj v triede, to auto je aj pri dialničných rýchlostiach ďaleko za povoleným limitov veľmi tiché, spotreba o.k, sedáky dlhé, čiže aj na dlhších cestách nevystúpim dolámaný... Desing neriešim, každého vec, mne sa celkom páči, kombi síce trocha ako pohrebák, ale budiž. Peugeot BRAVO :yes:
co se to děje s naším trhem, že P 308 musí jít na takovouto cenu 8-s ? Něco je špatně, velebnosti :no:
Odhlédnuto od trhu - jedinečná nabídka. Peugeot si tím zřejmě zajišťuje přežití své prodejní sítě. Zkrátka potřebují na trh udat cokoliv za jakoukoliv cenu, klidně bez zisku. Hlavně ale, aby bylo v budoucnu na garančkách vůbec co servisovat.
Mám poměrně obavy, že prodejní síť mnoha automobilek utrpí do budoucna razantní zeštíhlovací kůru a trendem se stanou sdružení prodejci tak, jak už je dnes běžné u koncernu.
Takže zbude pár silných, kde si bude možno vybrat z Peugeotu, Citroenu, Toyoty, Hondy, Mazdy a dalších, vše pod jednou střechou. Hegemonie koncernu VW je u nás nevídaná 8-s Ojedinělý prodejce nemá podle mě šanci přežít.
Nutno taky podotknout,že P 308 už dosluhuje,je na trhu docela dlouho.Další věc je ta,že P 308,pokuď nebude v super výbavě s dieselem,tak bude rychle ztrácet na hodnotě,narozdíl od německé kokurence.Takže by byla hloupost ho prodávat za takových 280000,- v základu,protože by se moc neprodával.To už si kde kdo řekne,přihodím 40000,- a mám Golfa >:-[]
Máš pravdu. Toto mi už taky došlo..
Je to konec pro hodně dealerů u nás.
Mimoto.. Bude selekce i u delareů koncernu... taky se neuživí.. Ani koncern enprodává to co by potřeboval... Skladový vozy nejde hormadit do nekonečna..
No.. prodávat takhle za almužnu asi typický pro český trh, podařilo se vnutit podle mě neoblíbenost francouzských aut, když se podívám na německé stránky Peugeotu, tak 308 začíná na v přepočtu 450 000! Ano, určitě v lepší výbavě, nicméně Němci nejsou blbci a asi za tak špatný auto (za jaký 308 považují nadžazení oktáviisti), nebudou utrácet svý eura, když maj "úžasný" golfy.
To určitě, ale srovnávám: třeba golf VII v základu je tam levnější - za 16 975 eur (asi 424 000) stejně tak základ škoda oktávia za 15 900 eur (397 000) - zdroj viz neměcké mutace webových stránek automobilek. 308 je tam od 17 400 eur. Tak nevim, jestli je to tak špatný auto. Když tam jedu občas nakoupit levnější a kvalitnější jídlo jak tady, francouzů tam vidim na silnicích dost ;-)
Při pohledu na tu cenu nedává téměř smysl uvažovat o jakémkoliv lowendu. Popravdě raději než Rapide, C-Elysée, nebo 301 je nyní 308 lepší volba.
A při porovnání s běžnou konkurencí z mainstreamu je zase ta cena natolik skvělá, že musí nejednoho člověka oblomit. :yes:
škoda že není ve výbavě ESP a musí se za něj připlácet necelých 10 000Kč. Nikdy jsme ho neměl a v novém autě bych si ho rád dopřál. Navíc pokud se cena vztahuje jen na skladovky, tak si ho tam už nepřidám :(.
ESP přece ve výbavě je, už v základním modelu ACCES, jinak za těch 230 je to bomba, C segment za cenu fabie. Včera jsem objednal. Je to i na auta do výroby.