Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 308: Tříválec THP stojí 416.500 Kč, dvoulitrový BlueHDi 502.000 Kč

Diskuze (89)

Peugeot od března rozšiřuje nabídku motorů pro model 308. Všechny dosud nabízené motorizace pokračují dál.

Od jara Peugeot přichází s novým přeplňovaným tříválcem 1.2 e-THP o výkonu 96 kW, který se souběžně začíná prodávat v Citroënu C4. Zároveň se ke dvěma dosud nabízeným dieselovým šestnáctistovkám přidává dvoulitr BlueHDi se 110 kW, který debutoval loni na podzim v Citroënu Grand C4 Picasso. Dvoulitrový turbodiesel je současně jediným motorem, který lze v Peugeotu 308 spárovat s automatickou převodovkou.

Tím novinky v této modelové řadě nekončí. V dubnu se přidá kombi 308 SW s rozvorem prodlouženým o 11 cm a na obzoru jsou další nové varianty: tříválec e-THP s automatem, jeho slabší verze s 81 kW a nový turbodiesel 1.6 BlueHDi ve verzích 73 a 88 kW.

Základní výbava Access zahrnuje ESP, šest airbagů, tempomat, LED denní svícení i zadní LED světla, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrické stahování předních oken, klimatizaci, rádio a palubní počítač. Rozsah výbavy je tedy velmi slušný, slabinou je však výběr motorů: omezuje se na základní dvojici 1.2 VTi/60 kW a 1.6 HDi/68 kW.

Nový Peugeot 308 - ceny a technická data
Motor 1.2 VTi 1.6 THP 1.2 e-THP 1.6 THP
Převodovka 5M 6M 6M 6M
Zdvihový objem [cm3] 1199 1598 1199 1598
Válce/ventily 3/4 4/4 3/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 60/5750 92/6000 96/5500 115/6000
Největší toč. mom. [N.m/min-1] 118/2750 200/1400 230/1750 240/1400
Max. rychlost [km/h] 171 203 206 218
Zrychlení 0-100 km/h [s] 13,3 8,9 9,6 8,0
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,0 5,6 4,6 5,6
Cena Access [Kč] 320.000,- - - -
Cena Active [Kč] 362.500,- 405.500,- 416.500,- 438.500,-
Cena Allure [Kč] - 425.500,- 477.500,- 477.500,-

To úroveň Active nabízí kompletní paletu, mimo benzinový tříválec ale její ceny vždy začínají čtyřkou. Výbava je bohatší o 16palcová litá kola, dvouzónovou klimatizaci, elektrické stahování zadních oken, světelný a dešťový senzor, Bluetooth, multifunkční volant a loketní opěrku. Turbodiesely ovšem proti původnímu ceníku zdražil o 18 až 19 tisíc.

Nejvyšší výbava Allure zaujme takzvanými Full LED světlomety. Dále má elektronickou parkovací brzdu, mlhovky, přední a zadní parkovací senzory. Může se pochlubit i LED osvětlením interiéru, sportovními sedadly, elektricky sklopnými zrcátky a zadní loketní opěrkou. Zde se naopak zlevňovalo, místo 39 tisíc se za Allure proti Active připlácí 20 tisíc korun.

Navigace je za příplatek 10.000 Kč, CD mechanika za dalších 2.200 Kč. Společně s navigací lze za 4.000 Kč přiobjednat i parkovací kameru. Některé prvky z vyšších výbav lze objednat i do těch nižších, Allure pak lze rozšířit o vyhřívaná masážní sedadla za 12.000 Kč, kožené čalounění za 40.000 Kč nebo bezklíčový vstup za 12.000 Kč.

Nový Peugeot 308 - ceny a technická data
Motor 1.6 HDi 1.6 e-HDi 2.0 BlueHDi 2.0 BlueHDi
Převodovka 5M 6M 6M 6A
Zdvihový objem [cm3] 1560 1560 1997 1997
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 68/4000 84/3600 110/3750 110/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 230/1750 270/1750 370/2000 370/2000
Max. rychlost [km/h] 183 196 218 214
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,3 10,2 8,9 8,6
Komb. spotřeba [l/100 km] 3,6 3,7 3,8 4,0
Cena Access [Kč] 392.000,- - - -
Cena Active [Kč] 424.500,- 456.000,- 502.000,- 539.000,-
Cena Allure [Kč] 444.500,- 476.000,- 522.000,- 559.000,-
Diskuze (89)
15. 3. 2014 21:09
Re: Tragikomedie
jasne taze ked je 1,6 92kw, tak automaticky pojde precipovat na 110kw bez akejkovek ujmy....
mas ty ale logiku....
Avatar - Emel
14. 3. 2014 12:08
Re: Francouzský paradox
U koncernu je příplatek za TDI větší, ale jinak je to úplně stejné dilema.
Avatar - rohYpnol
13. 3. 2014 17:52
Re: Francouzský paradox
jistě, s jídlem roste chuť. Ale u 308 je podle émého k opravdu vážné úvaze HDI. To u koncernu je TDI úplně mimo ;-)
13. 3. 2014 13:56
Re: Tragikomedie
no jasne a ty si myslis, ze 92kw motor a 115kw motor su tie iste? Ze jediny rozdiel medzi nimi je len soft, takze kupis 92kw, a nacipujes rovnako akoby si cipoval 115kw?
Takze kubatura nie je smerodatny faktor, ked je to 1,6 tak to nebude mat automaticky 115kw.
Avatar - del42sa
13. 3. 2014 12:57
Hybrid AIR
Tohle auto bude ještě zajímavější až přijde verze Hybrid AIR. Díky tomu klesne ještě více spotřeba ve městě a také průměrná spotřeba. Cena by nemusela být o tolik vyšší jako u klasických elektrických hybridů :-)